Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat hij beter gaat worden van een secessie
IK! IK BEN IMMERS GOEDGELOVIG 46 52,87%
IK NIET! LIEVER EEN VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND 41 47,13%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2002, 12:05   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Het is soms meelijwekkend om te zien voor welke belangen Superstaaf zich leent, wanneer hij hier de Belgische trom slaat.
Superstaaf, of het nuttig instrumentje van de belgicistische haute finance die de Walen leegzoog in de Borinage en het geld naar hun Brusselse rekeningen versluisden. Om een Waalse sociale puinhoop achter te laten, en nooit daarnaar om te zien.
Superstaaf of het nuttig instrumentje van de PS die teerde op die sociale puinhoop.
Superstaaf, of het nuttig instrumentje voor het behoud van de PS-zuilen. .
Een PS die hun volk gijzelt in deze zuilen, reeds vanbij de geboorte tot de doodskist.
Een PS die België slechts ziet als financiële construktie om deze openbare sector-economie, zonder toekomst, te blijven onderhouden.
De Waal wordt er niet beter van. Hun recht om zelf een toekomstgerichte economie op te bouwen wordt hun zo ontnomen.
De drogreden van SS, alsof hij hier de belangen verdedigt van "mensen die hun brood verdienen in unitaire instellingen" is niet alleen van louter eigen-zak-eerst aard, maar nog vals ook. In het verleden bleken grote unitaire instellingen na federalisereing, pas winstgevend te zijn voor hun werknemers.
Het is misschien eens wijselijk om de machtsgroepen die gebaat zijn bij dit België te leren kennen, voor men hier de Belgische vlag zwaait.
Meestal zijn het groepen die reeds in het verleden bewezen hier en in andere continenten allesbehalve sociaal medeleven te bezitten.
Het is dan ook eerder wraakroepend dat iemand hier uit zogezegde sociale voeling met de "Belgische(?)" medemens, een construktie verdedigt gebouwd op meedogenloos kapitalisme en politieke machtswellust.
Schrikbarend om te lezen wat voor een 'stoute belgicistische onmens' ik ben.
Zullen we de belangen die het vlaamsnationalisme een zestal decennia geleden verdedigde, wijselijk met de mantel der liefde bedekken?
Of wens je d�*�*r een artikeltje over te savoureren in de boosaardige trant van jouw posting?
Als er dan al belangen dienen verdedigd te worden, hou je dan wijselijk aan jouw door waalse broeders geplunderde koelkast. En mocht de honger te groot worden, kom dan een boterham (uiteraard met Belgische kaas) halen ten huize van:

[size=6]SUPERSTAAF®[/size]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:13   #102
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

Tja SS, nu kan u wel de clichéverwijtjes in de trend van Vlaamsnationalisten zijn allen Nazi's en ander bla bla bla uit uw koelkast halen, maar op zich verandert dit niets aan uw hand en span diensten voor de belangengroepen die ik hierboven vermeldde.
Uw deviatie van het onderwerp spreekt boekdelen.
Robrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:20   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Het is soms meelijwekkend om te zien voor welke belangen Superstaaf zich leent, wanneer hij hier de Belgische trom slaat.
Superstaaf, of het nuttig instrumentje van de belgicistische haute finance die de Walen leegzoog in de Borinage en het geld naar hun Brusselse rekeningen versluisden. Om een Waalse sociale puinhoop achter te laten, en nooit daarnaar om te zien.
Superstaaf of het nuttig instrumentje van de PS die teerde op die sociale puinhoop.
Superstaaf, of het nuttig instrumentje voor het behoud van de PS-zuilen. .
Een PS die hun volk gijzelt in deze zuilen, reeds vanbij de geboorte tot de doodskist.
Een PS die België slechts ziet als financiële construktie om deze openbare sector-economie, zonder toekomst, te blijven onderhouden.
De Waal wordt er niet beter van. Hun recht om zelf een toekomstgerichte economie op te bouwen wordt hun zo ontnomen.
De drogreden van SS, alsof hij hier de belangen verdedigt van "mensen die hun brood verdienen in unitaire instellingen" is niet alleen van louter eigen-zak-eerst aard, maar nog vals ook. In het verleden bleken grote unitaire instellingen na federalisereing, pas winstgevend te zijn voor hun werknemers.
Het is misschien eens wijselijk om de machtsgroepen die gebaat zijn bij dit België te leren kennen, voor men hier de Belgische vlag zwaait.
Meestal zijn het groepen die reeds in het verleden bewezen hier en in andere continenten allesbehalve sociaal medeleven te bezitten.
Het is dan ook eerder wraakroepend dat iemand hier uit zogezegde sociale voeling met de "Belgische(?)" medemens, een construktie verdedigt gebouwd op meedogenloos kapitalisme en politieke machtswellust.
Schrikbarend om te lezen wat voor een 'stoute belgicistische onmens' ik ben.
Zullen we de belangen die het vlaamsnationalisme een zestal decennia geleden verdedigde, wijselijk met de mantel der liefde bedekken?
Of wens je d�*�*r een artikeltje over te savoureren in de boosaardige trant van jouw posting?
Als er dan al belangen dienen verdedigd te worden, hou je dan wijselijk aan jouw door waalse broeders geplunderde koelkast. En mocht de honger te groot worden, kom dan een boterham (uiteraard met Belgische kaas) halen ten huize van:

