Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2018, 23:03   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard Logica nieuwe begrotingsmaatregelen?

Het is weer van dat, de Vlaamse en federale regeringen hebben weer in volle vakantieperiode beslist hoe ze ons precies gaan naaien.
Ik ga ze niet allemaal opsommen, maar een paar vielen mij persoonlijk wel op.

Eens kijken :

1° Stookolie moet weg volgens de Vlaamse regering, iedereen moet maar naar waterpompen evolueren (zie andere draad), 1 op 5 gezinnen getroffen, half en half weer ingetrokken.
2° "Slimme" kilometerheffing (Vlaamse regering), afhankelijk van de drukte en de afgelegde kilometers gaan we nu betalen, om ons "aan te moedigen" minder met de auto te rijden.
De drukste uren zijn natuurlijk de ochtend- en avondspits.
Kortom: u krijgt er de zoveelste pestbelasting bij, speciaal op de hardwerkende Vlaming gericht.
Als u zo stom bent geweest een job op een verre afstand van uw deur te aanvaarden (moet volgens VDAB als je niet direct iets anders vindt), dan zul je je wel dubbel genaaid voelen.
3° Er moeten meer Walen in Vlaanderen komen werken, vindt de federale regering. Maar als ze hier ook maar 1 km moeten rijden, gaan we ze keihard om de oren slaan met onze kilometerheffing.
Bedankt om bij ons te komen werken???
4° Er is nauwelijks concurrentie op de markt voor vast internet, de prijzen liggen veel hoger dan in het buitenland, en blijven stijgen. De limieten voor internetverbruik liggen belachelijk laag in vergelijking met het buitenland.
Dus beslist Muytters dat er geen nieuw vast netwerk moet komen, het grote probleem volgens hem is niet de prijs of de limieten, maar de snelheid.
Hij heeft "afspraken" gemaakt met Proximus en Telenet dat het snellere internet er nu werkelijk gaat komen.
Mensen die niet 5 jaar onder een steen gezeten hebben, weten echter dat Telenet al jaren bezig is met zijn grote "Netwerf", waarbij heel het netwerk geüpgdraded wordt om snel internet te kunnen leveren.
Muytters heeft dus juist niets bereikt voor de consument, integendeel het duopolie mag rustig verder doen met het uitpersen van de consument.
De Staat mag de BTW innen op die veel te hoge kost, en bij Proximus is er dat jaarlijkse begrotingsopkikkertje, dat dividend.
5° Hoewel er op de telecommarkt wel al 3 operatoren zijn, vindt men op federaal vlak dat er nog plaats is voor een 4e.
Dat is ook raar, want de prijzen zijn hier al meerdere keren door Europa verplicht naar beneden geduwd, terwijl wij nog altijd veel te veel betalen voor vast internet, en er op Vlaams vlak 'dankzij' Muytters niets beweegt.
6° Educatief verlof wordt hervormd, opnieuw Muytters, Vlaamse regering.
Het laat zich raden dat dit een vermindering van het aantal opleidingen betekent.
En als mensen geen educatief verlof kunnen krijgen, haken die vaak af, waardoor er te weinig deelnemers overblijven en de cursussen wegvallen.

Kortom, we zijn weer goed genaaid, de hardwerkende Vlamingen.
Mijn stem gaat de volgende keer naar Vlaams Belang...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 23:31   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.840
Standaard

Citaat:
1° Stookolie moet weg volgens de Vlaamse regering, iedereen moet maar naar waterpompen evolueren (zie andere draad), 1 op 5 gezinnen getroffen, half en half weer ingetrokken.
Warmtepompen. Maak er geen kolderthema van zoals je doet ivm Catalonië.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 23:46   #3
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Je vergeet nog de hardere aanpak van langdurig werklozen - lees verminderen van de uitkeringen - volgens de 'arbeidsdeal' (deze regering grossiert wel in eufemistische termen)

Eerst en vooral: budgetmatig zal deze maatregel weinig tot niets uithalen. Zal enkel meer langdurig werklozen in de armoede duwen, die moeten dan gaan aankloppen bij andere instanties zoals de lokale OCMW's of allerhande hulpfondsen. Het beetje geld dat de federale daarmee dus kan uitsparen, gaat terug de deur uit naar andere steun.

