Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2019, 15:36   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten, die hypothese.
Ik zit in het hier en in het nu. Niet in het hiernamaals. Dus zijn er twee mogelijke conclusies: er is een scheiding, of een van de twee bestaat niet.

Je raadt al wat mijn mening is.
Als je echt in het nu zit, zit je ook in het hiernamaals...
Hiernamaals is enkel een woord dat we geven aan iets dat we nu niet kennen en waarvan wij denken dat we het niet kunnen kennen zolang we niet dood zijn...
Voor ons aan deze kant van het Leven is de dood een onafwendbare afscheiding van de overkant; maar eens we aan de overkant zijn, zien we alles misschien gewoon als één geheel...

Ik herhaal dat ik het fysieke bestaan zie als een beperking van ons zijn; eens, bij de dood, valt , die beperking, die afscheiding weg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 15:38   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog straffer: onze genen zullen ook uitsterven. De mensheid zal uitsterven. Maar niet de oervormen van materie en energie.
Enkele miljoenen of miljarden eeuwen later, komt er misschien een heruitgave van de mensheid. Ondertussen, wellicht nu reeds elders, zijn en/of komen er alternatieve vormen van ontwikkeling naar bepaalde wezens.
Wij zijn de oervormen van materie en energie... alles transformeert, maar dat wil niet zeggen dat het verdwijnt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 15:42   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge vergeet nog het zij-nu-maals, het boven-nu-maals en het onder-nu-maals.

Jij beperkt je tot de onbegrijpelijke factor van tijd. (wat was er eeuwen en eeuwen geleden, maar wat was er dan het moment daarvoor, en daarvoor, en daarvoor .... wat zal er na eeuwen en eeuwen zijn, en wat de dag erna en de dag erna ...

Er is ook de factor plaats: hoe ver kan je gaan in één richting, en wat zit daarachter dan.
Plaats, tijd, zijn fysieke eigenschappen die meekomen met onze geboorte...

Eens gelezen dat het de opbouw van onze taal is die maakt dat wij altijd naar een begin en een eindpunt zoeken... Maar de chinezen hebben dat probleem niet voor hen is alles altijd in voortdurende verandering zonder beginpunt en zonder eindepunt... en inderdaad, dat lijkt mij veel logischer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 15:54   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het meest waarschijnlijke is gewoon dat er niets is. Niet voor je geboorte en niet na je dood.
Juist dat inzicht maakt het leven waardevol, zolang je zelf vindt dat het waardevol is.
De nood aan een God en de geschiedenis daarrond hangt samen met het lot, wat mensen overkwam. Dan is het idee van controle, waarbij je beloond wordt voor de inspanning die je deed om het lot te bedwingen, mooi meegenomen. Niet dat het in de praktijk werkt natuurlijk. Er zijn veen normale mensen die een afgrijselijk bestaan kennen. Vandaar dan de beloning na de dood, de kers op de taart van overtuigingen die gewoon fantasie zijn.

Want vanaf het prille begin is iedere religie ook verbonden met macht, aanzien, rijkdom.

Het is dus altijd in belang van " gezagdragers" geweest, om te doen geloven.
Bizar genoeg vaak mannen.
Zal wel toeval zijn?
Maar mijn mening is dat we gewoon vergaan, na de dood niets wacht, daarom ben ik aardig tegen anderen, tot ze dat verkloten natuurlijk.
Geluk is iets voor het leven, geen beloning na de dood.
Waarom blijf je een scheiding maken tussen leven en dood (fysieke)... Wat als het gewoon twee kanten van eenzelfde werkelijkheid zijn???

Wat indien je het ziet alsof het niernamaals vandaag, op dit moment begint... Wat indien je het ziet dat jijzelf, niet de machtigen der aarde (voor mij verdoemen ze zichzelf) jouw levenslot in handen hebt...
Dan ben je verantwoordelijk voor jezelf en dan glijdt de blablabla van anderen gewoon van je af...
Maar dan moet je het leed dat je jezelf aandoet ook niet afschrijven op anderen en dan weet je ook wel dat je niet alle touwtjes van het bestaan in handen hebt, maar je weet ook dat je niet alles weet en je maakt er het beste van...

