Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 21:18   #21
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
neen Pietje het VB zal zorgen voor de ontkrachting van de leugens die er door de gemeenschap betaalde progressieve leekrachten wordt ingepomd. In hoeverre de realiteit dat al niet gedaan heeft uiteraard.
Mijn waarde Ilfaco,
Hoe (en in hoeverre) kan de realiteit een selectief onderscheid maken tussen leugens erin ingepompt door een progressieve leerkracht en leugens erin geramd door een niet-progressieve leerkracht? (Vooropgesteld dat de realiteit al in staat zou zijn een onderscheid te kunnen maken tussen waarheid en onwaarheid, vanzelfsprekend).
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 oktober 2005 om 21:23.
4x10E6 is offline  
Oud 24 oktober 2005, 21:21   #22
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Ik heb ook mijn lentefeest gehad, op mijn zes jaar, ik weet niet wat daar het katholieke equivalent van is.

Het is gewoon hetzelfde als bij pausaanbidders, maar dan zonder kerk enz.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 24 oktober 2005, 21:23   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik heb ook mijn lentefeest gehad, op mijn zes jaar, ik weet niet wat daar het katholieke equivalent van is.

Het is gewoon hetzelfde als bij pausaanbidders, maar dan zonder kerk enz.
op je 6 jaar doe je je eerste communie, op je 12de je plechtige communie. want dan ben je groot genoeg om er zelf over te beslissen. volgens de kerk dan.
ingenious is offline  
Oud 24 oktober 2005, 21:26   #24
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Als je niet oppast zal ik de draad eens in JOUW kader steken!
Iets gerookt of zo?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 25 oktober 2005, 00:15   #25
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

Ik vind dit een goeie actie, want rechts wordt in de meeste scholen idd afgebroken, en als docenten te weten komen dat je een rechtsdenkend iemand bent kan dit zwaar in je nadeel zijn...
Diether is offline  
Oud 25 oktober 2005, 08:41   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Mijn waarde Ilfaco,
Hoe (en in hoeverre) kan de realiteit een selectief onderscheid maken tussen leugens erin ingepompt door een progressieve leerkracht en leugens erin geramd door een niet-progressieve leerkracht? (Vooropgesteld dat de realiteit al in staat zou zijn een onderscheid te kunnen maken tussen waarheid en onwaarheid, vanzelfsprekend).
Datgene dat via staatswege wordt gesteund op velerlei manieren wordt stukken gemakkelijker (en ongemerkter!) opgenomen dan datgene dat 'zwartzakken' te zeggen hebben die al gedemoniseerd werden lang voor ze, met eender met welke pamfletten, aan de schoolpoorten geraakten.
De reclamewereld waar de hedendaagse Slangen hun (rijkelijk vergoede) werk doen is daar het mooiste bewijs van.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 oktober 2005 om 08:42.
Knuppel is offline  
Oud 25 oktober 2005, 09:47   #27
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard

ik vind het redelijk normaal.

In een school pleit men voor gelijkheid, voor respect jegens uw medestudenten en tracht men de kinderen op te voeden met een positief wereldbeeld.

Het is dan ook logisch dat dergelijk kader niet in een rascistische haatpartij past. Eerder links - liberaal ... Dit wil niet betekenen dat men openlijk kaart voor een of andere partij moet trekken, maar het onderwijs draait rond het ontwikkelen van kritische zin, en dat is iets waar het VB vies van is ...
ik laat liever mijn kinderen opgroeien met de jeugdige onschuldigheid dan ze al vol te pompen met haat vooraleer ze met de echte wereld in aanraking komen.
Ze mogen daarna nog altijd zelf beslissen of ze de demagogie van het blok volgen of hun kritische zin bewaren.
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline  
Oud 25 oktober 2005, 10:22   #28
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Was het trouwens niet de voorzitter van Vlaams Belang Jongeren die vorige donderdag is opgepakt in Gent? En dat was niet omdat er flyers uitgedeeld werden.


