Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2005, 17:19   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Eindeloopbaan: BUB verdedigt de Belgen!

VISIE VAN DE B.U.B. INZAKE EINDELOOPBAAN



Het rommelt in de wereld van de arbeid. Aanleiding is het “eindeloopbaandebat”.



Wanneer dienen werknemers met pensioen te gaan?



Voor de B.U.B. zou er geen vaste pensioenleeftijd mogen zijn. Indien mensen ouder dan 65 jaar nog wensen te werken, moeten zij dat kunnen, ook in dienstverband. Zelfstandigen kunnen dat vandaag ook al. Zij zullen daardoor niet méér pensioen krijgen, maar zullen uiteraard meer verdienen en hun oude leven nuttiger vinden.



Brugpensioen is een luxe die zoveel mogelijk dient beperkt te worden. Indien wij onze sociale zekerheid betaalbaar wensen te houden, is het best zoveel mogelijk mensen aan het werk te houden tot een zo hoog mogelijke leeftijd. Uitzonderingen voor harde beroepen zoals bijv. onderwijzers, verplegers en metaalarbeiders dienen te worden behouden.



Voorts is een sterke daling van de arbeidskosten essentieel. De afschaffing van het federalisme en de serieuze ontwikkeling van het toerisme in België kunnen hiertoe de nodige financiële zuurstof geven. Vooral in de horeca zullen er zo vele jobs worden gecreëerd.



Zwart werk is oneerlijke concurrentie en dient te worden beteugeld. Dat is uiteraard eenvoudiger te realiseren wanneer de administratieve rompslomp tot een minimum wordt beperkt door een doorgedreven “e-government” en wanneer de arbeidslasten ernstig verlaagd worden.



De B.U.B. is bereid van het bovenstaande werk te maken en is dus duidelijk geen monothematische partij, maar een centrumpartij die wil werken aan een modern en vrij België met behoud van de nationale solidariteit.
Patriot! is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:23   #2
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De B.U.B. is bereid van het bovenstaande werk te maken en is dus duidelijk geen monothematische partij, maar een centrumpartij die wil werken aan een modern en vrij België met behoud van de nationale solidariteit.
Uw partij is dus weer een burgerlijke partij zonder meer...
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:23   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

m.a.w, tenzij je metaalarbeider, verpleegster of onderwijzer bent, arbeiten tot uw 65ste. Das nog extremer dan onze huidige overheid.

Nog een reden meer om zeker niet op de deze flutpartij te stemmen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:29   #4
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Eindeloopbaan: BUB verdedigt de Belgen!
En wat zullen de stakers zijn, die op 28 oktober staken en betogen? Niet-belgen misschien? Allemaal migranten? Of slachtoffers van de Vlaams-Nationale pers? Het zijn maar vragen hé.
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:32   #5
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Die mannen willen de economie doen herleven op basis van toerisme

Je moet eerlijk gezegd wel zot zijn om als buitenlander naar onze prachtige caraïbische stranden te komen of onze welige savanne en jungle... Om nog maar te zwijgen over onze piramides en kastelen aan de seine.

Zeg, Vlaamse schilderijen kunnen ze evengoed in Franse of Italiaanse musea bezoeken hoor...
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:33   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
En wat zullen de stakers zijn, die op 28 oktober staken en betogen? Niet-belgen misschien? Allemaal migranten? Of slachtoffers van de Vlaams-Nationale pers? Het zijn maar vragen hé.
Een paar tienduizende goedgelovige zielen, waarvan een aantal ongetwijfeld de beste bedoelingen heeft, maar opgejut zijn door een meedogenloze, bloeddorstige linkse kliek die enkel geïnteresseerd is in macht - en daar gerust onze economie en dus vele duizenden jobs voor laat sneuvelen.
Patriot! is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:34   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
m.a.w, tenzij je metaalarbeider, verpleegster of onderwijzer bent, arbeiten tot uw 65ste. Das nog extremer dan onze huidige overheid.
Nee! We zeggen dat het brugpensioen beperkt moet worden, wat noodzakelijk is voor het betaalbaar houden van onze Sociale Zekerheid, maar niet dat het zonder meer wordt afgeschaft.
Patriot! is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:51   #8
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Die mannen willen de economie doen herleven op basis van toerisme

Je moet eerlijk gezegd wel zot zijn om als buitenlander naar onze prachtige caraïbische stranden te komen of onze welige savanne en jungle... Om nog maar te zwijgen over onze piramides en kastelen aan de seine.