Afkomen dat hoe kan er een god bestaan die zoveel ellende over de mensheid uitstort... zie ik eerder dat God en de schepping één zijn en als je goed kijkt dan kun je je alleen maar afvragen hoe het komt dat die dwaze mensen nog niet meer ellende over zichzelf aangetrokken hebben...

Ten andere ik denk dat als je bewust leeft, steeds meer en meer bewust, het jij bent die datgene oproept wat je op een moment nodig hebt om verder je weg af te leggen... Het leven is dan echt wonderbaarlijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 10:43   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ruimteschepen zijn voor mij gewoon tijdelijke machines en ik zie mij niet als een machine...
Het zijn geen tijdelijke machines, maar de eeuwige woonplaatsen voor de toekomst, het hiernamaals dus.
Dus niet alleen in de hemel, maar ook in het heelal.
Lees mijn atoomtheorie.
Citaat:
De mens is opgebouwd om zijn instincten te volgen, die verdringen, met of zonder verstand, heeft de mens in het ongewisse gestort...
Het instinct is het laagste van de dieren, dan komt het gevoelsleven en het verstand en dan de heilige geest van mijn atoomtheorie.
Citaat:
Het verstand, het laatste evolutie-element had in samenwerking met de instincten een enorme vooruitgang betekent voor het menselijke ras... Het verstand heeft zich echter tegen zijn eigen instincten gekeerd (uit machtzucht, uit eigenbelang, uit egoïsme) en de mens in onze bloedige menselijke geschiedenis gestort...
De dierenwereld is niet minder bloedig, want daar vreten ze elkaar op.
Dat is nu eenmaal de schaduw, het negatieve, dat in alles bestaat.
Citaat:
Je verwijt dat de mens niet in staat zou zijn om zich open te stellen voor iets totaal nieuws en te gelijker tijd zeg je dat het hiernamaals oude koek is...
Het hiernamaals is enerzijds de oude koek van de Bijbel, maar anderzijds is het ook nieuw in mijn atoomtheorie als de alles omvattende hemel, die eeuwig en oneindig is.
Het is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
Citaat:

De mens is, dank zij ons gecorrumpeerd verstand opgevoed om te gehoorzamen, om slaaf te zijn van enkele alfa-mannetjes...
Zo is het: de massa heeft leiders nodig, maar er is ook democratie.
Dus de massa kiest haar leiders zelf.
En er is ook mijn atoomtheorie.
Uit de "ellende" (de glorie van de wetenschap) van nu wordt de glorie van de toekomst geboren.
Dat is het laatste oordeel voor een nieuw begin.
Citaat:
Slaaf zijn gaat in tegen zich open stellen voor nieuwe ideeën; maar slaaf zijn gaat ook in tegen ons intrinsieke gevoel van vrijheid, gelijkheid, onafhankelijkheid... Dus gaat ook in tegen ons oorspronkelijke instincten... Dus beiden werden afgestraft en daarom dat de mens zichzelf totaal verloren is...
Het instinct behoort bij de dieren en dat lost helemaal niks op.
De oplossing is mijn atoomtheorie om het verstand te offeren aan de heilige geest van God, dat zijn de microgoden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 10:54   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als je het zo stelt, stel je je op hetzelfde niveau van alle godsdiensten die de mensen voorhouden dat zij en zij alleen de waarheid in pacht hebben...
Ik ben inderdaad de enige die de waarheid weet van God en het heelal, maar niet als pacht, maar als de verschijning van Gods Geest in mij.
Citaat:
Indien jouw nieuwe Bijbel op een dag de ware blijkt te zijn dan zal die ware zich openbare met of zonder jouw nieuwe Bijbel...
Je spreekt jezelf nu tegen.

De ware Bijbel kan zich niet openbaren zonder die ware Bijbel.
Dat is een tegenspraak.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 10:59   #47
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alles is één, de mens heeft zich echter door zijn gecorumpeerd verstand teruggetrokken uit die éénheid...
Het is onmogelijk zich uit de eenheid van alles terug te trekken, want dan zou alles niet EEN zijn.
Alleen de mens weet die eenheid niet, door de gespletenheid tussen godsdienst en wetenschap (de laatste erkent geen god) en de oplossing hier is mijn atoomtheorie.
Het is de drie-eenheid van filosofie, wetenschap en theologie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:03   #48
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten, die hypothese.
Ik zit in het hier en in het nu. Niet in het hiernamaals. Dus zijn er twee mogelijke conclusies: er is een scheiding, of een van de twee bestaat niet.

