Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2020, 13:43   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Asielsoekers aan de kust

Ik heb direct opvangcapaciteit voor die asielzoekers. De trein naar huis.

Als ze dat flikken van die hier in vacantiewoningen onder te brengen dan krijgen ze hier een revolutie.

https://www.youtube.com/watch?v=tXZ02JBPuBE

Laatst gewijzigd door Garry : 13 april 2020 om 13:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 13:59   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hotels, campings en vakantiewoningen zijn vragende partij.

Voor hun zijn het inkomsten. Want nu zijn er toch geen toeristen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:02   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hotels, campings en vakantiewoningen zijn vragende partij.

Voor hun zijn het inkomsten. Want nu zijn er toch geen toeristen.
vragende partij : bron ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:18   #4
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
vragende partij : bron ???
afbraak werken "den houten hamer, breek af die kamer"
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:20   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:26   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb direct opvangcapaciteit voor die asielzoekers.
Klopt. Je hebt hier al eerder ad nauseam zitten bluffen met je 6 appartementen in Oostende. Dat is ideaal nu voor DVZ om daar tijdelijk vluchtelingen in onder te brengen. Ik neem aan dat DVZ je daar wel een euro of 4 a 500 voor gaat willen geven per maand en per appartement. Tenminste, als ze piekfijn in orde zijn en in regel met alle reglementen.

Citaat:
De trein naar huis.
Mooi dat je Maggie zelf het aanbod doet om de transportkosten van die tijdelijke huurders zelf ten laste te willen nemen !

Citaat:
Als ze dat flikken van die hier in vacantiewoningen onder te brengen dan krijgen ze hier een revolutie.
Wel nee... Het is goed tegen de leegstand, en zo krijgen de huisjesmelkers toch nog wat extra inkomen tijdens deze moeilijke economische periode.

Brengt me bij het volgende : stel dat er een onwillige huisjesmelker is, dan kan de regering binnen de huidige volmacht-wetgeving perfect beslissen om die zijn leegstaande volières aan de kust op te vorderen bij KB en ze als tijdelijke opvang voor vluchtelingen te gebruiken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 april 2020 om 16:28.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:29   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Verdomme, denk je dat het doorgestoken kaart is of was om zo gemakkelijk opnieuw ruimte vrij te krijgen voor de immigranten??? Eerst de veiligheidsmaskers vernietigen om ze geplaatst te krijgen en nu de vakantieoorden volsteken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 17:22   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hotels, campings en vakantiewoningen zijn vragende partij.

Voor hun zijn het inkomsten. Want nu zijn er toch geen toeristen.
Klopt, dat is nu net de reden voor een revolutie.
Bij mijn weten zijn asielzoekers niet immuun voor dat virus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 18:01   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

De bevolking dient binnen te blijven en mag niet naar de kust. Illegalen worden vrij gelaten met een briefje 'gelieve het land te verlaten' dat recht geeft op gratis openbaar vervoer, geneeskunde, ... . Asielzoekers mogen wel naar de kust.

Er wordt gedreigd om de ophokplicht nog te verstrengen omdat als mensen buiten komen er te weinig plaats is om afstand te houden. Terwijl pleiten diezelfde mensen om nog meer nieuwe asielzoekers het land binnen te laten. Dat is zoals die compleet gestoorde 'groenen' die zowel een betonstop eisen als de bouw van 150.000 sociale woningen én nog veel meer mensen het land willen binnenlaten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 22:56   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Wanneer zouden ze hun geld krijgen v.d. staat (de halve huurwaarde) ?
Schade ? Verzekering ? Pfff...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 23:11   #11
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Ik stel voor dat de linkse rakkers alleen opdraaien voor alle kosten. Laat hen maar een crowdfunding organiseren. Eens zien hoeveel zij bij elkaar kunnen sprokkelen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 23:15   #12
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hotels, campings en vakantiewoningen zijn vragende partij.

Voor hun zijn het inkomsten. Want nu zijn er toch geen toeristen.
Bron ?

Want ik vrees dat je de bal helemaal mis slaat.
Ze binnenhalen is mss geen probleem, maar ze buiten krijgen én hun centen krijgen, dat is al helemaal wat anders.
Vakantiewoningen, die zijn trouwens ook bemeubelt.... Daar moet niemand een tekeningske bij maken hé.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de autochtone bevolking die er naast moet blijven wonen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:19   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bron ?

Want ik vrees dat je de bal helemaal mis slaat.
Ze binnenhalen is mss geen probleem, maar ze buiten krijgen én hun centen krijgen, dat is al helemaal wat anders.
Vakantiewoningen, die zijn trouwens ook bemeubelt.... Daar moet niemand een tekeningske bij maken hé.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de autochtone bevolking die er naast moet blijven wonen.
Is het naast uw deur misschien? Anders sta jij toch ook open om al dat gespuis hier op te vangen en te houden?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:21   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Ik heb ooit asielzoekers opgevangen.
Bij nacht en ontij kwam de politie aanbellen met twee gezinnen, de mensen kwamen uit Kazachstan.

Na een maand of vijf kregen ze het verdikt, binnen vijf dagen het land verlaten.

Eén gezin vertrok onmiddellijk naar Antwerpen en verdween daar in de massa.
Het andere gezin bleef gewoon wonen, Het OCMW was niet meer verplicht om iets te betalen omdat voor hen deze mensen niet meer in België mochten verblijven.

