Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2018, 17:41   #2521
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan het ook van de andere kant bekijken.

Waar u over schrijft heeft alle schijn van Palifolie.

U geeft zelf aan dat de vrijheidsstrijders hun raketten afvuren met mobiele instalaties. Naar voorbeeld van de oervader van hun materiaal, de vrachtwagen met een blok katyushas achterop.

Die 5000 raketten zijn afgevuurd om geen schade of slachtoffers te maken?
Om ook maar iets te raken moeten ze er wel zo veel afschieten, dat is de reden



We leven niet in de oudheid
Citaat:
Na een eerste losse sneeuwbal, is het idioot zo te reageren. Maar als al de ruiten al eens ingegooid zijn met ijsballen, en uw kinderen alle dagen bekogeld, dan is zo'n reactie wel te verstaan.
Nee, dan is die reactie nog steeds idioot. Geen rechter gaat u gelijk geven.
Bovendien, Israeli merken bijna geen reet van die beschietingen.
En het zijn de Palestijnen die tot een reactie gedwongen worden, dagelijks.


Citaat:
Detail, Israël doet moeite EIGEN burgers te beschermen.
En waarmee zou hamas haar burgers moeten beschermen ? schuilkelders ? die worden door Israel vernietigd.
Hamas heeft de morele plicht zich te verzetten tegen die blokkade desnoods met geweld wanneer er geen andere opties zijn.

Citaat:
Hamas niet. Nochtans is het zeer gemakkelijk voor Hamas dat te doen. Hun strijders in uniform aan militaire doelwitten te laten patrouilleren.
Ze doen dat ook bij burgerdoelen met uniform aan.

Citaat:
Niet met arafatsjaaltje rond hun smoel in de kelders van scholen en dergelijke een volgende schapenkeutelraket in elkaar te Rube Goldbergen.
Een verzonnen situatie
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 18:45   #2522
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Om ook maar iets te raken moeten ze er wel zo veel afschieten, dat is de reden
En net daarover gaat het : Israël doet er alles aan om hen die capaciteit te ontnemen, en per aanval (gelukt of mislukt, speelt totaal geen rol) kloppen ze er eens goed hard op. Pavlov training.

Citaat:
Nee, dan is die reactie nog steeds idioot. Geen rechter gaat u gelijk geven.
Dat zal de israëlische regering worst wezen, en al zeker de bevolking die maar 1 ding van haar regering vraagt en dat is dat ze HUN veiligheid waarborgen en afdwingen.

Citaat:
Bovendien, Israeli merken bijna geen reet van die beschietingen.
Prachtig ! Schitterend resultaat !
Als je maar lang genoeg de blokkade maximaal hanteert + ondertussen investeert in high tech oplossingen zoals Iron Dome win je finaal de uithoudingswedstrijd.

Citaat:
En het zijn de Palestijnen die tot een reactie gedwongen worden, dagelijks.
Waarom ? Niemand dwingt hen om Israël aan te vallen.
Stel je je nooit de vraag waarom ze dat niet proberen aan de Egyptische kant van het hek ?

Citaat:
En waarmee zou hamas haar burgers moeten beschermen ?
Omkering van oorzaak en gevolg... Israël doet geen enkele eenzijdige aanval, wel systematische bombardementen NA een aanval. En neen, Hamas heeft niet de capaciteit om zich daartegen te beschermen. Ook niet door bij familie of andere burgers zich te gaan verstoppen. Dat verhoogt alleen maar het dodental.
Citaat:
Hamas heeft de morele plicht zich te verzetten tegen die blokkade desnoods met geweld wanneer er geen andere opties zijn.
Haniyeh heeft mooi praten, vanuit zijn vijfsterrenhotel of zijn gepantserde limousine. Terwijl de bevolking de gevolgen moet verdragen omdat zijn bende ratten zich verstopt in woonwijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 mei 2018 om 18:46.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 19:08   #2523
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je geheugen is blijkbaar nog goed, alleen spijtig dat je wat vergeetachtig bent wanneer het je niet zo goed uitkomt:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=607
https://forum.politics.be/showthread...92#post8692292
https://forum.politics.be/showthread...51#post8692251
https://forum.politics.be/showthread...24#post8692124
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=248

Als je dit onderbouwd kan weerleggen staat je kwoot voor de volle 100% en ben ik de leugenaar.
Indien je dat niet kan, ben je op intellectueel-moreel vlak gewoon geen haar beter dan je moeder:

https://www.youtube.com/watch?v=D0kWAqZxJVE

Doei Liberfaal.
Ik heb geen enkele behoefte om met een complotgekkie als jij een woord te wisselen. Ik kan nog beter tegen een muur praten dan met jou, Diego Vaga.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 20:48   #2524
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Om ook maar iets te raken moeten ze er wel zo veel afschieten, dat is de reden
En dan raken ze nog niets. Uitgezonderd een vuilbak, dakgoot en als allah het wil, een joods gezinnetje.
Citaat:
We leven niet in de oudheid
Klopt, we leven nu, en repressailles zijn nog steeds een gegeven in oorlogszones.
Citaat:
Nee, dan is die reactie nog steeds idioot. Geen rechter gaat u gelijk geven.
Het was wel Tamam die met de sneeuwbal afkwam.
En u beweert te begrijpen waarom vrijheidsstrijders doen wat ze doen.
Awel, mijn voorbeeld gaat de 2 richtingen uit hoor.
Citaat:
Bovendien, Israeli merken bijna geen reet van die beschietingen.
Is dat omdat de vrijheidsstrijders niet willen dat Israël het merkt, of omdat ze het niet meer kunnen?
Citaat:
En het zijn de Palestijnen die tot een reactie gedwongen worden, dagelijks.
Zeker, elke dag staan er Israëli soldaten naast de protesteerders aan het hek, hen te dwingen hun brandstapels en bommen te leggen.
Citaat:
En waarmee zou hamas haar burgers moeten beschermen ? schuilkelders ? die worden door Israel vernietigd.
Hamas heeft de morele plicht zich te verzetten tegen die blokkade desnoods met geweld wanneer er geen andere opties zijn.
En hoe helpt geweld Hamas nu? Of de gewone bewoner van Gaza?
Citaat:
Ze doen dat ook bij burgerdoelen met uniform aan.
Aangezien vijandelijke soldaten in een oorlogsgebied doelwitten zijn, is dat dus weer een toffe actie. Het is nooit goed. Vrijheidsstrijders in uniform worden afgeschoten, en iedereen die een actie onderneemt die gezien kan worden als terreur, sabotage of infiltratie, die krijgt dezelfde behandeling.

En alsof de vrijheidsstrijders zo discriminerend zijn in hun doelwitkeuze. Ze vuren wapens af waarvan met moeite gehoopt kan worden dat ze in de juiste richting vliegen, laat staan expres iets raken.
Citaat:
Een verzonnen situatie
Ok, u hebt een punt. Het arafatsjaaltje is waarschijnlijk geen verplichting.
Maar we gaan niet ontkennen dat er in Gaza mensen zijn die met schapenkeutels en roestige autodeuren vuurpijlen in elkaar knutselen?
Of zijn het oude voorraden Iraanse/Syrische/Libanese Fajr/Katyusha raketten die ze aanspreken?
Kwestie, de Israëli blokkade gaat niet gemakkelijk iets doorlaten wat op een wapen lijkt, en vanuit Egypte komt er zelfs geen woestijnhaas meer voorbij de grens.
Ik ben benieuwd dat u uw voorstel gaat promoten. Tanks en jachtvliegtuigen leveren aan vrijheidsstrijders het moment er een gat ontstaat in de blokkade.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:21   #2525
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb geen enkele behoefte om met een complotgekkie als jij een woord te wisselen. Ik kan nog beter tegen een muur praten dan met jou, Diego Vaga.
Ja, dat wist ik ondertussen al, rekening houdend met je intellectuele lafheid terzake.

QED, Liberfaal.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:41   #2526
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

ik draag soms ook arafat sjaaltje, ben ik nu een hamas aanhanger? qua generaliseren moet je toch wat leren kalmeren Maddox.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:58   #2527
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, dat wist ik ondertussen al, rekening houdend met je intellectuele lafheid terzake.