[size=6]SUPERSTAAF®[/size]
Het Vlaams-nationalisme van 6 decennia geleden is zwaar afgestraft.
Het Belgisch-nationalisme duurt na 170 jaar nog altijd, ongestraft, voort...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:33   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Citaat:
That's it.
Blij dat een vlaamsnationalist deze formule ook eens (serieus?) in overweging wil nemen.
Het is een mogelijkheid, zoals alles een mogelijkheid moet kunnen zijn. Waarom verzet jij je echter systematisch tegen de andere gedachte?
Puur eigenbelang, of wat dacht je?

Citaat:
De cyclische tijdsopvatting van Arnold Toynbee en Oswald Spengler dus? Mja, daar zit iets in, in tijd is uiteraard alles mogelijk en zeker "in the long run", enig probleem echter is dat we allemaal dood zijn in the long run.
Ik ken die heren noch hun werk van dichtbij, maar zeg eens, zit ik dan intuïtief in goed gezelschap aangaande mijn niet lineaire opvatting over de loop der gebeurtenissen

Citaat:
Ik vind het nogal straf dat we moeten wachten tot de slinger naar de andere kant doorslaat.
Zoals steeds heb je doeners en toeschouwers.
Jij wil actie en dat is je goed recht.
Of je voor afsplitsing ooit een meerderheid achter jou aan krijgt, dat zal ik nauwlettend aanschouwen.
Citaat:
Je kan immers niet ontkennen dat we vanaf 1830 tot vandaag een evolutie meemaken die een splitsing van Vlaanderen en Wallonië steeds dichterbij brengt?
Klopt.
En wat is de reden?
Lees de titel van mijn topic, en je beseft wat ik wil zeggen.......

Citaat:
Vanaf de eerste schuchtere staatshervormingen (democratisch afgedwongen by the way) tot de belangrijkste van 1993 zien we een gestage evolutie van de overheveling van bevoegdheden, tot tenslotte de oprichting van afzonderlijke parlementen waar die bevoegdheden beleidsmatig worden uitegewerkt.
En functioneert het naar ieders voldoening?
Niet antwoorden Jonas, ik weet het zo ook al......

Citaat:
Bovendien zijn al onze partijen al van in de jaren '70 gesplitst in twee vleugels enz...
Net zoals vele sportbonden b.v.
En behoef je nadere uitleg omtrent de redenen?
Neen, je weet best dat het ook een centenkwestie was: niet vlaams geen subsidies.

Citaat:
Ik zie niet in waarom we BELEIDSMATIG de klok zouden moeten terugdraaien
Reculer pour mieux sauter.

Citaat:
om alle dramatische gevolgen van de federalisering weg te werken?
Blij dat je de tragiek van de federalisering ook inziet.

Citaat:
Het lijkt me logisch dat we nu "all the way" gaan, aangezien we nu toch al zo ver gekomen zijn.
Deze redenering kan me niet bekoren: we zijn nu al tien kilometer verkeerdelijk rechts afgedraaid, laat ons nog wat verder verkeerd rijden.

