Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 09:42   #21
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij die mensen die er 'naast' zijn gaan wonen omdat het wat goedkoper was misschien en daarna zijn gaan zagen en zeveren dat er teveel lawaai was?

Even geleden al.

200 actievoerders marcheren voor sluiting luchthaven: “Stop de geheime uitbreidingsplannen”

Sp.a en Groen willen Antwerpse luchthaven dicht: “Dit is een totaal irrationeel verhaal”

Sp.a over luchthaven Deurne: “Sluit die handel”

Verder heb ik er eigenlijk totaal geen idee van of het wel een goed plan zou zijn om de bewuste luchthaven te laten verdwijnen.

Wilde men het vervangen door een scholencampus en een park?
neen nee! plaats voor een getho voor de instroom.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 8 augustus 2018 om 09:42.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:59   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
neen nee! plaats voor een getho voor de instroom.
Ik durfde het niet te schrijven want men plakt mij de naam 'racist' al op het hoofd.

Die kans zit er natuurlijk ook in dat men het terrein gaat volbouwen om de instroom onderdak te kunnen bieden.

Ach, het is één van de werken van 'barmhartigheid'

De vreemdelingen herbergen

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:05   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
EEn vraag in het kader van dit onderwerp: wie heeft er ooit het vliegtuig genomen vanuit de luchthaven van Deurne?

Ik één keer, naar Londen City. Was niks mis mee, maar de Eurostar is rapper.
Ikke, meerdere tientallen malen tussen '85 en '95.
Waarom?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:13   #24
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dat is waar het de spa om te doen is.

Misschien is het een idee van N-Va of Open VLD, of Vlaams Belang.
En laten ze het vliegveld sluiten door Groen en SP.a.

De bouwmaffia zit in elke partij, netjes geïnfiltreerd.
En de leden wordt constant een rad voor de ogen gedraaid.

SCEPTR:
Tom Meeuws, de Antwerpse sp.a-voorzitter, had eerder deze week Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) “erg verdrietig” gemaakt. Dit omdat Meeuws in een opiniestuk gewag had gemaakt van een afkoopsysteem voor stedenbouwkundige vergunningen. Nu blijkt echter dat ook Meeuws met Erik Van der Paal – de topman van Land Invest – aan tafel zat in sterrenrestaurant ‘t Fornuis.

Lees verder via:
https://sceptr.net/2017/11/boemerang...ouwpromotoren/
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:24   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
EEn vraag in het kader van dit onderwerp: wie heeft er ooit het vliegtuig genomen vanuit de luchthaven van Deurne?

Ik één keer, naar Londen City. Was niks mis mee, maar de Eurostar is rapper.
Verschillende keren vertrokken uit Deurne, naar verschillende bestemmingen.

Veel gemakkelijker dan vertrekken vanuit Zaventem, Oostende of Brussels Sauce.

Nu dat men een tunnel heeft gemaakt zodat het verkeer geen last meer heeft van de luchthaven, nu wil men ze sluiten. De SPa mag nu stilaan gaan stoppen met de Vlaamse economie te willen beschadigen ter meerdere glorie van Belgie.

Rotte SPa gaat er nog voor zorgen dat ik toch N-VA moet stemmen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:35   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verschillende keren vertrokken uit Deurne, naar verschillende bestemmingen.

Veel gemakkelijker dan vertrekken vanuit Zaventem, Oostende of Brussels Sauce.

Nu dat men een tunnel heeft gemaakt zodat het verkeer geen last meer heeft van de luchthaven, nu wil men ze sluiten. De SPa mag nu stilaan gaan stoppen met de Vlaamse economie te willen beschadigen ter meerdere glorie van Belgie.

Rotte SPa gaat er nog voor zorgen dat ik toch N-VA moet stemmen.
Goed zo, welkom in de club
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:24   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Cathay vliegt nu rechtstreeks via Zaventem en gatat tegen volgend jaar zelfs dagelijkse vluchten voorzien

Over Deurne : ik zie het vooral weer als een verkiezingsstunt van Tom Meeuws. Wat erger is is dat veel mensen hem nog steeds geloven. Stemmen ronselen dus en daarna noppes. Al jaren zijn ze over Deurne aan het zagen. Idem zoals Zaventem en Brussel. Is er al een vliegtuig minder opgestegen?