Verder: men gaat hier fameus de zwakkeren mee straffen, het probleem in Vlaanderen is niet dé werkloosheid op zich, maar de langdurige (!) werkloosheid. Deze mensen zitten in dat 'statuut' omdat ze allerhande problemen hebben om (terug) aan het werk te geraken. Deze moeten eerst aangepakt worden, alvorens zij zich terug op de reguliere arbeidsmarkt kunnen begeven. Vele van die mensen hebben zware familiale omstandigheden, psychosociale of mentale problemen, verslavingsproblematiek, slechte thuissituatie, ... er is een reden waarom die mensen al vele maanden of jaren niet meer aan de bak geraken.

In optiek van deze mensen zijn de zogenaamde problemen van een tekort op de arbeidsmarkt larie en apekool. Er is inderdaad een tekort van sommige arbeidsprofielen, maar daar beantwoorden deze mensen uiteraard niet aan. Het gaat daarbij vooral om een tekort aan geschoolde technische profielen. Met alle respect, maar men gaat de typische langdurig werklozen niet zomaar kunnen 'omscholen' of 'outplacen' tot burgerlijk ingenieurs of puntlassers ! Dat is niet echt realistisch te noemen ...

Anderzijds zijn er ook 'broljobs' die ofwel onmenselijke werkomstandigheden hebben (deliveroo en van die koerierdiensten met schijnzelfstandigenstatuut), een onzeker statuut (dag- en weekinterimcontracten) ofwel betaalt de werkgever gewoonweg te weinig.

Bij het zogenaamde tekort op de arbeidsmarkt dienen dus serieuze kanttekeningen geplaatst te worden.

Waarom dan toch die maatregel van de versterkte degressiviteit van de werkloosheidsuitkeringen nemen ? Wel dat is simpel, N-VA heeft bijna al zijn troeven (communautair, begroting in evenwicht, ...) in de koelkast moeten stoppen, hiermee kunnen ze toch nog enigszins scoren bij hun asociale VOKA- en Itinera-achterban. CD&V is door hen genaaid, in ruil voor het visje van gedeeltelijke vergoeding van de ARCO-aandeelhouders, zijn de tsjeven gezwicht voor wat N-VA chantage. Typisch ...

Wie is hiervan nu vooral het slachtoffer ? Wel, alleenstaande moeders die al langer in de werkloosheid zitten, mensen die een 'moeilijk' profiel hebben voor de arbeidsmarkt, oudere werklozen die op de keien zijn gezet, ... kortom, men gaat nog meer van deze mensen in de armoede duwen. De regering mag hier alvast fier op zijn. Tussendoor gaat de miljardenfraude van de 'brave hardwerkende Vlaming' lustig verder en worden ze ongemoeid gelaten. Lopen ze toch tegen de lamp, smijten ze er een dure advocaat tegenaan en proberen ze hun proces af te kopen. Van klassejustitie gesproken !