Je raadt al wat mijn mening is.
Het nu bestaat slechts even, dus voor een moment, om vervolgens in het verleden (het hiernamaals) te verdwijnen.
Aldus zijn heden als Nu en het Hiernamaals een eenheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:11   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge vergeet nog het zij-nu-maals, het boven-nu-maals en het onder-nu-maals.
Dat mag er ook nog bij.
Citaat:
Jij beperkt je tot de onbegrijpelijke factor van tijd.
De tijd is niet onbegrijpelijk, het is het worden der dingen.
Dit omdat alles wat bestaat beperkt is en ook het andere wil worden.
Dit is de dialectiek, te beginnen met de eenheid van Niets en Zijn, wat het Worden is.
Citaat:
(wat was er eeuwen en eeuwen geleden, maar wat was er dan het moment daarvoor, en daarvoor, en daarvoor .... wat zal er na eeuwen en eeuwen zijn, en wat de dag erna en de dag erna ...
Lees daarvoor mijn atoomtheorie: de tijd is een eindeloos ontwikkelingsproces.
Wat onze eigen toekomst betreft het heelal tot een ruimtevaartcultuur te bouwen.
Citaat:
Er is ook de factor plaats: hoe ver kan je gaan in één richting, en wat zit daarachter dan.
Het heelal is oneindig en in de eindeloze tijd der toekomst zullen we daar steeds meer en meer van ontdekken, niet alleen uitwendig, maar vooral inwendig, wat de hogere cultuur der microgoden is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:30   #50
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het instinct is het laagste van de dieren, dan komt het gevoelsleven en het verstand en dan de heilige geest van mijn atoomtheorie.
Spreek ik niet tegen, maar indien je het instinct onderuit haalt valt heel je kaartenhuisje in elkaar... en het is dat dat de mens gedaan heeft en vandaar de totale verwarring en verdwaling...

Citaat:
De dierenwereld is niet minder bloedig, want daar vreten ze elkaar op.
Dat is nu eenmaal de schaduw, het negatieve, dat in alles bestaat.
En dank zij het verstand kon de mens zichzelf verdedigen, maar in plaats van een vrije, meer liefhebbende wereld op te bouwen; ging de mens zich in eerste instantie verzamelen om zichzelf te verdedigen om vervolgens, onder druk van de elite, slaafs zelf op oorlogspad te gaan om zo de elite te verrijken... Moord en dood uit hebzucht en niet meer uit overlevingsdrang zoals bij de dieren...

Citaat:
Zo is het: de massa heeft leiders nodig, maar er is ook democratie.
Dus de massa kiest haar leiders zelf.
Theoretische nonsenspraat... Je denkt toch niet dat de leiders de democratie gaan gehoorzamen... Eens aan de macht, democratie of niet blijven ze aan de macht en, corrupt zoals ons heel systeem is, vinden ze wel de nodige drogredenen om de democratie, niet openlijk, maar wel degelijk volkomen aan de zijkant te schuiven...
De massa heeft geen leiders nodig, de massa heeft opvoeding en verstand nodig; maar dat laatste gaat niet samen met de leiders...

Citaat:
Uit de "ellende" (de glorie van de wetenschap) van nu wordt de glorie van de toekomst geboren.
Of de mensheid gaat inderdaad over op een hogere evolutieniveau waar het de waanzin van vandaag inziet met zijn zogezegde leiders waarnaar het zogezegd moet luisteren... Godsdiensten en alle ismen inbegrepen...
Iedere mens gaat begrijpen dat het zelf verantwoordelijk is voor wat er met hem gebeurt en gaat ieder alfamannetje in de verdomhoek laten staan goed wetende dat het enkel een grote nul is... en dat kan inderdaad
"Dat is het laatste oordeel voor een nieuw begin." zijn.

Citaat:
Het instinct behoort bij de dieren en dat lost helemaal niks op.
Neen, maar men kan het niet verdringen; men moet het verder doen evolueren.

