Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2018, 14:22   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nuja, het is natuurlijk de taak van de NVA om haar politieke tegenstanders proberen te beschadigen.
Maar Freilich is hier (onder het mom van 'ik vertegenwoordig het volledige Joodse volk') toch een vies politiek spelletje aan het spelen.

Eerst gaat er een orthodoxe Jood naar de CD&V en Freilich laat het lekken en mislukken.
Dan gaat er een progressieve Joodse naar de CD&V en Freilich laat het lekken en probeert het te laten mislukken.

Mij ga je niet beschuldigen van sympathie voor de tsjeven, maar als je aan politiek wil doen dan moet je daar openlijk voor uitkomen. Geef Freilich een partijkaart van de NVA en hij kan zoveel aan politiek doen als hij wil
Uw mening zeggen mag alleen als N-VA lid?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2018 om 14:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:34   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw mening zeggen mag alleen als N-VA lid?
Freilich stelt zich via Joods Actueel op als spreekbuis van de volledige Joodse gemeenschap. Is dat zo?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:36   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Freilich stelt zich via Joods Actueel op als spreekbuis van de volledige Joodse gemeenschap. Is dat zo?
Op de gekke rabbi en zijn dochter na, ja.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:37   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op de gekke rabbi en zijn dochter na, ja.
OK het heeft de officiële Xenophon stempel van waarheid. Vanaf nu dient iedereen dat te geloven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:41   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
OK het heeft de officiële Xenophon stempel van waarheid. Vanaf nu dient iedereen dat te geloven.
Grappig, mag, ik lach ook graag.

Maar, ter zake terug.

Toon me anders de joden die zeggen dat Freilich niet voor hen spreekt.

Buiten dan de waanzinnige Rabbi en zijn gecontamineerde dochter.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:51   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Grappig, mag, ik lach ook graag.

Maar, ter zake terug.

Toon me anders de joden die zeggen dat Freilich niet voor hen spreekt.

Buiten dan de waanzinnige Rabbi en zijn gecontamineerde dochter.
Ik zie wat je hier doet

Ik doe dus hetzelfde: geef mij een lijst van allen die vinden dat Freilich voor hen spreekt.
Aah, discussiëren. Altijd een plezier
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:01   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie wat je hier doet

Ik doe dus hetzelfde: geef mij een lijst van allen die vinden dat Freilich voor hen spreekt.
Aah, discussiëren. Altijd een plezier
Neen, ik was eerst.

Ik verwacht van u dus een lijst met namen, leeftijd en adressen, van joden die Freilich openlijk niet aanvaarden als spreekbuis voor de Antwerpse jodengemeenschap.

Buiten dan natuurlijk de verschrikkelijke en negationistische rabbi en zijn ietwat wereldvreemde dochter.


Bemerking, het is wat vreemd, moest FDW een negationist zijn, het kot zou te klein zijn en men zou hem vervolgen en tot een zeer zware straf veroordelen. Nu pakt de CD&V leden van een negationistische familie binnen om op de Antwerpse lijst te zetten en wat blijkt? Negationisme is toch zo erg niet...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:38   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
...
Bemerking, het is wat vreemd, moest FDW een negationist zijn, het kot zou te klein zijn en men zou hem vervolgen en tot een zeer zware straf veroordelen. Nu pakt de CD&V leden van een negationistische familie binnen om op de Antwerpse lijst te zetten en wat blijkt? Negationisme is toch zo erg niet...
Ik heb (nog) nergens gelezen dat die gast een negationist is.
Wel dat hij zegt dat veel Joden misbruik maken van de holocaust om zich als slachtoffer bepaalde voordelen of sympathieën te doen gewelvallen. (en ook dat hij niet Zionistisch is).

Heb jij een link van het negationisme van die man of van zijn familie?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:43   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Verhaaltje voor de afwisseling.
Op reis eens gesproken met een Antwerpenaar die als beroep keukens plaatst.
Dus ook soms bij echt orthodoxe families.
De 'echten' van die gasten willen ook nooit in een lift staan met een ongelovige.
Dus speelde hij een spelletje met een gast die hij zo toevallig voor de lift tegen kwam: de Jood was al in de lift, hij kwam er bij, de Joods stapte uit.
Hij duwde de op de knop om de deuren terug te openen en stapte uit. Dan stapte de Jood weer in, maar hij floepte er toch weer bij. Die Jood er weer terug uit.

