Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2017, 20:57   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.546
Standaard “1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is”

wie weet hier meer van?? Is het waar???


of:

uit mail aan dominee Cees vd:

====== BEGIN email body


From: [email protected]
Sent: Tuesday, May 30, 2017 9:49 PM
To: Cees van Duijn
Cc: Mike (gmail) ; Biere Pandit Suruj (Ypenburg)
Subject: "1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is" - Niburu.nl

zie dit Herr Cees vd,

toch jammer en teleurstellend voor mij dat de vieszwarte hindoes een lager, geestelijk inferieur mensapenras zijn nu.

maar goed, u zou de radicale HIndoelander doctrine misschien leuk vinden als blanke gereformeerde christen, omdat Nederland 100 % Hindoevrij moet worden volgens deze ideologie, zsm binnen 9 maanden zonder gaskamers, liefdevol, zonder bloedvergieten.

maar zie onder, raar verhaal, een oude bijbel in Turkije?? Ankara v 1500 jaar?? Complot theorie van radicale moslim fundamentalisten of niet??? Islam kent de Taqqiya, kaffir misleiden.

MIJN LEVEN IS OORLOG.
ja daarom koos mijn atma/ ziel deze superieure mensapen gedaante op deze planeet. Idem dito Adolf HItler he.
Ik ben toch waarschijnlijk een verre achterneef van adolf hitler.

bye

waldo dewanand en Wieroe
NIET BLANKE HINDOESCHRIJVERS uit de Arische Delftse kennisstad van de Hindoe Nazi (homo) katten.

====== END email body



------------------- copy vermoedelijk van een moslim fundamentlistische site.


Homepagina » Archeologie » “1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is”
"1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is"
“1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is”

in Archeologie 29 april 2014 12:00 484 Reacties 226,399 Bekeken

Er is momenteel veel te doen rond de Bijbel die in 2000 is gevonden in het gerechtsgebouw in de Turkse hoofdstad Ankara. De Arabische zender Al Arabiya meldde in 2012 dat Jezus Christus een gewoon sterfelijk wezen was en nooit is gekruisigd.

De 1500 jaar oude Bijbel bevat onder meer het evangelie van Barnabas, een vroege leerling van Jezus. Het Vaticaan had eerder al officieel gevraagd het boek te mogen inkijken, aldus de National Turk. In het boek zou een passage staan die de kern van het christelijk geloof onderuit haalt. “Ik ben vreemd aan alles wat de mensen over mij zeggen en dat ik meer ben dan een man,” zou Jezus hebben gezegd. “Ik ben een man, geboren uit een vrouw en onderworpen aan het oordeel van God, die hier leeft als elk ander mens.”

De passages ontkennen het goddelijke karakter van Jezus en de Drie-eenheid. Volgens dit evangelie is niet Jezus gekruisigd, maar Judas Iskariot. Ook de kruisiging en de wederopstanding van Jezus behoren tot de kern van het christelijk geloof.

De oude Bijbel is geschreven in gouden letters en is gebonden in leer. Jezus sprak West-Aramees ofwel Syriac, een dialect dat ooit in grote delen van het Midden-Oosten en Centraal-Azië werd gesproken. Het wordt gesproken door Syrische christenen en heeft daarnaast de Syrisch-orthodoxe Kerk in India overleefd.

In het evangelie van Barnabas heeft Jezus ook de komst van de profeet Mohammed voorspeld. Er is echter de nodige twijfel over de authenticiteit van het handgeschreven manuscript.

In 1986 verscheen een artikel op de voorpagina van de Turkse krant Türkiye Gazetesi, waarin gesteld werd dat het originele manuscript van het evangelie van Barnabas was gevonden in het oosten van Turkije.

Het boek, geschreven in het Aramees, zou in het jaar 48 geschreven zijn door Barnabas. Het evangelie zou door kerken geaccepteerd zijn en werd gebruikt tot het jaar 325, toen het na het Concilie van Nicaea uit de roulatie werd genomen.
[Al Arabiya, National Turk]

http://www.ninefornews.nl/1500-jaar-...it-gekruisigd/
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 23:36   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.546
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ziehier, harde bewijs dat geloof mensen isoleert en hun IQ en kennisniveau zo totaal blokkeert.

chanel is een zwart hindoestaans meisje die tot het christendom bekeerd is en ze is toch erg dom bezig nu.

zie wat zij nu mailt als antwoord, erg dom he:


-------------
From: Chanel B
Sent: Tuesday, May 30, 2017 11:04 PM
To: [email protected]
Subject: Re:"1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is" - Niburu.nl

Onzin tekst, ik ga niet eens de moeite nemen om het te lezen
Fijne avond.

[email protected]hreef:


hahaha chanel, ik weet niet welke mensaap gelijk heeft hoor
en ik doe het simpel, ik geloof Wieroe, mijn kat die vandaag jarig is.

---------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2017, 13:19   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Dan heeft Jezus dus dik pech gehad en zal Hij het allemaal nog eens over moeten doen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 17:39   #4
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Hoe Joods was Jezus?

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...L/Default.aspx
http://lagelanden.proboards.com/thre...eilig-grafkerk
https://ikzoekgod.nl/wie-is-jezus/wi...-tekst-versie/

Was Nazareth, en dus ook Jezus, beïnvloed door de Grieks-Romeinse filosofie en cultuur? Heel wat geleerden beweren dat, en beschrijven een Jezus zonder Joodse wortels. Opgravingen in het nabij Nazareth gelegen Zippori geven een indruk van het leven in het jaar 0.
Er zijn in Nazareth relatief weinig archeologische vondsten gedaan. Maar in Zippori (in het Latijn Sepphoris) een paar kilometer verderop, zijn veel meer geheimen uit het verleden blootgelegd. Deze vondsten geven een redelijk nauwkeurig beeld van de wereld waarin Jezus opgroeide.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 18:03   #5
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Hoe Joods was Jezus?

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...L/Default.aspx
http://lagelanden.proboards.com/thre...eilig-grafkerk
https://ikzoekgod.nl/wie-is-jezus/wi...-tekst-versie/

Was Nazareth, en dus ook Jezus, beïnvloed door de Grieks-Romeinse filosofie en cultuur? Heel wat geleerden beweren dat, en beschrijven een Jezus zonder Joodse wortels. Opgravingen in het nabij Nazareth gelegen Zippori geven een indruk van het leven in het jaar 0.
Er zijn in Nazareth relatief weinig archeologische vondsten gedaan. Maar in Zippori (in het Latijn Sepphoris) een paar kilometer verderop, zijn veel meer geheimen uit het verleden blootgelegd. Deze vondsten geven een redelijk nauwkeurig beeld van de wereld waarin Jezus opgroeide.
Dat in de veronderstelling dat hij daar gewoond heeft. In de oudste geschriften heeft men het over Jezus de nazarener. De auteurs van het N.T. moeten gedacht hebben dat dit sloeg op Nazareth. Niet dus, gezien de eerste helft van de 1e eeuw was dit nog geen gemeente. Enkele verlaten hoeven van lang voor deze tijd. De veronderstelling dat zijn familie een eigendom in Kafarnaüm en nabij Jeruzalem is veel groter.
En Jezus en zijn beweging was nu net tegen de Romeinse invloed. Van die zo gezegde geleerden heb ik geen hoge dunk hoor. Ben net begonnen aan een boek van Willie van Peer. Wat ik tot nu toe heb gelezen is beschamend !

Laatst gewijzigd door Aton : 8 oktober 2019 om 18:07.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 18:16   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Hoe is het nog met Wieroe intussen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be