Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2021, 21:15   #26781
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Er is een hemelsbreed verschil tussen instortingsgevaar en kaarsrecht op zwaartekrachtsnelheid in elkaar verpulveren.
Geen enkel gebouw stortte in op zwaartekracht snelheid , zoals te zien is aan het vallende puin bij de towers . Ook bij controlled demolition storten de gebouwen niet met zwaartekracht snelheid in! Het zegt dus hoe dan ook niets.
Citaat:
Dat één draagbalk instort en kort daarop een andere draagbalk kan ik in komen. Dat betekent dus in het 'ergste geval dat het gebouw halverwege afbreekt maar niet geheel omdat resterende stalen kolommen de boel nog aangetrokken houdt. Situayie 9/11 is dus ook nooit eerder en later gebeurd door brokkenpiloten.
Zowel voor 9/11 als daarna zijn staalconstructies op hoge snelheid ingestort , voornamelijk door brand .
En wanneer de totale last te groot wordt voor een reeks kolommen dan zullen ze nagenoeg gelijktijdig bezwijken, want zodra de eerste bezwijkt wordt de last op de rest nog weer groter terwijl ze al op de grens van hun maximale draagkracht zaten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:40   #26782
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Is lees de vorige post goed mijn beste. En mocht ik analfabeet zijn dan zie ik altijd nog een joekel van een gebouw(en) met kolossale stalen kolommen.

Dat gips instort en verpulvert is niet meer dan logisch. Echter die giga stalen constructie, twintower dus, maakt van een boeing een mug.

Die tower kon hooguit afbreken. Maar zoveel massief staal verpulveren kan never nooit.
Hangt er vanaf wat u met verpulveren bedoeld!
Als u naar het puin kijkt ziet u vele staal kolommen met dezelfde lengte . Dit omdat de gebruikte secties die lengte hadden bij de bouw. Ze zijn gewoon van elkaar los geraakt, dat noem ik geen verpulveren.

Een gebouw van dat formaat breekt niet af als een boom !! zijwaarts . Er kan immers geen vast kantelpunt zijn (want dat stort ook in)welke nodig is voor kanteling. Het zal altijd nagenoeg recht instorten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 03:54   #26783
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Zowel voor 9/11 als daarna zijn staalconstructies op hoge snelheid ingestort , voornamelijk door brand .
En wanneer de totale last te groot wordt voor een reeks kolommen dan zullen ze nagenoeg gelijktijdig bezwijken, want zodra de eerste bezwijkt wordt de last op de rest nog weer groter terwijl ze al op de grens van hun maximale draagkracht zaten.
Ok show me the videos van wolkenkrabbers die niet gecontroleerd instorten als een kaartenhuis.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 04:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 09:23   #26784
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ok show me the videos van wolkenkrabbers die niet gecontroleerd instorten als een kaartenhuis.
https://www.youtube.com/watch?v=VTrUk9AECIs

https://www.youtube.com/watch?v=KR29pLccutY

top down demolition zonder explosieven :
https://www.youtube.com/watch?v=prwvj-npt5s
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:46   #26785
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Is lees de vorige post goed mijn beste. Waar is het staal gebleven.

En mocht ik analfabeet zijn en deze quote niet kunnen lezen dan zie ik altijd nog een joekel van een gebouw(en) met kolossale stalen kolommen.

Dat gips instort en verpulvert is niet meer dan logisch.

Echter die giga stalen constructie maakt van een boeing een mug.

Die tower kon hooguit afbreken. Maar zoveel massief staal verpulveren kan never nooit. En dat verpulveren nog wel op snelheid van vrije val.

Kan nooit.
Afbreken? Die toren is gemaakt om het gewicht aan te kunnen wanneer de kolommen loodrecht staan. die is niet in staat om z'n structuur te behouden wanneer ie scheef gaat. Zeker geen toren van 60 meter breed.
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 16:54   #26786
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bedankt voor moeite die genomen hebt om de video's te posten.

Edoch dit zijn betonnen gebouwen die ik zie ; geen stalen kolommen.

Beste atmosphere ik wel echt niet flauw doen maar ik ben oprecht op zoek naar een groot gebouw met stalen kolommen, geen beton dus, dat na een ongeluk inelkaar stort als een kaartenhuis.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 16:56.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 17:26   #26787
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Bedankt voor moeite die genomen hebt om de video's te posten.

