Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2018, 21:55   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard Heel zeldzame keer reactie van invalide die het “onrecht” aankaart

Ik schrijf dit zeker niet om te klagen wat meestal gebruikt word om de aangehaalde mistoestanden te omzeilen, er niet over te moeten over praten, te belastend of ver van mijn bed gebeuren.
Zou zeggen lees dan AUB niet verder, het gaat jullie hopelijk de rest van jullie leven lichamelijk, psychische, financieel, werk of zakelijk en natuurlijk in de liefde zéér goed.


Heb het reeds veel aan gehaald, miljarden voor de vreemdelingen industrie, miljarden voor….maar al meer dan 50 jaar beloven voor de verkiezing partijen CD&V, sp.a, Open VLD, PS, MR, cdH met ziekenkas, vakbonden en belangengroepen allerhande dat ze voor de langdurige zieken en invaliden gaan opkomen en zorgen.

Ik schrijf dit zeker niet om te klagen wat meestal gebruikt word om de aangehaalde mistoestanden te omzeilen, mij de mond te snoeren, er niet te moeten over praten, wegens te belastend of ver van mijn bed gebeuren.
***


Heel zeldzame keer reactie van invalide die het “onrecht” aankaart

Man met clusterhoofdpijn schrijft open brief aan Maggie De Block: “Waarom worden echt zieke mensen niet geholpen?”

Diepenbeek - Peter Ketelslegers, de Diepenbekenaar die lijdt aan clusterhoofdpijn, heeft deze week een open brief geschreven als reactie op de uitzending van ‘Van Gils en Gasten’ waarin Maggie De Block het uitvoerig heeft over de terugbetaling van transgender-operaties. Zijn verontwaardiging kan u volledig lezen in de open brief die hij op zijn Facebookpagina postte.
De post werd intussen al meer dan 1200 keer gelezen en gedeeld.
Goeden avond Vlaanderen en wereld
Er moet mij toch iets van het hart. Ik ben aan het kijken naar Van Gils & gasten op de Vrt. Daar is Mevrouw Bo Van Spilbeek. En daar zit Minister Mevrouw De Block aan tafel over de terugbetaling van haar operatie’s die Mr Van Spilbeek gaat ondergaan het aankomende jaar.
Van gezichtsoperatie tot geslachtsoperatie en nog vele andere. Pas op ik wil niet verkeerd overkomen. Ik ben ervoor dat iedereen vrij moet kunnen zijn hoe hij of zij wil in hun lichaam en vooral heel gelukkig moet zijn in het leven. Ik respecteer iedereen hoe hij is laat dat duidelijk zijn.
Maar dat doet mij erg zeer. Ik heb een heel erge zware ziekte en vele andere lotgenoten van mij. En daar wordt niets van terugbetaald.
Zo ken ik een kindje met een zware ziekte (hersentumor) wordt ook niets van terug betaald. Maithili Vanhille 10jaar!!!!
Ik ben nu deze open brief aan het schrijven juist na een zware clusterhoofdpijn-aanval en gelijk mijn lichaam weer zeer fel opgezwollen is van de CRPS. Maar dit moet toch even van mijn hart. Ik praat nu over mijn ziekte omdat ik weet wat deze ons gekost heeft uit onze geldbeugel. Maar ik weet ook dat mijn lotgenoten met dat zelfde zwaar probleem zitten en gelijk Maithile.

Wij hebben ook altijd aan de sociale zekerheid meebetaald. Maar waarom worden wij dan niet geholpen?

En dat is leven met extreme pijn 24 op 24. 7dagen op7. Niets word gelijk mijn ziekte terug betaald zelf de maandelijkse onderhouds-medicatie.
De ouders van Maithile en ik hebben meermaals gevraagd voor met Mr De Block aan tafel te zitten voor dat uit te zoeken. Nooit hebben wij antwoord gekregen. Maar dan zie je dat op de buis. Dat doet pijn hoor ook voor de andere mensen in de zelfde situatie. Wij hebben zeer zeker niet gevraagd voor onze ziekte.

En dan krijgen wij die financiële put er ook nog bij. Want geloof mij. Wij praten hier niet over 100den euro’s maar over 10000den euro’s.
Ik hoor ook van vrouwen met borstkanker. Wat deze vreselijke ziekte hebben gehad komt het RIZIV ook niet tussen voor die vrouwen hun borsten.

Maar voor in onze ogen wel voor luxe-operatie’s dat betaalt de overheid wel terug.