Raar volkje.
Eén ding klopt wel: ze zoeken geen boel. Allez, hier toch niet. In Palestinië wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:43   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb (nog) nergens gelezen dat die gast een negationist is.
Wel dat hij zegt dat veel Joden misbruik maken van de holocaust om zich als slachtoffer bepaalde voordelen of sympathieën te doen gewelvallen. (en ook dat hij niet Zionistisch is).

Heb jij een link van het negationisme van die man of van zijn familie?
Staat op de eerste pagina van deze draad:

Citaat:
De relatie tussen Michael Freilich van Joods Actueel en de vader van Rezi Friedman is allerminst goed. Het tijdschrift heeft Friedman al meermaals op de korrel genomen. De ‘gekke rabbijn’. zo wordt Moshe Friedman wel eens omschreven. Volgens Joods Actueel zou hij holocaustontkenner zijn en persoonlijke vriend van voormalig Iraans president Mahmoud Ahmadinejad.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 16:02   #51
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Staat op de eerste pagina van deze draad:
Zou het kunnen dat ook Freilich niet om een leugentje meer of minder verlegen zit?

de klopjacht op moshe aryeh friedman

michael freilich maakt ruzie met omstreden figuur in joodse gemeenschap

Laatst gewijzigd door Jakko : 11 augustus 2018 om 16:05.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 17:01   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Zou het kunnen dat ook Freilich niet om een leugentje meer of minder verlegen zit?

de klopjacht op moshe aryeh friedman

michael freilich maakt ruzie met omstreden figuur in joodse gemeenschap
Citaat:
Volgens zionisten een ontmoeting tussen de duivel (Moshe Friedman) en Hitler (Mahmoud Ahmadinejad). Een discussie over de holocaust mag voor hen blijkbaar niet.
Mag volgens de Belgische wet toch ook niet?

De link bevestigd toch het negationisme van de man?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 19:29   #53
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mag volgens de Belgische wet toch ook niet?

De link bevestigd toch het negationisme van de man?
Ook niet volgens de Oostenrijkse wet.


Citaat:
Negationist
Het is sinds zijn deelname op 11 en 12 december 2006 aan de conferentie in Teheran over de holocaust een van de steeds weerkerende typeringen van Moshe Friedman. Hij wordt in de media en op het internet bijna steeds omschreven als een holocaustontkenner, negationist, en nog meer van dat fraais.

De IKG ging zelfs zover om tegen Moshe Friedman in Oostenrijk klacht neer te leggen wegens negationisme. Onder druk van het zionisme staan hier in Oostenrijk zware straffen op. Hun klacht raakte dus nergens zoals dit document over de seponering bewijst. In België wou Henri Rosenberg dit nog eens overdoen.
Het feit dat het Oostenrijkse parket op 19 december 2007 de klacht van de IKG hierover seponeerde speelt hierbij geen enkele rol. Schelden, laster verkopen, liegen en bedriegen is de regel. En wat niet in dit plaatje past verzwijgt men dan maar.
En het blijft dergelijke beschuldigingen regenen, niettegenstaande het feit dat hij en zijn echtgenote, zoals zoveel Europese joden, veel familieleden verloren tijdens de Duitse jodenvervolging onder Hitler.
Ook is zijn visie op de holocaust in essentie vrij klassiek te noemen en grotendeels te vergelijken met die van de Amerikaanse professor Norman Finkelstein, auteur van o.m. ‘de Holocaust-industrie.’
Maar ook tegen Finkelstein voerde men vanuit zionistische hoek een zware haatcampagne en ontnam men hem zijn werk. Bovendien is hij ook niet welkom in Israël. En wat betreft de visie van Moshe Friedman over de holocaust is die voor wie wil zoeken vrij bekend. Maar wie op Duitstalige websites kijkt zit veelal de term ‘holocaustleugner’ (holocaustontkenner) verschijnen.
Op http://eviljews.blogspot.be is men hier duidelijk. Onder een foto waarbij Friedman een naamkaartje uitwisselt met een Iraanse geestelijke stelt men “Moshe Aryeh Friedman wisselt naamkaartjes uit met een nazi”. En bij een foto met de traditionele omhelzing met president Ahmadinejad, stelt men: “Moshe Aryeh Friedman heeft een liefdescontact met de Hitler van Iran”.
Ook op de website van de Jewish Defense Organization http://jewishdefense.org is men al even subtiel: “Hij begint (aan een toespraak in Berlijn rond Palestina, nvdr.) stil en schuw maar het duurt niet lang of hij klinkt als Hitler…… Mr. Friedman gelooft dat de holocaust nooit plaats had.”
De website www.dailykos.com heeft het op 8 mei 2006 dan weer over: “Rabbijn Moishe Friedman, de ultra-orthodoxe jood die Hitler en de holocaust omhelst…” Niet te verwonderen dus dat Henri Rosenberg op 26 december 2012 op de website van Joods Actueel luidkeels riep om hem wegens het ontkennen van de holocaust hier voor de rechtbank te sleuren.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 05:23   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Wever zal alleszins "zijn tenen mogen uitkuisen" om het te halen van enerzijds de islamieten van Almaci en Meeuws, en anderzijds de joden van Peeters. Dat hij maar zijn best doet, want binnen zes jaar zal het sowieso een islamitische burgemeester worden (70% vd kinderen in Antwerpen zijn islamiet, en velen van hen mogen binnen zes jaar gaan stemmen).
Ik waarschuw al veel langer voor dit scenario. Niet alleen de Joden zullen dat geweten hebben. Ook de CD&V zal daar de gevolgen van dragen.

