Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 18:47   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeveel stropoppen heb je nog? Het gaat hier duidelijk over electrische personenwagens.
Ik zou toch eens beginnen met de topictitel te lezen:
Elektrische auto’s belasten het klimaat

Overigens kunnen schepen wel degelijk electrisch varen, (zelfs zware) ferryschepen in Noorwegen bewijzen dat al sinds mei 2015:
http://www.nordregio.se/en/Publicati...ectric-ferry-/

Het opsommen van drogredenen, stijl: "waarom dit? waarom dat?" laat ik dus aan jou over.
Jan als liberaal denkend mens denk ik dat de overheid niet moet interferreren met de keuze van de burge. De overheid moet zo flat mogelijk tanden zodat de burger ten alle tijde de meest energievriendelijke en goedkoopste oplossing kiest zonder belastingen te ontwijken of zonder maatschappijen kunstmatig kompetitief voordeel te geven


Het is voor mij duidelijk dat onze ambtonarocratie drie dingen zo goedkoop.mogelijk wilt houden
1) de incest pers en VRT die onbelast en lucratief de politieke ambtonarocratie naar de mond spreekt. Let vooral op de dialogen ivm Vlaams blok hoe die bende keer op keer haar opinie en cordon mening doorduwt. Let op de bendevorming en media manipulatie ivm CO2 emissie en diesel emissie die als het ware een racistische fatua uitspreken over de dieselwagen... let op de demagogie ivm trump. Telkens weer lijkt alles wat die mijnheer vertelt onder de mat te moeten geveegd worden alsof die mijnheer de grootste debiel is van de wereld

2) cultuur en sport, die allemaal onbelast in vzw lucratief subsidies zitten binnen te rijven en zich zinledig houden met subsidies te verkwanselende en onrendabel kermisfeesten, voetbalspelletje en alle activiteiten waar je van weet dat het volk wordt beziggehouden en gekluisterd aan zijn tv scherm zit te gapen en in slaap te tuffen, maar vooral mensen worden goedkoop bezig gehouden en dop gehouden.

3) kers op de taart is goedkoop op reis kunnen gaan. Dat is dan ook de heilige graal voor elke burger, en daarmee kun je uiteraard alle mensen in de wereld tonen hoe rijk je bent en tonen hoe goed het hier is in belgie maar vooral mensen voelen zich belangrijk en denken dat ze iets doen omdat ze op een exotisch strand mensen die geen,sociale lasten en belastingen betalen doen werken voor een appel en een ei, een een zalige all in formule krijgen waar ze zich de koning van belgie voelen,

Nu terug to the,point.
Het heeft geen zin om de burger te dwingen om elektrische rijden de keuze zal vanzelf komen . De burger is slim genoeg om de goedkoopste keuze te maken. Belast vliegreizen even hard als de benzine van de auto, en we gaan 20% emissie sparen. Belast aardgas even hard als electriciteit en de burger zal vanzelf kiezen voor de warmtepomp en de subsidies kun je weggooien, de burger zal vanzelf zijn uitstoot met 50% reduceren. Geef die belastingen terug aan de burger via een belastingvermindering en de burger zal vanzelf zijn inkomen genoeg zien stijgen om die stijging te betalen en zijn rendement van zijn investeringen te overwegen

Investeer gewoon in CO2 taks, en niemand zal moeten gezegd worden wat hij moet doen, iedereen zal automatisch de juiste beslissing nemen en zijn fossiele afhankelijkheid doen zakken.. voila dat is de realiteit in belgie. De burger maakt verkeerde keuzen door verkeerde lasten en subsidies, en de burger wordt continue verplicht om dingen te doen die ogenschijnlijk economisch niet rendabel zijn. Derhalve verkeerde keuzes zijn niet de schuld van de burger maar de schuld van de mabtonarocrztie van de bende fossiele mei68 ets die onze maatschappij gevormd hebben volgens hun communistisch gedachtegoed. Waarbij pers en communicatie samen zat met juridisch geschoolde mensen en deze bende zichzelf zien floreren heeft in de ambtelijke administratie en zichzelf verrijkt heeft met de hoogste wedden en hoogste pensioenen en ondertussennhrt plebs domgehoudennheeft

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 oktober 2017 om 18:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 18:56   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sta jij maar het ganse jaar in de file, een gepensioneerde verspilt zijn tijd daar niet.

