Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Hoop je dat de linksen uit de regeringen vliegen?
Ja want ik wil een verantwoordelijke regering die orde op zaken stelt! 26 57,78%
Neen, want ik wil rustig in mijn hangmat blijven liggen, en daarom moet de Kanker van links aan de macht blijven! 19 42,22%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 22 juli 2014, 16:12   #201
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
helemaal niet!

Haal de bulldozers maar boven: tijd om Rood Puin te ruimen. Hopelijk vliegen ze voor 20 jaar de oppositie in!

Een pijnlijke dag voor alle doptrekkers/ allochtonen in dit land, en goed nieuws voor wie hen jaren uitbetaald heeft.
Maar ik wil het eerst zien en dan geloven.

N-VA komt aan zet, maar heeft water bij de wijn moeten doen.

Komt er een beperking van werkloosheidsuitkeringen in de tijd? Ja of nee? En is dit een discussiepunt dat mogelijk nog jaren op zich laat wachten, of iets dat binnen maanden wordt aangepakt?
Dat is voor mij 80% van deze verkiezingsinzet geweest.

Komt er een aanzienlijke loonlastenverlaging? Hoe veel zal dit schelen en wanneer zou die er komen?

De tijd zal het uitwijzen. Mij hoor je nog geen victorie kraaien

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 juli 2014 om 16:15.
Eurosceptic is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:23   #202
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Best interessant om te zien dat zoveel N-VA stemmers en militanten toegeven dat het hen vooral om liberale hervormingen te doen is, in plaats van om communautaire hervormingen. N-VA staat dus voor rechts en liberaal, niet zozeer voor Vlaams en republikeins.

Dat impliceert natuurlijk ook een aantal belangrijke vragen: is er eigenlijk nog vraag bij de bevolking naar een Vlaamse onafhankelijkheid of confederalisme? Of was de stem op N-VA eerder gewoon een stem voor 'rechts' zonder meer, ook goed als dat op z'n Belgisch is? Anders gezegd: is het 'Vlaams' separatistisch verhaal dus eigenlijk afgelopen? Van een Vlaams-nationalisme is dan eigenlijk geen sprake, die ideologie heeft amper aanhang bij de bevolking. De meeste Vlamingen zullen met veel plezier hun jupilerreclame uithangen wanneer er nog eens gevoetbald wordt.

Nee? Zo niet: kunnen we dan over het omgekeerde spreken? Is een rechts-liberale regering met N-VA zonder communautaire hervormingen dan het electorale einde van die N-VA die aan z'n core business heeft verzaakt? Als de Vlaming dan toch eerder Vlaams dan 'rechts' heeft gestemd, dan zou dat betekenen dat tegen 2019 (de volgende verkiezingen) een herbrond Vlaams Belang of een andere Vlaams-nationalistische partij een pak van de stemmen van N-VA zal kunnen inpikken.

De voetbalgekte wijst er op dat het Vlaams-nationalisme maar heel zwak staat, dus het eerste scenario is zeer goed mogelijk. In dat geval zou N-VA de komende jaren gemakkelijk kunnen overleven met een liberaal-rechtse regering van Belgisch nationaal herstel. In het tweede scenario pleegt de partij politieke zelfmoord.

Wat zal het zijn?
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:27   #203
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De voetbalgekte wijst er op dat het Vlaams-nationalisme maar heel zwak staat, dus het eerste scenario is zeer goed mogelijk.
Schoenmaker, blijft bij uw leest.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:29   #204
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Best interessant om te zien dat zoveel N-VA stemmers en militanten toegeven dat het hen vooral om liberale hervormingen te doen is, in plaats van om communautaire hervormingen. N-VA staat dus voor rechts en liberaal, niet zozeer voor Vlaams en republikeins.

Dat impliceert natuurlijk ook een aantal belangrijke vragen: is er eigenlijk nog vraag bij de bevolking naar een Vlaamse onafhankelijkheid of confederalisme? Of was de stem op N-VA eerder gewoon een stem voor 'rechts' zonder meer, ook goed als dat op z'n Belgisch is? Anders gezegd: is het 'Vlaams' separatistisch verhaal dus eigenlijk afgelopen? Van een Vlaams-nationalisme is dan eigenlijk geen sprake, die ideologie heeft amper aanhang bij de bevolking. De meeste Vlamingen zullen met veel plezier hun jupilerreclame uithangen wanneer er nog eens gevoetbald wordt.