Ik weet nog niet voor wie ik wel ga stemmen, maar alvast zeker voor wie ik niet ga stemmen komende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 24 juli 2018 om 23:49.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 07:39   #4
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Ja, en Muytters komt nog eens lippendienst bewijzen aan het "eeuwig leren" verhaaltje.
In werkelijkheid sluiten ze heel veel opleidingen uit, en krijg je maar steun voor een opleiding als je laag geschoold bent.
Ben je 'hoog geschoold', dan is het plots allemaal niet nodig, wil je een taalcursus volgen, dan is dat "toch maar om Spaans te spreken voor op reis".
Zoek je naar een dure cursus van een Microsoft product (IT), dan betalen ze dat niet terug.
Dus geen opleidingscheques, en wie nog in het werk zit krijgt straks ook geen educatief verlof meer.
En mocht je bereid zijn van de volle pot te betalen voor uw cursus en er zijn genoeg anderen die dat ook zijn, zodat die cursus überhaupt doorgaat, dan is er nog de 'slimme' kilometerheffing die u 2 keer doet nadenken of je niet beter thuis naar één of ander dom TV programma zou kijken.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:46   #5
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Wat ik het strafste vindt is dat men op 1 dag 146 dossiers moet afhandelen die toch een weerslag hebben op héél de vlaamse bevolking...of niet..?
Als je dit klaarspeelt, dan zegt dit veel over het amateurisme en de lichtzinnigheid die onze vlaamse (en de andere) regeringen al ( te) lang treft.
Hoe kan je in godsnaam een goed bestuur afleveren als je dit soort van praktijken aanhoud?
Is dit een typevoorbeeld van een beleidsvisie op lange termijn..?
Als de bedrijven dat soort van praktijken overnemen is 3/4 binnen 10 jaar failliet of (verplicht) vertrokken uit dit apenland.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:55   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Wat ik het strafste vindt is dat men op 1 dag 146 dossiers moet afhandelen die toch een weerslag hebben op héél de vlaamse bevolking...of niet..?
Als je dit klaarspeelt, dan zegt dit veel over het amateurisme en de lichtzinnigheid die onze vlaamse (en de andere) regeringen al ( te) lang treft.
Hoe kan je in godsnaam een goed bestuur afleveren als je dit soort van praktijken aanhoud?
Is dit een typevoorbeeld van een beleidsvisie op lange termijn..?
Als de bedrijven dat soort van praktijken overnemen is 3/4 binnen 10 jaar failliet of (verplicht) vertrokken uit dit apenland.
Men kan nu eenmaal niet verder plannen dan twee jaar, want verkiezingen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:56   #7
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is weer van dat, de Vlaamse en federale regeringen hebben weer in volle vakantieperiode beslist hoe ze ons precies gaan naaien.
Ik ga ze niet allemaal opsommen, maar een paar vielen mij persoonlijk wel op.

Eens kijken :

1° Stookolie moet weg volgens de Vlaamse regering, iedereen moet maar naar waterpompen evolueren (zie andere draad), 1 op 5 gezinnen getroffen, half en half weer ingetrokken.
2° "Slimme" kilometerheffing (Vlaamse regering), afhankelijk van de drukte en de afgelegde kilometers gaan we nu betalen, om ons "aan te moedigen" minder met de auto te rijden.
De drukste uren zijn natuurlijk de ochtend- en avondspits.
Kortom: u krijgt er de zoveelste pestbelasting bij, speciaal op de hardwerkende Vlaming gericht.
Als u zo stom bent geweest een job op een verre afstand van uw deur te aanvaarden (moet volgens VDAB als je niet direct iets anders vindt), dan zul je je wel dubbel genaaid voelen.
3° Er moeten meer Walen in Vlaanderen komen werken, vindt de federale regering. Maar als ze hier ook maar 1 km moeten rijden, gaan we ze keihard om de oren slaan met onze kilometerheffing.
Bedankt om bij ons te komen werken???
4° Er is nauwelijks concurrentie op de markt voor vast internet, de prijzen liggen veel hoger dan in het buitenland, en blijven stijgen. De limieten voor internetverbruik liggen belachelijk laag in vergelijking met het buitenland.
Dus beslist Muytters dat er geen nieuw vast netwerk moet komen, het grote probleem volgens hem is niet de prijs of de limieten, maar de snelheid.
Hij heeft "afspraken" gemaakt met Proximus en Telenet dat het snellere internet er nu werkelijk gaat komen.
Mensen die niet 5 jaar onder een steen gezeten hebben, weten echter dat Telenet al jaren bezig is met zijn grote "Netwerf", waarbij heel het netwerk geüpgdraded wordt om snel internet te kunnen leveren.
Muytters heeft dus juist niets bereikt voor de consument, integendeel het duopolie mag rustig verder doen met het uitpersen van de consument.
De Staat mag de BTW innen op die veel te hoge kost, en bij Proximus is er dat jaarlijkse begrotingsopkikkertje, dat dividend.
5° Hoewel er op de telecommarkt wel al 3 operatoren zijn, vindt men op federaal vlak dat er nog plaats is voor een 4e.
Dat is ook raar, want de prijzen zijn hier al meerdere keren door Europa verplicht naar beneden geduwd, terwijl wij nog altijd veel te veel betalen voor vast internet, en er op Vlaams vlak 'dankzij' Muytters niets beweegt.
6° Educatief verlof wordt hervormd, opnieuw Muytters, Vlaamse regering.
Het laat zich raden dat dit een vermindering van het aantal opleidingen betekent.
En als mensen geen educatief verlof kunnen krijgen, haken die vaak af, waardoor er te weinig deelnemers overblijven en de cursussen wegvallen.