Ten tweede; linkse indoctrinatie? In een katholieke school als de mijne vorig jaar, was het eerder de gewoonte dat we een stortvloed aan verwijten kregen als we tegen het VB ingingen in sommige lessen. En ten tweede werd een marxistische mening niet bepaald getollereerd.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 25 oktober 2005, 10:37   #29
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
[SIZE=4]PERSMEDEDELING 24 OKTOBER 2005

Vlaams Belang Jongeren Halle-Vilvoorde

Heb je zelf een mening ?[/SIZE]



Ondanks het feit dat het onderwijs op school politiek neutraal moet zijn, stellen de Vlaams Belang Jongeren vast dat anno 2005 het Vlaams Belang nog steeds tijdens bepaalde lessen bewust in een negatief daglicht wordt gesteld. Om in te gaan tegen deze indoctrinatie werd dan ook gestart met een pamflettencampagne aan de schoolpoorten. De campagne luidt: "Heb je zelf een mening".

Vaak ontvangen de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) klachten van leerlingen en/of ouders uit de regio Halle-Vilvoorde waarbij tijdens de lessen Nederlands, geschiedenis, zedenleer, godsdienst enz. leugens over het Vlaams Belang worden verteld en waarbij personen die ook maar zouden overwegen om enige sympathie, begrip of interesse te hebben voor de standpunten van het Vlaams Belang aan de schandpaal worden genageld.

Na enkele pamfletacties - reeds meer dan 1000 pamfletten werden verdeeld - aan schoolpoorten van vorige week, werd vandaag een pamfletactie gehouden aan de schoolpoort van het Koninklijk Atheneum in Grimbergen. Weer werd de linkse indoctrinatie bewezen. Een vrouwelijke leerkracht verplichtte de leerlingen de pamfletten aan haar af te geven.

Sommige moedige leerlingen kwamen terug om aan de actievoerders enkele tientallen pamfletten te vragen om deze vervolgens ongezien de school in te 'smokkelen' en toch nog onder de andere leerlingen te verdelen.

Ook de komende dagen zullen de Vlaams Belang Jongeren aan enkele schoolpoorten postvatten. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Een eigen mening is niet gelijk aan de opgedrongen mening van een leerkracht! Met deze succesvolle campagne krijgen de studenten alvast de kans om zich te informeren.

Jörgen Noens
Persverantwoordelijke VBJ Halle-Vilvoorde
0479/33.82.34

Reno Mechant
Voorzitter VBJ regio Halle-Vilvoorde
0477/58.37.91

Luk Raekelboom
Voorzitter VBJ afdeling Grimbergen
0495/90.16.84
"Denk zelf" zeggen onze anarchistische "vrienden" en ik kan ze geen ongelijk geven.
Volksstormer is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:14   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens

Vaak ontvangen de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) klachten van leerlingen en/of ouders uit de regio Halle-Vilvoorde waarbij tijdens de lessen Nederlands, geschiedenis, zedenleer, godsdienst enz. leugens over het Vlaams Belang worden verteld en waarbij personen die ook maar zouden overwegen om enige sympathie, begrip of interesse te hebben voor de standpunten van het Vlaams Belang aan de schandpaal worden genageld.
Kan je zo een voorbeeld geven om welke 'leugens' het zou gaan? Want uit ervaring weet ik dat elke kritiek op het VB automatisch als links indoctrinatie en leugens worden afgedaan. We weten al 25 jaar lang dat het VB geen kritiek tolereerd niet van links en zeker niet binnenskamers. Dat weten we dan weer van ex-VB'rs die ons hun ervaringen hebben verteld.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:25   #31
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Kan je zo een voorbeeld geven om welke 'leugens' het zou gaan? Want uit ervaring weet ik dat elke kritiek op het VB automatisch als links indoctrinatie en leugens worden afgedaan. We weten al 25 jaar lang dat het VB geen kritiek tolereerd niet van links en zeker niet binnenskamers. Dat weten we dan weer van ex-VB'rs die ons hun ervaringen hebben verteld.
het gaat er hem over dat het niet de taak van een school is om over politiek te praten, en als dat toch gebeurt moet die discussie gevoerd worden tussen leerlingen zelf en mag de leraar geenszinds zijn machtspositie gebruiken om bepaalde strekkingen te verketteren of te verbloemen.