Iets meer dan twee jaar leefden ze op mijn kosten (water, gas, elektriciteit)

Meldingen bij Politie, Fedasiel, … haalden allemaal niets uit.
En ik, ik zet een gezin met twee kinderen niet op straat.

Uiteindelijk werd het gezin geregulariseerd, waardoor ze een woning en … kregen.


Begin dit jaar kreeg ik weer een vraag van Fedasiel, het antwoord zullen jullie wel kennen zeker.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 april 2020 om 06:22.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:37   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb ooit asielzoekers opgevangen.
Bij nacht en ontij kwam de politie aanbellen met twee gezinnen, de mensen kwamen uit Kazachstan.

Na een maand of vijf kregen ze het verdikt, binnen vijf dagen het land verlaten.

Eén gezin vertrok onmiddellijk naar Antwerpen en verdween daar in de massa.
Het andere gezin bleef gewoon wonen, Het OCMW was niet meer verplicht om iets te betalen omdat voor hen deze mensen niet meer in België mochten verblijven.

Iets meer dan twee jaar leefden ze op mijn kosten (water, gas, elektriciteit)

Meldingen bij Politie, Fedasiel, … haalden allemaal niets uit.
En ik, ik zet een gezin met twee kinderen niet op straat.

Uiteindelijk werd het gezin geregulariseerd, waardoor ze een woning en … kregen.


Begin dit jaar kreeg ik weer een vraag van Fedasiel, het antwoord zullen jullie wel kennen zeker.
Er zijn nog idealisten in de wereld....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 07:18   #16
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Grapjas, ik heb het hier enkele jaren geleden meegemaakt te Zeebrugge en te Heist, die mannekes liepen gewoon de carrefour marked binnen namen wat ze nodig hadden en vertrokken terug, ging je er als uitbater tegen in dan was een goed pakje slaag je deel.
Ze kampeerden hier in het natuurgebied en de vogelbroeizone.
Gelukkig trad de Lippens kordaat op en bleven wij redelijk gespaard. De burgemeester van Zeebrugge (Brugge) De Fauw daartegen die liet maar begaan, op een gegeven moment schorte hij zelfs de razia's tegen die transmigranten op.
Je moet in Zeebrugge eens gaan vragen hoe happy die inwoners daar zijn met hun extra inkomen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:13   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Grapjas, ik heb het hier enkele jaren geleden meegemaakt te Zeebrugge en te Heist, die mannekes liepen gewoon de carrefour marked binnen namen wat ze nodig hadden en vertrokken terug, ging je er als uitbater tegen in dan was een goed pakje slaag je deel.
Ze kampeerden hier in het natuurgebied en de vogelbroeizone.
Gelukkig trad de Lippens kordaat op en bleven wij redelijk gespaard. De burgemeester van Zeebrugge (Brugge) De Fauw daartegen die liet maar begaan, op een gegeven moment schorte hij zelfs de razia's tegen die transmigranten op.
Je moet in Zeebrugge eens gaan vragen hoe happy die inwoners daar zijn met hun extra inkomen.
En hoe, na een lichte opflakkering en herwaarderingsinspanning van de Zeebrugse dijk net voor de asielinvasie, het er daar nu weer verwaarloosd bijligt. Er komt toch geen kat met die rondhangende asielzoekers.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:19   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor vakantiepark uitbaters maakt het geen drol uit of die mensen nu toeristen of asielzoekers zijn in tijden zoals deze. Liever toeristen, uiteraard, want die geven ook nog uit in de restaurants en shops in het vakantiepark.

Maar nu staat de boel leeg en is het verlies van inkomsten enorm. Als je dan kan verhuren aan de staat, is dat mooi meegenomen. De staat zal ook wel opdraaien voor eventuele schade.
Tavek, ge slaat er de bal weer flink naast hé.

Heb je gehoord waar J.M.D het over had?????

Campings en vakantie parken zoals bvb Marva weekendparken 1 / 2 en 3 er ook zijn. Al die verblijven zijn privé eigendommen die staan op een jaarlijks gehuurd perceel. En daar mogen de eigenaren nu niet komen omwille van de Corona toestand.
En gij vindt dat het verantwoord is dat de overheid daar een nest illegalen in gaat onder brengen. Ik denk het niet.

Dat zou het zelfde zijn of ze zouden aan de burgemeester van Nieuwpoort zeggen, " er liggen x aantal jachten in de haven waar de toeristen nu toch geen gebruik van mogen maken, laat ons er een bende asielzoekers in onder brengen".

Dat zou dan nog voor één ding goed zijn, dan konden ze er gelijk mee naar Engeland varen en waren we er hier van verlost.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 april 2020 om 08:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:43   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

En het verwondert me niet meer, het blijkt WEER maar eens niet binnenlands genoeg te zijn.

Ja, 't gaat anders wel over onze kust en voor zover ik weet ligt die nog altijd in België, dus zouden denken dat dat toch onder binnenland valt.

Maar ja, 't woordje illegalen komt er in voor en dat verandert kennelijk de hele zaak. Waren het nu daklozen geweest die ze daar hadden willen onderbrengen, DAN, zou het wel onder binnenland vallen.

Begrijpen wie het nog begrijpen kan.

Alleen is er van onze overheid niemand bekommerd om onze daklozen ergens onder te brengen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 april 2020 om 08:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:50   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

De 6 appartementen zijn al aan bod gekomen, maar ook de suggestie om het zeilbootje in Nieuwpoort tijdelijk te bevolken met een asielzoeker is een creatieve suggestie !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be