Citaat:
Integenstelling tot wat jij denkt gaat zo'n terugdraaien ook handen vol geld kosten en bovendien zijn alle voorgaande uitgaven daardoor nutteloos.
Minder bewindslieden zal alvast geen méérkost zijn.

Citaat:
Die zwijgende massa trekt zich van het ondemocratische karakter van de huidige staat niets aan.
Die massa haalt ook ongeïnteresseerd de schouders op voor de krijsende minderheid van de 10% separatisten.

Citaat:
Vergeet niet dat veel mensen in 1996 niet eens wisten dat er zoiets bestond als bevoegdheden op het eigen niveau.
Omdat ze er dan ook nooit een voordeeltje van ondervonden.
Ik herhaal, die federalisering werd door de vlaamse overheidsinstanties aangegrepen om dapper bovenop de fed's in onze zakken te tasten.
Tel je briefjes met mica-venstertje maar eens waar de hoekige, hongerige vlaamse leeuw haar klauwen begerig naar je portemonnee uitstrekt.........

Citaat:
De meeste mensen snappen bovendien geen jota van het nut van de scheiding der machten (afgedwongen na de Franse revolutie!). Geef mij de kans, en ik vind een meerderheid van de Belgen bereid om die scheiding der machten af te schaffen.
Jonas! Je gaat toch niet gaan ronselen bij de blokaanhang

Citaat:
Dat is dus geen argument, de meerderheid van de kiezers in Antwerpen wil zijn allochtone buur ook graag op het vliegtuig zetten, maar dat neemt ook niemand serieus.
Eén op drie is nog geen meerderheid, maar het gaat er vervaarlijk naartoe.

Citaat:
In Holland heeft 25´% van de kiezers voor een dode man gestemd, waar is de ratio heen?
Die 25% kan zich reeds opnieuw klaarmaken om bollekeskermis over te doen, samen met de rest van de niet-populistisch-gevoelige kiezers.

Citaat:
De slinger kan steeds terugslaan, uit recent onderzoek bleek dat wel 30% van de mensen de vorst meer macht wou geven! Voor we het weten zitten we weer in het Ancien-Régime.
Geen bangmakerij Jonas!
Uit welke hoek kwam d�*t onderzoek trouwens?

Citaat:
Jij gaat met je hyper-begicisme even dik in de fout als al die bejaarde mensen op het Vlaams Nationaal zangfeest, bij beide strekkingen zie ik een gebrek aan rationaliteit.
Even dik?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:42   #105
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

SS, zeg eens iets positief ipv altijd maar te vitten op andere mensen hun overtuiging. Leg mij eens uit wat de meerwaarde is van de belgische constructie, zeker nu meer en meer bevoegdheden terecht naar Euopa enerzijds, en naar Vlaanderen anderzijds worden overgeheveld?
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:42   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Tja SS, nu kan u wel de clichéverwijtjes in de trend van Vlaamsnationalisten zijn allen Nazi's en ander bla bla bla uit uw koelkast halen, maar op zich verandert dit niets aan uw hand en span diensten voor de belangengroepen die ik hierboven vermeldde.
Uw deviatie van het onderwerp spreekt boekdelen.
Ik sprak geen waardeoordeel uit over de broodheer die gediend werd.
Noch over de belgische van nu, nog over de duitse van toen. Dat heeft de geschiedenis reeds voldoende in mijn plaats gedaan.
Gelieve mij dus geen woorden i.c. verwijten van nazi in de mond te leggen.

Wat me wel aanstaat: je beseft plots dat het om belangen gaat.
Ik dien inderdaad belangen.
Aan eenieder de keuze om eerstens zijn eigen belangen te dienen, en vervolgens die van zijn naasten en verwanten.

Separatisten denken (in mijn ogen verkeerdelijk) dat ze hun belangen beter verdedigen in een aparte staat.
Belgicisten willen houden wat er is, en nemen met graagte de mogelijkheden aan, hun geboden door België. Deze groep is tot spijt van wie het benijdt, nog steeds een (vaak stilzwijgende) meerderheid.