Nee? Zo niet: kunnen we dan over het omgekeerde spreken? Is een rechts-liberale regering met N-VA zonder communautaire hervormingen dan het electorale einde van die N-VA die aan z'n core business heeft verzaakt? Als de Vlaming dan toch eerder Vlaams dan 'rechts' heeft gestemd, dan zou dat betekenen dat tegen 2019 (de volgende verkiezingen) een herbrond Vlaams Belang of een andere Vlaams-nationalistische partij een pak van de stemmen van N-VA zal kunnen inpikken.

De voetbalgekte wijst er op dat het Vlaams-nationalisme maar heel zwak staat, dus het eerste scenario is zeer goed mogelijk. In dat geval zou N-VA de komende jaren gemakkelijk kunnen overleven met een liberaal-rechtse regering van Belgisch nationaal herstel. In het tweede scenario pleegt de partij politieke zelfmoord.

Wat zal het zijn?
De voetbalgekte wijst juist op niets, nadda.
Iemand die dat soort argumenten er moet bijhalen is niet goed bij zijn hoofd.
stuyckp is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:29   #205
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Best interessant om te zien dat zoveel N-VA stemmers en militanten toegeven dat het hen vooral om liberale hervormingen te doen is, in plaats van om communautaire hervormingen. N-VA staat dus voor rechts en liberaal, niet zozeer voor Vlaams en republikeins.
Yep, mijn stem was in dit geval zeker en vast voor de liberale standpunten.

Citaat:
Dat impliceert natuurlijk ook een aantal belangrijke vragen: is er eigenlijk nog vraag bij de bevolking naar een Vlaamse onafhankelijkheid of confederalisme? Of was de stem op N-VA eerder gewoon een stem voor 'rechts' zonder meer, ook goed als dat op z'n Belgisch is? Anders gezegd: is het 'Vlaams' separatistisch verhaal dus eigenlijk afgelopen?
Het kruit moet verschoten worden op het juiste moment. Deze verkiezingen was géén goed moment. Dat wil niet zeggen, zoals de kaarten nu liggen, dat het communautaire vuur in deze legislatuur uitgedoofd is. Integendeel, het zou wel eens hoger kunnen oplaaien dan in het scenario dat jij voor ogen had, waar N-VA meteen in de hoek zou zijn gezet en wellicht voorgoed de plaats van het VB zou innemen in het cordon.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:34   #206
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De voetbalgekte wijst juist op niets, nadda.
Iemand die dat soort argumenten er moet bijhalen is niet goed bij zijn hoofd.
Je zou natuurlijk ook kunnen antwoorden op mijn stelling, in plaats van op dat detail te vitten.
__________________

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:35   #207
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht

Dat impliceert natuurlijk ook een aantal belangrijke vragen: is er eigenlijk nog vraag bij de bevolking naar een Vlaamse onafhankelijkheid of confederalisme? Of was de stem op N-VA eerder gewoon een stem voor 'rechts' zonder meer, ook goed als dat op z'n Belgisch is?
De eis naar confederalisme is er in de eerste plaats gekomen doordat Vlaanderen een eindeloos belastingsinfuus voor Wallonië is, en dat het daar zelf geen medezeggenschap in had.
Of die vraag naar confederalisme er zal blijven, is afhankelijk van hoe men dat probleem aanpakt in de volgende jaren
Eurosceptic is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:35   #208
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Schoenmaker, blijft bij uw leest.
Je zou natuurlijk ook kunnen antwoorden op mijn stelling, in plaats van op dat detail te vitten.
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:39   #209
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Yep, mijn stem was in dit geval zeker en vast voor de liberale standpunten.



