Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2013, 11:33   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Jean-Marie Dedecker = Oostends viswijf

Het komt niet van mij, maar van Jeroen Denaeghel in P-Magazine.

Ik moet Jeroen in deze 100% gelijk geven.

Citaat:
Oostends viswijf

“Ik ben kwaad op dat onnozel wicht, ze zorgt voor een smet op onze sport”, liet Jean-Marie Dedecker vorige week in een krant optekenen. Hij had het over judoka Charline Van Snick, die op cocaïnegebruik betrapt was. Dedecker lult uit z’n nek. Wie het sportwereldje een beetje volgt, weet dat de judosport weinig hoeft te vrezen: Tom Boonen poeierde z’n neus zelfs twee keer, maar werd telkens door wielerminnend Vlaanderen in de armen gesloten. Cocaïnegebruik bij topsporters is niks nieuws. Wereldsterren als Diego Maradona, Jennifer Capriati en Martina Hingis snoven wel meerdere lijntjes.

Het valt op dat ze nooit excuses zochten voor hun positieve plas: geen slechte steak gegeten, geen zeldzame whisky gedronken (zie pagina 120 voor de origineelste dopingsmoezen), enkel Richard Gasquet beweerde dat hij z’n coke-plasje aan een tongzoen in een nachtclub dankte. Die openheid komt wellicht omdat cocaïne onder topsporters niet als doping beschouwd wordt. Het staat wel op de verboden lijst, maar niemand weet hoe je er voordeel uit kan halen. In een interview met De Morgen verklaarde ook Jean-Marie Dedecker dat hij niet wist hoe cocaïne de sportprestaties van een judoka zou verbeteren. Toch zette hij Charline niet uit de wind. “Cocaïne als vochtafdrijver om gewicht te verliezen? Zou kunnen!” orakelde Jean-Marie. Het valt me tegen dat Dedecker onze bronzen plak uit Londen niet steunde. Ulla en Gella had hij wellicht met hand en tand verdedigd, maar met Charline Van Snick heeft hij geen medailles gepakt. En als de zon niet op Jean-Marie mag schijnen, dan op niemand. “Ik heb gehoord dat ze na de Olympische Spelen naast haar schoenen is gaan lopen”, roddelde hij als een Oostends viswijf. “Ze houdt aan met een Colombiaanse drugsbaas” of “het is een onverzadigbare nymfomane” had hij evengoed kunnen bazelen.

Klokkenluiders als Dedecker moeten er zijn, maar het wordt pijnlijk als verhalen van ‘horen zeggen’ kleine garnalen schade berokkenen. “In judo groet je elkaar eerst beleefd en dan begint de strijd. In de politiek word je aangevallen zodra je je rug draait”, vertelde Jean-Marie tien jaar geleden voor m’n bandopnemertje. Ik keek hem toen vol bewondering aan. Daar stond een man uit één stuk die de achterbaksheid van de politieke wereld aanklaagde. Eindelijk een parlementariër die in the face oorlog maakte en er niet aan dacht een collega een mes in de rug te ploffen. Maar dat was vroeger. Vandaag weet ik dat Jean-Marie Dedecker een rasechte politicus is.

Jeroen Denaeghel

BRON
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 11:37   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.240
Standaard

Dit heeft in feite weinig met politiek te maken. Hoort eerder thuis in de subcategorie sport. Zou het kunnen dat Jean Marie zich terug in het judowereldje gaat proberen profileren na de verkiezingen, door nu een harde lijn aan te houden?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:01   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wat een ridicuul artikel!

Wat heeft JMDD gezegd? wat heeft hij niet gezegd.

Dit artikel gaat vooral over wat hij niet heeft gezegd.

