Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2011, 11:13   #81
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ik vind Stubru de laatste tijd zeer slappe kak worden.
Alle dagen de zelfde bands.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:49   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die StuBru niet (meer) de ideale zender vinden.
Ik ben bv zelf zo iemand.
Wat ik niet begrijp is dat zo'n individu het dan noodzakelijk vindt om daar wat rond te gaan facebooken.
Is zagen en klagen in de hoop zoveel mogelijk volgelingen te vinden dan echt zo verheffend?
Altijd maar zeuren en zagen over dingen die je niet goed vindt. Sinds Facebook is het een hobby geworden blijkbaar.
Leuk.
Mja, je kan klagen & zagen in de hoop de situatie te verbeteren eh. Of het zal helpen.... Meh
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:54   #83
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ze hebben dan ook maar één deftig nummer.
Ge kent duidelijk Mötorhead niet. Ze hebben zelfs tragere nummers zoals 'I ain't no nice guy' & '1916'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:01   #84
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Misschien.

Of misschien bestaan gemiddelde mensen uit mensen die op nostalgische wijze naar rockmuziek van lang geleden luisteren, gemaakt door bands die teren op de successen van hun verleden.

Motörhead of zo.
Of misschien ligt het gewoon aan het feit dat de band niet zo commercieel is en dus niet aan bod komt op de (mainstream) radio?

Mötorhead bv brengt nog steeds nieuw materiaal uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:04   #85
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Stubru is gewoon zo dominant dat andere zenders hun nummers overnemen, waardoor het niet meer opvalt hoe vooruitstrevend ze zijn

Tot je een dag Hollandse radio moet beluisteren, dan weet je weer wat je aan Stubru hebt
Ik zou het niet weten. Behalve Classic 21 is er géén enkele radiozender geprogrammeerd in mijne autoradio.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:05   #86
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hier bijna de hele dag. De enige zender die een nummer als "Echoes" van Pink Floyd helemaal laat spelen.
Classic21 is gewoon de beste radiozender in het land die je ook vrijwel overal in België kunt ontvangen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:32   #87
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
De Zwaarste Lijst...
Die is al even zwaar dan De Afrekening van een paar jaar geleden
Jah, die zwaarste lijst, nog zoiets.
Allemaal dezelfde bands die terugkeren.

En waar zie je dan eens een Gamma Ray, een Stratovarius, ... laat staan hun bekendste nummer.

Want zo is StuBru wel, altijd en alleen maar 1 bekend nummer van een groep platspelen zodat je altijd weer een gefixeerd beeld krijgt van een groep, alsof die enkel dát nummer gemaakt hebben en nooit eens een wilder of zachter nummer maken.

Zoals het voorbeeld in dit topic al aangehaald werd van Motörhead, 90% van de mensen kent enkel Ace of Spades. En hoe komt dit? Doordat ze énkel dat nummer draaien.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 1 september 2011 om 12:33.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:46   #88
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Jah, die zwaarste lijst, nog zoiets.
Allemaal dezelfde bands die terugkeren.

En waar zie je dan eens een Gamma Ray, een Stratovarius, ... laat staan hun bekendste nummer.

Want zo is StuBru wel, altijd en alleen maar 1 bekend nummer van een groep platspelen zodat je altijd weer een gefixeerd beeld krijgt van een groep, alsof die enkel dát nummer gemaakt hebben en nooit eens een wilder of zachter nummer maken.

Zoals het voorbeeld in dit topic al aangehaald werd van Motörhead, 90% van de mensen kent enkel Ace of Spades. En hoe komt dit? Doordat ze énkel dat nummer draaien.
En Ace Of Spades is zo goed niet. Op het album alleen al staan verschillende nummers die beter zijn dan het titelnummer.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 19:53   #89
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Of misschien ligt het gewoon aan het feit dat de band niet zo commercieel is en dus niet aan bod komt op de (mainstream) radio?
Grappig.

Motörhead is blijkbaar "niet zo commercieel." Excuseer ? Ze hebben tientallen miljoenen albums verkocht...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 20:13   #90
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Grappig.

Motörhead is blijkbaar "niet zo commercieel." Excuseer ? Ze hebben tientallen miljoenen albums verkocht...
Ze hebben zoveel albums verkocht omdat ze net niet-commercieel zijn.

Volgens uw logica zijn de enige albums die niet commercieel zijn de slechte albums/bands.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 20:51   #91
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ze hebben zoveel albums verkocht omdat ze net niet-commercieel zijn.
Vreemde logica hoor die je erop na houdt. Een band die vele, vele miljoenen albums verkoopt kun je bezwaarlijk niet-commercieel noemen.