Edoch dit zijn betonnen gebouwen die ik zie ; geen stalen kolommen.

Beste atmosphere ik wel echt niet flauw doen maar ik ben oprecht op zoek naar een groot gebouw met stalen kolommen, geen beton dus, dat na een ongeluk inelkaar stort als een kaartenhuis.
Sao Paulo, 3 jaar geleden, metalen structuur, vuur, instorting.
Maar 't zal wel weer niet goed, hoog, metalig genoeg zijn.

https://www.cbc.ca/news/world/sao-pa...fire-1.4642762

https://www.youtube.com/watch?v=XwoBRHDLxdo
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 18:16   #26788
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sao Paulo, 3 jaar geleden, metalen structuur, vuur, instorting.
Maar 't zal wel weer niet goed, hoog, metalig genoeg zijn.

https://www.cbc.ca/news/world/sao-pa...fire-1.4642762

https://www.youtube.com/watch?v=XwoBRHDLxdo
Ik heb naar de constructie gekeken. Betonnen vloeren en inderdaad metalen kolommen.

Maar nee we zijn er niet parcifal...

De metalen kollomen zijn allesbehalve kolossen en het gebouw staat van begane grond tot de hoogste verdieping in brand. En niet zomaar in brand ; het is één grote fakkel.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 18:19   #26789
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb naar de constructie gekeken. Betonnen vloeren en inderdaad metalen kolommen.

Maar nee we zijn er niet parcifal...

De metalen kollomen zijn allesbehalve kolossen en het gebouw staat van begane grond tot de hoogste verdieping in brand. En niet zomaar in brand ; het is één grote fakkel.
Zoals verwacht.
Niet metalig genoeg en te warm.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 18:55   #26790
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Bedankt voor moeite die genomen hebt om de video's te posten.

Edoch dit zijn betonnen gebouwen die ik zie ; geen stalen kolommen.

Beste atmosphere ik wel echt niet flauw doen maar ik ben oprecht op zoek naar een groot gebouw met stalen kolommen, geen beton dus, dat na een ongeluk inelkaar stort als een kaartenhuis.

Het gebouw in iran had een staal constructie !
deze video is beter en laat bekende verschijnselen zien zoals op 9/11 https://www.youtube.com/watch?v=_MgJTa7SDaY

De TU in Delft had ook een stalen constructie ! https://www.youtube.com/watch?v=XnPEUaVT7mg
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 19:25   #26791
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Thnx: Nagegeven het is een mooie val naar beneden.

Edoch beiden laten geen valsnelheid zien.

En zie ik, wederom, geen massieve stalen constructie. Vooral betonwerk wat in de video's naar voren komt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 19:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 19:54   #26792
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 20:03   #26793
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Thnx: Nagegeven het is een mooie val naar beneden.

Edoch beiden laten geen valsnelheid zien.
Wat voor valsnelheid??

U ziet hier puin buiten de toren om vallen , vrij vallen zelfs. , dat puin is als eerste beneden . De plaatst waar de instorting gaande is loopt ver achter op het vallende puin en haalt de vrije valsnelheid totaal niet.

En wat er vooral veel te is zijn de aluminium buitenpanelen die van het staal afspringen. De torens waren volledig met deze panelen bekleed.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 20:27   #26794
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Edoch verpulveren van gebouw 7, maar ook beiden twingebouwen, heeft alles weg van een artificiële explosie gelijktijdig van hoog tot laag. Ergo deze keer, op 9/11 2001, was het raak.
Is dit staal verpulverd?


Bij een artificiële explosie gebruikt men meestal geen explosieven van hoog tot laag , maar slechts op enkele verdiepingen. De explosieven dienen er voor om een veel grotere kracht te ontketenen , namelijk de potentiele energie van het gebouw, en die om te zetten in kenetische energie.

Overigens stelde dat bommetje in de kelder in de jaren 90 niets voor vergeleken met een Boeing van meer dan 150 ton die op hoge snelheid FRONTAAL crashte!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 21:17   #26795
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ok, je hebt me overtuigd betreft de twintowers. Top voor de moeite die je erin gestoken hebt.

(..)

