Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie krijgt er meer zetels en/of absolute meerderheid?
Tories halen meer zetels 10 58,82%
Labour meer zetels 3 17,65%
SNP meer zetels 7 41,18%
Lib Dems meer zetels 2 11,76%
DUP meer zetels 1 5,88%
Tories halen absolute meerdetheid 8 47,06%
Labour haalt absolute meerdetheid 2 11,76%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2019, 13:46   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er is veel verkeerd met handelsovereenkomsten, bijvoorbeeld de Most Favoured Nation clausules die ronduit verboden is bij gewone handel.
Dat is wat ik eerder al stelde: handelsovereenkomsten zijn geen daden van handel, maar daden van armpje duwen, waarbij de machtigste probeert de minder machtige in een nefaste situatie te brengen voor die zijn bedrijven, en in een oneerlijk voordelige voor uw eigen bedrijven.

Handelsakkoorden zijn het omgekeerde van handel drijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 19:28   #262
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Binnen een jaar komt de harde Brexit (behalve voor Noord Ierland) en dan valt alle handel tussen de UK en EU onder WTO regels, zo simpel is het. Ze hebben nu een jaar om dat feit in de praktijk op orde te zetten.

De EU en UK kunnen onderling proberen dat wat vlotter te maken maar meer dan dat zal niet lukken in een jaar, daar is 10-20 jaar voor nodig als we naar andere deals kijken.

De UK wil zo veel mogelijk echte free-trade deals afsluiten maar dat lukt niet altijd, mede vanwege 'prefered status' clausules in deals met de EU en US die veel landen gesloten hebben.
Het KAN nu veel vlotter gaan. Vanaf nu kan Boris er langs UK zijde alles in sneltempo doordrukken. Maar hij gaat op diverse punten zijn beloftes niet kunnen waarmaken.
Goed artikel:

https://www.theguardian.com/commenti...ensic-exposing

Citaat:
Whatever Johnson does, he cannot keep all of his Brexit promises, as gigantic hurdles stand in his way. The most impassable are fisheries, agriculture, finance and Northern Ireland. No fixes and fudges will let him bluster through these. One is of the gravest economic importance, the others are of little financial value but stand at the beating heart of everything Brexit stands for – nation, flag, heritage, identity and independence.
Het gaat over:
1. Visserij & landbouw
2. Vrij verkeer van diensten
3. Noord Ierland

Vooral punt 2 gaat de Britten op termijn economisch zwaar vallen:

Citaat:
The 80% of our economy devoted to services will get no deal, with a bare-bones, goods-only free trade agreement fixed in 11 months. This will be a slow frog-boiler, banks and finance slipping away quietly, many new HQs already set up in Frankfurt and Paris, new investment not arriving. Predictions vary from a 2% to a 7% loss to GDP.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 december 2019 om 19:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 23:49   #263
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het KAN nu veel vlotter gaan. Vanaf nu kan Boris er langs UK zijde alles in sneltempo doordrukken. Maar hij gaat op diverse punten zijn beloftes niet kunnen waarmaken.
Goed artikel:

https://www.theguardian.com/commenti...ensic-exposing

Het gaat over:
1. Visserij & landbouw
2. Vrij verkeer van diensten
3. Noord Ierland

Vooral punt 2 gaat de Britten op termijn economisch zwaar vallen:
2% tot 8% mogelijks minder groei, ze blijven dat voorstellen als een daling. Je moet al doorklikken om het correct te zien.

Daarom denk ik niet dat er een gedeeltelijke free trade agreement zal komen, dat lijkt me onmogelijk met de huidige EU voorwaarden die Macron nog eens duidelijk heeft gemaakt.

Visserijgronden zal hij niet willen afgeven, dat willen ze echt terug zelf in handen hebben hoe klein dat economisch ook is, zo zijn de Britten nu eenmaal. Het is ook een manier om Schotland bij zich te houden. De EU wil die ook dus nog een reden dat er geen deal zal komen tenzij misschien onder extreem goeie voorwaarden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Services weet ik niet zoveel van, die zijn zich volledig aan het nestelen binnen de EU via dochterbedrijven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 00:19   #264
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
2% tot 8% mogelijks minder groei, ze blijven dat voorstellen als een daling. Je moet al doorklikken om het correct te zien.

Daarom denk ik niet dat er een gedeeltelijke free trade agreement zal komen, dat lijkt me onmogelijk met de huidige EU voorwaarden die Macron nog eens duidelijk heeft gemaakt.

Visserijgronden zal hij niet willen afgeven, dat willen ze echt terug zelf in handen hebben hoe klein dat economisch ook is, zo zijn de Britten nu eenmaal. Het is ook een manier om Schotland bij zich te houden. De EU wil die ook dus nog een reden dat er geen deal zal komen tenzij misschien onder extreem goeie voorwaarden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Services weet ik niet zoveel van, die zijn zich volledig aan het nestelen binnen de EU via dochterbedrijven.
Volgens het artikel gaat de EU invoer van Schotse zalm boycotten als de Britten hun visgronden willen afschermen. Bovendien voeren de Britten het grootste deel van hun vis uit naar de EU. Economisch is dit een weinig belangrijk dossier, maar symbolisch enorm.

Diensten is een ander geval. Een daling van 2 tot 7% van het BBP is serieus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be