Citaat:
In een interview met De Morgen verklaarde ook Jean-Marie Dedecker dat hij niet wist hoe cocaïne de sportprestaties van een judoka zou verbeteren.. Toch zette hij Charline niet uit de wind. “Cocaïne als vochtafdrijver om gewicht te verliezen? Zou kunnen!” orakelde Jean-Marie. Het valt me tegen dat Dedecker onze bronzen plak uit Londen niet steunde. Ulla en Gella had hij wellicht met hand en tand verdedigd, maar met Charline Van Snick heeft hij geen medailles gepakt. En als de zon niet op Jean-Marie mag schijnen, dan op niemand. “Ik heb gehoord dat ze na de Olympische Spelen naast haar schoenen is gaan lopen”, roddelde hij als een Oostends viswijf. “Ze houdt aan met een Colombiaanse drugsbaas” of “het is een onverzadigbare nymfomane” had hij evengoed kunnen bazelen.
In het vet is wat hij wel gedaan en gezegd heeft.

In het groen staat wat de roddelende en fantaserende "journalist" er zelf heeft bijgevoegd...

Het valt me tegen dat Dedecker onze bronzen plak uit Londen niet steunde. Ulla en Gella had hij wellicht met hand en tand verdedigd
Hij had WELLICHT Ulla en Gella verdedigd, maar deed het niet, wegens niet aan de orde.

“Ze houdt aan met een Colombiaanse drugsbaas” of “het is een onverzadigbare nymfomane” had hij evengoed kunnen bazelen.
hij het het "evengoed" kunnen bazelen, maar deed het niet.

Wie is hier het Oostends viswijf?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2013 om 12:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:16   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit heeft in feite weinig met politiek te maken. Hoort eerder thuis in de subcategorie sport. Zou het kunnen dat Jean Marie zich terug in het judowereldje gaat proberen profileren na de verkiezingen, door nu een harde lijn aan te houden?
Als het te maken heeft met zijn afscheid uit de politiek, dan heeft dat zeker met politiek te maken.
Bovendien is dat een voorbeeld van hoe Dedecker ook aan politiek doet.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:23   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een ridicuul artikel!

Wat heeft JMDD gezegd? wat heeft hij niet gezegd.

Dit artikel gaat vooral over wat hij niet heeft gezegd.



In het vet is wat hij wel gedaan en gezegd heeft.

In het groen staat wat de roddelende en fantaserende "journalist" er zelf heeft bijgevoegd...

Het valt me tegen dat Dedecker onze bronzen plak uit Londen niet steunde. Ulla en Gella had hij wellicht met hand en tand verdedigd
Hij had WELLICHT Ulla en Gella verdedigd, maar deed het niet, wegens niet aan de orde.

“Ze houdt aan met een Colombiaanse drugsbaas” of “het is een onverzadigbare nymfomane” had hij evengoed kunnen bazelen.
hij het het "evengoed" kunnen bazelen, maar deed het niet.

Wie is hier het Oostends viswijf?
U heeft een punt. Maar wat hij ook zei is het volgende :

"Ik ben kwaad, want dit onnozel wicht werpt een smet op onze sport"

Mja ...
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:47   #6
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U heeft een punt. Maar wat hij ook zei is het volgende :

"Ik ben kwaad, want dit onnozel wicht werpt een smet op onze sport"

Mja ...
En wat is er mis met die zin?

Wie als topsportster cocaïne gebruikt is inderdaad een onnozel wicht dat een smet werpt op haar sport.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:52   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ge moet daar inderdaad een kalf voor zijn, om als topsporter die vuiligheid te nemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 15:39   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Wie als topsportster cocaïne gebruikt is inderdaad een onnozel wicht dat een smet werpt op haar sport.
Citaat:
Ge moet daar inderdaad een kalf voor zijn, om als topsporter die vuiligheid te nemen.
Ik wist het al eerder te schrijven, maar ik blijf van mening dat 'sportmensen' die cocaïne of enige andere rommel gebruiken om hun prestaties op te voeren/te verbeteren, na vaststelling van de feiten, volledig uit de sporttak die ze wisten te 'beoefenen' moeten geschrapt worden zonder compassie.

