Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2016, 14:30   #2461
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel % van die nieuwe paupers weten dat dit mede de fout is van hun eigen verkozenen ? Die laatste maakten hen immers wijs dat het allemaal de fout was van europa...
Een oude truc die door de eeuwen heen vaak toegepast werd. En, dat werkt ..... altijd.
Het gros dat koos voor Brexit is lager opgeleid toch? Ofwel sociaal zwakker, geen werk etc.

Benadrukt werd in de campagne - vluchtelingen, immigranten. Plus het nationale element, patriotisme, de machtige EU de boosdoener
Voila, en u bent er. Alles op een rijtje wat nodig is, een vijand de EU, het zwarte schaap de vluchteling en de verpersoonlijking van
de vijand, de immigrant van het continent - Polen, Vlamingen, Italianen etc. de hele santemekraam .... bloody foreigners
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:35   #2462
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Detail tekst:

Citaat:
Sinds vrijdag lopen er meldingen binnen van racisme en haatmisdrijven tegen Oost-Europese migranten. Heeft de Brexit de Britten minder tolerant gemaakt?
En dat valt best op, op de autostrade want ik ben één van de vorige nachten géén enkel 'huifkarbestelwagentje' met PL nummerplaat tegen gekomen op het traject Calais/Veurne/Jabbeke/Gent/Antwerpen verder door naar Nederland ... en terug.

Niet dat we daar van wakker liggen maar kom ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juni 2016 om 14:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:36   #2463
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toespraak van Farage in het EU Parlement:
Hij schoffeert het ganse Parlement eventjes (zegt dat geen van hen ooit gewerkt heeft in hun leven) en zegt dan dat de EU Vrijhandel moet geven zonder Vrij Verkeer van Personen omdat anders de Duitse autoindustrie de dieperik zal ingaan

https://www.theguardian.com/world/20...ean-parliament
Echt hilarisch. Maar ik moet toegeven dat die man talent heeft als acteur.

Een ander beeld : deze schotse parlementair krijgt een staande ovatie van zijn collega's na een emotionele oproep aan de EU om schotland niet aan zijn lot over te laten na dit referendum en de duidelijke keuze van de schotten. https://www.theguardian.com/world/vi...rliament-video
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:37   #2464
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Michel voelt nattigheid.
Op onze knieën moeten we of het gaat onze dood worden.


http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...-betalen.dhtml

De Britten staan sterk.
Alles wat ze vragen gaan ze krijgen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:38   #2465
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gerolf Annemans trok ook een vies gezicht
Die heeft een scheef bakkes van bij de geboorte, niks aan te doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:39   #2466
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Kan dubbel zijn, sorry dan.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:41   #2467
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Michel voelt nattigheid.
Op onze knieën moeten we of het gaat onze dood worden.


http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...-betalen.dhtml

De Britten staan sterk.
Alles wat ze vragen gaan ze krijgen.
Je hebt niet goed gelezen:

http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...-betalen.dhtml

Citaat:
Michel hoopt op een "objectieve alliantie op economisch niveau". Maar de uitzonderingsmaatregelen die met Brits premier David Cameron onderhandeld werden in de aanloop naar het brexit-referendum vervallen. "Ik ben niet van plan een situatie te aanvaarden waar één land de boter én het geld van de boter krijgt", aldus Michel. "Dat zou een precedent zijn voor andere landen en een risico inhouden op de ontploffing van het Europese project."
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:44   #2468
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Echt hilarisch. Maar ik moet toegeven dat die man talent heeft als acteur.

Een ander beeld : deze schotse parlementair krijgt een staande ovatie van zijn collega's na een emotionele oproep aan de EU om schotland niet aan zijn lot over te laten na dit referendum en de duidelijke keuze van de schotten. https://www.theguardian.com/world/vi...rliament-video
Schotland zit wel in een moeilijke positie: als ze eruit stappen dan hebben ze een grens met Engeland erbij.

Maar ik ben er wel voor, de Schotten zijn sympathieke mensen en de Engelsen eigenwijze zeveraars.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:44   #2469
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vanuit je libertaire visie zit je luidop te dromen van dingen die niet gaan komen patrick...
Bekijk eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_contract

en:

https://en.wikipedia.org/wiki/Decent...s_organization

Het punt is natuurlijk dat er meer cryptografische obfuscatie moet komen in die technieken, zodat deelnemers totaal anoniem zijn, maar daar wordt aan gewerkt

De eerste DAO is er al (en is een dik fiasco geworden, waar 150 miljoen dollar onzichtbare investering in rook is opgegaan wegens bugs).