Over VLM : die weten zelf niet meer wat nog te doen. Ik weet dat ze ook in het voormalige gebouw van Thomas Cook zitten, op de ringweg in Zaventem. En dat het een doodse bedoening is. Hun opstart daar is grotendeels mislukt en het laatste vliegtuig dat ze van Thomas Cook in leasing hadden voor op Zaventem te vliegen is ook al weg. VLM is zoals Air Belgium aan het doen is. Miljoenen en miljoenen inpompen, enkele zotte investeerders vinden en vooral blijven pompen tot de boel verzuipt. En af en toe van naam en vennootschap veranderen. 60% in Nederlandse handen en de overige 40%? Het was een Chinese investeerder maar die is opeens verdwenen. De groundstaff of toch de meesten hebben ook een soort knipperlichtrelatie met VLM. Niet echt een gezonde structuur te noemen.

Moet de luchthaven Deurne open of dicht gaan? Ik lig er niet van wakker. Nooit een vliegtuig genomen en waarschijnlijk zal ik het ook nooit doen. Is de luchthaven nodig? Wat is echt nodig? Waarschijnlijk niet maar voor sommige politici is het eerder voor het imago van 'T STAD dan economische belangen. Misschien is sluiten op termijn nog de beste en meest rendabele oplossing?
Cathay is mij in ieder geval te duur geworden, er zijn betere opties. Maar persoonlijk vind ik die "luchthaven" van Deurne een aberratie. Er wordt zelfs niet meer gevlogen door Air France tussen Brussel en CDG. Met de Thalys sta je daar amper op een uur. Er zijn ook geen uitbreidingsmogelijkheden in tegenstelling tot Charleroi. Maar bij sommige Vlamingen en vooral dikke nekken Antwerpenaars ligt die "luchthaven" nogal gevoelig.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 augustus 2018 om 11:28.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:36   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Cathay is mij in ieder geval te duur geworden, er zijn betere opties. Maar persoonlijk vind ik die "luchthaven" van Deurne een aberratie. Er wordt zelfs niet meer gevlogen door Air France tussen Brussel en CDG. Met de Thalys sta je daar amper op een uur. Er zijn ook geen uitbreidingsmogelijkheden in tegenstelling tot Charleroi. Maar bij sommige Vlamingen en vooral dikke nekken Antwerpenaars ligt die "luchthaven" nogal gevoelig.
Elaba: Cathay heeft goede service en is minder stakingsgevoelig dan Air France. Los daarvan, hun cabine personeel staat ook op een aangenamer peil.
Geen A.F. koeien meer voor mij, uitgezonderd bleu-mais-chaud op mijn bord!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:43   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Cathay is mij in ieder geval te duur geworden, er zijn betere opties. Maar persoonlijk vind ik die "luchthaven" van Deurne een aberratie. Er wordt zelfs niet meer gevlogen door Air France tussen Brussel en CDG. Met de Thalys sta je daar amper op een uur. Er zijn ook geen uitbreidingsmogelijkheden in tegenstelling tot Charleroi. Maar bij sommige Vlamingen en vooral dikke nekken Antwerpenaars ligt die "luchthaven" nogal gevoelig.
Dat is raar, met uw zaken imperium dat de hele wereld omspant...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:48   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is raar, met uw zaken imperium dat de hele wereld omspant...
Tis kries voor iedereen he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:30   #31
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Cathay is mij in ieder geval te duur geworden, er zijn betere opties. Maar persoonlijk vind ik die "luchthaven" van Deurne een aberratie. Er wordt zelfs niet meer gevlogen door Air France tussen Brussel en CDG. Met de Thalys sta je daar amper op een uur. Er zijn ook geen uitbreidingsmogelijkheden in tegenstelling tot Charleroi. Maar bij sommige Vlamingen en vooral dikke nekken Antwerpenaars ligt die "luchthaven" nogal gevoelig.
Vreemd ! Geen woord over of verwijzing naar de luchthaven van Barcelona, El Prat !

Moet die ook niet gesloten worden ?
Het is toch je stokpaardje;
die Catalanen moeten toch economisch gestraft worden, zoals die "ambetante" Antwerpenaars.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:54   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is raar, met uw zaken imperium dat de hele wereld omspant...
Ge hebt vooral een raar idee van de zakenwereld. Om te beginnen betaal ik, mijn bedrijf, wel mijn ticket zelf. Als ik een reis boek dan is dat via Expedia e.d. en dan kijk ik wel naar de gunstigste prijzen en economy.

Idem wat hotels betreft. Dat zijn doorgaans hotels van goede kwaliteit maar geen Palaces. Dat is ook met een onderliggende reden. Als medewerkers meereizen weten ze dat er niet met geld wordt gegooid en ook als de producenten mij komen afhalen aan het hotel is dat een boodschap dat ik een bedrijf hebt dat prijsgevoelig is. Je kan moeilijk en geloofwaardig onderhandelen om druk op de prijzen te zetten als je wordt afgehaald in de Ritz.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 augustus 2018 om 15:58.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 16:05   #33
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Vreemd ! Geen woord over of verwijzing naar de luchthaven van Barcelona, El Prat !