Met een zware caravan mag dat wel zijn na goed 200 km een halfuur of meer bij te laden, maar ik rij nooit met een caravan.

Zonder caravan is men ook niet echt trager dan een fossiele wagen, ondanks bijladen.

Bovendien kan een gepensioneerde zich een vliegtuig permitteren.
Je rijd nooit met ene caravan, je rijd nooit meer dan 200km, je rijd alleen om verharde wegen, je rijd nooit met vollast.

Micele stop toch met te denken dat je andere hun levenswijze kan bepalen, je weet gewoon niet wat er allemaal op de wegen gebeurd.
Als je dan toch enkel E-wagens wil zien rijden, ga in Oslo wonen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 19:48   #83
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Caravans zijn voor plebejers.

Echt....

Mobilehomes, nog zoiets. Ooit 1 keer gedaan, geslapen in zo een ding, nooit meer. Reteduur (50-60k euro). Voor zoveel geld ga je 20 jaar op hotel met het vliegtuig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 20:25   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je rijd nooit met ene caravan, je rijd nooit meer dan 200km, je rijd alleen om verharde wegen, je rijd nooit met vollast.
Natuurlijk rij ik ook eens 450 km, gaat gemakkelijk zonder te hoeven laden (hypothetisch), op onverharde wegen zou het rijbereik dan zelfs 700 km zijn.
Met vollast is ook geen probleem met de volgende supercharger op 150 km. Nog klachten?
Dat jij verplicht bent te tanken daar kan ik ook niets aan doen, ik ga binnen enkele jaren wel thuis aan 11 kW kunnen laden, ga jij die tankstations maar bezoeken. Dat zal ik enkel met de oldtimer nog moeten doen.

Citaat:
Micele stop toch met te denken dat je andere hun levenswijze kan bepalen, je weet gewoon niet wat er allemaal op de wegen gebeurd.
Ik heb -denk ik- veel meer ervaring op wegen als jij. Als het moet met een Magirus 170 PK met 10t ahw losse dissel.

Dus stop nu eens met te willen bepalen dat ik met een caravan of een remorque op onverharde wegen ook moet rijden om ergens mijn oude meubels te moeten sluikstorten ofzo? Waarom zou ik met vollast moeten rijden? Begin eens met uw eigen hé, uw drogredenen over electrische personenwagens zijn wel uitgeput?


Citaat:
Als je dan toch enkel E-wagens wil zien rijden, ga in Oslo wonen.
Waar heb ik dat nu weer gezegd? In Oslo rijden nog heel veel fossiele wagens, maar die klagen wel omdat ze benadeeld worden.

Als jij enkel fossiele bakken wil zien rijden op (onverharde) wegen ga dan ergens in Siberië wonen. Best uw remorque meenemen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2017 om 20:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:59   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

ik denk dat jij niet weet waar mobiliteit gaat eindigen Jan & Micele...

ik vind dat elektrische mobiliteit al het meest doorgebroken is bij de fietsen...
https://www.elektrischefietsen.com/2...ike-in-belgie/
40% is elektrisch.

Nog gekker sta ik gewoon versteld van die hoverboard verkoop die dingen kon je u niet inbeelden in 2000... en in 2017 waren ze niet weg te slaan in het straatbeeld...


De elektrische mobiliteit gaan voorspellen, is netzogoed als voorspellen dat vroeger een auto zou gelijken op een 'koets' met een motor... Of dat een toekomstige auto zal gelijken op een formule1 wagen: ik mag niet rijden met sliks, ik mag geen 300km/u rijden, ik ben niets met een motor die maar 2000km kan rijden, en de carbon sandwichpanelen van Formule 1 zijn nooit doorgebroken op de gewone weg...