Ik vind het ook enorm laag ten opzichte van andere sportmensen die het zonder deze 'middeltjes' doen en het met lede ogen moeten aanschouwen hoe ze weer overwonnen worden door een drugsverslaafde gek(kin).

Langs deze weg zou ik zelfs durven gillen naar de jonge sportbeoefenaars toe, ga daar tegenin, probeer het op een 'deftige' (lees: cleane) manier te doen, uiteindelijk zal je er meer eer mee halen.

p.s. Ik kan mij vergissen maar die sporter(s) die hun ogen al uit hun hoofd weten te puilen, is dat normaal of is dat al een levendig bewijs van het gebruik van één of ander middeltje dat eigenlijk op de verboden lijst staat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 oktober 2013 om 15:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 17:10   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het komt niet van mij, maar van Jeroen Denaeghel in P-Magazine.

Ik moet Jeroen in deze 100% gelijk geven.
Bent u nu pas tot deze conclusie gekomen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 11:35   #10
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een ridicuul artikel!

Wat heeft JMDD gezegd? wat heeft hij niet gezegd.

Dit artikel gaat vooral over wat hij niet heeft gezegd.



In het vet is wat hij wel gedaan en gezegd heeft.

In het groen staat wat de roddelende en fantaserende "journalist" er zelf heeft bijgevoegd...

Het valt me tegen dat Dedecker onze bronzen plak uit Londen niet steunde. Ulla en Gella had hij wellicht met hand en tand verdedigd
Hij had WELLICHT Ulla en Gella verdedigd, maar deed het niet, wegens niet aan de orde.

“Ze houdt aan met een Colombiaanse drugsbaas” of “het is een onverzadigbare nymfomane” had hij evengoed kunnen bazelen.
hij het het "evengoed" kunnen bazelen, maar deed het niet.

Wie is hier het Oostends viswijf?
Dedecker. "Het B-staal van judoka Charline Van Snick is negatief. Dat meldde KUL-professor Jan Tutgat op een persconferentie." Standaard 29/10/2013
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 11:59   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dedecker. "Het B-staal van judoka Charline Van Snick is negatief. Dat meldde KUL-professor Jan Tutgat op een persconferentie." Standaard 29/10/2013
waar heeft Dedecker beweert dat ze cocaine had gebruikt? hij heeft enkel gezegd dat het weinig effect zou hebben...

nogmaals: wie is het viswijf?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 06:33   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
'Ik stik van regelzucht. Mag het vermanende moraliserende vingertje wat minder omhoog'
'Neen, vroeger was het niet beter en nostalgie is een slechte raadgever, maar mag het wat minder hijgerig, minder drammerig en wat minder alarmerend?, vraagt Jean-Marie Dedecker.

En geef dit door aan anderen die eveneens het geluk hadden op te groeien als een kind, nog voor advocaten, kneuterige regelneven, belangengroepen en overheidsinstanties ons leven conditioneerden.
Mag het vermanende moraliserende vingertje wat minder omhoog. Ik stik van regelzucht. Van leven ga je dood, gelukkig maar. Bron.

Elke zondag weer kijk ik uit naar de column van JMDD. Soms ben ik het met hem eens en soms erger ik me aan zijn mening. Maar ik hou van z'n stijl.
Vandaag vergeet hij weer de grootste oorzaak te vermelden voor zijn frustratie : de privatisering van het verzekeringswezen. Vroeger werd alles 'geregeld'. Vandaag moet men een halve crimineel zijn om nog iets van de verzekeringen terug te krijgen. En de lobbyisten van de verzekeringsmaatschappijen zijn vriend aan huis bij de wetgevers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 22:48   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

De opiniestukken van JMDD in Knack zijn om vinger en duim van af te likken.