Moet die ook niet gesloten worden ?
Het is toch je stokpaardje;
die Catalanen moeten toch economisch gestraft worden, zoals die "ambetante" Antwerpenaars.
Ik leef mee met de Catalanen die tegen een onafhankelijkheidsavontuur zijn. Niet met de separatisten. Ik heb geen haat voor Catalonië alleen maar misprijzen voor separatisten. Ik weet niet wat de luchthaven van Barcelona hier komt doen. Die heeft natuurlijk haar reden van bestaan. Wat de pseudo "luchthaven" van Antwerpen hier komt bij doen is een mysterie. Die heeft alles tegen zich. Te dicht bij de stad, geen uitbreidingsmogelijkheden en geen toekomst. Eigenaardig dat dezelfden die hun haat etaleren tegenover de Walen die er geld zouden doordraaien ineens wel in de bres springen voor een folklore luchthaventje die geen toekomst heeft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 21:39   #34
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Malaga..
geweldige luchthaven

met de velo ernaartoe, bij het inchecken pakt die mens den telefoon:" jos, er komt nog een kofferke voor barcelona aan"
gezellig een koffietje, de vlieger op en 2u later in barcelona
dagje later voetbal en nog een dagje later de vlieger terug om met de velo naar huis te rijden

wa wilt ge meer van een lang weekendje
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 22:02   #35
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geweldige luchthaven

met de velo ernaartoe, bij het inchecken pakt die mens den telefoon:" jos, er komt nog een kofferke voor barcelona aan"
gezellig een koffietje, de vlieger op en 2u later in barcelona
dagje later voetbal en nog een dagje later de vlieger terug om met de velo naar huis te rijden

wa wilt ge meer van een lang weekendje?
dat je een deel van de subsidies betaalt die de overheid in Deurne steekt
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 23:06   #36
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Welke luchthaven is wel geliefd door de omwonenden ?
Om welke stomme reden gaan "omwonenden" tegen een luchthaven wonen en dan klagen.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 8 augustus 2018 om 23:06.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 07:47   #37
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Om welke stomme reden gaan "omwonenden" tegen een luchthaven wonen en dan klagen.
Ik woon vlak bij de luchthaven van Zaventem. Maar niet onder een vliegroute, ik heb absoluut geen last van de vliegtuigen.

Als Brussel nu vies gaat doen en ze moeten vliegroutes over mijn tuin inzetten, dan ga ik toch wel klagen lijkt me.

Fin, hypothetisch he. Mij hoor je voorlopig niet klagen
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:10   #38
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De voorstanders van Deurne zitten in de zak van de drugsbaronnen. Luchtvaartmaatschappijen moeten door de PNR-richtlijn sinds kort hun passagierslijsten doorspelen aan de veiligheidsdiensten. Voor kleinere spelers die voornamelijk privé- of zakenvluchten aanbieden, geldt echter dat de lidstaten zelf mogen beslissen of die al dan niet aan de richtlijn onderworpen zijn. De regering De Wever heeft beslist dat dat niet het geval is.

Een luchthaven voor privéjets nabij de grootste drugsdraaischijf van Europa...moet ik er een tekeningetje bij maken?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:13   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verschillende keren vertrokken uit Deurne, naar verschillende bestemmingen.

Veel gemakkelijker dan vertrekken vanuit Zaventem, Oostende of Brussels Sauce.

Nu dat men een tunnel heeft gemaakt zodat het verkeer geen last meer heeft van de luchthaven, nu wil men ze sluiten. De SPa mag nu stilaan gaan stoppen met de Vlaamse economie te willen beschadigen ter meerdere glorie van Belgie.

Rotte SPa gaat er nog voor zorgen dat ik toch N-VA moet stemmen.
Ze doen niets anders; ze zijn het Belgische paard van Troje Vlaanderen ingesluisd...
Moet toegeven dat de CD&V en de VLD hun best beentjes voorzetten om mee te doen; ze moeten dan ook hun zuilen beveiligen tegen het Vlaamse realisme...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 augustus 2018 om 08:15.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:18   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
dat je een deel van de subsidies betaalt die de overheid in Deurne steekt
Altijd vreemd dat men zaagt over subsidies wanneer het Vlaanderen aanbelangt, maar over de transfers naar Wallonië, niets dan subsidies, daar zwijgt men in alle talen over... Die zouden ineens redelijk zijn terwijl ze juist elke redelijkheid missen want wat in Vlaanderen x euro kost, kost ineens in het zuiden twee tot drie keer zoveel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be