Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2017, 20:52   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard ‘Italiaanse maffia controleert vanuit Limburg hele Europese drugshandel’

‘Italiaanse maffia controleert vanuit Limburg hele Europese drugshandel’

Nog en bewijs van jaren gedogen beleid…. Alles wat niet deugde heeft hier zich kunnen en mogen vestigen!

Het is dus duidelijk niet alleen in Brussel dat er maffia praktijken toegepast worden ….

Gans onze levenssfeer is verloederd en kapot gemaakt om kies vee gelukkig te houden, alle normen en waarden die 10 jaar terug nog normaal waren zijn weg.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:21   #2
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.058
Standaard

Verkeerd subforum. Moet in Immigratie en Integratie.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 23:48   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
‘Italiaanse maffia controleert vanuit Limburg hele Europese drugshandel’

Nog en bewijs van jaren gedogen beleid…. Alles wat niet deugde heeft hier zich kunnen en mogen vestigen!

Het is dus duidelijk niet alleen in Brussel dat er maffia praktijken toegepast worden ….

Gans onze levenssfeer is verloederd en kapot gemaakt om kies vee gelukkig te houden, alle normen en waarden die 10 jaar terug nog normaal waren zijn weg.
Hun integratie is perfect gelukt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 23:57   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
‘Italiaanse maffia controleert vanuit Limburg hele Europese drugshandel’

Nog en bewijs van jaren gedogen beleid…. Alles wat niet deugde heeft hier zich kunnen en mogen vestigen!

Het is dus duidelijk niet alleen in Brussel dat er maffia praktijken toegepast worden ….

Gans onze levenssfeer is verloederd en kapot gemaakt om kies vee gelukkig te houden, alle normen en waarden die 10 jaar terug nog normaal waren zijn weg.
“Limburg is het Colombia van de synthetische drugs”

Wietplantages, drugslabs, maffia: de Limburgse gemeente Maasmechelen is een uitvalsbasis van de georganiseerde misdaad geworden, zo schrijft het weekkblad Humo. “Het is al een tijd dweilen met de kraan open, zeker aan de Maaskant.”
Wat is er aan de hand in het oosten van Limburg? De regio van Maaseik over Maasmechelen tot Lanaken is een draaischijf van de Europese drugshandel geworden, vol wietplantages en labs voor synthetische drugs. “Het Colombia van de synthetischedrugs”, zo bestempelde Peter De Buysscher van het commissariaat-generaal van de federale politie Belgisch en Nederlands Limburg het onlangs.
De Limburgse grensstreek is een ideale locatie, zo klinkt het in Humo. Allereerst puur geografisch: “Wie in België woont, gaat crimineel aan de slag in Nederland en Duitsland, en omgekeerd. De handhaving loopt toch achter en raakt nog veel te vaak niet over de grens”, zegt Patrick Van den Oetelaar, directeur van de federale gerechtelijke politie in Tongeren.
Daarnaast is de nabijheid van grote wiet- en xtc-organisaties in Nederlands Limburg essentieel. “De Nederlandse politie ziet daar hoe volledige straten - pand na pand - zich op de wietkweek toeleggen en hoe brave burgers voor de georganiseerde misdaad gaan werken.” Hij noemt de oude mijnstreek rond Kerkrade, maar ook in Belgische mijnstreken duikt het fenomeen op. Meestal met Nederlanders achter de schermen, maar ook Belgen zetten soms hun eigen labs en plantages op poten.