Het kruit moet verschoten worden op het juiste moment. Deze verkiezingen was géén goed moment. Dat wil niet zeggen, zoals de kaarten nu liggen, dat het communautaire vuur in deze legislatuur uitgedoofd is. Integendeel, het zou wel eens hoger kunnen oplaaien dan in het scenario dat jij voor ogen had, waar N-VA meteen in de hoek zou zijn gezet en wellicht voorgoed de plaats van het VB zou innemen in het cordon.
Dan ga jij uit van het tweede scenario. Mooi, maar dat impliceert ook het volgende: eender welke "principiele" en "standvastige" Vlaams-nationalistische oppositiepartij (zoals het VB) zal de komende vijf jaar volop de communautaire kaart tegen de N-VA-regering kunnen spelen, en in 2019 dan ook - geheel terecht - de Vlaams-nationalistische kiezer kunnen vertellen dat de N-VA geen enkele Vlaamse eis heeft kunnen waarmaken.

Voor het VB zullen de volgende jaren dan de beste jaren uit z'n geschiedenis worden: helemaal alleen als oppositie-partij de Vlaamse stem vertolken. In 2019 liggen de resultaten dan anders: VB 33 % en N-VA misschien nog net boven de kiesdrempel...
__________________

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:41   #210
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De eis naar confederalisme is er in de eerste plaats gekomen doordat Vlaanderen een eindeloos belastingsinfuus voor Wallonië is, en dat het daar zelf geen medezeggenschap in had.
Of die vraag naar confederalisme er zal blijven, is afhankelijk van hoe men dat probleem aanpakt in de volgende jaren
Als N-VA dat probleem kan oplossen binnen een Belgisch kader, dan vervalt dus heel het Vlaams-nationalistisch discours over twee democratieen en dergelijke. N-VA zal dan in feite de Belgische staat gered hebben.

Zoete ironie van de geschiedenis: de grote V-partij als sterkhouder van de Belgische eenheid...

Aan de andere kant, als de N-VA toch faalt... zal het VB de grote winnaar zijn, als enige resterende V-partij.
__________________

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:43   #211
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dan ga jij uit van het tweede scenario. Mooi, maar dat impliceert ook het volgende: eender welke "principiele" en "standvastige" Vlaams-nationalistische oppositiepartij (zoals het VB) zal de komende vijf jaar volop de communautaire kaart tegen de N-VA-regering kunnen spelen, en in 2019 dan ook - geheel terecht - de Vlaams-nationalistische kiezer kunnen vertellen dat de N-VA geen enkele Vlaamse eis heeft kunnen waarmaken.

Voor het VB zullen de volgende jaren dan de beste jaren uit z'n geschiedenis worden: helemaal alleen als oppositie-partij de Vlaamse stem vertolken. In 2019 liggen de resultaten dan anders: VB 33 % en N-VA misschien nog net boven de kiesdrempel...
In de veronderstelling dat de VB én die kaart gaat trekken én dan ook nog geloofwaardig overkomt.
Het eerste misschien, het tweede durf ik nu al sterk te betwijfelen
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:44   #212
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook kunnen antwoorden op mijn stelling, in plaats van op dat detail te vitten.
Ik hoef mezelf toch niet te herhalen mag ik hopen.
stuyckp is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:46   #213
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook kunnen antwoorden op mijn stelling, in plaats van op dat detail te vitten.
Dat krijg je als je uw eigen argumenten onderuit haalt met één grote onozeliteit uit te kramen. Dan neemt men u niet meer serieus.
Eigen schuld dikken bult.
stuyckp is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:47   #214
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dan ga jij uit van het tweede scenario. Mooi, maar dat impliceert ook het volgende: eender welke "principiele" en "standvastige" Vlaams-nationalistische oppositiepartij (zoals het VB) zal de komende vijf jaar volop de communautaire kaart tegen de N-VA-regering kunnen spelen, en in 2019 dan ook - geheel terecht - de Vlaams-nationalistische kiezer kunnen vertellen dat de N-VA geen enkele Vlaamse eis heeft kunnen waarmaken.
N-VA heeft in haar korte bestaan al meer zweepslagen uitgedeeld aan belziek, dan het VB ooit heeft kunnen doen.

Citaat:
Voor het VB zullen de volgende jaren dan de beste jaren uit z'n geschiedenis worden: helemaal alleen als oppositie-partij de Vlaamse stem vertolken. In 2019 liggen de resultaten dan anders: VB 33 % en N-VA misschien nog net boven de kiesdrempel...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:48   #215
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als N-VA dat probleem kan oplossen binnen een Belgisch kader, dan vervalt dus heel het Vlaams-nationalistisch discours over twee democratieen en dergelijke. N-VA zal dan in feite de Belgische staat gered hebben.