Citaat:
De oplossing is mijn atoomtheorie om het verstand te offeren aan de heilige geest van God, dat zijn de microgoden.
Ik offer niets op aan om het even wie... de heilige geest is deel van mijzelf, zoals van ieder ander...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 september 2019 om 11:32.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:34   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik ben inderdaad de enige die de waarheid weet van God en het heelal, maar niet als pacht, maar als de verschijning van Gods Geest in mij.
Je spreekt jezelf nu tegen.

De ware Bijbel kan zich niet openbaren zonder die ware Bijbel.
Dat is een tegenspraak.
De waarheid, die jij de ware Bijbel noemt, zal zich zelf openbaren of wij willen of niet... Het kan wel nog enkele mensenrassen kosten, maar goed, ooit zal het gebeuren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:43   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is onmogelijk zich uit de eenheid van alles terug te trekken, want dan zou alles niet EEN zijn.
Alleen de mens weet die eenheid niet, door de gespletenheid tussen godsdienst en wetenschap (de laatste erkent geen god) en de oplossing hier is mijn atoomtheorie.
Het is de drie-eenheid van filosofie, wetenschap en theologie.
Inderdaad zoals je zegt en inderdaad door gespletenheid, maar niet tussen wetenschap en godsdienst, zijn slechts bijproducten, maar binnen de mens zelf.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:50   #53
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Spreek ik niet tegen, maar indien je het instinct onderuit haalt valt heel je kaartenhuisje in elkaar...
waarom?
Citaat:
en het is dat dat de mens gedaan heeft en vandaar de totale verwarring en verdwaling...
ook deze zin is me niet duidelijk.
Citaat:


En dank zij het verstand kon de mens zichzelf verdedigen, maar in plaats van een vrije, meer liefhebbende wereld op te bouwen; ging de mens zich in eerste instantie verzamelen om zichzelf te verdedigen om vervolgens, onder druk van de elite, slaafs zelf op oorlogspad te gaan om zo de elite te verrijken... Moord en dood uit hebzucht en niet meer uit overlevingsdrang zoals bij de dieren...
Moord en hebzucht en machtsstreven uit een hogere geest van de cultuur der mensheid.
Maar dat heeft de ontwikkeling niet tegen gehouden, integendeel.
Uit strijd ontstaan nieuwe mogelijkheden.
De wereld is geen zoetsappigheid, en dat zou ook gauw gaan vervelen.
Citaat:


Theoretische nonsenspraat... Je denkt toch niet dat de leiders de democratie gaan gehoorzamen...
Ten dele wel.
Citaat:
Eens aan de macht, democratie of niet blijven ze aan de macht en, corrupt zoals ons heel systeem is, vinden ze wel de nodige drogredenen om de democratie, niet openlijk, maar wel degelijk volkomen aan de zijkant te schuiven...
Volkomen aan de zijkant schuiven dat kan niet, want nog steeds bestaat de democratie met de verkiezingen en kan het volk andere leiders kiezen, wat ze niet doet, omdat ze even hebzuchtig is.
Citaat:
De massa heeft geen leiders nodig, de massa heeft opvoeding en verstand nodig; maar dat laatste gaat niet samen met de leiders...
Zeker wel. Bovendien: de ware leider wil ze niet eens en dat ben ik, waaruit wel blijkt dat het volk zich liever laat bedriegen omdat ze zelf geen haar beter is.
Citaat:

Of de mensheid gaat inderdaad over op een hogere evolutieniveau waar het de waanzin van vandaag inziet met zijn zogezegde leiders waarnaar het zogezegd moet luisteren...
Dat is mijn atoomtheorie en die wil het volk niet, te dom om er ook maar iets van te begrijpen.
Citaat:
Godsdiensten en alle ismen inbegrepen...
Iedere mens gaat begrijpen dat het zelf verantwoordelijk is voor wat er met hem gebeurt en gaat ieder alfamannetje in de verdomhoek laten staan goed wetende dat het enkel een grote nul is... en dat kan inderdaad
"Dat is het laatste oordeel voor een nieuw begin." zijn.
Dat begin van jou leidt tot helemaal niets.
Het is een achteruit in plaats van vooruit.
De NUL van de leiders wil je vervangen tot de NUL van een nieuw begin, wat hetzelfde is.
Dezelfde NUL.
Citaat:

Neen, maar men kan het niet verdringen; men moet het verder doen evolueren.
Dat is allang gebeurd tot verstand en tot mijn atoomtheorie.
Citaat:
Citaat: De oplossing is mijn atoomtheorie om het verstand te offeren aan de heilige geest van God, dat zijn de microgoden.