Zoals we met het wurgen van het Zwitserse bankgeheim en met de Panama affaire gezien hebben, is het zwakke punt om vrij zaken te doen zonder dat staten er hun neus over insteken, de intermediair. Die is bij deze technieken niet meer nodig. Als bovendien de deelnemers perfect cryptografisch anoniem zijn, en hun enige "eigendomsbewijs" het kennen van een cryptografische sleutel is, dan is het onmogelijk om uit te vissen wie ze zijn, laat staan ze te vervolgen.

Tegen dat cryptocurrencies algemeen in gebruik zijn, kan ik overal ter wereld dingen kopen, verkopen, en contracten afsluiten zoals ik en mijn tegenpartij(en) overeen komen, zonder dat het zelfs maar aanwijsbaar is dat ik dat ben, en zonder dat er daar enig spoor van terug te vinden is.

Als ik bijvoorbeeld samen met een paar medewerkers programmacode schrijf voor iemand, en wij zijn een contract overeen gekomen, dan is er geen kat die mij kent, ik ken zelfs de klant niet, mijn medewerkers niet, maar ik word wel betaald, waarmee ik zelf andere contracten kan afsluiten, of dingen kopen. Geen kat die het kan weten.


Tegen dan is het zo goed als met de city gedaan natuurlijk. Niet voor binnenkort, dat weet ik ook wel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2016 om 15:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 14:57   #2470
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij zal ook moeten plooien.
Want hij valt onder de Europese normen, de Britten weldra niet meer.
Het gaat nog om te lachen worden.
Op zijn knieën gaat hij gaan.
Hij heeft niets marge, integendeel, het water staat hem nu al aan de lippen.

Na 3 maand de Belgen dood en de Ieren dood.
Maar de Britten niet.
Er zal gepooid worden. En zwaar.

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 juni 2016 om 15:03.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:05   #2471
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Schotland zit wel in een moeilijke positie: als ze eruit stappen dan hebben ze een grens met Engeland erbij.

Maar ik ben er wel voor, de Schotten zijn sympathieke mensen en de Engelsen eigenwijze zeveraars.
Nog een zware netto ontvanger erbij dan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:07   #2472
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nog een zware netto ontvanger erbij dan.
Cijfers uit april 2016:

employment in Scotland increased by 17,000, to reach 2,631,000. At 74.5%, the rate is above the UK average of 74.1%.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:08   #2473
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Een oude truc die door de eeuwen heen vaak toegepast werd. En, dat werkt ..... altijd.
Het gros dat koos voor Brexit is lager opgeleid toch? Ofwel sociaal zwakker, geen werk etc.

Benadrukt werd in de campagne - vluchtelingen, immigranten. Plus het nationale element, patriotisme, de machtige EU de boosdoener
Voila, en u bent er. Alles op een rijtje wat nodig is, een vijand de EU, het zwarte schaap de vluchteling en de verpersoonlijking van
de vijand, de immigrant van het continent - Polen, Vlamingen, Italianen etc. de hele santemekraam .... bloody foreigners
Het mooie van een referendum is dat "de campagne" enkel maar een paar mensen engageert (namelijk die die de campagne voeren). WAAROM de Britten gestemd hebben zoals ze dat hebben gedaan, heeft a priori niks met enige campagne te maken. Die zal het resultaat beïnvloed hebben, maar dat is enkel maar een hypothese, he.

In tegenstelling tot een politicus moet een volk geen "uitleg" geven waarom ze stemmen. Ze stemmen gewoon.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:14   #2474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bekijk eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_contract

en:

https://en.wikipedia.org/wiki/Decent...s_organization

Het punt is natuurlijk dat er meer cryptografische obfuscatie moet komen in die technieken, zodat deelnemers totaal anoniem zijn, maar daar wordt aan gewerkt

De eerste DAO is er al (en is een dik fiasco geworden, waar 150 miljoen dollar onzichtbare investering in rook is opgegaan wegens bugs).

Zoals we met het wurgen van het Zwitserse bankgeheim en met de Panama affaire gezien hebben, is het zwakke punt om vrij zaken te doen zonder dat staten er hun neus over insteken, de intermediair. Die is bij deze technieken niet meer nodig. Als bovendien de deelnemers perfect cryptografisch anoniem zijn, en hun enige "eigendomsbewijs" het kennen van een cryptografische sleutel is, dan is het onmogelijk om uit te vissen wie ze zijn, laat staan ze te vervolgen.

Tegen dat cryptocurrencies algemeen in gebruik zijn, kan ik overal ter wereld dingen kopen, verkopen, en contracten afsluiten zoals ik en mijn tegenpartij(en) overeen komen, zonder dat het zelfs maar aanwijsbaar is dat ik dat ben, en zonder dat er daar enig spoor van terug te vinden is.