Zoete ironie van de geschiedenis: de grote V-partij als sterkhouder van de Belgische eenheid...
En PS en CdH die volop aan de afbraak van België gaan beginnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Aan de andere kant, als de N-VA toch faalt... zal het VB de grote winnaar zijn, als enige resterende V-partij.
Ik denk niet dat VB enige kans heeft om terug te keren. Misschien komt er eerder een nieuwe protestpartij, een LDD-bis of zoiets.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:50   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Patrick, er zijn verschillende scenario's mogelijk.
Ofwel ontploft de boel omdat N-VA zowel federaal en regionaal aan de knoppen kan draaien terwijl de PS/PSC enkel regionaal kan spelen en ze van daaruit geen of weinig invloed kan uitoefenen buiten sociale conflicten uitlokken (stakingen) of allerhande procedures inzetten.
Ofwel is belziekske inderdaad gered. De parasiet overleeft, maar de gastheer gaat tenminste ook niet de pijp uit. Men ziet dan ook dat het dak van de wereld niet is ingestort omdat N-VA mee bestuurde. Men kan dan alle voorbereidingen treffen om in 2019 voor een nieuwe communautaire ronde te gaan.
Mij kan het communautaire enkel maar schelen omwille van het fiscale (en bijbehoren). Maar ik denk niet dat de N-VA er zal in slagen om op een legislatuur de fiscale druk door twee te delen bijvoorbeeld. Of zelfs maar met 20% laten af te nemen.

Dat kan echter genoeg "zuurstof" zijn om het spel laten te overleven, waardoor de veroordeling om nog heel heel lang onder de fiscale vijs te zitten, die een klein klein beetje gelost werd. Een definitievere oplossing is hiermee dus op een veel langere baan geschoven.

Let op, mij komt dat persoonlijk goed uit, hoor. Gezien de toestand van mijn ouders is het niet uitgesloten dat ik zou erven tijdens deze legislatuur. Niet dat ik daar zit op te wachten of zo, maar wat er uit de brand kan gesleept worden is toch altijd dat. Moest het spel helemaal op zijn bakkes gaan, dan zou dat waarschijnlijk allemaal geconfisqueerd worden. Nu is er een kleine kans dat ik daar wat meer van zou zien. Maar nog eens, daar zit ik dus niet op te wachten. Als dat de prijs is die IK zou moeten laten om het spel helemaal zien te kapseizen, en nadien met een schone lei te beginnen, wil ik die best betalen. Gewoon maar om te zeggen dat ik er potentieel ook bij te verliezen heb. Maar tant pis.
patrickve is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:51   #217
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zal toch gepoogd moeten worden om nieuwe inkomsten te zoeken. Of het staatsbestel fors versimpelen, want dat is net wat ons onderscheidt van pakweg nederland (dat ook nog eens natuurlijke grondstoffen heeft nb): wij zitten met massas kabinetten, overheden en een zeer ingewikkeld systeem wat voor veel overhead zorgt.
Gij zijt niet goed snik. De Belgische machine verzuipt al in de middelen. Ge kunt even goed proberen een zwart gat te blussen.
patrickve is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:54   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Best interessant om te zien dat zoveel N-VA stemmers en militanten toegeven dat het hen vooral om liberale hervormingen te doen is, in plaats van om communautaire hervormingen. N-VA staat dus voor rechts en liberaal, niet zozeer voor Vlaams en republikeins.
De twee gaan samen, he. De reden waarom de "echte" Vlamingen niet van Belgikske moeten hebben, is de fiscale uitbuiting, niks anders, he.

Het culturele is al gewonnen. We mogen Vlaams spreken op straat.