Het kan netzogoed zijn dat deze 'op het eerste zicht' onnozele Twike de toekomst van mobiliteit wordt... http://www.twike.com/de_DE/fahrzeuge/twike-5/konzept/

31,5 kWh – die entfesselte Leistung – Reichweite: 225/385/550 km* – Höchstgeschwindigkeit: 190 km/h

bekijk ook eens de prijslijst van de batterijen... die dingen kosten waanzinnig..
http://www.twike.com/fileadmin/twike...fo_2016_01.pdf

Een batterij van 10kWh = 30km rijden met een 3liter wagen, kost 13.000euro.. Een Tesla 100KWh kost de batterij vermoedelijk 50-70.000euro...

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 oktober 2017 om 22:09.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 22:07   #86
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar heb je weinig ervaring met snelwegrestaurants.

Mijn vrouw heeft al redelijk dikwijls 20 minuten moeten aanschuiven voor de WC, en dat was enkel het aanschuiven...
Ja, lol... dergelijke drukte zie ik zelden, en al zeker niet om de 200 km...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nee echt, laat de drogredenen maar komen, blijkbaar rijden nu al alle E-wagens met caravans en 800 km per dag...

Soit het topic is al stereotiep uitgebeend tot uitzonderingen die hooguit een paar maal per jaar voorkomen. Of bij mensen die wegens hun beroep ongeschikt zijn voor een E-wagen. Die zoveel klanten per dag moeten halen, arme drommels zeg ik dan...
Nee, geen drogreden... volgens een studie van MIT voldoet een EV maar in 90% als volwaardig alternatief voor een verplaatsing in een brandstofauto (2 jaar geleden verschenen in Nature, geloof ik). Dat geldt voor de gemiddelde Amerikaan, maar toch, 1 op 10 ritten is echt geen uitzondering.

Mochten die paar uitzonderingen er niet zijn (lange afstanden, slepen van een boottrailer, e.d.), dan zou ik wel overwegen om mijn diesel te vervangen door een Ioniq (BEV versie)...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nissan biedt zelfs een *mobilitypakket aan met fossiele huurwagen aan om verre vakantietrips te maken. Een Tesla en nog een paar andere hebben dat al niet meer nodig.
Je krijgt 6 weken in de loop van de eerste drie jaar, en daarna ? Als ik jaarlijks een auto 3 a 4 weken moet huren, dan kom ik er nogal bekaaid van af.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 23:05   #87
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Mochten die paar uitzonderingen er niet zijn (lange afstanden, slepen van een boottrailer, e.d.), dan zou ik wel overwegen om mijn diesel te vervangen door een Ioniq (BEV versie)...
Uitzonderingen zijn niet geschikt voor BEV-wagens. Gelukkig maar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 23:14   #88
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
De groene stroom is handig om de CO2 voetafdruk te verminderen, ja... maar alleen voor assemblage (zoals de Gigafactory).
Extractie en raffinage van primaire of terugwinning van secondaire grondstoffen vertegenwoordigen meer dan de helft van de CO2 voetafdruk.

Maken fossiele constructeurs hun motoren op groene stroom? Werken raffinaderijen op groene stroom?
Waarom zou het niet kunnen ? De VW plant in Chattanooga wordt deels voorzien door een solar farm, of BMW's Leipzig fabriek die wordt voorzien van eigen windenergie...[/quote]

De VW plant in Chattanooga en de BMW fabriek in Leipzig liggen stil als er geen zon en geen wind is? Dat zou me toch verwonderen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 23:31   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Citaat:
Waarom zou het niet kunnen ? De VW plant in Chattanooga wordt deels voorzien door een solar farm, of BMW's Leipzig fabriek die wordt voorzien van eigen windenergie...
De VW plant in Chattanooga en de BMW fabriek in Leipzig liggen stil als er geen zon en geen wind is? Dat zou me toch verwonderen.
Als er uitzonderlijk geen wind is in de buurt van Leipzig op die hoogtes halen ze de groene stroom via het stroomnet. Wie weet van batterijopslag.

Maar zoals ik lees is de 24 of 25 GWh (** 28 GWh brutto per jaar) bijlange niet voldoende want ze hebben 110 GWh nodig voor de hele productiefabriek in Leipzig.

