Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2018, 12:45   #41
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat betreft die hypermarkten: daar zouden ze inderdaad wel eens naar het aanbod moeten kijken en ook naar de inplanting.
Ik ga om de paar maand eens naar die in Kessel-Lo. Vlak ernaast staat er een Krefel, waarom dan nog elektro verkopen? Ze hebben daar ook een grote afdeling boeken, waar ik bijna nooit iemand zie staan.
Verder staat die hypermarkt in een winkelcentrum waar je ook praktisch alle andere winkelketens vindt.
Er spelen verschillende factoren die wegen op de rendabiliteit van dergelijke hypermarkten.
Een veranderd koopgedrag bij de consument, onderlinge concurrentie, concurrentie met de e-shops, ...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 13:08   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Carrefour maakt winst. Ze is wel gedaald. Wat ze nu doen is om de dividenden op hetzelfde peil te houden.
Interessant. Kan je me de winstcijfers per vestiging eens bezorgen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:03   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Interessant. Kan je me de winstcijfers per vestiging eens bezorgen?
Ik had het over Carrefour als groep.

http://www.gondola.be/nl/news/food-r...neemt-een-duik
http://www.carrefour.com/content/share-price
http://www.carrefour.com/content/dividend

Maar geef gerust de winstcijfers per vestiging
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:15   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er spelen verschillende factoren die wegen op de rendabiliteit van dergelijke hypermarkten.
Een veranderd koopgedrag bij de consument, onderlinge concurrentie, concurrentie met de e-shops, ...
Als ze met e-commerce willen beginnen vrees ik dat ze te laat zijn. Bol, Coolblue en Amazon hebben die markt al ingepikt en de investeringen zijn enorm.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:15   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat betreft die hypermarkten: daar zouden ze inderdaad wel eens naar het aanbod moeten kijken en ook naar de inplanting.
Ik ga om de paar maand eens naar die in Kessel-Lo. Vlak ernaast staat er een Krefel, waarom dan nog elektro verkopen? Ze hebben daar ook een grote afdeling boeken, waar ik bijna nooit iemand zie staan.
Verder staat die hypermarkt in een winkelcentrum waar je ook praktisch alle andere winkelketens vindt.
het hypermarkt concept is een concept uit de jaren 60-70 gebaseerd op gezinnen die daar een dag gaan passeren ... concept dat helemaal niet meer past in de samenleving van vandaag ... vooral in Frankrijk heel succesvolle formule geweest, maar ook in Frankrijk is Carrefour nog vrijwel de enige die het concept nog heeft ...

de actie van vandaag is nog braaf en nog steeds vis nog vlees ... uiteindelijk zullen alle hypermarkten eraan moeten.
de consument is wel van gedrag veranderd tegenover 50 jaar geleden.
moeten we daar een schuldige voor zoeken? ... enige probleem vandaag is dat Carrefour in t verleden niet op tijd ingreep, en nu nog maar halfslachtig ... hoewel er iemand bij Carrefour deze week wsl een giga-bonus verdiende, zou ik toch niet meteen aandelen kopen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:16   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ze met e-commerce willen beginnen vrees ik dat ze te laat zijn. Bol, Coolblue en Amazon hebben die markt al ingepikt en de investeringen zijn enorm.
tov de hypercarrefours zonder potentie waar je sowieso verlies maakt, zijn de investeringen miniem ... vraag is eerder waarom ze er nog open houden...

cru maar ik vrees wel de realiteit.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 januari 2018 om 14:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:18   #47
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ze met e-commerce willen beginnen vrees ik dat ze te laat zijn. Bol, Coolblue en Amazon hebben die markt al ingepikt en de investeringen zijn enorm.
Ze hebben de boot gemist.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:20   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tov de hypercarrefours zonder potentie waar je sowieso verlies maakt, zijn de investeringen miniem ... vraag is eerder waarom ze er nog open houden...

cru maar ik vrees wel de realiteit.
De logistiek kost enorm veel.




Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 januari 2018 om 14:21.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:21   #49
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Kern van de zaak :

Elektro koop je bij de plaatselijke elektro handel.
Je brood koop je bij de bakker.
Waar haal je een krant of een tijdschrijft? Juist bij de gazttenwinkel.

Waarom zou je in hemelsnaam bij een hypermarkt je TV gaan kopen? Ik snap zelfs niet waarom mensen online hun elektro of wat dan ook willen kopen?
Carrefour heeft zich op de massa verkeken en mits ontslagronde nummer zoveel kunnen ze overleven (lees terug meer winst gaan maken). En als er teveel werkvolk is dan moet je beginnen ontslaan. Het is ook geen OCMW. Ik heb vroeger regelmatig mensen moeten ontslaan. Of hun zeggen dat ik hun tijdelijk contract niet meer wou verlengen. Maar ik heb nooit een seconde getwijfeld of er spijt van gehad. Het is op dat moment "eten of opgegeten worden". Zo simpel is het.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:23   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De logistiek kost enorm veel.



maar wsl nog steeds minder dan een hypermarkt openhouden, denk ik zo op t eerste gedacht ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:24   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Kern van de zaak :

Elektro koop je bij de plaatselijke elektro handel.
Je brood koop je bij de bakker.
Waar haal je een krant of een tijdschrijft? Juist bij de gazttenwinkel.

Waarom zou je in hemelsnaam bij een hypermarkt je TV gaan kopen? Ik snap zelfs niet waarom mensen online hun elektro of wat dan ook willen kopen?
Carrefour heeft zich op de massa verkeken en mits ontslagronde nummer zoveel kunnen ze overleven (lees terug meer winst gaan maken). En als er teveel werkvolk is dan moet je beginnen ontslaan. Het is ook geen OCMW. Ik heb vroeger regelmatig mensen moeten ontslaan. Of hun zeggen dat ik hun tijdelijk contract niet meer wou verlengen. Maar ik heb nooit een seconde getwijfeld of er spijt van gehad. Het is op dat moment "eten of opgegeten worden". Zo simpel is het.
Ik koop regelmatig bij Coolblue dingen zoals audio en video. Je hebt een enorme keuze en het zijn exact dezelfde toestellen en als ze kapot zijn is het toch retour of weggooien.

Huishoudtoestellen koop ik wel nog in elektrozaken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:25   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Kern van de zaak :

Elektro koop je bij de plaatselijke elektro handel.
Je brood koop je bij de bakker.
Waar haal je een krant of een tijdschrijft? Juist bij de gazttenwinkel.

Waarom zou je in hemelsnaam bij een hypermarkt je TV gaan kopen? Ik snap zelfs niet waarom mensen online hun elektro of wat dan ook willen kopen?
Carrefour heeft zich op de massa verkeken en mits ontslagronde nummer zoveel kunnen ze overleven (lees terug meer winst gaan maken). En als er teveel werkvolk is dan moet je beginnen ontslaan. Het is ook geen OCMW. Ik heb vroeger regelmatig mensen moeten ontslaan. Of hun zeggen dat ik hun tijdelijk contract niet meer wou verlengen. Maar ik heb nooit een seconde getwijfeld of er spijt van gehad. Het is op dat moment "eten of opgegeten worden". Zo simpel is het.
brood, verse producten (en gazetten?), ok da's retail die zal blijven wsl ... maar al de rest? ... internetverkoop. alle retailers moeten eraan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:26   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar wsl nog steeds minder dan een hypermarkt openhouden, denk ik zo op t eerste gedacht ...
Het is iets helemaal anders hé. De norm is nu: vandaag besteld, morgen geleverd.

En bovendien moeten ze zich een plaatsje op de markt veroveren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:26   #54
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ze hebben de boot gemist.
Het verbod op nachtwerk voor de e-commerce is immers onlangs pas aangepast, eigenlijk toen het kalf al verdronken was.



https://www.ecommercenews.be/tag/nachtwerk/

Laatst gewijzigd door dpg : 26 januari 2018 om 14:28.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:29   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is iets helemaal anders hé. De norm is nu: vandaag besteld, morgen geleverd.

