Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 19 december 2015, 18:29   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Alle NVA trollen hebben het forum gehackt omdat ze er constant uitgezwierd werden. Tijd voor een permaban.
En wat als het geen N-VA trollen zijn die het forum hackten? Dat er van hacken zelfs geen sprake is, dus ook niet van wraak van N-VA-trollen omdat ze er constant worden uit gezwierd?

In dat geval zit jij hier wat hatelijke leugens te spuien.
Maar dat verdient geen permban, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 18:33   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Forumlink met mailadres lag voor de hand:



Wat ik eergisteren ook gedaan heb, maar ik zal zeker de eerste niet geweest zijn...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 18:49   #43
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
2 dagen geen politics forum!
Ik stond op de rand van moorden

whatsup?
Mijn excuses. Ik was pas na 2 dagen op de hoogte. Blijkbaar was ik onbereikbaar voor degenen die het hebben proberen melden.
Forum was 2.5 dagen offline.

Maarten
Maarten Malaise is offline  
Oud 19 december 2015, 19:17   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Mijn excuses. Ik was pas na 2 dagen op de hoogte. Blijkbaar was ik onbereikbaar voor degenen die het hebben proberen melden.
Forum was 2.5 dagen offline.

Maarten

Bedankt Maarten!
Nu zijn de insinuaties ontkracht en kan er een slot op deze draad.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 22:21   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Mijn excuses. Ik was pas na 2 dagen op de hoogte. Blijkbaar was ik onbereikbaar voor degenen die het hebben proberen melden.
Forum was 2.5 dagen offline.

Maarten
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online  
Oud 19 december 2015, 23:06   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

In dat geval moeten we sneller op de RD drukken.
Bedankt voor de tip!
Another Jack is offline  
Oud 19 december 2015, 23:10   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

het is momenteel blokverlof. Een burger met burgerzin heeft daar begrip voor.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 19 december 2015, 23:45   #48
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat als het geen N-VA trollen zijn die het forum hackten? Dat er van hacken zelfs geen sprake is, dus ook niet van wraak van N-VA-trollen omdat ze er constant worden uit gezwierd?

In dat geval zit jij hier wat hatelijke leugens te spuien.
Maar dat verdient geen permban, zeker?
Nope
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 23:46   #49
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die van Mons en van Oostende hebben dat wél begrepen, zeker?
Absoluut.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 20 december 2015, 00:07   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht

Beste,

De functie van een moderator is modereren.
Dat klinkt misschien stupide, maar het kan blijkbaar geen kwaad om daar eens op te wijzen omdat modereren iets anders is dan beheren.

Modereren, behelst enkel het ingrijpen op inhoudelijk vlak.
Beheren daarentegen, vereist technische kennis op IT-vlak.
Als het forum op technisch niveau in de soep draait, dan zit ik daar voor niets tussen, en bijgevolg snap ik niet waarom ik volgens u zonodig een uitleg moet verzinnen over zaken die mijn competentie overstijgen.

Pontifex.
Zoals aangegeven in een ander bericht lijkt me een verklaring een kwestie van beleefdheid, niet van verplichting.

Ik verwees naar de moderatie omdat ik ervan uiting dat de moderatie het contact met de forummers verzorgt. Hoe dan ook lijkt me een uitleg op zijn plaats vanwege moderatie of inrichters.

Ik begrijp dat dit een gratis forum is en dat roept bij mij dankbaarheid en respect op voor mensen die zich daar belangeloos willen voor inzetten. De vrije meningsuiting en de uitwisseling van ideeën zijn te koesteren zaken.

Maar dat betekent mijn inziens niet dat er niet tevens een wederzijdigheid kan verwacht worden in dat respect. Zonder mensen die de discussie willen aangaan is er van een forum ook geen sprake. Dragen we niet beiden bij aan eenzelfde doel?

Het kan natuurlijk ook zijn dat bovenstaande analyse naïef is en dat bijvoorbeeld het forum een heel ander doel dient dan een nobel doel. Dat het niet om vrijheid, om leren of om discussie gaat, maar om controle gaat. Een uitleg over het gebeurde gaat in die zin ook om het al dan niet opbouwen van vertrouwen.

In zekere zin gaat het hier om een soort van familie (naast andere zaken), alhoewel er heel wat verwende kinderen lijken rond te lopen. Enfin. Ik denk ergens dat men het forum krijgt waarop men aanstuurt.