De 24 GWh is wel voldoende voor een bepaald deel van de fabriek, enkel het deel die enkel voor de productielijnen van de i8 en i3 dient.
bronnen:
Citaat:
https://www.erneuerbareenergien.de/b...150/434/57773/
Das BMW-Werk in Leipzig lässt sich ab kommendem Jahr direkt mit Windstrom versorgen. Die für die Produktion der Modelle i3 und i8 vorgesehenen 24 Gigawattstunden werden vier Turbinen des Typs Nordex N100/2500 liefern. Vertragspartner ist Windparkprojektierer WPD, der den Zehn-Megawatt-Windpark bis zum Frühjahr 2013 an das Werksnetz bringt.
...

Der Münchner Autobauer BMW wird mit den vier Nordexwindrädern den kompletten Strommengenbedarf für die beiden Autoserien decken können. Bei Windflauten erhalte BMW in Leipzig dann aber auch Grünstrom aus dem Netz, sagt ein Sprecher des Unternehmens. Dies sei über einen Lieferanten regenerativ erzeugten Stroms abgesichert. Die 25 Gigawattstunden aus dem Nordex-Windpark reichen allerdings nicht für die gesamte Produktion in Leipzig: Insgesamt benötigte das auch andere Autoserien produzierende Werk Leipzig zum Beispiel 2011 rund 110 Gigawattstunden Strom.
Citaat:
http://www.nordic-market.de/news/933...b_genommen.htm

Bremen: Seit dem 28.05.2013 speisen im BMW Werk Leipzig vier 2,5-Megawatt Windenergieanlagen den erzeugten Strom direkt ins Werksnetz ein. Sie liefern unter anderem die Energie zur Produktion der Automobilmodelle i3 und i8. Realisiert hat das Projekt der Windparkentwickler wpd, der die Anlagen auch betreibt und den Strom an BMW veräußert. Als Turbinenhersteller wählte wpd das Unternehmen Nordex aus. Der kombinierte **Bruttoenergieertrag des Zehn-Megawatt-Windparks beläuft sich auf etwa **28 Gigawattstunden pro Jahr. Das entspricht einer Einsparung von über 21.000 Tonnen CO2-Emissionen.
4 windmolens die tesamen 10MW brutto afgeven zou brutto ~ 28 GWh per jaar kunnen afgeven

Dus ver verwijderd van een fabriek zoals Tesla Gigafactory, waarvan enkel al de zonnepanelen op het fabrieksdak tot 70 MW afgeven:
Citaat:
https://www.theverge.com/2017/1/11/1...op-70-megawatt

Tesla will power its Gigafactory with a 70-megawatt solar farm

Would be the world’s largest roof-mounted solar installation
En als er geen wind of zon is halen ze de energie uit hun powerpacks, die maken ze daar zelf.

Een powerpackfarm zoals in #Australië van 100 MW, genoeg voor 30.000 huizen, zal zeker ruim voldoende zijn.
Citaat:
# http://www.handelsblatt.com/unterneh.../20032674.html

Canberra/AdelaideDer Elektroautospezialist Tesla will im Süden Australiens nach eigenen Angaben das weltweit größte Batteriesystem zur Speicherung von erneuerbarer Energie bauen. Die Lithium-Ionen-Zellen mit einer Gesamtleistung von #100 Megawatt sollen bis Ende des Jahres stehen und # 30.000 Häuser mit Strom versorgen. Das gaben Unternehmenschef Elon Musk und der Premierminister des Bundesstaates Südaustralien, Jay Weatherill, am Freitag (Ortszeit) in Adelaide bekannt.
Uiteraard houdt die - rap achterhaalde- studie uit topicstarter daar al helemaal geen rekening mee, want die gaan ervan uit dat batterijen altijd met vuile stroommix - zelfs het gemiddelde van de hele wereld - geproduceerd wordt.

Citaat:
Naargelang de auteur van het onderzoek komt bij de productie van één kWh opslagcapaciteit in een batterij het equivalent van 150 tot 200 kilo CO2 in de atmosfeer. Dat cijfer is gebaseerd op de energiemix (productie) over de hele wereld, die nog steeds grotendeels met behulp van fossiele brandstoffen gebeurt (50 tot 70 procent van de geproduceerde elektriciteit).
FOUT
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2017 om 00:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 00:15   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een batterij van 10kWh = 30km rijden met een 3liter wagen, kost 13.000euro.. Een Tesla 100KWh kost de batterij vermoedelijk 50-70.000euro...
Grapjas.