Ik offer niets op aan om het even wie...
Je bent al geofferd aan deze wereld, waaraan je mee doet net als iedereen dat ook doet.
Citaat:
de heilige geest is deel van mijzelf, zoals van ieder ander...
Zo is het, maar niemand weet wat de heilige geest is, en dat weet alleen ik.
Dat is het grote verschil, dat de mensen zich liever aan de wereld offeren (ondanks al het gemopper lopen ze braaf mee), dan mijn nieuwe Bijbel te gaan lezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:53   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De waarheid, die jij de ware Bijbel noemt, zal zich zelf openbaren of wij willen of niet...
Het kan zich niet openbaren als de mensen het niet willen.
Want de mensen zullen het dan toch moeten gaan lezen.
Citaat:
Het kan wel nog enkele mensenrassen kosten, maar goed, ooit zal het gebeuren...
Het zal ook zeker gebeuren, maar dat behoeft niet per se op deze aarde gebeuren, die immers onder kan gaan en daar zijn de mensen al hard mee bezig.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:55   #55
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom blijf je een scheiding maken tussen leven en dood (fysieke)... Wat als het gewoon twee kanten van eenzelfde werkelijkheid zijn???

Wat indien je het ziet alsof het niernamaals vandaag, op dit moment begint... Wat indien je het ziet dat jijzelf, niet de machtigen der aarde (voor mij verdoemen ze zichzelf) jouw levenslot in handen hebt...
Dan ben je verantwoordelijk voor jezelf en dan glijdt de blablabla van anderen gewoon van je af...
Maar dan moet je het leed dat je jezelf aandoet ook niet afschrijven op anderen en dan weet je ook wel dat je niet alle touwtjes van het bestaan in handen hebt, maar je weet ook dat je niet alles weet en je maakt er het beste van...

Afkomen dat hoe kan er een god bestaan die zoveel ellende over de mensheid uitstort... zie ik eerder dat God en de schepping één zijn en als je goed kijkt dan kun je je alleen maar afvragen hoe het komt dat die dwaze mensen nog niet meer ellende over zichzelf aangetrokken hebben...

Ten andere ik denk dat als je bewust leeft, steeds meer en meer bewust, het jij bent die datgene oproept wat je op een moment nodig hebt om verder je weg af te leggen... Het leven is dan echt wonderbaarlijk...
omdat mijn werkgever, wanneer ik hier dood zit me niet betaald.

Natuurlijk is die scheiding er, leven of dood is een wereld van verschil.

Voor de rest marie, nu toch echt wat verward, wie volwassen is neemt eigen verantwoordelijkheid op en beseft dat je enkel invloed hebt op eigen gedrag, wat niet betekent dat iedere situatie die je overkomt jouw schuld is of keuze.
De realiteit is hoe dan ook afhankelijk van perceptie, maar wat jij er van maakt lees ik echt als onzin. De dood is gewoon het eind van iets wat leeft. Zoals geboorte het begin is. Niet daarvoor of erna gebeuren nog dingen. Het is gewoon licht uit en game over.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:56   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad zoals je zegt en inderdaad door gespletenheid, maar niet tussen wetenschap en godsdienst, zijn slechts bijproducten, maar binnen de mens zelf.
Wetenschap en godsdienst zijn zeker geen bijproducten, maar zeer essentieel en zonder dat blijft er van de mens als "binnen hem zelf" weinig over dan dierlijk instinct.
Terug naar de apen dus....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:57   #57
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij zijn de oervormen van materie en energie... alles transformeert, maar dat wil niet zeggen dat het verdwijnt...
Nee, wanneer je na je dood uitgestrooid wordt en het gras neemt je op, ben je niet verdwenen, maar eindig je mogelijk in de maag van een paard of koe, echt waarom moeten mensen altijd zo ingewikkeld doen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 12:22   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, wanneer je na je dood uitgestrooid wordt en het gras neemt je op, ben je niet verdwenen, maar eindig je mogelijk in de maag van een paard of koe, echt waarom moeten mensen altijd zo ingewikkeld doen?
de maag van paard of koe is geen eindpunt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 14:42   #59
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???
Nope.

Zaken kunnen enkel duidelijker worden door een efficiënte interactie met verschillende mensen.

