Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2018, 06:01   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard Bruxelles wordt steeds populairder.

Ja toch?
Brussel wordt nog maar sporadisch in de fik gezet, maar het ziet er hoe langer hoe meer naar uit dat Brussel niet in vuur en vlam hoeft te worden gezet om onleefbaar te zijn.

Citaat:

Bewoners Brusselse Alhambrawijk zijn drugsproblematiek beu: “Agressieve junks in de straten, kinderen kunnen niet meer buitenspelen”

In deze straat, de Sint Jan Népomucenusstraat, waar de bewoners in 2016 nog de eerste 'Leefstraat' van Brussel organiseerden, gebruiken junkies nu openlijk drugs.
De bewoners van de Brusselse Alhambrawijk klagen via filmpjes op Facebook de toenemende drugsproblematiek en alle daaraan gerelateerde problemen in hun wijk aan. Het Comité Alhambra riep op het platform enige weken geleden de buurtbewoners al op om foto’s, filmpjes en getuigenissen te bezorgen aan het comité. “De agressieve junks waden door de straten op zoek naar hun volgende dosis”, klinkt het in Het Nieuwsblad.

Aan de oproep om beeldmateriaal in te sturen werd massaal gehoor gegeven. “Gedurende drie dagen - op 1, 2 en 3 augustus - hebben we op drie plaatsen in de wijk alle drugsoverlast op straat gefilmd”, is te lezen in het compilatiefilmpje op de Facebookpagina. “Het resultaat is deprimerend.”

In het filmpje zijn dealers te zien die op de openbare weg, vlakbij de gemeenschappelijke moestuin drugs verhandelen terwijl iedereen het kan zien. “De heroïnepijpen worden meer en meer vervangen door naalden. Intraveneus gebruik dat voorheen vooral aan de lift in metro IJzer plaatsvond, zien we nu meer en meer in het straatbeeld. Naalden slingeren rond in de openbare ruimte en vormen niet alleen een risico voor de bewoners en hun kinderen, maar kunnen ook ernstig letsel toebrengen aan de straatvegers en het personeel dat bijvoorbeeld de bloembakken onderhoudt of de vuilnis komt ophalen”, klinkt het bezorgd bij de bewoners.
In eerste Brusselse Leefstraat worden nu openlijk drugs gebruikt

“In 2017 hebben we de eerste drugverslaafde openlijk zien gebruiken – dat was in de Sint Jan Népomucenusstraat waar we in 2016 de eerste Leefstraat van Brussel hebben georganiseerd. We waren toen triest en geshockeerd. Twaalf maanden later, wanneer om 7 uur ’s ochtends de dealer present meldt, staan zeker vijftien drugsverslaafden (vaak zelfs meer) aan te schuiven.”

“We merken ook een toename aan auto- en woninginbraken en zien meer een meer agressieve junks de straten doorwaden op zoek naar hun volgende dosis. Onder de goeie klanten zijn al jarenlang de sekswerkers die cocaïne kopen. Sommigen combineren dat met een fles whiskey waardoor ze vaak agressief en luidruchtig worden”, klinkt het. “Nu zien we ook vaker heroïneverslaafde prostituees die vooral overdag klanten ronselen. Als ze urgent een dosis nodig hebben, klampen ze elke man aan die voorbijkomt en stellen ze hun diensten voor aan dumpingprijzen.”

“Door het ontbreken van een gestructureerd antwoord op de ongecontroleerde straatprostitutie kregen allerlei vormen van overlast gemakkelijk voet aan wal in de Alhambrawijk: prostitutiecafés, georganiseerde misdaad, bingo’s, drugshandel...”, zeggen de bewoners in het filmpje. “Vooral dat laatste zorgt er nu voor dat we geconfronteerd worden met een enorme toename aan junkies, niet alleen in de metro, maar overal in de wijk, die zich soms prostitueren om hun verslaving te kunnen bekostigen.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...elen~a72de6d0/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 06:03   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

links paradijs
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 06:41   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zouden veel van die klagende bewoners beseffen dat deze toestanden te wijten zijn aan hun domme linkse stemkeuzes? Ik betwijfel het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 07:35   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zouden veel van die klagende bewoners beseffen dat deze toestanden te wijten zijn aan hun domme linkse stemkeuzes? Ik betwijfel het.
Mag ik aan uw uitleg twijfelen? Als ik het mij goed herinner was die wijk meer dan 40 jaar geleden al een "duistere" wijk met veel hoeren en bars. Ik, passeerde daar toen regelmatig op weg naar 'het klein kasteeltje'
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 07:45   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mag ik aan uw uitleg twijfelen? Als ik het mij goed herinner was die wijk meer dan 40 jaar geleden al een "duistere" wijk met veel hoeren en bars. Ik, passeerde daar toen regelmatig op weg naar 'het klein kasteeltje'
De PS is bijna ononderbroken aan de macht in Bruxelles sinds 1983.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 07:48   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De PS is bijna ononderbroken aan de macht in Bruxelles sinds 1983.
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:08   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
En wij weten ook dat daar niets tegen gedaan wordt... waarom?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:11   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
En wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat het in de jaren 70 even erg of erger was dan wat er daar nu gaande is? Typisch links gelul.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:40   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mag ik aan uw uitleg twijfelen? Als ik het mij goed herinner was die wijk meer dan 40 jaar geleden al een "duistere" wijk met veel hoeren en bars. Ik, passeerde daar toen regelmatig op weg naar 'het klein kasteeltje'
Je moet blijkbaar Limburger zijn om het verschil niet te zien tussen de huisjes van plezier/bars (zoals op de "Chaussee d'amour" van Kontich-Waarloos) en de Houthalense Meulenberg.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:41   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.

