Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2018, 10:13   #21
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=kelt;8639159]Het wetsvoorstel is waarschijnlijk nog niet formeel ingediend en kijk,het geklaag en het "vinden" van problemen begint al...Een paar honderduizend individuele (en veelal individueel VEROORZAAKTE-) probleempjes mogen geen aanleiding zijn om niet vooruit te willen gaan..Wie het niet aanstaat [kan nog altijd "]EMIGreren.?


Kijk vriend; ik moet mijn problemen niet vinden. Ze liggen op mij te wachten om proper te houden.
Je mag er wel bijzeggen wie de probleempjes veroorzaakt. Als een eigenaar problemen krijgt omdat hij geen partij-gek is van een andere partij dan hoop ik dat U dat vroeg of laat ook mag overkomen.
Voor U zijn het probleempjes vriend. Ettelijke miljoenen noem jij probleempjes dus? Ja; probleempjes van een ander zijn steeds kleine probleempjes nietwaar? Is uw voorgesteld status-quo; alles op zijn beloop laten; soms wel vooruit gaan?
Mocht ik jong geweest zijn vriend dan was ik hier inderdaad niet meer gebleven. Van mij mag men U ook eens aanpakken. Dan zal je misschien leren dat je beter zwijgt of anders emigreert.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 februari 2018 om 10:22.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 11:08   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet moeilijk.
Door de lagere opcentiemen houden de huurders netto meer over, hierdoor gaat de vraag naar woningen in die gebieden stijgen.
Gevolg, de eigenaars gaan meer huur vragen.
Gewoon het spel van vraag en aanbod.
Het gaat hier over de opcentiemen op het kadastraal inkomen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 11:11   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Eindelijk nog iemand! Ik dacht dat ik alleen op de wereld was die last heeft met vuile politiekers.
Ik noem wel geen namen noch partijen. Dat is voor niks nodig.
Het verergert de zaak alleen maar. Je geeft ze nog een reden bij om te hakken, bakken en kakken.
Het volstaat dat ik het weet.
Iedereen kan vroeg of laat wel aan de beurt komen dat men ongevraagd problemen krijgt met dat volk en aanhang. Veel is daar dus niet voor nodig.
"Jaloersheid en miskandoese" zeggen ze in Leuven.
Daarom handel ik nog uitsluitend onder het motto :"Geen politiekers nog on mijn omgeving" Ik zie ze liever wonen in een ander dorp.
Nationaal zal ik mogelijk wel een andere visie hebben want blanco stemmen haalt ook niks uit. En op uw stembrief "Foert" schrijven nog minder.
Hopelijk schaft men die stemplicht vroeg of laat af.
Wat niet betekent dat ik niet zal stemmen. Maar dat onnozel plebs dat niet eens weet voor wie ze stemmen loopt wel in de weg volgens mijn mening.
Als ze toch geen interesse hebben laat men ze beter verder in hun zetel zitten. Mocht ik het voor het zeggen hebben dan opende ik de stembureaus gedurende de avonduren als "Familie" en "Thuis" uitgezonden worden.
Direct een bende mafketels minder.
Het moet toch erg zijn om ze gefrustreerd door het leven te moeten gaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 11:12   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Dat is waar, ik heb het ook aan den lijve mogen ondervinden.
Coalitie met afgesplitste tjeven en nva hier.
Natuurlijk, je kan de N-VA vernoemen en je bent happy.
Zo ken ik u.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 11:21   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het ganse systeem moet aangepast worden:

- huurbelasting volgens huurprijs
- opcentiemen afschaffen en vervangen door een gemeentebelasting die objektief is
En wat met de provinciale opcentiemen?
En wat met de Vlaamse opcentiemen?

Niet aan gedacht zeker?


Ik vind het zoal niet kunnen dat iemand belastingen moet betalen op de verhuurwaarde van zijn woning.
Een woning waarvoor menig gezin zich 20 jaar eten uit de mond moest sparen.

Iemand die meerdere panden verhuurt moet deze huur aangeven op zijn inkomstenbelastingen, voor 15 januari van het volgend jaar moet ie op de winst die hij maakte (na aftrek van onkosten) 30% betalen aan de IRV.

Gemaakte kosten kunnen zijn:
- Investeringen op 3 tot 30 jaar (bij twijfel kan men dit navragen).
- Kadastraal inkomen.
- Onderhoudskosten.
- Kosten om iets verhuurd te krijgen (reclame en dergelijke).
- Notariskosten
- Verzekeringen
- Bankkosten
- ....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 14:45   #26
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het moet toch erg zijn om ze gefrustreerd door het leven te moeten gaan.