Wachtlijsten

De aanwezigheid van Marokkaanse, Italiaanse en Turkse gemeenschappen in de cités van de vroegere mijngemeenten, waar de economie al een tijd in een dip zit, blijkt een doorslaggevende factor. “Allochtone families hebben buitenlandse contacten en familiale banden over de grenzen heen. Je ziet hoe Italiaanse criminelen in Limburg gebruikmaken van hun Italiaanse contacten in het buitenland en dat Turken voor het transport van drugs een beroep doen op familie of landgenoten in andere landen.” Dat verklaart ook de aanwezigheid van Italiaanse maffiaorganisaties in Maasmechelen, met mensen die banden hebben met de Camorra of de ’Ndrangheta.
De situatie is dermate ernstig dat de politie tegenwoordig al met wachtlijsten werkt. Op het grondgebied van de gemeente Genk en de zone Midden-Limburg lopen ze continu een vijftiental wietplantages achter. En in Maasmechelen en Lanaken is het nog erger.

Geen volk, geen tijd

Een Limburgse magistraat zegt in Humo dat het probleem zeker ten dele bij het lokale bestuur ligt. “Er wordt zeker niet voldoende
op gewerkt. Wietplantages, xtc-labs en de smokkel van cocaïne zijn aan de Maaskant geen grote prioriteit voor lokaal bestuur en politie. Mensen in Maasmechelen of Lanaken liggen niet wakker van
wietboeren en hennepplantages, maar wel van gewapende overvallers en inbrekers. Die moeten eerst worden aangepakt door de lokale politie. En dan is er geen volk en tijd meer voor de rest.”
Maasmechels bugermeester Raf Terwingen (CD&V) reageert dat hij niet goed op de hoogte is van de toestand van de georganiseerde misdaad in zijn gemeente. “Er wordt niet met mij gecommuniceerd. Zo’n highlevelcriminaliteit kun je niet aanpakken met het lokaal bestuur en de lokale politie. Dat moeten het parket en de federale politie doen.” Dat de wijk Eisden-Tuinwijk vol criminele families zou zitten, noemt hij “overdreven”. “Ik vind het erg dat men dat over die buurt zegt. Als jullie met mij naar Eisden gaan, dan zullen jullie daar gastvrij worden ontvangen.”

Ik zie het Pandareus en Parcifal al zeggen

Dadelijk is Johan Bollen nog een spilfiguur in deze synthetische drughandel. Het kan immers geen toeval zijn dat hij uit Noord Limburg komt
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 december 2017 om 00:01.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 00:20   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
“Limburg is het Colombia van de synthetische drugs”

Wietplantages, drugslabs, maffia: de Limburgse gemeente Maasmechelen is een uitvalsbasis van de georganiseerde misdaad geworden, zo schrijft het weekkblad Humo. “Het is al een tijd dweilen met de kraan open, zeker aan de Maaskant.”
Wat is er aan de hand in het oosten van Limburg? De regio van Maaseik over Maasmechelen tot Lanaken is een draaischijf van de Europese drugshandel geworden, vol wietplantages en labs voor synthetische drugs. “Het Colombia van de synthetischedrugs”, zo bestempelde Peter De Buysscher van het commissariaat-generaal van de federale politie Belgisch en Nederlands Limburg het onlangs.
De Limburgse grensstreek is een ideale locatie, zo klinkt het in Humo. Allereerst puur geografisch: “Wie in België woont, gaat crimineel aan de slag in Nederland en Duitsland, en omgekeerd. De handhaving loopt toch achter en raakt nog veel te vaak niet over de grens”, zegt Patrick Van den Oetelaar, directeur van de federale gerechtelijke politie in Tongeren.
Daarnaast is de nabijheid van grote wiet- en xtc-organisaties in Nederlands Limburg essentieel. “De Nederlandse politie ziet daar hoe volledige straten - pand na pand - zich op de wietkweek toeleggen en hoe brave burgers voor de georganiseerde misdaad gaan werken.” Hij noemt de oude mijnstreek rond Kerkrade, maar ook in Belgische mijnstreken duikt het fenomeen op. Meestal met Nederlanders achter de schermen, maar ook Belgen zetten soms hun eigen labs en plantages op poten.