Als ik bijvoorbeeld samen met een paar medewerkers programmacode schrijf voor iemand, en wij zijn een contract overeen gekomen, dan is er geen kat die mij kent, ik ken zelfs de klant niet, mijn medewerkers niet, maar ik word wel betaald, waarmee ik zelf andere contracten kan afsluiten, of dingen kopen. Geen kat die het kan weten.


Tegen dan is het zo goed als met de city gedaan natuurlijk. Niet voor binnenkort, dat weet ik ook wel.

Ik ben ook een enorme fan van The Matrix, kan ik blijven naar kijken.





__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:20   #2475
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Michel voelt nattigheid.
Op onze knieën moeten we of het gaat onze dood worden.


http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...-betalen.dhtml

De Britten staan sterk.
Alles wat ze vragen gaan ze krijgen.
Een kus van Juncker kunnen ze krijgen, maar dan houdt het op vrees ik
Schauble begint ook al te knorren. Brexit on the rocks!

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:26   #2476
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben ook een enorme fan van The Matrix, kan ik blijven naar kijken.
Je doet maar. Dit komt eraan, zoals internet eraan is gekomen.

Zoals het 30 jaar geleden niet mogelijk was om op grote schaal vrij informatie te verspreiden zonder "gecontroleerde tussenagenten" en, met een beetje moeite, anoniem, zo zal het financiele het ook vergaan.
En net zoals informatiecontrole en massa media controle een van de pilaren was van de staat-smoes, is financiele controle dat ook, maar het gaat niet lukken om dat zo te houden. Wij zijn nu nog grotendeels financieel vastgeknoopt aan de gecontroleerde bankwereld, maar dat zal op dezelfde wijze als internet het monopolie van kranten, uitgevers en TV-zenders als massa communicatie intermediairen doorbreekt, ook doorbroken worden. Toegegeven, het zal moeilijker zijn, want de staten gaan nijdiger zijn. Maar het is een onstopbare evolutie. Tegen dat ze de cash weggehaald hebben zal het niet meer nodig zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2016 om 15:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:28   #2477
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ik bijvoorbeeld samen met een paar medewerkers programmacode schrijf voor iemand, en wij zijn een contract overeen gekomen, dan is er geen kat die mij kent, ik ken zelfs de klant niet, mijn medewerkers niet, maar ik word wel betaald, waarmee ik zelf andere contracten kan afsluiten, of dingen kopen. Geen kat die het kan weten.
Je moet gek zijn om een contract af te sluiten met een persoon die verplicht kan worden zijn contract na te komen of garantie-verplichtingen te voldoen.

Er is geen enkele reden waarom die klant u na aflevering van de code ook maar iets zou betalen uiteraard.
De volgende keer benadert hij gewoon een nieuwe 'leverancier' en doet hetzelfde.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:30   #2478
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Michel voelt nattigheid.
Op onze knieën moeten we of het gaat onze dood worden.
De britten gaan moeten vechten voor elke pagina van de nieuwe handelsakkoorden, de EU-landen hebben er alle belang bij op de lange termijn dat zo lastig en moeilijk mogelijk te maken.

We zouden gek zijn als we dat niet deden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:33   #2479
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Cijfers uit april 2016:

employment in Scotland increased by 17,000, to reach 2,631,000. At 74.5%, the rate is above the UK average of 74.1%.
En? Ze krijgen nog steeds een massa steun vanuit Engeland.
En ook van Europa, inderdaad.
Heel het noorden is in feite ontwikkelingsgebied en blijft daardoor verder ontvolken.
Ik denk zelfs dat je subsidie kan krijgen als je bereid bent er te gaan wonen.
De Highlands zijn momenteel dunner bevolkt dan Noorwegen.
En 25 procent woont dan nog in Iverness.
Nog 200.000 inwoners voor een gebied zo groot als Belgie.
Minder dan in de middeleeuwen.
Je zou voor minder aan de drank gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:37   #2480
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En? Ze krijgen nog steeds een massa steun vanuit Engeland.
En ook van Europa, inderdaad.
Heel het noorden is in feite ontwikkelingsgebied en blijft daardoor verder ontvolken.
Ik denk zelfs dat je subsidie kan krijgen als je bereid bent er te gaan wonen.
De Highlands zijn momenteel dunner bevolkt dan Noorwegen.
En 25 procent woont dan nog in Iverness.
Nog 200.000 inwoners voor een gebied zo groot als Belgie.
Minder dan in de middeleeuwen.
Je zou voor minder aan de drank gaan.
Ze gaan wel olie hebben. Waarom denk je dat de Engelsen ze aan boord willen houden misschien? Omdat ze graag het OCMW spelen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be