En bovendien moeten ze zich een plaatsje op de markt veroveren.
laat ons dus content zijn dat Carrefour de omslag nog overweegt en zich niet gewoon terug trekt uit die markt zou ik denken ... ipv de domme verontwaardigde en kortzichtige reacties van de politici vandaag...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 19:23   #56
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het hypermarkt concept is een concept uit de jaren 60-70 gebaseerd op gezinnen die daar een dag gaan passeren ... concept dat helemaal niet meer past in de samenleving van vandaag ... vooral in Frankrijk heel succesvolle formule geweest, maar ook in Frankrijk is Carrefour nog vrijwel de enige die het concept nog heeft ...

de actie van vandaag is nog braaf en nog steeds vis nog vlees ... uiteindelijk zullen alle hypermarkten eraan moeten.
de consument is wel van gedrag veranderd tegenover 50 jaar geleden.
moeten we daar een schuldige voor zoeken? ... enige probleem vandaag is dat Carrefour in t verleden niet op tijd ingreep, en nu nog maar halfslachtig ... hoewel er iemand bij Carrefour deze week wsl een giga-bonus verdiende, zou ik toch niet meteen aandelen kopen.
Intermarché en Leclerc hebben zeker nog overal hypermarchés.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 19:26   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het verbod op nachtwerk voor de e-commerce is immers onlangs pas aangepast, eigenlijk toen het kalf al verdronken was.



https://www.ecommercenews.be/tag/nachtwerk/
Ik sprak overlaatst met een pakjesbezorger. De man moest overal pakjes afleveren, besteld via internet . Als men hoort hoeveel kilometers die mensen moeten 'afkrossen' op één dag voor een hongerloon: gewoonweg schandalig.

En een voetballer zoals Kevin De Bruyne verdient dan 300.000 € per maand. Om tegen een bal te sjotten. Jaa, leg het maar allemaal uit. Dat is nu de maatschappij die mensen zoals De Wever, de NVA, en de liberalen van Gwendoline voorstaan. Die vorm van samenleving promoten ze met veel enthousiasme en volharding.

Wel, zo'n maatschappij kan voor mij de pot op!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 januari 2018 om 19:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 19:36   #58
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik sprak overlaatst met een pakjesbezorger. De man moest overal pakjes afleveren, besteld via internet . Als men hoort hoeveel kilometers die mensen moeten 'afkrossen' op één dag voor een hongerloon: gewoonweg schandalig.

En een voetballer zoals Keven De Bruyne verdient dan 300.000 € per maand. Om tegen een bal te schoppen. Jaa, leg het maar allemaal uit. Dat is nu de maatschappij van De Wever, de NVA, en de liberalen van Gwendoline.

Wel, zo'n maatschappij kan voor mij de pot op.
Alles is vraag en aanbod voor liberalen.

Alhoewel er veel aanbod van hun mening is op dit forum, is er geen vraag.
Bijgevolg is hun mening waardeloos
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 20:07   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik sprak overlaatst met een pakjesbezorger. De man moest overal pakjes afleveren, besteld via internet . Als men hoort hoeveel kilometers die mensen moeten 'afkrossen' op één dag voor een hongerloon: gewoonweg schandalig.

En een voetballer zoals Kevin De Bruyne verdient dan 300.000 € per maand. Om tegen een bal te sjotten. Jaa, leg het maar allemaal uit. Dat is nu de maatschappij die mensen zoals De Wever, de NVA, en de liberalen van Gwendoline voorstaan. Die vorm van samenleving promoten ze met veel enthousiasme en volharding.

Wel, zo'n maatschappij kan voor mij de pot op!
De Bruyne,dat is wel zijn weekloon hé gast....

Zelf dat kan je nog niet foutloos weergeven....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 20:10   #60
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De Bruyne,dat is wel zijn weekloon hé gast....

Zelf dat kan je nog niet foutloos weergeven....
Nóg erger dan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be