Separatisten-Belgicisten:
1-10
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:47   #107
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
SS, zeg eens iets positief ipv altijd maar te vitten op andere mensen hun overtuiging. Leg mij eens uit wat de meerwaarde is van de belgische constructie, zeker nu meer en meer bevoegdheden terecht naar Euopa enerzijds, en naar Vlaanderen anderzijds worden overgeheveld?
Ok Waarde Godfried.
Als eenzame belg in dit separatistische kluwen is het niet echt makkelijk om positief te blijven, maar daar gaan we:

De Nationale Opera (De Munt) is een Belgisch gezelschap van wereldfaam, waar zelfs vele (anders zo fanatiek-nationalistisch-franse)Parijzenaars hun bloedeigen Opera de Paris voor in de steek laten.

Positief genoeg?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 12:47   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Tja SS, nu kan u wel de clichéverwijtjes in de trend van Vlaamsnationalisten zijn allen Nazi's en ander bla bla bla uit uw koelkast halen, maar op zich verandert dit niets aan uw hand en span diensten voor de belangengroepen die ik hierboven vermeldde.
Uw deviatie van het onderwerp spreekt boekdelen.
Ik sprak geen waardeoordeel uit over de broodheer die gediend werd.
Noch over de belgische van nu, nog over de duitse van toen. Dat heeft de geschiedenis reeds voldoende in mijn plaats gedaan.
Gelieve mij dus geen woorden i.c. verwijten van nazi in de mond te leggen.

Wat me wel aanstaat: je beseft plots dat het om belangen gaat.
Ik dien inderdaad belangen.
Aan eenieder de keuze om eerstens zijn eigen belangen te dienen, en vervolgens die van zijn naasten en verwanten.

Separatisten denken (in mijn ogen verkeerdelijk) dat ze hun belangen beter verdedigen in een aparte staat.
Belgicisten willen houden wat er is, en nemen met graagte de mogelijkheden aan, hun geboden door België. Deze groep is tot spijt van wie het benijdt, nog steeds een (vaak stilzwijgende) meerderheid.

Separatisten-Belgicisten:
1-10
Waar zitten de BUBbers en Moi? Op het (Belgisch) kerkhof?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:12   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
SS, zeg eens iets positief ipv altijd maar te vitten op andere mensen hun overtuiging. Leg mij eens uit wat de meerwaarde is van de belgische constructie, zeker nu meer en meer bevoegdheden terecht naar Euopa enerzijds, en naar Vlaanderen anderzijds worden overgeheveld?
Ok Waarde Godfried.
Als eenzame belg in dit separatistische kluwen is het niet echt makkelijk om positief te blijven, maar daar gaan we:

De Nationale Opera (De Munt) is een Belgisch gezelschap van wereldfaam, waar zelfs vele (anders zo fanatiek-nationalistisch-franse)Parijzenaars hun bloedeigen Opera de Paris voor in de steek laten.

Positief genoeg?
En die fanatiek nationalistische Parijzenaars laten natuurlijk ook de Brusselse De Munt in de steek moest zijn Belgische gezelschap in de handen van het verre en cultuurbarbaarse Vlaanderen vallen.
Of bedoelde je dat Vlaanderen dat zal doen als het niet meer Belgisch is?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:14   #110
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Superstaaf heb je het gezien

De Belgische driekleur naar de maan (kostprijs: bijna een half miljard Bef) [size=7]lll[/size]

Binnen afzienbare tijd gaat deze driekleur nogmaals naar de maan, maar dan in figuurlijke betekenis
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:22   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Superstaaf heb je het gezien

De Belgische driekleur naar de maan (kostprijs: bijna een half miljard Bef) [size=7]lll[/size]

Binnen afzienbare tijd gaat deze driekleur nogmaals naar de maan, maar dan in figuurlijke betekenis
Tja, Sabena moest en zou de Belgische driekleur op elke luchthaven ter wereld brengen. Eender tot welke prijs. Prijs die nog altijd niet geweten mag zijn. Daarvoor krijgt de zowat belangrijkste getuige terzake, die door de parlementaire onderzoekscommissie wordt opgeroepen, nog rap de titel van minister van Staat vooraleer zijn getuigenis op tafel komt.
Zeer netjes van onzen Albert...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:24   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Superstaaf heb je het gezien

De Belgische driekleur naar de maan (kostprijs: bijna een half miljard Bef) [size=7]lll[/size]

Binnen afzienbare tijd gaat deze driekleur nogmaals naar de maan, maar dan in figuurlijke betekenis

De horde der secessisten groeit maar aan en aan. Schaam jullie om deze eenzame cavalier seule zo te bestoken!

