Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2014, 21:53   #41
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik verdedig nergens "de" Joden en al evenmin de joden. Naar het christendom waren ze eens het uitverkoren volk, maar hebben door de verwerping van Jezus en Zijn kruisdood het lot over zichzelf geworpen. Dit is een theologische benadering. Geen politieke.

Te zeggen dat jij en ik bijna ideologische broeder/zuster zijn, kameraden als het ware, als ik zo wat lees op het forum, ik kan er niet bij hoe jij ideologisch verwante forumleden zo steeds opnieuw onderuit wil halen. Zoals je met een Max doet. En nu met mij dat ook probeert.

Neen, het zijn niet steeds de joden die de schuld van alles zijn. Enkel de idiotie van de gentielen is nog meer te beklagen. En dat buiten de joden uit.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 21:59   #42
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De Russische christelijke waarden... Manifesteert zich dat in hoe de gemiddelde Rus zich in een (Turks) all-in hotel gedraagt?
Hoe is dat dan als ik vragen mag?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 21:59   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Te zeggen dat jij en ik bijna ideologische broeder/zuster zijn, kameraden als het ware, als ik zo wat lees op het forum, ik kan er niet bij hoe jij ideologisch verwante forumleden zo steeds opnieuw onderuit wil halen. Zoals je met een Max doet. En nu met mij dat ook probeert.

Neen, het zijn niet steeds de joden die de schuld van alles zijn. Enkel de idiotie van de gentielen is nog meer te beklagen. En dat buiten de joden uit.
Uit wat jullie allemaal schrijven, stel ik vast dat u "mijn" ideologische broeders helemaal niet zijn. Ik heb zelfs de indruk dat een Max bijvoorbeeld helemaal geen christen is in de beleving van zijn dagelijks leven.

En ja, ik lach met dat voortdurend vingertje wijzen richting Joden. U lijdt echt wel aan een complex waarbij de Joden als bliksemafleider moeten dienen voor alle wereldproblemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:11   #44
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook in de hoofden van een aantal orthodoxen heeft het liberalisme zijn weg gevonden. Er bestaan op dat vlak ook flink wat spanningen onder orthodoxen en tussen allerlei fracties binnen de orthodoxe Kerk.
Klopt, het liberalisme is een gif dat overal zijn weg vindt, in de katholieke, in de Orthodoxe, ook in de Russische samenleving. Sommige mensen zoals Poetin willen dat juist een halt toeroepen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:14   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Klopt, het liberalisme is een gif dat overal zijn weg vindt, in de katholieke, in de Orthodoxe, ook in de Russische samenleving. Sommige mensen zoals Poetin willen dat juist een halt toeroepen.
Ja? Waaruit leidt u dat dan wel af? Poetin, dam tegen elke vorm van liberalisme?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:16   #46
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit wat jullie allemaal schrijven, stel ik vast dat u "mijn" ideologische broeders helemaal niet zijn. Ik heb zelfs de indruk dat een Max bijvoorbeeld helemaal geen christen is in de beleving van zijn dagelijks leven.
Ik vind Max zijn schijfsels getuigen van een prachtkerel met gezonde principes, zonder haat of agressie.

Max, ik wil je


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ja, ik lach met dat voortdurend vingertje wijzen richting Joden. U lijdt echt wel aan een complex waarbij de Joden als bliksemafleider moeten dienen voor alle wereldproblemen.
Overal waar er grote wereldproblemen zijn, vindt men joden in de hoofdrol, om nog maar te zwijgen over de verdoken rol die de Mossad speelt. Lach maar verder. Zoals ik al gezegd heb, enkel de domheid van gentielen dienaangaande is nog meer te beklagen. Lach maar verder.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:19   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik vind Max zijn schijfsels getuigen van een prachtkerel met gezonde principes, zonder haat of agressie.
Daar draait het totaal niet om. De kern is immers het geloof in Jezus Christus. Ik zie daar maar weinig van, wel een hang naar een historische christenheid. Een soort heimwee naar het verleden, terwijl het in ons geloof daar totaal niet omdraait. We moeten helemaal niet verlangen naar het By
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:20   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Overal waar er grote wereldproblemen zijn, vindt men joden in de hoofdrol, om nog maar te zwijgen over de verdoken rol die de Mossad speelt. Lach maar verder. Zoals ik al gezegd heb, enkel de domheid van gentielen dienaangaande is nog meer te beklagen. Lach maar verder.
Natuurlijk, jongen, natuurlijk. Alles is de schuld van de Joden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:27   #49
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mgr. Fellay heeft het wel over iets heel anders, dan wat u er in uw onwetendheid wenst van te maken. Nergens gaat het om politieke doelstellingen, maar wel de houding van de Joden tegenover Jezus Christus.
Ach Jan, stop eens met lullen, verkeerd quoteren, stromansargumenten en nu met ook liegen: Mgr Fellay heeft het over de vijanden van de kerk en van erkenning van de SSPX door Rome: modernisten, vrijmetselaars en joden.

Citaat:
Bishop Bernard Fellay, the society’s superior general, said those most opposed to Rome granting canonical recognition to the SSPX have been “the enemies of the Church: the Jews, the Masons, the modernists”.