Tesla maakt nu wslk batterijen voor pakweg $130 per kWh dat is $13.000 voor 100 kWh, kan ook minder zijn, want Musk streeft naar $100/kWh, the “holy grail” of battery cost, zie link onderaan...

De ganse wagen model 3 long range met 80 kWh accupack heb je voor (vanaf) $ 44.000. Paul denk eens wat na...

April 2016, dus lang voor gigafactory stond een compleet accupack reeds bij $190/kWh:
http://www.greencarreports.com/news/...-145-for-cells

Gigafactory zou de accupackprijs met 30-35% naar beneden halen, dat is $ 124/kWh als het lukt.
Citaat:
https://electrek.co/2017/02/18/tesla...ctory-model-3/

Since announcing its plans to build the gigantic factory, Tesla guided a battery pack cost reduction of “30%”, but CEO Elon Musk has often hinted over the years that he is confident it could be more than that.

The fact that Tesla is now claiming a “35% reduction in battery cost” in what appears to be a new promotional video displayed in some of its stores seems to be evidence of that.

It’s even more interesting that the claim is being made now that Tesla and Panasonic actually started production of its new ‘2170’ battery cell at the Gigafactory. Tesla CTO JB Straubel said last year that he doesn’t think battery cost will be a limiting factor in Tesla achieving the $35,000 price point for the Model 3 and it’s starting to be clear why he said that.

While Tesla is not disclosing actual numbers, its battery cost structure is starting to become clearer as you link the bits and pieces that they have disclosed.

Starting from the “less than $190/kWh” cost and applying a 35% reduction leads to “less than $124/kWh”. If we assume a 55 kWh battery pack, the battery in the base Model 3 would cost “less than” $6,875. While it would still likely be the most costly component in the car, it’s starting to become reasonable in a $35,000 vehicle.

The “holy grail” of battery cost, meaning when most battery-powered vehicles will be cost competitive with gas-powered ones even before accounting for gas saving, is believed to be $100/kWh. In the past, Musk said that he would be “disappointed” if Tesla doesn’t hit the milestone before 2020, but that was before they accelerated the Gigafactory production plan by two years in order to meet the new Model 3 production plan.
Gelezen Paul? met de groeten van google kungfu.
Verkoopsprijs is navenant wat hoger, want Tesla zal wel eens graag winst willen maken, want anders gaat dat gezaag weer beginnen.


Hoe minder winst Tesla ooit wel eens gaat maken(2019-2020?) hoe goedkoper de auto voor de consument, of niet?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2017 om 00:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 08:50   #91
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die LG Chem fabriek in polen, ik zou toch wagens mijden die met die batterijen gaan rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:03   #92
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Caravans zijn voor plebejers.

Echt....

Mobilehomes, nog zoiets. Ooit 1 keer gedaan, geslapen in zo een ding, nooit meer. Reteduur (50-60k euro). Voor zoveel geld ga je 20 jaar op hotel met het vliegtuig.
Toch proberen ze hier dure e-wagens aan te prijzen omdat ze 200 km ver dichtbij kunnen rijden als ze een caravan slepen.

Laatst gewijzigd door dpg : 3 oktober 2017 om 09:04.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:08   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Weinig e wagens die mogen slepen nochtans.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:10   #94
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Weinig e wagens die mogen slepen nochtans.
Je vergeet dat de e-freaks uitzonderingen mogen gebruiken om hun rommel aan te prijzen, maar anderen hun uitzonderingen "drogredenen" zijn.

Meer moet je daar niet achter zoeken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:39   #95
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Toch proberen ze hier dure e-wagens aan te prijzen omdat ze 200 km ver dichtbij kunnen rijden als ze een caravan slepen.
Maarnee de simpele reden was dat onwetend Jantje zomaar beweerde dat E-wagens überhaupt niets mogen slepen. Moet ik die foutieve post van Jantje nog eens citeren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het laadvermogen van een elektrische wagen is namelijk nogal beperkt. Een aanhanger is al helemaal uitgesloten en eens je de verharde wegen verlaat, zijn ze helemaal een ramp.