Zeg, Vlaamse schilderijen kunnen ze evengoed in Franse of Italiaanse musea bezoeken hoor...
Zo gek is dat niet. Frankrijk is het meest toeristische land ter wereld (niet echt de Caraïben) en trekt 7 miljoen bezoekers per jaar met enorme staatsinkomsten tot gevolg. Als België daarvan een vierde kan lokken, zal dat het BNP sterk verhogen.
Hans1 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:55   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Een paar tienduizende goedgelovige zielen, waarvan een aantal ongetwijfeld de beste bedoelingen heeft, maar opgejut zijn door een meedogenloze, bloeddorstige linkse kliek die enkel geïnteresseerd is in macht - en daar gerust onze economie en dus vele duizenden jobs voor laat sneuvelen.
De pers van de afgelopen weken niet gelezen? Hoe elke, maar dan ook elke commentator van leer trok tegen de vakbonden? De professionele vakbondshater Yves Desmet op kop? En ondanks dat mag men zich inderdaad aan tienduizenden verwachten. En opgejut door welke linkse kliek? Misschien niet gemerkt hoe Cortebeecker alles aan deed om het niet tot stakingen te laten komen? maar dat het juist de basis is, ja de Belgen [SIZE=1](laat mij dat woord eens zelf gebruiken)[/SIZE] de vakbondstop hebben gedwongen. Misschien niet gezien dat er op 7 oktober ook ACV-ers, tegen de ordewoorden van hun vakbond in, mee gestaakt hebben? Weet je wie er gaat staken? Goedgelovige zielen? Die stemmen BUB. Maar wie er gaat staken zijn arbeiders die het in hun botten voelen wat het is om te moeten travakken. Een wereld waar jij niet in komt.
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 17:58   #10
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
De pers van de afgelopen weken niet gelezen? Hoe elke, maar dan ook elke commentator van leer trok tegen de vakbonden? De professionele vakbondshater Yves Desmet op kop? En ondanks dat mag men zich inderdaad aan tienduizenden verwachten. En opgejut door welke linkse kliek? Misschien niet gemerkt hoe Cortebeecker alles aan deed om het niet tot stakingen te laten komen? maar dat het juist de basis is, ja de Belgen [SIZE=1](laat mij dat woord eens zelf gebruiken)[/SIZE] de vakbondstop hebben gedwongen. Misschien niet gezien dat er op 7 oktober ook ACV-ers, tegen de ordewoorden van hun vakbond in, mee gestaakt hebben? Weet je wie er gaat staken? Goedgelovige zielen? Die stemmen BUB. Maar wie er gaat staken zijn arbeiders die het in hun botten voelen wat het is om te moeten travakken. Een wereld waar jij niet in komt.
Ik dacht dat het VB tegen de stakingen was. Maar nu weet ik het echt niet meer, hoor.
Hans1 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:00   #11
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Wel, je denkt goed. Het VB is tegen stakingen. Proficiat om uw grote kennis inzake politiek hier ten toon te spreiden.
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:01   #12
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Zelfs VB'ers kennen hun eigen partij niet, dus hoef ik me zeker niet te schamen.

Ben je nu ook tegen het VB? Eens zien of je consequent bent.
Hans1 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:03   #13
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Dat heb je zeer goed opgemerkt. U bent een pienter mannetje. Ik ben inderdaad tegen het VB. Blijf zo voort doen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 23 oktober 2005 om 18:03.
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:06   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Proficiat. Doe ook zo verder !

Mogen we ook weten waarom, buiten het feit dat ze tegen stakingen zijn?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 oktober 2005 om 18:07.
Hans1 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:08   #15
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

En U, bent U net als het VB tegen de staking, of voor?
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:10   #16
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

U ontwijkt mijn vraag.
Hans1 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:12   #17
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

O nee, ieder om beurt. Ik heb een vraag beantwoord, nu gij. Zijt gij voor de staking, of net als het VB er tegen?
driewerf is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:26   #18
bie6601
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Een paar tienduizende goedgelovige zielen, waarvan een aantal ongetwijfeld de beste bedoelingen heeft, maar opgejut zijn door een meedogenloze, bloeddorstige linkse kliek die enkel geïnteresseerd is in macht - en daar gerust onze economie en dus vele duizenden jobs voor laat sneuvelen.
Opgejut , opgejut .
Wel gemakkelijk he er zo over denken heb je al eens bij die mensen rond gehoord of ze opgejut zijn of echt kwaad .
Ik denk echt kwaad dat ben ik toch want heel deze regering is volledig tegen de gewone arbeider hoe je het nu keert of draait .
En dat is niet alleen te zien met de beslissing over de einde loopbaan maar ook met al de rest dat ze nu willen invoeren .
Als ze dan toch zoveel mensen willen aan het werk krijgen waarom is de vervanging van de loopbaanonderbreking dan afgeschaft .
En willen ze niet op de eis van het ABVV om deze terug in te voeren ingaan .
Volgens mij zouden er dan toch elke keer terug wat mensen kunnen werken voor maanden of jaren .
Heel die regeling dat ze nu willen invoeren draagt niets bij aan de vermindering van de werkloosheid in tegendeel zelfs maar ja als jij er een weet vertel het me dan .
En daarom is het volk boos dat de pot op is oke dat geloven we en dat er verandering moet komen dat kunnen we begrijpen .
Maar deze regeling die helpt alleen de put van nu te delven maar volgend jaar is hij eens zo groot .
En dat ziet zelfs de gewone arbeider he zoals ik wij zijn wel geen dommerikken he die zomaar gaan staken .
Er zit veel meer achter dan alleen vroeger willen stoppen met werken .
Het punt is dat dit niet de juiste oplossing zal zijn en wat gaan ze volgend jaar dan nog uitvinden .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 23 oktober 2005 om 18:27.
bie6601 is offline  
Oud 23 oktober 2005, 18:57   #19
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik dacht dat het VB tegen de stakingen was. Maar nu weet ik het echt niet meer, hoor.
Want driewerf is echt wel hardcore VB'er...
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 23 oktober 2005, 20:28   #20
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
O nee, ieder om beurt. Ik heb een vraag beantwoord, nu gij. Zijt gij voor de staking, of net als het VB er tegen?
Ik ben tegen stakingen om die reden. Nu aan u om op mijn vraag te antwoorden.
Hans1 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be