Ik hoop dat voor de moderatie of de inrichters het niet zo is dat men zonder een woord uitleg bereid is jaren lange bijdragen en duizenden berichten ontoegankelijk te maken van het ene moment op het andere. Dit stilvallen en daarna stilzwijgen doet het vertouwen in ieder geval geen goed.

Is het mogelijk om alle zelf geplaatste berichten op te vragen trouwens? Dan kunnen die offline bewaard worden. Lijkt me geen overbodige luxe op dit moment.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 december 2015 om 00:16.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 december 2015, 00:20   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Bovenstaand bericht werd geschreven voor kennis genomen te hebben van de excuses van Maarten.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 20 december 2015, 01:45   #52
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Is het mogelijk om alle zelf geplaatste berichten op te vragen trouwens? Dan kunnen die offline bewaard worden. Lijkt me geen overbodige luxe op dit moment.
Een goede vraag.

Je zou al die bijdragen dan kunnen afdrukken en eens opnieuw lezen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 20 december 2015, 09:46   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pluimgewichtje Bekijk bericht
Het zal dan toch een kiekenpluim zijn. Je begrijpt toch dat Maarten hier expliciet verklaart dat hij een kieken van een moderator heeft. Deze slaagde er nog niet eens in om na meer dan 50 uren Maarten te verwittigen, wat het ultieme bewijs is dat die enkel 'modereert' via de RD.
Dat is volgens mij de ideale manier van modereren, en dat zou trouwens ook de functie van het gerecht moeten zijn: enkel maar tussenkomen als een burger die zich in zijn rechten benadeeld voelt, de tussenkomst vraagt, en geen Fuhrer die een visie heeft waar iedereen zich moet aan houden.

De moderatie (of het gerecht) is er enkel maar als dienst aan de burgers, en niet om de grillen van een of andere op te leggen in het ideale geval.

De ideale moderator is dus die die enkel maar tussenkomt als iemand zijn beklag maakt en niet de aristocraat gaat uithangen die zijn visie wil opsolferen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2015 om 09:46.
patrickve is offline  
Oud 20 december 2015, 09:48   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik hoop dat voor de moderatie of de inrichters het niet zo is dat men zonder een woord uitleg bereid is jaren lange bijdragen en duizenden berichten ontoegankelijk te maken van het ene moment op het andere. Dit stilvallen en daarna stilzwijgen doet het vertouwen in ieder geval geen goed.
Het zou mij de meest logische zaak van de wereld zijn, niewaar. Gratis is waard wat je ervoor betaalt. De forum eigenaars moeten U niks. Zij kunnen inderdaad morgen beslissen van geen duit meer aan dit forum te willen geven, en de server van de ene dag op de andere op te zeggen.

Het zou anders zijn mocht dit forum communautair gefinancierd worden, maar dat is het niet.
patrickve is offline  
Oud 20 december 2015, 10:42   #55
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Mijn recht op vrije meningsuiting kwam even in het gedrang.
Snerror is offline  
Oud 20 december 2015, 12:15   #56
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Mijn recht op vrije meningsuiting kwam even in het gedrang.
Word je ook geviseerd door de NVA ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 20 december 2015, 12:38   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou mij de meest logische zaak van de wereld zijn, niewaar. Gratis is waard wat je ervoor betaalt. De forum eigenaars moeten U niks. Zij kunnen inderdaad morgen beslissen van geen duit meer aan dit forum te willen geven, en de server van de ene dag op de andere op te zeggen.

Het zou anders zijn mocht dit forum communautair gefinancierd worden, maar dat is het niet.
Het gaan me niet om legaliteit.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 20 december 2015, 12:55   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk dat Maarten en Pontifex hier hetzelfde over denken, maar vrijheid van de ene wordt onvrijheid van de andere als er niet verstandig wordt omgesprongen met vrijheid. Van dat soort forumverbruikers bestaan er een hele hoop. En daar zijn intelligente rotzakken bij die precies weten hoever ze kunnen gaan.
En die wel eens door hun getrol zouden kunnen zorgen voor het sluiten van het forum. Hen kan het niet schelen. Dan gaan ze gewoon elders mensen uitlachen. Zij zorgen ervoor dat modereren een last kan worden waar veel tijd dient ingestoken te worden.

Indien dit forum haar politiek van werkelijk open discussie kan blijven behouden levert ze niet alleen een grote dienst aan de vrijheid van meningsuiting naar tevens creert ze een historisch document van waarde. Mijns inziens.