Dus dan zie je wat een echt ziek mens waard is voor de maatschappij is het kind of volwassen mens telt niet!!!! Maar voor de luxe-operatie’s , gezichtsoperatie tot geslachtsoperatie daar geven ze wel 100000 euro’s aan. Begrijp wie begrijpen kan
Gelijk nu die Ouders van Maithili die mensen moeten ook maar van alles organiseren voor geld samen te krijgen voor naar het ziekenhuis te gaan in Mexico. Dat kan toch niet he Mr De Block. Hier ook zoveel moeten doen voor geld samen te krijgen. Want iets of wat operatie ben je 20 ?* 25000€ en dat is dan 1 operatie en daar is het niet bij gebleven. Dat is echt niet eerlijk.
Dat moest toch effe van mijn hart omdat het mensenlevens zijn. Die medicatie iedere maand is ook voor 100den euro’s hier. Ik wil echt met deze brief geen medelijden hebben voor mij.

Maar hier moet toch is echt over nagedacht worden. Ik zeg u nogmaals. Ik ben blij als Bo zo opgelucht is dat zie je ook aan haar ze straalt van geluk. En daar ben ik ook blij van. Ik heb graag dat mijn medemens het goed en gelukkig is. Maar hier moet dringend aan gewerkt worden.

Niet de luxe-operatie’s terug betalen al us het gedeeltelijk wat ze zij op de VRT dan hebben wij chronische pijnpatiënten met constant pijn er meer recht op vind ik. En ik praat zeer zeker niet alleen voor mij ik kom voor iedere pijn patiënt op.
Voor Maithili ook daar zit zoveel miljoenen euro’s in het kankerfonds en die mensen krijgen daar niets maar dan ook niets van. Voor alles zelf moeten die mensen zorgen. Is het al potverdorie niet erg genoeg als die mensen dat moeten mee maken en gelijk wij zwaar chronisch pijn patiënten. Dat is gewoon niet eerlijk.
Ik hoop dat er begrip is voor dit fenomeen. Want dat is heel zwaar voor ons zieke mensen
P.S deel deze brief mensen als die overal terecht komt zeker bij Mr De Block
Groetjes Peter
***


Goed nieuws is: Wat goed is mag/moet gezegd worden, persoonlijk heb ik ervaren dat voor het eerst in jaren deze regering mijn uitkering inkomen voor langdurige ziekte en invaliditeit heeft opgetrokken tot wetelijk minimum inkomen.

Ook door deze regering het verlofgeld voor langdurige zieken en invaliden voor de zomer 2017 opgetrokken naar “ 500€” = +½ maandelijkse leefloon. Jaren heb ik de belachelijke totaal som van >>>“5€”<<< verlofgeld gekregen.

Die >>>“5€”<<< had beter niet gegeven geweest >>> want de meer koste aan verwerken door de “HELPERS”, administratie, schrijven, en later hun pensioen, zal vele malen de som van 5€ per verwerking overschreven hebben.

Zoals ik ook al veel schreef, “HULP” moet zeer duur terug betaald worden! Al die “HELPERS” lopen met de miljarden voor de zieken en invaliden weg.

Maar vragen we heeel bewust en duidelijk euthanasie, hooooooooooooola neen hoor zot zeker, tegen de comersie want dat is maar en eenmalige kost....

Mutualiteiten doen het werk van het RIZIV opnieuw...om leden in de hand te houden zeker????

Wat rest of van tafel valt is dan voor hen die het ganzenspel om in aanmerking te komen uitgelopen hebben.

Bovendien is het veelal en gevecht om juiste ziek, juist invalide te zijn volgens het boekje.

Alsof men ziekte en invaliditeit minutieus kan produceren, juist kan afstellen om te voldoen.

T'is toch allemaal zo goed geregeld!!!!???? (vraag is voor wie)

Ook ik heb jaren Don Chisciotte moeten spelen om te overleven, om niet als invalide als landloper op straat te moeten leven. Als Don Chisciotte opboksend tegen de regeltjes mesthoop, tegen de omgekochte die met de neus in de lucht beslissen, van uit het volle besef zelf schoon loon te hebben en later een zeker en “schoon pensioen” er echt niet voor terug schrokken mij uit het mutualiteiten gebouw met politie te doen ontzetten!

Toen ik stelden GEEN hulp te krijgen van CM waar ik volgens het RIZIV recht op had. Inderdaad het RIZIV erkende mijn invaliditeit sinds 1983 maar de mutualiteit weigerde uit te betalen tot 1997, omdat er “géén code” was voor mijn invaliditeit ten gevolge van beschadiging.