Geloof me maar vrij, zo goed als alle beginnende artiesten hopen stiekem op grote hits en veel geld op hun spaarrekening, ook al zullen ze het uiteraard nooit publiekelijk toegeven.

Er is trouwens niets mis met artiesten die hun boekhouding in de gaten houden. Ze mogen hun ziel niet verkopen voor de commercie, maar los daarvan mogen ze perfect veel hits hebben en stadions vullen.

Wel heb ik problemen met steenrijke artiesten die hun muziek aanbieden voor reclame, zuiver uit financiële redenen.

Je weet wel, Motörhead die reclame maakt voor bier en zo... Oeps, daar gaat je niet-commerciële theorie inzake Motörhead.

Citaat:
Volgens uw logica zijn de enige albums die niet commercieel zijn de slechte albums/bands.
Weer een vreemde kronkel, gebaseerd op niets. Ik kijk niet naar verkoopscijfers. Als het goed is, is het goed. Of het nu een artiest is die een dozijn exemplaren verkoopt of een megaseller is, interesseert mij niet.

En dat, mijn beste, is een teken dat je een echte muziekliefhebber bent: je luistert naar de muziek, en haalt je schouders op bij verkoopsresultaten.

Mensen die bepaalde artiesten prefereren omdat deze zgn. alternatief zijn (lees: geen meter verkopen) en bepaalde muziek verwerpen omdat ze te veel succes hebben, zijn even achterlijk als mensen die slaafs enkel de hitparade volgen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:11   #92
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Mijn kan het ook niets schelen, maar je merkt wel dat 'commercieel' nogal pejoratief is.

Ik wist zelf niet dat Lemmy al reclame had gemaakt voor bier (Of Whiskey?). Het persoonlijke leven van de artiesten kan me eigenlijk weinig schelen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:30   #93
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik wist zelf niet dat Lemmy al reclame had gemaakt voor bier (Of Whiskey?). Het persoonlijke leven van de artiesten kan me eigenlijk weinig schelen.
http://www.youtube.com/watch?v=coBOR...eature=related
Voor Kronenbourg dan nog wel De Jack Daniels zal op geweest zijn
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:30   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemde logica hoor die je erop na houdt. Een band die vele, vele miljoenen albums verkoopt kun je bezwaarlijk niet-commercieel noemen.

Geloof me maar vrij, zo goed als alle beginnende artiesten hopen stiekem op grote hits en veel geld op hun spaarrekening, ook al zullen ze het uiteraard nooit publiekelijk toegeven.

Er is trouwens niets mis met artiesten die hun boekhouding in de gaten houden. Ze mogen hun ziel niet verkopen voor de commercie, maar los daarvan mogen ze perfect veel hits hebben en stadions vullen.

Wel heb ik problemen met steenrijke artiesten die hun muziek aanbieden voor reclame, zuiver uit financiële redenen.

Je weet wel, Motörhead die reclame maakt voor bier en zo... Oeps, daar gaat je niet-commerciële theorie inzake Motörhead.


Weer een vreemde kronkel, gebaseerd op niets. Ik kijk niet naar verkoopscijfers. Als het goed is, is het goed. Of het nu een artiest is die een dozijn exemplaren verkoopt of een megaseller is, interesseert mij niet.

En dat, mijn beste, is een teken dat je een echte muziekliefhebber bent: je luistert naar de muziek, en haalt je schouders op bij verkoopsresultaten.

Mensen die bepaalde artiesten prefereren omdat deze zgn. alternatief zijn (lees: geen meter verkopen) en bepaalde muziek verwerpen omdat ze te veel succes hebben, zijn even achterlijk als mensen die slaafs enkel de hitparade volgen.
Luister, voor het geld moet Lem het allang niet meer doen, sommige van de grootste hits van Ozzy zijn door Lem geschreven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:39   #95
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Kink FM houdt er in Nederland per 1 oktober naar verluidt ook mee op, dus daar wordt het nog meer armoe troef. Wat overigens niet wil zeggen dat Studio Brussel daarom ineens goéd is.
Shit

Het probleem (en niet alleen in Nederland) is dat de publieke omroepen zich volledig op de mainstream richten. Wie iets anders wil, moet zijn heil zoeken bij commerciële zenders... en die kunnen niet overleven als ze zich op kleinere doelgroepen richten.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 1 september 2011 om 21:40.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:03   #96
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=coBOR...eature=related
Voor Kronenbourg dan nog wel De Jack Daniels zal op geweest zijn
Alhoewel sommige reclames ook tof zijn. Die met Ozzy bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=pS9sUm5Y0sg
http://www.youtube.com/watch?v=OP5-Sv7C7nY
http://www.youtube.com/watch?v=gYWLSrmlI
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:04   #97
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
dees dus:
http://www.youtube.com/watch?v=JuZaYJf6cgQ
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be