Op de forums van kranten wordt jammer genoeg meestal gemodereerd vanuit een politieke visie (ondanks de publieke pretentie vrije meningsuiting te respecteren), waardoor er meer dan eens zelfs voor gerechtvaardigde kritiek geen plaats is. Die indruk heb ik op dit forum nog maar zelden gehad. Iets waardevols werd hier gecreëerd.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 20 december 2015, 13:07   #59
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Het toestaan van afwijkende meningen zorgt ervoor dat dit forum in het vizier komt te liggen van machthebbers die elders in de westerse media vrijwel een eenheidsdiscours hebben weten creëren. In die zin zie ik de evolutie van dit forum ergens als een test voor het 'fascisme' gehalte van de maatschappij. Dat lijkt er niet minder op te worden jammer genoeg.
Een van de hypotesen voor het stileggen van het forum had ik in die richting geplaatst. Valse excuses zoals het stimuleren van extremisme kunnen daarbij steeds gemakkelijk gevonden worden. Dat het om een technisch defect zou gaan (alhoewel niet bevestigd door moderatie of inrichters) is in die zin een opluchting te noemen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 20 december 2015, 14:17   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou mij de meest logische zaak van de wereld zijn, niewaar. Gratis is waard wat je ervoor betaalt. De forum eigenaars moeten U niks. Zij kunnen inderdaad morgen beslissen van geen duit meer aan dit forum te willen geven, en de server van de ene dag op de andere op te zeggen.

Het zou anders zijn mocht dit forum communautair gefinancierd worden, maar dat is het niet.
Communautair gefinancierd? Wat bedoel je d�*�*r in hemelsnaam mee?

Je weet dat ik het meestal met je eens ben, maar deze keer deel ik de mening van Johan Bollen.

Ik ben het er volstrekt mee eens dat het forum van de ene dag op de andere kan worden stilgelegd, maar niet dat dit stilzwijgend gebeurt.

Ik vind het niet meer dan netjes dat het definitieve sluiten van het forum aangekondigd wordt.

Ik vind dat de gebruikers daar recht op hebben.

Ik vind het goed dat zij op de hoogte gesteld worden en daardoor niet gaan speculeren.

Ik dacht bijvoorbeeld aan het CGKR dat zich misschien roert omdat haar "beschermelingen" het nogal te verduren hebben na de recente aanslag in Parijs. Er zijn daar (bij het CGKR), ook recent, nieuwe borstels aan het vegen. Wetend waar de twee nieuwe directeurs vandaan komen zou het mij niet verwonderen dat er eerstdaags met de grove borstel wordt doorgegaan.

Vergeet niet dat op dit forum gezegd mag worden waar de onkranten hun lezers allang niet eens meer de mogelijkheid voor geven. (De Standaard) Op "welbepaalde" onderwerpen is er geen reactiemogelijkheid. Of die mogelijkheid lijkt er wel te zijn maar er zijn 0 reacties. Of reacties die niet sporen met de "aanbevelingen voor de media" worden niet geplaatst (HLN)of verdwijnen (Knack). Er is dus censuur alom, maar niet op dit forum. Dan is het toch niet verwonderlijk om te denken dat Politics.be wel eens zou kunnen geviseerd worden?

Ik begrijp dus heel goed wat Johan Bollen met deze woorden bedoelt:

Citaat:
Het toestaan van afwijkende meningen zorgt ervoor dat dit forum in het vizier komt te liggen van machthebbers die elders in de westerse media vrijwel een eenheidsdiscours hebben weten creëren. In die zin zie ik de evolutie van dit forum ergens als een test voor het 'fascisme' gehalte van de maatschappij. Dat lijkt er niet minder op te worden jammer genoeg.
Een van de hypotesen voor het stilleggen van het forum had ik in die richting geplaatst.
De topicstarter dacht dat het forum gehackt werd.

Een lulhannes dacht dat de N-VA de hacker was.

Vind jij het dan niet normaal dat er wat uitleg gegeven wordt? Achteraf als het forum lang is uitgevallen, en vooraf als het voorgoed wordt opgedoekt?
Zoveel woorden waren er toch niet nodig om de forumgebruikers tevreden te stellen, en speculaties de kop in te drukken?

Wedden dat Maarten nu maatregelen heeft getroffen om beter bereikbaar te zijn als er nog eens iets misloopt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 december 2015 om 14:32.
Knuppel is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be