Mijn behandelende geneerheren UZ Gent die mij het leven redden, zwegen omdat er druk op hen gezet werd. In 1983 werd chemo al erkend als behandeling maar de bestralingen zaten nog in en grijze zone, men keek het toen door de vingers ….. omdat Mijn behandelende geneesheren vreesde zelf gerechtelijk aangevallen te worden voor medische fout door mutualiteit en verzekeraar stond ik alleen. OEPS, "sorry het gaat je goed"

Pas jaaaaren later heeft het dienst hooft oncologische dienst UZ Gasthuisberg Prof Van Oosterom als vertegenwoordiger voor oncologisch diensten in België mijn verdediging op zich genomen.

(ik ben medisch wonder door behandeling in 1983 met Resectie radiotherapie bestraling van 5000rad > overlevende van maligne fibreus histiocytoom hooft halsgebied bestraald en met de bedoeling te doden verbrande oppervlakte zoals voor hodgkin)

Om het economische stelden CM dat Ik “moest dood zijn” en doden hebben geen recht op invaliditeit.

Door het werk dat ik vroeger deed was ik lid van ABVV vakbond, ook daar kon men mij niet helpen. En met “sorry, het ga je goed” werd ik terug de straat op gestuurd.

Pas in 1997 na uitspraak van de rechtbank werd de CM verplicht mij als invalide uit te betalen, maar voor niets anders kwam ik in aanmerking. Ook, Wat voor bij was, was voorbij stelden CM toen ik hen wees op het jarenlange financieel verlies. “sorry, het ga je goed”

Bovendien stelde diensthooft oncologische dienst UZ Gasthuisberg Prof Van Oosterom dat hij verwachte dat de CM omdat ze rechtsprocedure verloren hadden en gezien mijn invaliditeit % er alles gingen aandoen om mij terug te pakken voor kunnen werken!!!

Ruiten kuisen, vuilbak buiten zetten, auto kuisen = alle is bingo, kan als werken aangebracht worden!!!!.

Prof Van Oosterom en UZ Gasthuisberg/Pellenberg zorgde er voor dat ik voor en commissie van 5 artsen kon verschijnen om onbezoldigde sporadische hulp als vrijwilliger te verkrijgen.
Dat verkreeg ik met als resultaat dat ik nu zonder schrik mijn uitkering te verliezen “de vuilbak mag buiten zetten “ pffffff

Noch zo een toestand, Bv. Nadat ik in komma ging in de wagen en zo en ongeval had, stelde en politie rechter in en uitspraak dat ik nooit nog zo en ongeval mocht hebben of dat ik toen als 28 jarige definitief mijn rijbewijs zou kwijt zijn. (Terwijl dronkaards kunnen blijven auto rijden, maar allé)

Als ik een parkeer kaard aanvraag voor invalide omdat ik “als ik last krijg” snel ergens zou kunnen parkeren, ik door de bestralingen ook veel spier en zenuw pijnen heb …. Krijg ik er geen … want ik kan nog op de benen staan…= onwil in kwadraat. Mobiliteit word aan banden gelegt, wat dan weer soms geld kost als ik toch weg moet.

Als dat allemaal nog net NIET genoeg is mogen erkende langdurige zieken-invaliden geen € centiem bijverdienen!

Moeten we wel zeer veel zelf betalen …. ook Met minimum inkomen. Zoals hierboven vermeld als men géén familie heeft die bij springt is het zeker armoede sta mij bij!


Onrecht ja, ambtenaren, brugpensioen, pensioen mag bijverdienen.

Miljarden gaan naar de Vreemdelingen industrie, Nieuwkomers krijgen hier zelfs hart operaties enz. + 100.000 € gratis de dag dat ze hier aankomen. Hoe kan dat, waarom is daar dan wel geld voor... voor de commercie van "de helpers" ja!!!

Sociale woningen voor nieuwkomers terwijl de langdurige zieken-invaliden al jaren op de wachtlijst staan en bij de familie moeten blijven wonen, idem voor opvanghuizen zwaar invalede kinderen= géén plaats “SORRY” u staat op de wachtlijst .

Vooor hen die er in geslaagd zijn dit uit te lezen, wees eens eerlijk? Het klopt niet hé. 50 jaar beloven van CD&V, sp.a, Open VLD, PS, MR, cdH is een grote leugen. En dan maar preken hoe sociaal of humaan ze zijn..........pffffff

Groetjes Dirk,
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 februari 2018 om 22:16.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be