Om het met de uitsmijter van Erdogan te zeggen: de Joden hebben de euro's, maar de moslims hebben Allah.
We gaan nog plezier beleven aan de clash tussen deze twee "culturen".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 07:05   #55
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Peeters zijn denkvermogen gaat recht evenredig naar beneden met de toename van zijn lichaamsgewicht. Hij staat daar altijd zo dom te grijnzen zodat iedereen er aan zou twijfelen of de man ze nog wel alle vijf op een rij heeft.

Nu haalt hij alweer een zeer twijfelachtige kandidaat binnen. Voor mij niet gelaten hoor, dat hij maar zo verder doet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 09:04   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Staat op de eerste pagina van deze draad:
Mocht hij een holocaust-ontkenner zijn, dan was er wel meer tralala over gemaakt.
Ik heb in de krant gelezen wat ik hierboven schreef: hij vindt dat de Joden zelf daar niet moeten proberen voordeel uit te trekken.
Wat hem natuurlijk niet populair maakt in die middens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 10:10   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Peeters zijn denkvermogen gaat recht evenredig naar beneden met de toename van zijn lichaamsgewicht. Hij staat daar altijd zo dom te grijnzen zodat iedereen er aan zou twijfelen of de man ze nog wel alle vijf op een rij heeft.

Nu haalt hij alweer een zeer twijfelachtige kandidaat binnen. Voor mij niet gelaten hoor, dat hij maar zo verder doet.
Het is zijn pretentie en drang naar macht die Peeters benevelt. De man weet niet meer van welk hout pijlen maken om toch maar aan de politieke bak te kunnen blijven.
Ik denk dat hij zal verdwijnen zoals hij gekomen is: zonder kiezers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 10:19   #58
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.790
Standaard

Als iemand op de lijst wil staan van een partij is dat toch haar perfecte recht? Zeker als het een jongere is.

Wat die Freilich ertoe beweegt daar als een soort Dag Allemaal telkens bovenop te springen bewijst vooral dat hij een eerste klas roddelkont is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 10:33   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Wat Freilich beweegt om te doen wat hij doet is zijn religie. Op dat vlak vinden ALLE godsdiensten elkaar ergens halverwege.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 11:44   #60
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ik snap alle commotie niet.
Wanneer mensen die hun religie mee als identiteit benoemen, tegelijkertijd ook standpunten innemen die " gevoelig" liggen bij die groep gelovigen, en afwijkt van de als norm uitgedragen visie, zie je altijd gelovigen die zich haastten om te zeggen " ja maar ons vertegenwoordigd die niet".


En ja, onder Joodse Antwerpenaren zal het debat met wat meer vuur gevoerd worden dan onder gelovigen van andere strekking, omdat onder mannen het opleidingsniveau hoger ligt en discussie een wezenlijk onderdeel vormt van de Joodse religieuze beleving.

So?....amusant om te zien dat onder eender welke groep gelovigen, onmiddellijk dezelfde mechanismen in gang schieten, maar dat betekent niet dat deze jonge vrouw geen eerlijke kans verdient.

Laten we die gewoon geven en lekker met een biertje in de hand kijken naar wat dit onder gelovigen doet. Religieuze soap, hoort bij de diverse samenleving hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 12 augustus 2018 om 11:44.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be