Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 01:05   #1
Bezeke
Schepen
 
Bezeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 405
Standaard Politica's eisen afschaffing rijverbod voor vrouwen in Saoedi-Arabië

In Saoedi-Arabië hebben politica's voor het eerst officieel de afschaffing van het rijverbod voor vrouwen gevraagd. Latifa Shalaan, een lid van de Shura (de instelling die formeel als parlement fungeert in de absolute monarchie), maakte bekend dat de vrouwelijke leden van de Shura een verzoek hebben ingediend om het voorstel te behandelen.

Ze beklemtoonde dat het initiatief niet samenhangt met de oproep van enkele vrouwelijke activisten, die vrouwen opriepen op 26 oktober zich achter het stuur te zetten. Bij gelijkaardige acties zijn eerder al vrouwen opgepakt. Het islamitische koninkrijk is het enige land ter wereld dat vrouwen verbiedt met de auto te rijden.

De leden van de Shura worden door de koning benoemd. Koning Abdullah benoemde begin dit jaar voor het eerst vrouwen in de raad, die een vooral raadgevende functie heeft.

Een Saoedische geestelijke veroorzaakte onlangs nog verontwaardiging met zijn stelling, dat autorijden nefast is voor de gezondheid van de eierstokken.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...i-Arabie.dhtml

Wat is eigenlijk de reden waarom dit daar verboden is? want is niet iets uit de koran ofzo..
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 01:50   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Waarom worden door sommige vrouwen als minderwaardig beschouwd ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 02:34   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.810
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Een Saoedische geestelijke veroorzaakte onlangs nog verontwaardiging met zijn stelling, dat autorijden nefast is voor de gezondheid van de eierstokken.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...i-Arabie.dhtml

Wat is eigenlijk de reden waarom dit daar verboden is? want is niet iets uit de koran ofzo..
Oh, men kan de nodige verzen wel interpreteren. Moslimvrouwen zijn zowiezo maar een halve man waard.
En als je ziet hoe die kamelenjockeys rijden, is het begrijpelijk dat ze doodsbang zijn voor een moslimvrouw, die maar half zo goed is als een moslimman, op de openbare weg zou zijn.

En natuurlijk, probeer maar eens te rijden met verplichte kledij die met alles in de weg zit. Schakelen lukt niet met de losse plooien van een Burka, de pedalen komen vast te zitten in diezelfde plooien, en de al dan niet strakke hoofddoek en sluier werken als oogkleppen of vergrendeling voor het hoofd.

Ik stel voor voor hen die me niet geloven, eens een uurtje op een Brussels kruispunt gaan kijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 oktober 2013 om 02:35.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 06:43   #4
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, men kan de nodige verzen wel interpreteren. Moslimvrouwen zijn zowiezo maar een halve man waard.
En als je ziet hoe die kamelenjockeys rijden, is het begrijpelijk dat ze doodsbang zijn voor een moslimvrouw, die maar half zo goed is als een moslimman, op de openbare weg zou zijn.

En natuurlijk, probeer maar eens te rijden met verplichte kledij die met alles in de weg zit. Schakelen lukt niet met de losse plooien van een Burka, de pedalen komen vast te zitten in diezelfde plooien, en de al dan niet strakke hoofddoek en sluier werken als oogkleppen of vergrendeling voor het hoofd.

Ik stel voor voor hen die me niet geloven, eens een uurtje op een Brussels kruispunt gaan kijken.
Ik ben geneigd om u te geloven. Ik zie ze soms voor me. Onhandig en absoluut geen voeling met het voertuig.
Stel me altijd de vraag hoe die door een examen zijn geraakt....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be