Citaat:
Dat impliceert natuurlijk ook een aantal belangrijke vragen: is er eigenlijk nog vraag bij de bevolking naar een Vlaamse onafhankelijkheid of confederalisme? Of was de stem op N-VA eerder gewoon een stem voor 'rechts' zonder meer, ook goed als dat op z'n Belgisch is? Anders gezegd: is het 'Vlaams' separatistisch verhaal dus eigenlijk afgelopen? Van een Vlaams-nationalisme is dan eigenlijk geen sprake, die ideologie heeft amper aanhang bij de bevolking. De meeste Vlamingen zullen met veel plezier hun jupilerreclame uithangen wanneer er nog eens gevoetbald wordt.
Het separatisme diende om van die fiscale uitzuigers af te geraken he. Of dat nu confederaal, of onafhankelijk is. Van de moment dat men zijn eigen zaken mag bedisselen, en daarover niet dood belast wordt omdat ze centen willen gooien aan den overkant, is 't allang goed.
patrickve is offline  
Oud 22 juli 2014, 16:58   #219
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als N-VA dat probleem kan oplossen binnen een Belgisch kader, dan vervalt dus heel het Vlaams-nationalistisch discours over twee democratieen en dergelijke. N-VA zal dan in feite de Belgische staat gered hebben.
Moest de N-VA erin slagen van uiteindelijk de zo gevreesde etat Belgo-Flamand op te richten (toegegeven, die Ikea coalitie lijkt er al een beetje op), dan is dat voor mijn part ook goed hoor. Ik kan dat moeilijk geloven, maar wie weet...

Maar dan zullen ze in 't zuiden vanzelves hun valies pakken.
patrickve is offline  
Oud 22 juli 2014, 17:12   #220
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mij kan het communautaire enkel maar schelen omwille van het fiscale (en bijbehoren). Maar ik denk niet dat de N-VA er zal in slagen om op een legislatuur de fiscale druk door twee te delen bijvoorbeeld. Of zelfs maar met 20% laten af te nemen.
Een CEO die de winst op een aantal jaar van 200 miljoen naar 400 miljoen kan brengen verdiend een dikke bonus.
Een CEO die een verlies van 400 miljoen kan terugbrengen naar 200 miljoen is een even grote held en verdiend die bonus ook.

Citaat:
Dat kan echter genoeg "zuurstof" zijn om het spel laten te overleven, waardoor de veroordeling om nog heel heel lang onder de fiscale vijs te zitten, die een klein klein beetje gelost werd. Een definitievere oplossing is hiermee dus op een veel langere baan geschoven.
Een piloot in een noodsituatie denkt geen seconde aan zijn passagiers.
Die tracht dat ding aan de grond te zetten en als hij het kan navertellen, dan zijn crew en passagiers ook.

Maw, N-VA mag dan wel voor de ene de belziek gered hebben, zij verkopen het als dat ze Vlaanderen van de ondergang hebben gered.
CD&V weet maar al te goed dat ze in 2019 niet weerom een njet kunnen geven voor een nieuwe communautaire ronde.
Intussen heeft (indien het beste scenario niet voltrokken werd) men gezien dat de hemel niet op onze kop gevallen is door het bestuur van N-VA.
Over 5 jaar zitten we wellicht terug in een hoogconjunctuur. Het communautaire kan dan al niet terug ondergesneeuwd geraken.
Neem daarbij dat het VB bij de volgende verkiezingen zich zal presenteren als de Vlaamse partij, zal N-VA daar niet aan voorbij kunnen gaan.
En voor wie kies je dan? Toch maar weer voor die rechtlijnige partij in het cordon die niets met die stem kan doen?

Citaat:
Let op, mij komt dat persoonlijk goed uit, hoor. Gezien de toestand van mijn ouders is het niet uitgesloten dat ik zou erven tijdens deze legislatuur. Niet dat ik daar zit op te wachten of zo, maar wat er uit de brand kan gesleept worden is toch altijd dat. Moest het spel helemaal op zijn bakkes gaan, dan zou dat waarschijnlijk allemaal geconfisqueerd worden. Nu is er een kleine kans dat ik daar wat meer van zou zien. Maar nog eens, daar zit ik dus niet op te wachten. Als dat de prijs is die IK zou moeten laten om het spel helemaal zien te kapseizen, en nadien met een schone lei te beginnen, wil ik die best betalen. Gewoon maar om te zeggen dat ik er potentieel ook bij te verliezen heb. Maar tant pis.
Ik vond het inderdaad eerst bizar om te lezen, maar ik snap je punt wel.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be