Enfin, zolang ze enkel de Belgische forumkrijger Superstaaf® onderuithalen, kan op het niveau waar de lamp écht brandt, mijn broodheer de nodige regelingen treffen, en de toekomst van mijn Dierbaar Belgisch Vaderland veilig stellen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:38   #113
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ok Waarde Godfried.
Als eenzame belg in dit separatistische kluwen is het niet echt makkelijk om positief te blijven, maar daar gaan we:
De Nationale Opera (De Munt) is een Belgisch gezelschap van wereldfaam, waar zelfs vele (anders zo fanatiek-nationalistisch-franse)Parijzenaars hun bloedeigen Opera de Paris voor in de steek laten.
Positief genoeg?
Is dat de enige reden waarom België moet blijven bestaan?
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:39   #114
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Is dat de enige reden waarom België moet blijven bestaan?
Is een grijpstuiver de enige reden waarom vlaanderen apart moet?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 13:49   #115
gauthier
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Gembloux
Berichten: 1
Standaard

Mevrouw Knuppel,
Ik ben achttien jaar oud, ik woon naast Gembloux en ik geloof sterk in de toekomst van België.
Ik ben verleden jaar tijdens 3 maanden in Antwerpen geweest. Ik heb lessen in de secundair onderwijs gevolgd. Ik heb geen verschillen opmerken tussen hem en mijn franstallige vrienden. We houden van feest doen (met jupiler zeker!!!), van de leve genieten en we willen onze studies slagen.
Ik heb met hem over de communautaire problemen
gepraat. Ik heb geen enkele mens gevonden die de scheiding van België wilden. Het is alleen de politici die meer macht willen. Als ze federaliseren, zullen er meer plaatsen zijn voor ministers,... Meer politiek vrienden die een belangrijke baan hebben.
De enige vershil tussen de belgen is de taal. Vandaag, is het niet een detail? Iedereen is twee- of drie- of meer- talige. We kunnen de anderen begrijpen.
Waarom niet samen gaan om een mooie toekomst voor iederren bouwen. Een enige Belgishe politiek om het land te ontwikkelen (Op economisch, sociaal, milieu gebieden). Om een echt positief imago van België voor het buitenland te geven. Om een begrijpelijke politieke systeem voor iedereen te hebben.

Soory voor de fouten maar ik heb deze boodschaap vlug geschreven en mijn Nederlands is nog niet echt goed (ik zal het verbeteren).

Leve België!!!!

Een belg die op zijn land trots is.

PS: De meerderheid van mensen die voor VB stemmen, doen het niet tegen België maar wel als reactie tegen de traditionele partijen (of, in Antwerpen, tegen de groote hoeveelheid van buitenlanders( dit is ook triest)).
gauthier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 14:46   #116
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

@ Superstaaf: enkele argumenten die geen verband houdenmet geld of materialisme

-Institutioneel: Het kluwen van regels en beschermingsmechanismen veroorzaken op elk beleidsvlak voor immobilisme. Ook worden we voor de helft door mensen waarop we niet kunnen stemmen vertegenwoordigd.

-Politiek: Het conservatieve "socialisme" vormt in Wallonië het grootste machtsblok terwijl het in Vlaanderen niets meer voorstelt.

-Economisch: De Waalse en de Vlaamse economie verschillen fundamenteel. Eén overkoepelend beleid werkt remmend op de ontplooingskansen van beide landsgedeeltes.

-Een steeds sterker wordend Europa maakt het Belgische echelon totaal overbodig. Zowel Wallonië als Vlaanderen verdienen een eigen stem op het Europees vlak waardoor ze ook op dit niveau hun vaak tegenstrijdige belangen ten volle kunnen verdedigen.

-juridisch: De Franstalige hoven en rechtbanken volgen bijna slaafs de jurisprudentie van de Franse hoven terwijl dit in vlaanderen niet het geval is. Eén hof van cassatie kan hierdoor onmogelijk een coherente Belgische rechtspraak creëren.