Kortom, we zijn weer goed genaaid, de hardwerkende Vlamingen.
Mijn stem gaat de volgende keer naar Vlaams Belang...
tldr
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 20:04   #8
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Men kan nu eenmaal niet verder plannen dan twee jaar, want verkiezingen.
Tiens....dus alle afspraken worden binnen de 2 jaar realiteit...?
Dus als een directeur in een bedrijf met pensioen gaat kan er niets meer op langere termijn afgesproken worden tot hij weg is??

Ik dacht het niet...lange termijnsvisie (trouwens onbekend en onbemind bij politiekers in B)stopt niet bij de verkiezingen, mijn beste..

Er klopt iets niet in uw "raisonement"
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 20:07   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Tiens....dus alle afspraken worden binnen de 2 jaar realiteit...?
Dus als een directeur in een bedrijf met pensioen gaat kan er niets meer op langere termijn afgesproken worden tot hij weg is??

Ik dacht het niet...lange termijnsvisie (trouwens onbekend en onbemind bij politiekers in B)stopt niet bij de verkiezingen, mijn beste..

Er klopt iets niet in uw "raisonement"
Uw op niets gebaseerde aannames schieten mijn voorstellingsvermogen ver voorbij.

Ik meende enkel te zeggen dat politici niet verder plannen dan twee jaar omdat ze zeker de helft van hun termijn aan de volgende verkiezing besteden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 20:12   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, en Muytters komt nog eens lippendienst bewijzen aan het "eeuwig leren" verhaaltje.
In werkelijkheid sluiten ze heel veel opleidingen uit, en krijg je maar steun voor een opleiding als je laag geschoold bent.
Ben je 'hoog geschoold', dan is het plots allemaal niet nodig, wil je een taalcursus volgen, dan is dat "toch maar om Spaans te spreken voor op reis".
Zoek je naar een dure cursus van een Microsoft product (IT), dan betalen ze dat niet terug.
Dus geen opleidingscheques, en wie nog in het werk zit krijgt straks ook geen educatief verlof meer.
En mocht je bereid zijn van de volle pot te betalen voor uw cursus en er zijn genoeg anderen die dat ook zijn, zodat die cursus überhaupt doorgaat, dan is er nog de 'slimme' kilometerheffing die u 2 keer doet nadenken of je niet beter thuis naar één of ander dom TV programma zou kijken.

Ik zie in zijn maatregelen geen snoeien in zinvolle opleidingen naar de arbeidsmarkt toe. Dat hij wat hobby-opleidingen eruit wipt is verdedigbaar. Zijn budget dient niet om mensen hun vrijetijdsinvulling te sponsoren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 22:17   #11
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zie in zijn maatregelen geen snoeien in zinvolle opleidingen naar de arbeidsmarkt toe. Dat hij wat hobby-opleidingen eruit wipt is verdedigbaar. Zijn budget dient niet om mensen hun vrijetijdsinvulling te sponsoren.
We kennen dat verhaaltje al.
Maar het is één grote leugen.
Ten eerste : als ik een opleiding van Microsoft wil volgen, krijg ik nu al tegemoetkoming, nochtans direct met mijn diploma verbonden, en zeer bruikbaar op de arbeidsmarkt.
Bovendien, Muytters zegt dat de lijst later zal bekendgemaakt worden, dus je spreekt over zaken waar je geen weet van hebt, maar dat overkomt je wel vaker.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 00:49   #12
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Wat is er nu nog gemakkelijker dan :