denk je dat jongeren niet kritisch genoeg zijn om zelf uit te zoeken wat ze wensen te geloven en wat niet?

maar dit geldt niet enkel voor leerkrachten, ook chiro leiders en dergelijke zouden er moeten op gewezen worden dat zij een jeugdbeweging zijn en geen centrum voor politieke indoctrinatie.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:28   #32
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het gaat er hem over dat het niet de taak van een school is om over politiek te praten, en als dat toch gebeurt moet die discussie gevoerd worden tussen leerlingen zelf en mag de leraar geenszinds zijn machtspositie gebruiken om bepaalde strekkingen te verketteren of te verbloemen.

denk je dat jongeren niet kritisch genoeg zijn om zelf uit te zoeken wat ze wensen te geloven en wat niet?

maar dit geldt niet enkel voor leerkrachten, ook chiro leiders en dergelijke zouden er moeten op gewezen worden dat zij een jeugdbeweging zijn en geen centrum voor politieke indoctrinatie.
Een belangrijke opvoedingstaak ligt er onder meer in om te waarschuwen tegen racisme, xenofobie en discriminatie. Als je daar ene probleem mee hebt zegt dat meer dan genoeg over jezelf.

En wat jeugdbewegingen betreft: wat te denken van NJSV, VNJ, NSV enz????
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 25 oktober 2005 om 11:29.
thePiano is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:33   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een belangrijke opvoedingstaak ligt er onder meer in om te waarschuwen tegen racisme, xenofobie en discriminatie. Als je daar ene probleem mee hebt zegt dat meer dan genoeg over jezelf.

En wat jeugdbewegingen betreft: wat te denken van NJSV, VNJ, NSV enz????
Ligt er dan ook geen taak weggelegd voor de jeugdbewegingen om de kinderen te waarschuwen voor de sossen waar corruptie hoog tij viert?
daiwa is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:33   #34
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een belangrijke opvoedingstaak ligt er onder meer in om te waarschuwen tegen racisme, xenofobie en discriminatie. Als je daar ene probleem mee hebt zegt dat meer dan genoeg over jezelf.

En wat jeugdbewegingen betreft: wat te denken van NJSV, VNJ, NSV enz????
het is aan iedereen om zelf uit te maken wat hij racisme, xenofobie en discriminatie vindt. u vindt het vb racistisch en xenofobisch, ik niet, dit is meer een semantische dan een politieke discussie.

de scholen zijn er om wiskunde en geschiedenis te onderwijzen, niet om waardeoordelen over politieke partijen te geven. net zoals jeugdbewegingen er zijn om aan jeugdwerking te doen en spelletjes en kampen te organiseren, niet om 12 jarigen wijs te maken dat als het vb aan de macht komt niemand nog lang haar mag hebben (iets dat wel degelijk gebeurt)
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:36   #35
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
En wat jeugdbewegingen betreft: wat te denken van NJSV, VNJ, NSV enz????
dat is totaal wat anders, indien je deel gaat uitmaken van dergelijke bewegingen heb je reeds duidelijk een ideologische keuze gemaakt. iemand van 18 jaar gaat bij het nsv omdat hij een rechts nationalist is, iemand van 10 jaar gaat niet bij de scouts omdat hij graag deel uitmaakt van een linkse beweging.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:38   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het is aan iedereen om zelf uit te maken wat hij racisme, xenofobie en discriminatie vindt. u vindt het vb racistisch en xenofobisch, ik niet, dit is meer een semantische dan een politieke discussie.