QED, Liberfaal.
Jij wilt je überhaupt niet laten overtuigen dat je onzin uitkraamt, dus ik ga geen poging doen. Types als jij en de andere heren die ik noemde zijn namelijk dusdanig ver heen dat ik daar geen tijd aan verspil, behalve wat one liners. Wat jullie consequent doen is 2 hele of halve onwaarheden verkondigen en een foutieve conclusie trekken. En wie tegen jullie ingaat, is deel van het complot. Concreet: degene moet in jullie paradigma wel Joods/zionistisch zijn. Dit terwijl er nauwelijks Joden zijn op het forum.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 22:11   #2528
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij wilt je überhaupt niet laten overtuigen dat je onzin uitkraamt, dus ik ga geen poging doen. Types als jij en de andere heren die ik noemde zijn namelijk dusdanig ver heen dat ik daar geen tijd aan verspil, behalve wat one liners. Wat jullie consequent doen is 2 hele of halve onwaarheden verkondigen en een foutieve conclusie trekken. En wie tegen jullie ingaat, is deel van het complot. Concreet: degene moet in jullie paradigma wel Joods/zionistisch zijn. Dit terwijl er nauwelijks Joden zijn op het forum.
Zolang je geen enkele van m'n links opent en onderbouwd weerlegt, zijn je replys niet meer dan 'n hoopje gebazel waar ik ook niet te veel tijd ga insteken.
Groetjes van goy Diego.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 01:07   #2529
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik heb wel een mening. Dat die negatief is over de vrijheidsstrijders, daar kan u wel zeker van zijn.
Tegenover de standaard Gazaan, tapijtkoppend of niet, daar kan ik zelfs nog een beetje medelijden mee krijgen.
Gaan ze akkoord met de vrijheidsstrijders heeft Israël gelijk om ongegeneerd bommen en granaten op hun donder te gooien.
Gaan ze niet akkoord met de vrijheidsstrijders, dan moeten ze het zeker niet aan de grote klok hangen, of ze krijgen een motorritje.
Dat laatste is simpelweg onjuist , er is tegenwoordig gewoon kritiek mogelijk voor gazanen tegen hamas.
Waarom keurt u het af dat vrijheidsstrijders zich verzetten tegen de blokkade/ bezetting? U vind het prima dat dit door Israel ongegeneerd mag worden bestraft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 02:53   #2530
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat laatste is simpelweg onjuist , er is tegenwoordig gewoon kritiek mogelijk voor gazanen tegen hamas.
Vooral het gebruik van "tegenwoordig" is wel een teken aan de wand, want dat impliceert dat het voorheen niet mocht.
Sinds wanneer is de situatie veranderd daar in Gaza?
Citaat:
Waarom keurt u het af dat vrijheidsstrijders zich verzetten tegen de blokkade/ bezetting?
En u begrijpt het weeral verkeerd.
Ik keur de methodes die de vrijheidsstrijders gebruiken af.
Niet het feit dat ze iets willen doen aan die blokkade.
Dat heb ik in deze draad al een paar keer eerder vermeld.
"Ze mogen dat allemaal doen, maar ze moeten tegen de weerbots kunnen."
Citaat:
U vind het prima dat dit door Israel ongegeneerd mag worden bestraft.
En wat betreft Israëls reactie op vrijheidsstrijdende "plagerij".
Ook ben ik hier al verschillende keren duidelijk in geweest.
Hun huidige methodiek zorgt er wel voor dat er VEEL minder aanslagen en aanvallen op Israëli burgers EN soldaten zijn.
Maar deze methodiek lost het oorspronkelijke probleem langs geen meter op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 06:59   #2531
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat laatste is simpelweg onjuist , er is tegenwoordig gewoon kritiek mogelijk voor gazanen tegen hamas.
Waarom keurt u het af dat vrijheidsstrijders zich verzetten tegen de blokkade/ bezetting? U vind het prima dat dit door Israel ongegeneerd mag worden bestraft.
aha, we hebben (kleine) een opening...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 08:37   #2532
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zolang je geen enkele van m'n links opent en onderbouwd weerlegt, zijn je replys niet meer dan 'n hoopje gebazel waar ik ook niet te veel tijd ga insteken.
Groetjes van goy Diego.
Ik heb ze wel degelijk bekeken, maar ik vind het van hetzelfde niveau als het ontkennen van de maanlanding en het ontkennen dat de aarde rond is. En je zielige implicatie dat ik Joods zou zijn, wat ik niet ben, is kansloos. Groetjes van Nederlander LiberaalNL.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:28   #2533
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij wilt je überhaupt niet laten overtuigen dat je onzin uitkraamt, dus ik ga geen poging doen. Types als jij en de andere heren die ik noemde zijn namelijk dusdanig ver heen dat ik daar geen tijd aan verspil, behalve wat one liners. Wat jullie consequent doen is 2 hele of halve onwaarheden verkondigen en een foutieve conclusie trekken. En wie tegen jullie ingaat, is deel van het complot. Concreet: degene moet in jullie paradigma wel Joods/zionistisch zijn. Dit terwijl er nauwelijks Joden zijn op het forum.
Dat hangt natuurlijk van je definitie af wie wel of geen joods is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:32   #2534
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat hangt natuurlijk van je definitie af wie wel of geen joods is.
We hebben hier op het forum zelfs een nep-jood !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:43   #2535
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We hebben hier op het forum zelfs een nep-jood !
Nep-joden, nep-moslima's, nep Koreanen...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:47   #2536
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We hebben hier op het forum zelfs een nep-jood !
Whut?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:50   #2537
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat hangt natuurlijk van je definitie af wie wel of geen joods is.
Dan nog. Tomm claimt gedeeltelijk Joods te zijn en je had in het verleden Firestone, PollyCorrect, Eliyahu (hoewel ik denk dat hij een troll was) en een paar van wie ik de naam kwijt ben. Meer dan 8 zijn het er in elk geval nooit geweest.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:58   #2538
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Whut?
Drukazzzz, niet?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:08   #2539
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Drukazzzz, niet?
Volgens mij was hij christen? Hij verandert sowieso regelmatig van standpunten. Hij was ook van de een op de andere dag geen belgicist meer, maar Vlaams-nationalist.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:11   #2540
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dan nog. Tomm claimt gedeeltelijk Joods te zijn en je had in het verleden Firestone, PollyCorrect, Eliyahu (hoewel ik denk dat hij een troll was) en een paar van wie ik de naam kwijt ben. Meer dan 8 zijn het er in elk geval nooit geweest.
Waarom zouden die mensen geen joodse stamboom-geschiedenis kunnen hebben?

Relatief veel mensen in het westen hebben dat, hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be