Ruim 200 km voor de Tesla X (die leeg alleen al tot 2,5 ton weegt voor de zwaarste 100D), want bij die 6000 km testrit met de X 90D had hij altijd 20 km reserve, en dat voor de gewone 90D (de 100 D heeft 10% meer rijbereik)

Wat kan reizen zo schoon zijn, zeker als de stroom inbegrepen is in de prijs.
Mmmmmh. Mooi voor de pensionados die er redelijke warmp€s in zitten.

Natuurlijk niets voor opgefokte vertegenwoordigers hé, die zijn ongeschikt voor eender welke E-wagen met of zomder trekhaak (eek). Gewoon niet bekwaam. LOL

Uiteraard is een E-wagen met enorm laag zwaartepunt en meestal 4 tractie zeer geschikt voor onverharde wegen, bovendien gaat de range bij langzaam rijden quasi verdubbelen. Ook daar is Jantje onwetend.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2017 om 10:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:47   #96
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je vergeet dat de e-freaks uitzonderingen mogen gebruiken om hun rommel aan te prijzen, maar anderen hun uitzonderingen "drogredenen" zijn.

Meer moet je daar niet achter zoeken.
Deze e-freak zou er niet aan denken om een caravan of aanhangwagen te slepen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 09:59   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deze e-freak zou er niet aan denken om een caravan of aanhangwagen te slepen.
Ik al heel zeker niet.
Hotels zijn spotgoedkoop tov het bezitten van een caravan, die tot de verplichting leidt slaafje te zijn van zijn eigen aankoop.

Ik ken er vele die ooit een groot gat in de huishoudskas hadden van hun verlokkende miskoop, na 1 reis met de caravan was de lol eraf en werd de caravan met ruim verlies verkocht. Naja de buurman had een mooie caravan en dan moesten ze ook eens proberen, helaas...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 10:07   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Weinig e wagens die mogen slepen nochtans.
De Tesla X is bij mijn weten de enige. Maar het kan zijn als de vraag er is, dat er meer gaan komen, de Tesla Y, een SUV op basis van het model 3, zal wslk ook mogen slepen, die staat al in de pijplijn voor 2018-2019.

Slepen is in de USA minder de uitzondering als in Europa.

Musk plant trouwens ook een Tesla pick-up versie, ook daar hunkeren de Amis achter. En de Tesla vrachtwagen wordt gepresenteerd de 26 oktober 2017. Een mini-versie van die vrachtwagen twitterde Musk nog.
Citaat:
https://electrek.co/2017/09/16/elon-...-pickup-truck/

When Musk unveiled Tesla’s product plan last year, he revealed that Tesla had an electric pickup truck in early stages of development. Musk had already been talking about Tesla making an electric pickup for a few years now, but in April 2017, he said that the company is only going to reveal it “18 to 24 months” from now.

That’s the last time we heard of Tesla’s upcoming pickup as the company focused on Model Y, which is expected to be a crossover based on the platform developed for Model 3, and Tesla Semi, the all-electric semi truck, which Tesla plans to unveil on October 26th.

Now Musk responded to someone on Twitter suggesting that Tesla should build a light duty pickup after Tesla Semi:

16 Sep
Jason Cruickshank @JayCruicks_ATC
Replying to @elonmusk
Can we get a light duty pickup next?
Follow
Elon Musk ✔@elonmusk
What if we just made a mini version of the Tesla Semi?
2:19 AM - Sep 16, 2017
Ik ken ook veel fossiele wagens die nooit mogen slepen, ik heb er ene in de garage.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2017 om 10:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 10:13   #99
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deze e-freak zou er niet aan denken om een caravan of aanhangwagen te slepen.
Net zoals vele bezitters van caravans en mobilhomes er niet aan denken electrisch te rijden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 10:17   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Waarom zou het niet kunnen ? De VW plant in Chattanooga wordt deels voorzien door een solar farm, of BMW's Leipzig fabriek die wordt voorzien van eigen windenergie...
De VW plant in Chattanooga en de BMW fabriek in Leipzig liggen stil als er geen zon en geen wind is? Dat zou me toch verwonderen.[/quote]

ik vraag mij af welk procede jij wilt gebruiken om ijzer bvb te reduceren van ijzroxide naar ijzer zonder steenkolen ? Leg mij dat eens uit ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be