de scholen zijn er om wiskunde en [SIZE=3]geschiedenis[/SIZE] te onderwijzen, niet om waardeoordelen over politieke partijen te geven. net zoals jeugdbewegingen er zijn om aan jeugdwerking te doen en spelletjes en kampen te organiseren, niet om 12 jarigen wijs te maken dat als het vb aan de macht komt niemand nog lang haar mag hebben (iets dat wel degelijk gebeurt)
WOII maakt deel uit vd "vaderlandse geschiedenis", en de vlaemsche collaboratie met de toenmalige bezetter is dat ook. Het is dan ook logisch om op de gevaren te wijzen van een partij die stelselmatig zulke oud-collaborateurs (al dan niet posthuum) in de bloemen zet.
Pietje is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:40   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
WOII maakt deel uit vd "vaderlandse geschiedenis", en de vlaemsche collaboratie met de toenmalige bezetter is dat ook. Het is dan ook logisch om op de gevaren te wijzen van een partij die stelselmatig zulke oud-collaborateurs (al dan niet posthuum) in de bloemen zet.
Zoals ik eerder al zei , Pietje, ligt er dan ook geen taak weggelegd voor de jeugdbewegingen om de kinderen te waarschuwen voor de sossen waar corruptie hoog tij viert? Zelfs voor moord draaiden ze hun hand niet om.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 oktober 2005 om 11:41.
daiwa is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:44   #38
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
WOII maakt deel uit vd "vaderlandse geschiedenis", en de vlaemsche collaboratie met de toenmalige bezetter is dat ook. Het is dan ook logisch om op de gevaren te wijzen van een partij die stelselmatig zulke oud-collaborateurs (al dan niet posthuum) in de bloemen zet.
u weet even goed dan ik dat er verscheidene manieren zijn om de vlaamse collaboratie in zowel de eerste als de tweede wereldoorlog te benaderen, het is geen kwestie van zwart of wit.

we kunnen misschien ook aan de leerlingen gaan onderwijzen dat indien er nooit een belgische revolutie zou zijn gekomen er hoogst waarschijnlijk nooit een eerste wereldoorlog zou zijn gekomen, wat automatisch de directe voedingsbodem van de opgang van hitler zou hebben weggenomen en hoogst waarschijnlijk ook wo 2 zou tegengehouden hebben. in dat opzicht heeft het belgicisme dus rechtstreeks aanleiding hebben gegeven tot de dood tientallen miljoenen europeanen en zou het heelneerlandisme die feiten tegengehouden hebben.

als je maar ver genoeg zoekt kun je alles uitleggen
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:51   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
u weet even goed dan ik dat er verscheidene manieren zijn om de vlaamse collaboratie in zowel de eerste als de tweede wereldoorlog te benaderen, het is geen kwestie van zwart of wit.

we kunnen misschien ook aan de leerlingen gaan onderwijzen dat indien er nooit een belgische revolutie zou zijn gekomen er hoogst waarschijnlijk nooit een eerste wereldoorlog zou zijn gekomen, wat automatisch de directe voedingsbodem van de opgang van hitler zou hebben weggenomen en hoogst waarschijnlijk ook wo 2 zou tegengehouden hebben. in dat opzicht heeft het belgicisme dus rechtstreeks aanleiding hebben gegeven tot de dood tientallen miljoenen europeanen en zou het heelneerlandisme die feiten tegengehouden hebben.

als je maar ver genoeg zoekt kun je alles uitleggen
Zou zou zou..................indien indien indien............
Op die manier kan je alle feiten natuurlijk naar je hand zetten.
Pietje is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:56   #40
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Zou zou zou..................indien indien indien............
Op die manier kan je alle feiten natuurlijk naar je hand zetten.
ik zet die feiten niet naar mijn hand, ik zeg gewoon dat je op elke ideologie kunt schieten als je maar ver genoeg zoekt. er zijn bijvoorbeeld ook linkse vlaams nationalisten, zijn dat ook nazis?

bovendien weet u heel goed dat zeer veel vlaamse collaborateurs verre van nazis waren, maar dat past niet in uw winkel en dus houd u het maar bij de gebruikelijke veralgemeningen simplifieringen
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be