Boeken of teksten in het algemeen zijn een zeer belangrijke manier om deze interactie te bewerkstelligen. Eigenlijk beter dan dit forum waar het over het algemeen om losse gedachten gaat en waar discussies nogal snel ontaarden in poging om de opponent op de meest amusante manier te laten afgaan.

Ik kan je ten zeerste de boeken van Etiienne Vermeersch, Maarten Boudry en JP Van Bendeghem aanraden.

Deze zullen bij kritische lezing veel klaarheid brengen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:26   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
waarom? ook deze zin is me niet duidelijk. Moord en hebzucht en machtsstreven uit een hogere geest van de cultuur der mensheid.
Maar dat heeft de ontwikkeling niet tegen gehouden, integendeel.
Uit strijd ontstaan nieuwe mogelijkheden.
De wereld is geen zoetsappigheid, en dat zou ook gauw gaan vervelen.
Ten dele wel. Volkomen aan de zijkant schuiven dat kan niet, want nog steeds bestaat de democratie met de verkiezingen en kan het volk andere leiders kiezen, wat ze niet doet, omdat ze even hebzuchtig is.
Zeker wel. Bovendien: de ware leider wil ze niet eens en dat ben ik, waaruit wel blijkt dat het volk zich liever laat bedriegen omdat ze zelf geen haar beter is.Dat is mijn atoomtheorie en die wil het volk niet, te dom om er ook maar iets van te begrijpen.
Dat begin van jou leidt tot helemaal niets.
Het is een achteruit in plaats van vooruit.
De NUL van de leiders wil je vervangen tot de NUL van een nieuw begin, wat hetzelfde is.
Dezelfde NUL.
Dat is allang gebeurd tot verstand en tot mijn atoomtheorie.
Je bent al geofferd aan deze wereld, waaraan je mee doet net als iedereen dat ook doet.
Zo is het, maar niemand weet wat de heilige geest is, en dat weet alleen ik.
Dat is het grote verschil, dat de mensen zich liever aan de wereld offeren (ondanks al het gemopper lopen ze braaf mee), dan mijn nieuwe Bijbel te gaan lezen.
Met een ander voorbeeld misschien duidelijk maken...
Op een bepaald moment heeft de mens, in zijn evolutieproces ontdekt om zelf vuur te maken...
Kan jij je de bosbranden, de catastrofes voorstellen die daar het gevolg van waren??? Want de mens wist wel zelf vuur te maken, maar hij wist niet hoe het te blussen...
Dat dat toen verschrikkelijke tijden geweest moeten zijn, geven de latere verering door de verschillende godsdiensten van het vuur, van het bewaken van het vuur... aan zoals de Vestaalse maagden...

Idem wat het verstand betreft... de mens is gekomen tot verstand, maar hij was nog niet wijs genoeg om het verstand te beheren en de nadelige gevolgen daar betalen we tot op de dag van vandaag de rekening voor...
We staan zelf zover dat er meer en meer mensen eraan beginnen te twijfelen of het mensdom zijn dwaasheid wel zal overleven...

Jij zegt :
Moord en hebzucht en machtsstreven uit een hogere geest van de cultuur der mensheid

Hogere geest van de cultuur der mensheid??? Niets hogere geest van de cultuur der mensheid maar juist typisch laag bij de gronds instinctief handelen dat nooit verder ontwikkeld werd en juist daarom enorm veel kwaad heeft aangericht en nog steeds aanricht...

Jij zegt :
Dat begin van jou leidt tot helemaal niets.
Het is een achteruit in plaats van vooruit.
De NUL van de leiders wil je vervangen tot de NUL van een nieuw begin, wat hetzelfde is.
Dezelfde NUL.


Ik wil niets achteruit gaan; ik wil dat de mensheid eindelijk de grote lacune die het in zijn verstandelijke ontwikkeling heeft opgebouwd ongedaan maakt...
De mens moet niet terugtreden naar het instinctief vlak... de mens moet om zich zelf beter te kennen en om eindelijk verstandelijk te kunnen werken zijn instinctief wezen door en door onderzoeken om zichzelf en de mensheid zo te bevrijden van zijn psychotische dwanggedrag die alle ellende over deze wereld geroepen heeft...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 september 2019 om 17:36.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be