Daar kunnen heel wat door links opgehemelde auteurs niet tegenop.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 05:45   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Elke zondag weer kijk ik uit naar de column van JMDD. Soms ben ik het met hem eens en soms erger ik me aan zijn mening. Maar ik hou van z'n stijl.
Vandaag vergeet hij weer de grootste oorzaak te vermelden voor zijn frustratie : de privatisering van het verzekeringswezen. Vroeger werd alles 'geregeld'. Vandaag moet men een halve crimineel zijn om nog iets van de verzekeringen terug te krijgen. En de lobbyisten van de verzekeringsmaatschappijen zijn vriend aan huis bij de wetgevers.
Feit is dat hij een zeer goede columnschrijver is.

Maar weet je wat zijn beroepsactiviteit eigenlijk was op de momenten dat hij zijn zakken niet vulde als judo coach ? Verzekeraar en bankier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 06:33   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Feit is dat hij een zeer goede columnschrijver is.

Maar weet je wat zijn beroepsactiviteit eigenlijk was op de momenten dat hij zijn zakken niet vulde als judo coach ? Verzekeraar en bankier.
Vulde hij zijn zakken als coach?
Je hebt daar waarschijnlijk ook bewijzen van?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 08:38   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vulde hij zijn zakken als coach?
Je hebt daar waarschijnlijk ook bewijzen van?
Doe nu aub niet alsof je van niets weet hee, dit is hier al dikwijls aan bod gekomen.
Journalist Raf Sauviller heeft in 2010 een boek geschreven over de handel en wandel van JMDD en beschreef daar zijn systeem om sponsorcontracten voor zijn judoka's af te sluiten die hij aan zichzelf liet uitbetalen. Dan roomde hij 15% af voor eigen zak en pas dan betaalde hij de betrokken sporters.
In datzelfde boek kun je lezen dat hij daarna die truken van de foor op grotere schaal heeft voortgezet. Een van zijn vzw's (Vlas) wist 250.000 euro subsidie los te peuteren bij Sauwens. Vervolgens kende JMDD zichzelf een wedde toe van 37.500 euro.
Nog later ging hij in overdrive : de fameuze ijspistes die hij privaat liet uitbaten maar publiek liet subsidiëren a rato van 175.000 euro in 2002. Leuk om te weten : hij mocht het terrein van het vluchtelingencentrum gebruiken, en de vluchtelingen mochten daar werken aan 1 euro per uur.

bron : https://www.bol.com/nl/p/jean-marie-...86/?country=BE
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 11:27   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doe nu aub niet alsof je van niets weet hee, dit is hier al dikwijls aan bod gekomen.
Journalist Raf Sauviller heeft in 2010 een boek geschreven over de handel en wandel van JMDD en beschreef daar zijn systeem om sponsorcontracten voor zijn judoka's af te sluiten die hij aan zichzelf liet uitbetalen. Dan roomde hij 15% af voor eigen zak en pas dan betaalde hij de betrokken sporters.
In datzelfde boek kun je lezen dat hij daarna die truken van de foor op grotere schaal heeft voortgezet. Een van zijn vzw's (Vlas) wist 250.000 euro subsidie los te peuteren bij Sauwens. Vervolgens kende JMDD zichzelf een wedde toe van 37.500 euro.
Nog later ging hij in overdrive : de fameuze ijspistes die hij privaat liet uitbaten maar publiek liet subsidiëren a rato van 175.000 euro in 2002. Leuk om te weten : hij mocht het terrein van het vluchtelingencentrum gebruiken, en de vluchtelingen mochten daar werken aan 1 euro per uur.

bron : https://www.bol.com/nl/p/jean-marie-...86/?country=BE
Een echte Belgische politicus.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 05:05   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Feit is dat hij een zeer goede columnschrijver is.

Maar weet je wat zijn beroepsactiviteit eigenlijk was op de momenten dat hij zijn zakken niet vulde als judo coach ? Verzekeraar en bankier.
Iets in de aard dus waarmee Verhofstadt vollen bak zijn zakken vult als europarlementariër.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be