Miljoenen werkmieren nog eens een kloot afdraaien en nog wat afpakken. Hun alternatief is? Zagen, klagen en braaf verder werken en in de files gaan staan.

En wie protesteert er? NIEMAND
Doe er dan iets aan in plaats van te zagen en te klagen!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 11:45   #13
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wat is er nu nog gemakkelijker dan :

Miljoenen werkmieren nog eens een kloot afdraaien en nog wat afpakken. Hun alternatief is? Zagen, klagen en braaf verder werken en in de files gaan staan.

En wie protesteert er? NIEMAND
Doe er dan iets aan in plaats van te zagen en te klagen!
Makkelijk gezegd.
Het is niet voor niets dat ze dat "kloot afdraaien en nog wat afpakken" doen als de helft van de bevolking op vakantie is.
Dat soort maffiapraktijken waren er al van in de tijd van Martens (misschien nog ervoor, maar toen was ik nog iets te jong om de politiek te volgen).
Ik zal mijn protest laten blijken via mijn stem (Vlaams Belang).
Sommigen hopen misschien dat ik dan maar links zou stemmen, maar dit soort maatregelen had net zo goed van SP.a of Groen kunnen komen : kilometerheffing, etc.
Dus weer links stemmen is gewoon lood om oud ijzer.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 11:56   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
We kennen dat verhaaltje al.
Maar het is één grote leugen.
Ten eerste : als ik een opleiding van Microsoft wil volgen, krijg ik nu al tegemoetkoming, nochtans direct met mijn diploma verbonden, en zeer bruikbaar op de arbeidsmarkt.
Bovendien, Muytters zegt dat de lijst later zal bekendgemaakt worden, dus je spreekt over zaken waar je geen weet van hebt, maar dat overkomt je wel vaker.
Dikke zever. Muyters zegt dat het zal gaan om loopbaangerichte en arbeidsmarktgerichte opleidingen. Het kleinste kind weet dat hij het niet heeft over informatica opleidingen. Maar je zult je lessen hobby spaans en hobby portugees vanaf 2019 zelf kunnen betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:13   #15
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Wat ik het strafste vindt is dat men op 1 dag 146 dossiers moet afhandelen die toch een weerslag hebben op héél de vlaamse bevolking...of niet..?
Als je dit klaarspeelt, dan zegt dit veel over het amateurisme en de lichtzinnigheid die onze vlaamse (en de andere) regeringen al ( te) lang treft.
Hoe kan je in godsnaam een goed bestuur afleveren als je dit soort van praktijken aanhoud?
Is dit een typevoorbeeld van een beleidsvisie op lange termijn..?
Als de bedrijven dat soort van praktijken overnemen is 3/4 binnen 10 jaar failliet of (verplicht) vertrokken uit dit apenland.
Dat is typisch voor die marathon zittingen die enkel tot doel hebben de deelnemers zo af te matten dat ze alleen maar van hun bed kunnen dromen en dikwijls zonder het goed te beseffen akkoord gaan met zaken waar ze in normale omstandigheden nooit hun fiat aan zouden geven. De overwinnaars in deze zijn zij die het minst hun slaap nodig hebben.
Een paar van de genomen maatregelen zijn na minder dan een week al afgevoerd de 'betonstop' is al betonrot' geworden en de 'stookolieketels 'staan al terug in de etalage.

Laatst gewijzigd door speurneus : 28 juli 2018 om 10:22.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:38   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

De logica van de begrotingsmaatregelen ? Hoe de balans niet laten ontsporen zonder stemmen te verliezen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be