-cultureel: het francofone gevoel van culturele meerderwaardigheid vormt de basis van een neokoloniale expansiedrang die we in Brussel en de Vlaamse rand aan de lijve kunnen ondervinden.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 14:53   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gauthier
Mevrouw Knuppel,
Ik ben achttien jaar oud, ik woon naast Gembloux en ik geloof sterk in de toekomst van België.
Ik ben verleden jaar tijdens 3 maanden in Antwerpen geweest. Ik heb lessen in de secundair onderwijs gevolgd. Ik heb geen verschillen opmerken tussen hem en mijn franstallige vrienden. We houden van feest doen (met jupiler zeker!!!), van de leve genieten en we willen onze studies slagen.
Ik heb met hem over de communautaire problemen
gepraat. Ik heb geen enkele mens gevonden die de scheiding van België wilden. Het is alleen de politici die meer macht willen. Als ze federaliseren, zullen er meer plaatsen zijn voor ministers,... Meer politiek vrienden die een belangrijke baan hebben.
De enige vershil tussen de belgen is de taal. Vandaag, is het niet een detail? Iedereen is twee- of drie- of meer- talige. We kunnen de anderen begrijpen.
Waarom niet samen gaan om een mooie toekomst voor iederren bouwen. Een enige Belgishe politiek om het land te ontwikkelen (Op economisch, sociaal, milieu gebieden). Om een echt positief imago van België voor het buitenland te geven. Om een begrijpelijke politieke systeem voor iedereen te hebben.

Soory voor de fouten maar ik heb deze boodschaap vlug geschreven en mijn Nederlands is nog niet echt goed (ik zal het verbeteren).

Leve België!!!!

Een belg die op zijn land trots is.

PS: De meerderheid van mensen die voor VB stemmen, doen het niet tegen België maar wel als reactie tegen de traditionele partijen (of, in Antwerpen, tegen de groote hoeveelheid van buitenlanders( dit is ook triest)).
Geachte jongeheer Gauthier,

Proficiat voor je moed om het tegen de separatisten op te durven nemen. Het zal wel de moed der wanhoop zijn, vermoed ik.

Gelijk heb je als je zegt dat de Antwerpenaars niet allemaal op het Vlaams Blok stemmen maar als reactie tegen het beleid van hun politici. Zijn regeren echter al 171 jaar lang typisch Belgisch en zullen dat blijven doen zolang dit land bestaat: zeer slecht, met andere woorden. Het ergste is dat ze na zoveel jaren niet beter meer weten en dat zij dit zelfs in het onafhankelijke Vlaanderen nog minstens vijftig jaar zullen verderzetten vooraleer die slechte, Belgische invloeden uitgewasemd zijn. Ik zal dus niet meer meemaken dat er hier van een net, Vlaams bestuur sprake zal zijn. Hoogstens maak ik de Vlaamse onafhankelijkheid nog mee. Jij wel, dus aan jou de toekomst.

By the way, als er 'gesecesseerd" wordt zijn er heel wat ministers minder nodig. Vandaar dat degenen die er nu zijn, er alle belang bij hebben het land NIET te helpen splitsen. Dat de vrienden van politici ook meeprofiteren van de beschikbare baantjes is trouwens een kunst waar ze in jouw landsdeel wel zeer goed in gespecialiseerd zijn. Het volk zal het dus zelf moeten doen en daar moet het eerst voor ontwaken. Ik heb echter de indruk dat niet alleen het Vlaamse volk aan het ontwaken is.

Maak jij intussen je eigen volk maar klaar voor zijn eigen onafhankelijkheid van euh....Vlaanderen?
Ik zie dat je op weg bent om een betere buur van ons te worden dan dat we ooit landgenoten waren. (Je spreekt al onze taal en het begrip komt wellicht ook nog eens) Zelf ben ik al redelijk drietalig maar voor een goede buur wil ik jouw taal ook nog leren en ze misschien zelfs fout-arm schrijven ook.
Zoals je zelf zegt is het spreken van een taal maar een "detail". Daarom dat de franstaligen zich de laatste tijd zo haasten om zelfs die afschuwelijke taal der Vlamingen te leren natuurlijk.