Wachtlijsten

De aanwezigheid van Marokkaanse, Italiaanse en Turkse gemeenschappen in de cités van de vroegere mijngemeenten, waar de economie al een tijd in een dip zit, blijkt een doorslaggevende factor. “Allochtone families hebben buitenlandse contacten en familiale banden over de grenzen heen. Je ziet hoe Italiaanse criminelen in Limburg gebruikmaken van hun Italiaanse contacten in het buitenland en dat Turken voor het transport van drugs een beroep doen op familie of landgenoten in andere landen.” Dat verklaart ook de aanwezigheid van Italiaanse maffiaorganisaties in Maasmechelen, met mensen die banden hebben met de Camorra of de ’Ndrangheta.
De situatie is dermate ernstig dat de politie tegenwoordig al met wachtlijsten werkt. Op het grondgebied van de gemeente Genk en de zone Midden-Limburg lopen ze continu een vijftiental wietplantages achter. En in Maasmechelen en Lanaken is het nog erger.

Geen volk, geen tijd

Een Limburgse magistraat zegt in Humo dat het probleem zeker ten dele bij het lokale bestuur ligt. “Er wordt zeker niet voldoende
op gewerkt. Wietplantages, xtc-labs en de smokkel van cocaïne zijn aan de Maaskant geen grote prioriteit voor lokaal bestuur en politie. Mensen in Maasmechelen of Lanaken liggen niet wakker van
wietboeren en hennepplantages, maar wel van gewapende overvallers en inbrekers. Die moeten eerst worden aangepakt door de lokale politie. En dan is er geen volk en tijd meer voor de rest.”
Maasmechels bugermeester Raf Terwingen (CD&V) reageert dat hij niet goed op de hoogte is van de toestand van de georganiseerde misdaad in zijn gemeente. “Er wordt niet met mij gecommuniceerd. Zo’n highlevelcriminaliteit kun je niet aanpakken met het lokaal bestuur en de lokale politie. Dat moeten het parket en de federale politie doen.” Dat de wijk Eisden-Tuinwijk vol criminele families zou zitten, noemt hij “overdreven”. “Ik vind het erg dat men dat over die buurt zegt. Als jullie met mij naar Eisden gaan, dan zullen jullie daar gastvrij worden ontvangen.”

Ik zie het Pandareus en Parcifal al zeggen

Dadelijk is Johan Bollen nog een spilfiguur in deze synthetische drughandel. Het kan immers geen toeval zijn dat hij uit Noord Limburg komt
Enkele opmerkingen:
-De meest doorslaggevende factor voor de aanwezigheid van het grote aantal drugslabo's in Limburgs is de nabijheid van landsgrenzen ende centrale ligging.
-Johan komt niet uit Noord-Limburg. Ik weet die zijn huis wonen.
-Ik kom wekelijks in Eisden-tuinwijk. Daar zijn de frugslabo's niet te vinden hoor, noch de maffia.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 03:25   #6
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

wat ene zever........italiaanse mafia drugslabo's Wietplantages,
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 11:38   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
“Limburg is het Colombia van de synthetische drugs”

Wietplantages, drugslabs, maffia: de Limburgse gemeente Maasmechelen is een uitvalsbasis van de georganiseerde misdaad geworden, zo schrijft het weekkblad Humo. “Het is al een tijd dweilen met de kraan open, zeker aan de Maaskant.”
Wat is er aan de hand in het oosten van Limburg? De regio van Maaseik over Maasmechelen tot Lanaken is een draaischijf van de Europese drugshandel geworden, vol wietplantages en labs voor synthetische drugs. “Het Colombia van de synthetischedrugs”, zo bestempelde Peter De Buysscher van het commissariaat-generaal van de federale politie Belgisch en Nederlands Limburg het onlangs.
De Limburgse grensstreek is een ideale locatie, zo klinkt het in Humo. Allereerst puur geografisch: “Wie in België woont, gaat crimineel aan de slag in Nederland en Duitsland, en omgekeerd. De handhaving loopt toch achter en raakt nog veel te vaak niet over de grens”, zegt Patrick Van den Oetelaar, directeur van de federale gerechtelijke politie in Tongeren.
Daarnaast is de nabijheid van grote wiet- en xtc-organisaties in Nederlands Limburg essentieel. “De Nederlandse politie ziet daar hoe volledige straten - pand na pand - zich op de wietkweek toeleggen en hoe brave burgers voor de georganiseerde misdaad gaan werken.” Hij noemt de oude mijnstreek rond Kerkrade, maar ook in Belgische mijnstreken duikt het fenomeen op. Meestal met Nederlanders achter de schermen, maar ook Belgen zetten soms hun eigen labs en plantages op poten.

