Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2019, 19:53   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Vlaamse emigranten koesteren hun taal en lekkernijen

https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340

Citaat:
In een tijd waarin meer geëist wordt van immigranten, zijn we milder geworden voor onszelf wanneer we emigreren.

CIJFERS
57,8%

is lid van een Nederlandse of Vlaamse ?*gemeenschap in het nieuwe land

96,8%

leest Nederlandstalig onlinenieuws. 70 procent doet dit dagelijks of wekelijks

97,6%

maakt, koopt of eet wel eens typisch Nederlandse of Vlaamse gerechten

7.000

Nederlandstalige emigranten in 130 landen werden bevraagd. Het gaat over zo’n 10% Vlamingen en 90% Nederlanders. De onderzoeksresultaten gaan op voor beide nationaliteiten.

Bron: ‘Vertrokken Nederlands’ (Taalunie)
Maar immigranten in Vlaanderen moeten zich geheel assimileren aan de leitkultur.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 19:57   #2
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen dingen opblazen, autochtonen verkrachten of aan criminele bendevorming doen? Mensen aanvallen met messen omdat God groot is?

Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen spek eisen in Turkse scholen?

Kom op...

Ga toch lopen met je zielige topics...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 19:58   #3
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
maakt, koopt of eet wel eens typisch Nederlandse of Vlaamse gerechten
Serieus?

Mens toch...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:17   #4
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen dingen opblazen, autochtonen verkrachten of aan criminele bendevorming doen? Mensen aanvallen met messen omdat God groot is?

Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen spek eisen in Turkse scholen?

Kom op...

Ga toch lopen met je zielige topics...
Waarom zouden ze dat doen?

En dit artikel is zielig omdat het niet in je kraam past? Omdat het je wijst op je hypocriete houding, twee maten twee gewichten tov migranten.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 november 2019 om 20:19.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:32   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340



Maar immigranten in Vlaanderen moeten zich geheel assimileren aan de leitkultur.
Ja en????

Die Vlamingen spreken wel de taal van het land waar ze verblijven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:33   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen dingen opblazen, autochtonen verkrachten of aan criminele bendevorming doen? Mensen aanvallen met messen omdat God groot is?

Zijn er ook cijfers over hoeveel Vlamingen spek eisen in Turkse scholen?

Kom op...

Ga toch lopen met je zielige topics...
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:34   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat doen?

En dit artikel is zielig omdat het niet in je kraam past? Omdat het je wijst op je hypocriete houding, twee maten twee gewichten tov migranten.
De Moslims werken met twee maten en zevenentwintig gewichten.

Wij moeten hier alles tolereren, wij moeten op alles toegeven.

Als wij naar hun land gaan ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:35   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Vlamingen die emigreren, dienen te assimileren.

Heel duidelijk. Maar er is wel een verschil he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:43   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340



Maar immigranten in Vlaanderen moeten zich geheel assimileren aan de leitkultur.
Ik verschiet er niet van.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:45   #10
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat doen?

En dit artikel is zielig omdat het niet in je kraam past? Omdat het je wijst op je hypocriete houding, twee maten twee gewichten tov migranten.
Ik heb meerdere vrienden die niet Belg zijn, heel veel van hen zijn ook gekleurd. Ze zijn alleen niet een aanhanger van een achtergestelde godsdienst.
Belgen hebben niks tegen migranten die zich aanpassen aan de cultuur en gewoontes van ons land.

Het zijn enkel de idioten die de leer van hun allaaahtje aanhangen en die die ook buiten hun sociale woning, want het is goed vertoeven op kosten van de kafir, verwezenlijkt willen zien die de boel verzieken en die we dus niet willen.

Het artikel is van poco media die weer de racisme kaart spelen, terwijl iedereen al lang doorheeft dat het enkel de muzzels zijn die omwille van hun onvermogen zich los te maken van een compleet gestoorde zandbak religie en vrolijk de echte wereld in te gaan (behalve dan de klimaathysterie, btw kan allaaaahtje dat niet oplossen, hoeveel kelen moeten we daar voor oversnijden?) alles verkloten hier en in gans Europa.

Ik geef je alvast de kaart :

__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:47   #11
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik verschiet er niet van.
Warm nog maar een potje noedels op...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:48   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Zo heb ik weet van Vlamingen in Thailand... Aldoor ah klagen dat er geen charcuterie is, geen goed brood, bijna geen kaas, 'de patatten verkopen ze in kleine zakjes', 'de Thai zijn lui & uit op je geld', 'het is te warm', 'ze rijden als zotten'..... Dat woont daar al jaaaaaaren en nog steeds niet verder komen dan heel basic Thai.