Vanzelfsprekend zullen wij er alles aan doen om een beter imago in het buitenland te verwerven, te beginnen met Wallonië. Daarvoor moeten we echter eerst een Vlaamsgezind ministerie van buitenlandse zaken krijgen en eenzelfde diplomatie. Een Vlaamsgezinde monarchie is echter teveel van het goede. Wij kiezen liever zelf ons staatshoofd. Je ziet het, we zullen dus toch eerst onafhankelijk moeten worden.
Leve Vlaanderen!



Vlaamse groeten,
Knuppel
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 20:42   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Is dat de enige reden waarom België moet blijven bestaan?
Die flaminganten hebben nooit genoeg. Noch geld noch argumenten, 't zal nooit volstaan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 20:45   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Is dat de enige reden waarom België moet blijven bestaan?
Die flaminganten hebben nooit genoeg. Noch geld noch argumenten, 't zal nooit volstaan.
Idem dito met de Belgicisten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 20:57   #120
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
@ Superstaaf: enkele argumenten die geen verband houdenmet geld of materialisme

-Institutioneel: Het kluwen van regels en beschermingsmechanismen veroorzaken op elk beleidsvlak voor immobilisme. Ook worden we voor de helft door mensen waarop we niet kunnen stemmen vertegenwoordigd.
Dat is dan ook mijn argument om terug naar de unitaire staat te gaan.
Transparantie
Eenvoud van bestuur
Minder wetgevende, uitvoerende en rechterlijke organen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
-Politiek: Het conservatieve "socialisme" vormt in Wallonië het grootste machtsblok terwijl het in Vlaanderen niets meer voorstelt.
Het socialisme is één strekking en men vindt dit evenals het liberalisme aan beide kanten van de taalgrens terug. Weliswaar ietwat assymetrisch, maar eigenlijk minder erg nog dan de katholieke zuil. Houd die uit de bestuurlijke organen en een zeker evenwicht is perfect realiseerbaar. (Zie Aalst: binnenkort 18 jaar paars!)

Citaat:
-Economisch: De Waalse en de Vlaamse economie verschillen fundamenteel. Eén overkoepelend beleid werkt remmend op de ontplooingskansen van beide landsgedeeltes.
Andere dan geldzakargumenten had je beloofd! Je hield het welgeteld twee paragraafjes vol zonder in kruideniersgekreun te vervallen!

Citaat:
-Een steeds sterker wordend Europa maakt het Belgische echelon totaal overbodig.
........ en een vlaamse confettiestaat nog overbodiger. Althans indien je de Europese gedachte consequent wil doortrekken.
Citaat:
Zowel Wallonië als Vlaanderen verdienen een eigen stem op het Europees vlak waardoor ze ook op dit niveau hun vaak tegenstrijdige belangen ten volle kunnen verdedigen.
Hebben ze dan nu niet voldoende zitvlees op Europees fluweel?

Citaat:
-juridisch: De Franstalige hoven en rechtbanken volgen bijna slaafs de jurisprudentie van de Franse hoven terwijl dit in vlaanderen niet het geval is. Eén hof van cassatie kan hierdoor onmogelijk een coherente Belgische rechtspraak creëren.
En een vlaamse rechtspraak gaat soelaas brengen?
Gedenk eens hoe het vlaamse gedeelte van het repressieapparaat de snelheidscontroles voor de vlamingen slaafs uitvoert.
Ze moesten er fier op zijn: hun eigen volk kloten als de beesten. Typisch vlaams. Spaar me ervan dat die machtswellustelingen het voor 100% voor het zeggen krijgen.

Citaat:
-cultureel: het francofone gevoel van culturele meerderwaardigheid vormt de basis van een neokoloniale expansiedrang die we in Brussel en de Vlaamse rand aan de lijve kunnen ondervinden.
Het is een ware bezoeking om cultuur naar onze smaak en in onze taal te beleven. Tijd dat we ondergronds gaan. Vooraleer de VLAAMSE ministers van cultuur nog wat VLAAMSE orkesten afschaffen, nietwaar Polle VAN GREMBERGEN?????
Tussen haakjes, was cultuur niet één van de eerste zaken die gesplitst werden????
Een ferm NON-argument dus.

ALLEZ-JOEP
Andere en beter argumenten buiten de geldzak.......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be