Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2018, 13:43   #221
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar ik raad u aan uw cruisecontrol op 110 te zetten, rijd alvast een stuk zuiniger en in tijd maakt dat nauwelijks een verschil, tenzij ge dit zou doen over een afstand van 1000 km of meer, maar dan kun je toch onmogelijk heel die afstand die 135 aan houden. Dus... . Maar gij betaalt de benzinepomp, aan u de keuze.
Dat klopt! Zelfs 90 km/uur of 130 km/uur maakt weinig verschil in tijd. En als je gewone wegen doet is het verschil tussen 70 km/uur en 100 km/uur helemaal verwaarloosbaar. Wij hadden regelmatig een meeting in Drongen. Mijn collega reed als een gek en toch kwam ik regelmatig gelijktijdig of slechts een minuut later dan hem in Mechelen toe. Het verschil was wel dat hij bijna elke maand een boete had en ik in 15 jaar geen enkele snelheidsovertreding heb gekregen. Voor vrachtvervoer is dat nog erger. Hoe dikwijls dat die kilometers op een autosnelweg nodig hebben om een andere vrachtwagen voorbij te geraken. Je blijft daar rustig achter rijden en 50 kilometer verder aan de afrit zie je die voorbijgestoken vrachtwagen gewoon terug achter die andere staan. In België mogen die 90 km/uur en in Nederland 80 km/uur. Maar in België foefelen veel met hun begrenzer en rijden al snel tegen de 100 km/uur. In Nederland blijven ze mooi in een treintje achter elkaar tegen 80 km/uur. Hier kan Minister weyts nog veel van leren.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:45   #222
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dat klopt! Zelfs 90 km/uur of 130 km/uur maakt weinig verschil in tijd. En als je gewone wegen doet is het verschil tussen 70 km/uur en 100 km/uur helemaal verwaarloosbaar. Wij hadden regelmatig een meeting in Drongen. Mijn collega reed als een gek en toch kwam ik regelmatig gelijktijdig of slechts een minuut later dan hem in Mechelen toe. Het verschil was wel dat hij bijna elke maand een boete had en ik in 15 jaar geen enkele snelheidsovertreding heb gekregen. Voor vrachtvervoer is dat nog erger. Hoe dikwijls dat die kilometers op een autosnelweg nodig hebben om een andere vrachtwagen voorbij te geraken. Je blijft daar rustig achter rijden en 50 kilometer verder aan de afrit zie je die voorbijgestoken vrachtwagen gewoon terug achter die andere staan. In België mogen die 90 km/uur en in Nederland 80 km/uur. Maar in België foefelen veel met hun begrenzer en rijden al snel tegen de 100 km/uur. In Nederland blijven ze mooi in een treintje achter elkaar tegen 80 km/uur. Hier kan Minister weyts nog veel van leren.
OK ... Profiteur, hoeveel decennia is het juist geleden dat jij nog eens op de snelweg hebt gereden?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:48   #223
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het lijkt erop dat jij dat zelf nog nooit deed, want als je 90 rijdt komt er geen enkele je voorbij want die zijn begrensd.
een vrachtwagen tegen 98 kmu werkelijke snelheid is fictie.
Begrensd ja in theorie Ik wil nu direct op de autosnelweg gaan rijden en de cruisecontrol zelfs tegen 90-95 km/uur instellen. Meer dan de helft van de vrachtwagens gaan u voorbij gaan. Ik heb het duizenden keren gedaan en telkens gaf ik gas bij als ze te dicht bij kwamen of bleef ik achter de voorliggende vrachtwagen "hangen". Tegen 90 km/uur en niets voor u dan duwen ze u bijna letterlijk van de weg.

Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens eens op een forum gelezen dat er daar onderzoek naar gedaan was. Een wagen met camera's uitgerust en sensoren die de afstanden opmeten. En bleek dat veel vrachtwagens tot op minder dan 50 cm komen bumperkleven. Uit de beelden was te zien dat er ook veel lichten hadden gemonteerd die verboden zijn op de openbare weg (blauwe en rode strobo's en gekleurde neonbuizen op het dashboard worden meer en meer gemonteerd).
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:49   #224
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
OK ... Profiteur, hoeveel decennia is het juist geleden dat jij nog eens op de snelweg hebt gereden?
Gisteren
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:51   #225
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren
dan moet de kilometerteller van je wagen stuk zijn.

tegenwoordig bollen die camions allemaal maximaal 91 kmu. check maar eens met de gemeten snelheid van je GPS, die is veel juister dan je kmteller.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2018 om 13:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:57   #226
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Sorry ik vergelijk meestal met de digitale borden die 50 en 70 km/uur aangeven. En als ik 71 rij dan geeft het bord soms 69 en soms 70 aan. Maar als ik 98 rij dan zal het in ieder geval meer dan 91 zijn. En nog gaan er velen voorbij

Maar ik moet morgen toch richting Limburg. Ik zal op de E313 eens wat controleren. Autosnelweg met 2 baanvakken waar zelfs daar ik al regelmatig vrachtwagens op het linkse baanvak heb zien rijden. Ik zal mijn draagbare GPS er ook inplakken. Dan kan ik mijn GPS snelheid nakijken.

Edit : op de wagen kan ik de snelheid zowel via de klassieke wijzerplaat aflezen als digitaal. Ik kijk enkel nog naar de digitale aanduiding. Zou die in een moderne wagen ook niet via de GPS gestuurd worden?

Laatst gewijzigd door Profiteur : 22 februari 2018 om 13:59.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 14:36   #227
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Sorry ik vergelijk meestal met de digitale borden die 50 en 70 km/uur aangeven. En als ik 71 rij dan geeft het bord soms 69 en soms 70 aan. Maar als ik 98 rij dan zal het in ieder geval meer dan 91 zijn. En nog gaan er velen voorbij

Maar ik moet morgen toch richting Limburg. Ik zal op de E313 eens wat controleren. Autosnelweg met 2 baanvakken waar zelfs daar ik al regelmatig vrachtwagens op het linkse baanvak heb zien rijden. Ik zal mijn draagbare GPS er ook inplakken. Dan kan ik mijn GPS snelheid nakijken.

Edit : op de wagen kan ik de snelheid zowel via de klassieke wijzerplaat aflezen als digitaal. Ik kijk enkel nog naar de digitale aanduiding. Zou die in een moderne wagen ook niet via de GPS gestuurd worden?

Neen.
En het is de wetgeving die ervoor zorgt dat snelheidsmeters altijd meer aangeven dan de werkelijkheid, autofabrikanten zijn daardoor verplicht ervoor te zorgen dat hun snelheidsmeter nooit een lagere snelheid aangeeft dan de werkelijke snelheid.

Laatst gewijzigd door dpg : 22 februari 2018 om 14:38.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 15:53   #228
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Edit : op de wagen kan ik de snelheid zowel via de klassieke wijzerplaat aflezen als digitaal. Ik kijk enkel nog naar de digitale aanduiding. Zou die in een moderne wagen ook niet via de GPS gestuurd worden?
Die zijn identiek teveel, bij Skoda toch (+6kmh).

En bij de andere merken ook, want verplicht teveel afwijkend al is het maar +2 kmh bij nieuwe banden.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 15:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 02:09   #229
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herhaal nog maar eens: auto-mobiliteit is een recht voor iedereen, ook voor de minder ervaren chauffeurs en ook voor de chauffeurs die het liever wat veiliger-confortabeler willen.
Het verkeersreglement ademt dat onvoldoende uit.
Zie maar eens hoe dat ze staan te springen van geluk, https://www.vier.be/video/rijden-doe...aurette-gelukt geslaagd buiten al hun eigen verwachtingen in. Daar kun je dan maar alleen uit afleiden dat die leerling over meer verstand beschikt dan de examinator.

Ze kunnen niet eens deftig schakelen en vertrekken maar ze zijn geslaagd.

Als ze vertrekken is het precies de zwanengang van de eerste reeks post- autootjes (twee PK'tjes) tijden hun inhuldiging op de EXPO ' 58. Diegene die zich toen hadden opgegeven als chauffeur hadden ook een auto nog maar alleen langs de buitenkant gezien.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be