Toch erg.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:49   #13
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik verschiet er niet van.
Ik heb allang zoiets van 'laat de vlaamsnationalisten maar zagen', uiteindelijk doen wij wat we zelf willen
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:51   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik heb allang zoiets van 'laat de vlaamsnationalisten maar zagen', uiteindelijk doen wij wat we zelf willen
Yep ik heb dat ook hoe langer hoe meer.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 20:55   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ik heb meerdere vrienden die niet Belg zijn, heel veel van hen zijn ook gekleurd. Ze zijn alleen niet een aanhanger van een achtergestelde godsdienst.
Belgen hebben niks tegen migranten die zich aanpassen aan de cultuur en gewoontes van ons land.

Het zijn enkel de idioten die de leer van hun allaaahtje aanhangen en die die ook buiten hun sociale woning, want het is goed vertoeven op kosten van de kafir, verwezenlijkt willen zien die de boel verzieken en die we dus niet willen.

Het artikel is van poco media die weer de racisme kaart spelen, terwijl iedereen al lang doorheeft dat het enkel de muzzels zijn die omwille van hun onvermogen zich los te maken van een compleet gestoorde zandbak religie en vrolijk de echte wereld in te gaan (behalve dan de klimaathysterie, btw kan allaaaahtje dat niet oplossen, hoeveel kelen moeten we daar voor oversnijden?) alles verkloten hier en in gans Europa.

Ik geef je alvast de kaart :

Flauw excuus. Alsof er geen white supremacisten bijzitten. Projecteer nog maar wat maar verwacht niet dat iedere blanke er dezelfde mening over nahoudt. Er zijn nu eenmaal best wat Belgen die white privilege ih vaandel dragen. Omdat ze niet-blanke culturen minderwaardig vinden.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 21:09   #16
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Flauw excuus. Alsof er geen white supremacisten bijzitten. Projecteer nog maar wat maar verwacht niet dat iedere blanke er dezelfde mening over nahoudt. Er zijn nu eenmaal best wat Belgen die white privilege ih vaandel dragen. Omdat ze niet-blanke culturen minderwaardig vinden.
Dat zijn ze meestal ook. Op vele vlakken, en het is vooral de sociale zekerheid die wij hebben opgebouwd die migranten en gelukzoekers aantrekt. En dat heeft niks met ras te maken. En mensen die naar hier hier komen en zich aanpassen en bijdragen voelen zich hier heel goed en welkom. Het systeem draait op mensen die bijdragen... niet op profiteurs en religioten. En uiteraard zijn er ook Belgen die er niet in slagen om voldoende bij te dragen, maar dan is het het voorrecht van een land om eerst zijn eigen burgers te helpen en niet de instromende parasiet die dat ook niet wil/kan.

Helaas wordt het idee van globalisme en universele gelijkheid vandaag zo verkracht door een corrupte politieke elite en valse poco media dat die waarheid u en vele anderen ontgaat. En het enige argument dat u heeft is racisme en white supremacy en weet ik veel nog andere loze termen.

U moet eens proberen te leven in de echte wereld.

En die ene gestoorde witte die in een apenland aan de meiskes wilt zitten is echt geen tegenargument. Die mag je van mij gerust executeren. zo kweekt uw thuisland misschien wat aanzien.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 21:11   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Joepie, een Canadees/VS burger met een Vlaamse overgrootgrootmoeder die nog wel eens stoofvlees met frieten eet.... En nog Vlaams kan gebruiken in beperkte mate....

Trouwens, die bak mosselen als hoofdpagina van het artikel, wat denkt u dat een typische "Clambake" op de Oostkust stranden inhoud?

Da's wel wat anders dan een 4de gen allahtoon die semi-vlaams met rochel uitbraakt, en liever een McDo burgers binnenspeelt dan een tajine van brij met kippenekjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 november 2019 om 21:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 21:14   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Niet voor t een of t ander, maar ik maak ne lekkere pita, ik zou dat zeker blijven doen wanneer ik emigreer.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 november 2019 om 21:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 21:16   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Niet voor t een of t ander, maar ik maak je lekkere pita, ik zou dat zeker blijven doen wanneer ik emigreer.
Lekker eten is iets wat ik graag doe. En daar ben ik zeker multicultureel in.
Zelf klaarmaken, helaas da's 1 van de vele dingen die ik niet kan op een niveau dat bembem overstijgt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 21:17   #20
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Niet voor t een of t ander, maar ik maak je lekkere pita, ik zou dat zeker blijven doen wanneer ik emigreer.
Ne goeie pitta van schaap en gele curry, man da vind ge in Leuven niet meer...

Alleen nog vieze kebap
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be