Wachtlijsten

De aanwezigheid van Marokkaanse, Italiaanse en Turkse gemeenschappen in de cités van de vroegere mijngemeenten, waar de economie al een tijd in een dip zit, blijkt een doorslaggevende factor. “Allochtone families hebben buitenlandse contacten en familiale banden over de grenzen heen. Je ziet hoe Italiaanse criminelen in Limburg gebruikmaken van hun Italiaanse contacten in het buitenland en dat Turken voor het transport van drugs een beroep doen op familie of landgenoten in andere landen.” Dat verklaart ook de aanwezigheid van Italiaanse maffiaorganisaties in Maasmechelen, met mensen die banden hebben met de Camorra of de ’Ndrangheta.
De situatie is dermate ernstig dat de politie tegenwoordig al met wachtlijsten werkt. Op het grondgebied van de gemeente Genk en de zone Midden-Limburg lopen ze continu een vijftiental wietplantages achter. En in Maasmechelen en Lanaken is het nog erger.

Geen volk, geen tijd

Een Limburgse magistraat zegt in Humo dat het probleem zeker ten dele bij het lokale bestuur ligt. “Er wordt zeker niet voldoende
op gewerkt. Wietplantages, xtc-labs en de smokkel van cocaïne zijn aan de Maaskant geen grote prioriteit voor lokaal bestuur en politie. Mensen in Maasmechelen of Lanaken liggen niet wakker van
wietboeren en hennepplantages, maar wel van gewapende overvallers en inbrekers. Die moeten eerst worden aangepakt door de lokale politie. En dan is er geen volk en tijd meer voor de rest.”
Maasmechels bugermeester Raf Terwingen (CD&V) reageert dat hij niet goed op de hoogte is van de toestand van de georganiseerde misdaad in zijn gemeente. “Er wordt niet met mij gecommuniceerd. Zo’n highlevelcriminaliteit kun je niet aanpakken met het lokaal bestuur en de lokale politie. Dat moeten het parket en de federale politie doen.” Dat de wijk Eisden-Tuinwijk vol criminele families zou zitten, noemt hij “overdreven”. “Ik vind het erg dat men dat over die buurt zegt. Als jullie met mij naar Eisden gaan, dan zullen jullie daar gastvrij worden ontvangen.”

Ik zie het Pandareus en Parcifal al zeggen

Dadelijk is Johan Bollen nog een spilfiguur in deze synthetische drughandel. Het kan immers geen toeval zijn dat hij uit Noord Limburg komt
Dat de tuinwijk vol met criminele families zou zitten, is klinkklare nonsens. De wijk is goed op weg om een erkenning als werelderfgoed te verkrijgen. Je ziet er regelmatig toeristen rondwandelen. Iedere zomer zijn er wekelijkse concerten met duizenden bezoekers. En alles verloopt prima. De wijkbewoners staan volledig achter de merknaam Parkcité.
Ik ben er groot geworden en het is ook een uitstekende plek voor mijn zoontje om er op te groeien.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 11:47   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
wat ene zever........italiaanse mafia drugslabo's Wietplantages,
- lol -

Had het bijna gemist.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:53   #9
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Had het bijna gemist.
Zou het kunnen dat ze weer een vermoeden gevonden hebben om een goed werkende gemeenschap onderuit te halen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be