He said these people, “who are outside of the Church, who over centuries have been enemies of the Church”, urged the Vatican to compel the SSPX to accept Vatican II.
Uit het artikel hoger vermeld.
Is het nu duidelijk?
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:28   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ach Jan, stop eens met lullen, verkeerd quoteren, stromansargumenten en nu met ook liegen: Mgr Fellay heeft het over de vijanden van de kerk en van erkenning van de SSPX door Rome: modernisten, vrijmetselaars en joden.

Uit het artikel hoger vermeld.
Is het nu duidelijk?
Mgr. Fellay is wel wat genuanceerder dan wat u eruit meent te kunnen besluiten. Voor alles is dit immers een strijd om het geloof, iets wat u schijnbaar niet echt begrijpt.

Bent u trouwens eigenlijk een praktizerend christen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:30   #51
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar draait het totaal niet om. De kern is immers het geloof in Jezus Christus. Ik zie daar maar weinig van, wel een hang naar een historische christenheid. Een soort heimwee naar het verleden, terwijl het in ons geloof daar totaal niet omdraait. We moeten helemaal niet verlangen naar het By

Naar het wat??
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:31   #52
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, jongen, natuurlijk. Alles is de schuld van de Joden.
Wat een kinderachtige zeikrepliek. Doe toch niet zo onnozel vent.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 22:34   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Naar het wat??
... naar het Byzantijnse of Frankische rijk, of naar een of ander regime uit een ver of nabij verleden.

Daar ligt de roeping van de christen immers totaal niet. Wel in de heiliging in de Heer, in het hier en nu. Als christen zijn we trouwens naar het woord van de Heer geen deel van deze wereld, ook al wonen we er te midden in. Jezus leerde ons dit uitdrukkelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 23:12   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u trouwens eigenlijk een praktizerend christen?
Ook nu blijven de lippen stijf op elkaar. Indertijd stelde ik een gelijkaardige vraag aan Max vD. De vraag bleef onbeantwoord.

Nu leg ik hetzelfde voor aan Vanguard. Schijnbaar een vervelende vraag voor mensen die hier te pas en te onpas een of ander historisch christendom willen verdedigen, maar blijkbaar niet willen getuigen over hun eigen geloof of ongeloof.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 00:25   #55
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook nu blijven de lippen stijf op elkaar. Indertijd stelde ik een gelijkaardige vraag aan Max vD. De vraag bleef onbeantwoord.

Nu leg ik hetzelfde voor aan Vanguard. Schijnbaar een vervelende vraag voor mensen die hier te pas en te onpas een of ander historisch christendom willen verdedigen, maar blijkbaar niet willen getuigen over hun eigen geloof of ongeloof.

1. Je hebt hoger al herhaaldelijk aangetoond nogal belachelijk met serieuze posten om te springen. Waarom zou ik nu opnieuw een welgemeend antwoord moeten geven op een nogal persoonlijke vraag? Om mijn post door u opnieuw te laten misbruiken, verkeerd te quoteren, bewust te laten misinterpreteren?

2. Ik heb hoger al geschreven dat ik een terugkeer naar de katholieke kerk zou overwegen, enkel en alleen onder de SSPX. Overwegen.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 11:24   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Klopt, het liberalisme is een gif dat overal zijn weg vindt, in de katholieke, in de Orthodoxe, ook in de Russische samenleving. Sommige mensen zoals Poetin willen dat juist een halt toeroepen.


Zijn seks-orgieën georganiseerd door Berlusconi zijn inmiddels legendarisch.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 20:39   #57
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Ooit waren de Russen een religieus volkje. Toen er nog een tsaar was.
Het communisme heeft de Russen tot een materialistische wereldbeschouwing gebracht. Vandaar dat Poetin populair is bij 'het volk'.


Laatst gewijzigd door Mahalingam : 9 september 2014 om 20:41.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 20:47   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ooit waren de Russen een religieus volkje. Toen er nog een tsaar was.
Het communisme heeft de Russen tot een materialistische wereldbeschouwing gebracht. Vandaar dat Poetin populair is bij 'het volk'.

Hij heeft goed werk geleverd voor Rusland, dat is zo.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 20:52   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
1. Je hebt hoger al herhaaldelijk aangetoond nogal belachelijk met serieuze posten om te springen. Waarom zou ik nu opnieuw een welgemeend antwoord moeten geven op een nogal persoonlijke vraag? Om mijn post door u opnieuw te laten misbruiken, verkeerd te quoteren, bewust te laten misinterpreteren?
Laten we dus maar concluderen dat al dat geroffel van u over die christelijke beschaving totaal inhoudsloos is. U beleeft het niet zelf. U wilt schijnbaar slechts terug naar oude vormen. Niet de vorm telt evenwel voor de christen, maar in de eerste plaats de inhoud.

Het streven een christen bestaat er in onze tijd niet in te verlangen naar een of ander autocratisch regime uit het verleden, maar wel om hier en nu gestalte te geven aan ons geloof in de verlossende kracht van Jezus en Zijn kruisdood.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 20:55   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
2. Ik heb hoger al geschreven dat ik een terugkeer naar de katholieke kerk zou overwegen, enkel en alleen onder de SSPX. Overwegen.
Daarbij zoekt u waarschijnlijk iets wat u veronderstelt aanwezig te zijn bij de SSPX. De zucht naar rituele nostalgie zal evenwel niet door de SSPX ingevuld worden, daar het bij ons wezenlijk gaat om het geloof. Niet het verleden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be