Ook zoals in de jaren 70? Of is het er sindsdien om een of andere reden op vooruit gegaan?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 08:46   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Regelmatig? Noem eens aan paar wijken op buiten Bruxelles waar "regelmatig" de boel op stelten wordt gezet, auto's in brand gestoken, winkels vernield, stenen op treinen gegooid, politieagenten aangevallen en zelfs vermoord, moslimterroristen worden opgepakt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:22   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het dan ook over de jaren 70.

Maar gij weet ook dat iedere stad, of dorp, een wijk heeft waar regelmatig zaken gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Inderdaad maar Brussel heeft enkel zulke wijken
waar zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen .

Er zijn ondertussen geen "normale" wijken meer in Brussel .

Dat is het probleem .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:44   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad maar Brussel heeft enkel zulke wijken
waar zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen .

Er zijn ondertussen geen "normale" wijken meer in Brussel .

Dat is het probleem .
Dat vertelt gij tegen iemand wiens kind al jaren in Brussel woont/werkt, net buiten de kleine ring. Hoe dikwijls komt gij in Brussel? Hoe lang hebt gij daar gewoond?

Jongen uw fantasie slaat helemaal op hol.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:55   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Het zijn uitgerekend de mensen die in Brussel wonen en of werken die blind zijn voor de realiteit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:58   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zijn uitgerekend de mensen die in Brussel wonen en of werken die blind zijn voor de realiteit.
En het zijn de mensen die nooit in Brussel komen die de realiteit het beste menen te kennen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:00   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En het zijn de mensen die nooit in Brussel komen die de realiteit het beste menen te kennen.
Men hoeft écht niet in Brussel te komen om de Brusselse realiteit te kennen. Toch iets waar de media goed voor zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:03   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Regelmatig? Noem eens aan paar wijken op buiten Bruxelles waar "regelmatig" de boel op stelten wordt gezet, auto's in brand gestoken, winkels vernield, stenen op treinen gegooid, politieagenten aangevallen en zelfs vermoord, moslimterroristen worden opgepakt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:09   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En het zijn de mensen die nooit in Brussel komen die de realiteit het beste menen te kennen.
ik heb er 20jaar gewoond, en kom er nog wekelijks (bij mijn ouders). De enige, nog wat leefbare gemeenten zijn die heel dure (Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, Oudergem, de 2 Woluwe's en zeer gedeeltelijk Elsene (de buurt rond het Flageyplein takelt ook helemaal af) en ook zeer francofiele gemeenten.
Mijn ouders (Het Rad - Anderlecht) moeten tot in Dilbeek gaan om brood van een warme bakker, want de islamieten in hun buurt verkopen enkel rommel uit een industriële bakkereij. Als ze hun hoofd buitensteken is het al hoofddoeken en djelabba's dat de klok slaagt. Buiten die enkele residentiële dure gemeenten is Brussel één grote islamitische soek aan het worden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:12   #19
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat vertelt gij tegen iemand wiens kind al jaren in Brussel woont/werkt, net buiten de kleine ring. Hoe dikwijls komt gij in Brussel? Hoe lang hebt gij daar gewoond?

Jongen uw fantasie slaat helemaal op hol.
De gewenning is een grote factor die maakt dat men de gebreken niet meer ziet.

Elke buitenlandse bezoeker zal U vertellen dat Brussel een geweldig vuile stad is ,waar overal zwerfvuil op straat ligt.
De Brusselaar zelf ziet dat niet meer , die vindt dat maar normaal omdat hij dat elke dag ziet en die dekt dat het dan overal maar zo is.

PS mijn dochter woont al jaren in Elsene ,één van de meer propere Brussels gemeenten en elke keer ik daar kom,valt het mij op hoeveel vuil er op straat en in de plantsoenen ligt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 augustus 2018 om 13:13.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:17   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:


9/8/2018

Netwerk niet opgerold na
aanslagen Brussel: Belgen waren geldkoeriers voor nieuwe terreur IS
Veiligheidsdiensten leggen netwerk bloot na Parijs en Brussel

In een grootscheeps onderzoek naar aanslagen die IS na Parijs en Brussel wilde plegen, komen ook weer Belgen voor. Zo hielpen twee Brusselaars mee om nieuwe terreur te betalen. AP,RV
Door het intensieve werk dat de speurders in ons land al verricht hadden, maakten er maar weinig Belgen deel uit van die nieuwe terroristische structuur. Toch doken er nog twee Brusselaars op, in de rol van geldkoerier.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...r-is~aec5bbfe/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be