Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2021, 22:25   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard Nieuwe eetgewoonten: gekweekt zeewier

Het is duidelijk dat ook nieuwe vormen van landbouw zullen moeten gebruikt worden om aan de stijgende bevolking en haar noden tegemoet te komen. Aldus is ook zeewier een optie. Ondanks een aantal nadelen, zoals korte houdbaarheid, blijkt dit interessante toekomstmogelijkheden te bieden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...uurt-nog-jare/
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 22:32   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is duidelijk dat ook nieuwe vormen van landbouw zullen moeten gebruikt worden om aan de stijgende bevolking en haar noden tegemoet te komen. Aldus is ook zeewier een optie. Ondanks een aantal nadelen, zoals korte houdbaarheid, blijkt dit interessante toekomstmogelijkheden te bieden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...uurt-nog-jare/
Ik heb al wel eens zeewier gegeten. Was wel lekker, maar zeer zout.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 06:05   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Meh, dat wordt al jaren gedroogd verkocht. Gekocht om bij vis in de wok te doen. Als het maar een beetje is in een gerecht krijg ik het wel binnen maar bij een gerecht als hoofdgroente moet ik het niet. Heb de grote hoop weg gesmeten, net zoals de sojabrokken. Geef mij maar verse groeten en vlees. Ook al die vieze vleesvervangers verzwaard met palmolie hoef ik niet meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:15   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Meh, dat wordt al jaren gedroogd verkocht. Gekocht om bij vis in de wok te doen. Als het maar een beetje is in een gerecht krijg ik het wel binnen maar bij een gerecht als hoofdgroente moet ik het niet. Heb de grote hoop weg gesmeten, net zoals de sojabrokken. Geef mij maar verse groeten en vlees. Ook al die vieze vleesvervangers verzwaard met palmolie hoef ik niet meer.
Gelijk heeft u, nieuw is dat echt niet.

Vroeger nog geweten in powertrainingzalen dat er 'bussen' kelp als voedingssupplement verkocht werden.

Zeewier lekker toch ...

In de viswinkel waar ik al eens over de vloer kom staat er ook altijd een bakje zeewier ... voor de fans van ... Deze 12 recepten met zeewier moet je zeker eens proberen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 11:14   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Meh, dat wordt al jaren gedroogd verkocht. Gekocht om bij vis in de wok te doen. Als het maar een beetje is in een gerecht krijg ik het wel binnen maar bij een gerecht als hoofdgroente moet ik het niet. Heb de grote hoop weg gesmeten, net zoals de sojabrokken. Geef mij maar verse groeten en vlees. Ook al die vieze vleesvervangers verzwaard met palmolie hoef ik niet meer.
Rond sushi vind ik het wel lekker. En de meeste van die vleesvervangers zijn inderdaad te goor om aan de varkens te voeren. Beter soja, kidneybeans enz. zo eten i.p.v. te verwerken tot zo'n vieze blubber. Scheelt ook al een hele hoop CO2, energie, water.... .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 22:58   #6
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

ja zeesteden moeten nog ontwikkeld worden, en daar zal men hoe dan ook zeewier moeten eten, vis, schelpdieren, garnalen,
80 % aarde is water en zee.

onderwater steden hebben een stabieler milieu geloof ik??
is dit ooit al onderzocht?? tot 100 meter diep, 500 meter??
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be