Gebouw 7 blijf ik daarentegen een raar niet kloppend verhaal vinden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 21:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 15:14   #26796
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ok, je hebt me overtuigd betreft de twintowers. Top voor de moeite die je erin gestoken hebt.

(..)

Gebouw 7 blijf ik daarentegen een raar niet kloppend verhaal vinden.
En waar zit dat vooral in ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 20:24   #26797
Floozy
Lokaal Raadslid
 
Floozy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sao Paulo, 3 jaar geleden, metalen structuur, vuur, instorting.
Maar 't zal wel weer niet goed, hoog, metalig genoeg zijn.
Ik kan geen informatie vinden over dat gebouw, wat was dat precies?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ok, je hebt me overtuigd betreft de twintowers. Top voor de moeite die je erin gestoken hebt.
Niet vergeten dat iemand zoals atmosphere hier al 1000 keer is gecorrigeerd over de onwaarheden die hij uitkraamt, om het vervolgens 2 maand te vergeten, en het dan ijskoud te herhalen.

Als ik voorbeelden wil aanhalen van deze pagina moet ik al selectief zijn om niet te vervallen in het schrijven van een hoofdstuk, dus bij deze een voorbeeldje:

Nu gaat hij ontkennen dat WTC7 in vrije val was voor 8 verdiepingen. Maar wat lezen we op de website van NIST over de WTC torens?

Citaat:
How could the WTC towers collapse in only 11 seconds (WTC 1) and 9 seconds (WTC 2)—speeds that approximate that of a ball dropped from similar height in a vacuum (with no air resistance)?

Since the stories below the level of collapse initiation provided little resistance to the tremendous energy released by the falling building mass, the building section above came down essentially in free fall, as seen in videos.

https://www.nist.gov/world-trade-cen...-investigation
Ik ga zelfs geen moeite doen om het equivalent van WTC7 hier te plaatsen. Hier kan je het de heren van NIST zelf horen toegeven: https://www.youtube.com/watch?v=iGMvnwjUizY

Als je echt beter geïnformeerd wil zijn koop u dan een boek van David Ray Griffin bijvoorbeeld. "Debunking 9/11 debunking" is eentje dat iedereen die in dit soort draden vertoefd zou moeten lezen.
Floozy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:20   #26798
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zeg eens 15 jaar later, zijn zowel de Die Hards als de kritische Burgers van deze Site nog niet veel van hun standpunt afgeweken lijkt me.

De beweringen van de complotgelovers zijn beweringen gebleven.
Sand in the wind : vervlogen, verdund, vervelend.
Dream on my Friend ... OBL heeft organisatorisch, logistiek, ... niks te maken met 9-11 ... That's the way it is ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 23 september 2021 om 21:21.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 23:22   #26799
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floozy Bekijk bericht
Ik kan geen informatie vinden over dat gebouw, wat was dat precies?



Niet vergeten dat iemand zoals atmosphere hier al 1000 keer is gecorrigeerd over de onwaarheden die hij uitkraamt, om het vervolgens 2 maand te vergeten, en het dan ijskoud te herhalen.

Als ik voorbeelden wil aanhalen van deze pagina moet ik al selectief zijn om niet te vervallen in het schrijven van een hoofdstuk, dus bij deze een voorbeeldje:


Nu gaat hij ontkennen dat WTC7 in vrije val was voor 8 verdiepingen. Maar wat lezen we op de website van NIST over de WTC torens?
Dat ontken ik totaal niet ! waarom zou ik ?

Grappig , dat u vergeet dit te vermelden over de twins: "NIST estimated the elapsed times for the first exterior panels to strike the ground after the collapse initiated in each of the towers to be approximately 11 seconds for WTC 1 and approximately 9 seconds for WTC 2. "

Dat is totaal iets anders als de totale collapse time !!! ze spreken over de vrijvallende panelen die buiten de toren om gingen. Precies wat ik al zei aan de hand van de foto . Het puin dat vrij valt is veel eerder beneden dan de instortingszone !!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 23 september 2021 om 23:32.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 23:29   #26800
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.765
Standaard

Waar blijven die videos toch van controlled demolitions met vrije valsnelheid? Die snelheid zou toch een teken zijn van aanwezigheid van explosieven?

Dat is het natuurlijk helemaal niet , en die videos bestaan niet .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be