Jij bent er ook ene die bewust overslaat wat er volgt op de inbreng waarop je reageert. En dan nog opmerkingen maken die niks met het onderwerp te maken hebben. Persoonlijk aanvallen dus. Wel vent; ik gun jou een fenominale depressie. Dan zal ik ook eens komen lachen met uw fustratie.

En ik zal U eens leren wat politiek in feite is.
Je mag U jaren inspannen voor uw partijtje.
En dan kan de dag komen dat er sommigen uit uw partijtje uit de boot vallen omdat een paar gediplomeerde profiteurs verkozen raken. Omdat kiezers te lomp zijn om te willen weten wie jaren lang werkte.

En dan vullen die gediplomeerden hun zakken en maken uw partij kapot.
Zal je blijven? Of wordt je misschien gefustreerd?
En zal je aangenaam verast zijn als je vaststelt dat de verkozenen vreugde hebben; als de partij in coalitie met hen; met jouw kloten beginnen te spelen? Zal je dan nog blijven?
En zal je niet gechoqueerd zijn als ze daaropvolgend geen kieslijst in eigen partij meer vol krijgen en je komen paaien met; niet meer verwezenlijkbare; beloften? En dit pas na zes jaar zakken vullen. En zal je dan nog niet snappen dat men denkt dat men U voor een onnozelaar houdt?
Of geraak je toch nog misschien gefustreerd?

Jij blijft dus vriend en blijft verder ijveren uw partij? Je bent de geschikte idioot dan. Met jou kan men ten oorlog trekken.
Dat is politiek vriend! De enen mogen alles scharrelen en de anderen mogen zwijgen. Dat is hetgeen men in dit land en vooral ook in de partijen verstaat onder "égalité". Over "fraternité" wil ik het zelfs niet meer hebben.
Maar gij moet zeker nog leren dat dit woorden zijn die aanleiding geven tot misbruik. Meer is politiek niet.
En partijen die laten betijen als er zoiets plaatsgrijpt op plaatselijk vlak zijn geen partijen. Ze zijn een samenraapsel van arrivisten. Ieder op zijn manier zakkenvullers dan.

En vriend; onzin kun je verdomd niet opsluiten in een hok!

Laatst gewijzigd door werkman : 4 februari 2018 om 15:02.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:05   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het ganse systeem moet aangepast worden:

- opcentiemen afschaffen en vervangen door een gemeentebelasting die objektief is
Op welke criteria wilt u een gemeentebelasting uitwerken die "objectief" is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:43   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het ganse systeem moet aangepast worden:

- huurbelasting volgens huurprijs
- opcentiemen afschaffen en vervangen door een gemeentebelasting die objektief is
Komt er uiteindelijk op neer dat de KI's moeten geactualiseerd worden, aangepast aan de hedendaagse toestand (wat tot de jaren '70, om de 10 jaar gebeurde).
In essentie was, en is in wezen nog altijd, het KI een maat voor de huurprijs, volgens de formule basisKI=huurprijs1970 - 40%.
Of de gemeenten deze huurprijs nu meer of minder belasten, is hun vrijheid (juist zoals ze de vrijheid hebben om de personenbelasting meer of minder te belasten).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:47   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke criteria wilt u een gemeentebelasting uitwerken die "objectief" is?

Zijn tweede optie overwegen?
Belasten op de echte huurinkomsten misschien? Stond er wel bij hoor in zijn
voorstel. Maar men moet niet alles in overweging nemen natuurlijk.
Men pikt er uit waar men kan over zeveren.
Natuurlijk zal het nazicht van de aangifte misschien meer werk vragen.
En......het bezorgt ook materie om zich vragen te stellen over hoe anderen met verdoken inkomsten er in slagen om huren te betalen die hun pensioenen overstijgen of evenaren. En dan spreek ik nog niet van aangekochte auto's en andere zware aankopen.

Persoonlijk ben ik voorstander dat men dit ook niet uitdiept.
De brij is momenteel al bijna onoverwinnelijk en....er is zoals steeds personeel te weinig. Er wordt ons al genoeg op de vingers gekeken en meestal nog steeds niet waar er moet gekeken worden.

Eindconclusie? De financiële draagkracht van iedere belastingplichtige veroorzaakt in het huidige systeem geen leidraad om de waarheid te ontdekken en noch om er rekening mee te houden.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 februari 2018 om 15:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be