Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2018, 17:14   #181
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Omdat Jambon hier aan Abdeslam mogelijk de kans geeft om naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te trekken. Omwille van geen eerlijk proces door politieke beïnvloeding van de uitspraak.
Ik begrijp echt niet waarom Abdeslam geen eerlijk proces zou kunnen krijgen omdat procedurefouten vermeden worden.
Bobke is offline  
Oud 12 februari 2018, 17:15   #182
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Ik noem het plat op de buik gaan om zichzelf in de kijker te werken niet een talent, net zoals het voor een hoer weinig talent vraagt de benen te spreiden om geld te verdienen...
En dat je het 'recht' bijna wiskundig noemt is een belediging voor wiskundigen en wetenschappers. Er zijn veel te veel rechtsgeleerden in dit land en hun maatschappelijk nut is mi zeer miniem, zo niet zelfs onbestaande of negatief.
Otherwise is offline  
Oud 12 februari 2018, 18:08   #183
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.255
Standaard

Die vergelijking met "wiskunde" is inderdaad belachelijk. Een wiskundige uitkomst, bijv. 1+1 = 2 blijft geldig, zelfs als je ze op een verkeerde manier zou bekomen.

Bijv. 16/64 = 1/4. Ik zeg, ik kom aan dit resultaat door de 6 in teller en noemer te elimineren. Helemaal fout, maar in Belgische justitie zou daaruit volgen dat 16/64 niet meer gelijk mag zijn aan 1/4.

Dus, Abdeslam moet vrij. Fijn, hij heeft een mislukte bomaanslag gepleegd, zijn bom ging niet af. En zegt dat zijn lot in handen van Allah ligt. Als vrije man lijkt me de kans 100% zeker dat hij zijn mislukte aanslag zal willen goedmaken tov Allah, met mogelijk nog enkele tientallen doden en zwaargewonden, verbrand, geamputeerd enz... enz... maar voor Mary hoeft dit niet in overweging genomen te worden. De advocatuur is dan het enige beroep waar enige vorm van ethiek verboden is.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 12 februari 2018, 18:38   #184
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dus, Abdeslam moet vrij. Fijn, hij heeft een mislukte bomaanslag gepleegd, zijn bom ging niet af. En zegt dat zijn lot in handen van Allah ligt. Als vrije man lijkt me de kans 100% zeker dat hij zijn mislukte aanslag zal willen goedmaken tov Allah, met mogelijk nog enkele tientallen doden en zwaargewonden, verbrand, geamputeerd enz... enz... maar voor Mary hoeft dit niet in overweging genomen te worden. De advocatuur is dan het enige beroep waar enige vorm van ethiek verboden is.
Deze rechtszaak gaat uitsluitend over de mislukte arrestatie met wapengeweld van Abdeslam. Niet over de bomaanslagen en de Parijse schietpartijen.

Als een beklaagde geen recht op verdediging heeft dan is er vast en zeker geen ethiek. Het gerecht is in de fout gegaan voor de zoveelste keer. Ik vind het eigenaardig dat iedereen daarover stapt.

Als Mary deze fout door de vingers kijkt, en dat blijkt later, riskeert hij geroyeerd te worden van de balie.
Gipsy is offline  
Oud 12 februari 2018, 18:55   #185
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Deze rechtszaak gaat uitsluitend over de mislukte arrestatie met wapengeweld van Abdeslam. Niet over de bomaanslagen en de Parijse schietpartijen.

Als een beklaagde geen recht op verdediging heeft dan is er vast en zeker geen ethiek. Het gerecht is in de fout gegaan voor de zoveelste keer. Ik vind het eigenaardig dat iedereen daarover stapt.

Als Mary deze fout door de vingers kijkt, en dat blijkt later, riskeert hij geroyeerd te worden van de balie.
Die arrestatie is sterk gelinkt aan de aanslagen in Maalbeek en Zaventem. Weigering om die verbanden te zien is ook al zo 'n anomalie. Niet in verband met de rechtzaak, maar wat de gevolgen van vrijlating zullen zijn.

Abdeslam's recht op verdediging wordt niet geschonden door de taal van die brief. Hem daarvoor vrij laten is absurd.

Als ik Mary's beenhouwer was zou hij in elk geval geroyeerd worden uit mijn winkel. Of nee, alvorens hem te royeren ik zou hem misschien wat rot vlees verkopen. Kleine procedurefout in de koelinstallatie.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 12 februari 2018 om 19:00.
Zucht is offline  
Oud 13 februari 2018, 07:40   #186
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die arrestatie is sterk gelinkt aan de aanslagen in Maalbeek en Zaventem. Weigering om die verbanden te zien is ook al zo 'n anomalie. Niet in verband met de rechtzaak, maar wat de gevolgen van vrijlating zullen zijn.

Abdeslam's recht op verdediging wordt niet geschonden door de taal van die brief. Hem daarvoor vrij laten is absurd.

Als ik Mary's beenhouwer was zou hij in elk geval geroyeerd worden uit mijn winkel. Of nee, alvorens hem te royeren ik zou hem misschien wat rot vlees verkopen. Kleine procedurefout in de koelinstallatie.
En bij de bakker? Een 'koekje' van eigen deeg geven?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 februari 2018 om 07:40.
Universalia is offline  
Oud 13 februari 2018, 07:59   #187
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die arrestatie is sterk gelinkt aan de aanslagen in Maalbeek en Zaventem. Weigering om die verbanden te zien is ook al zo 'n anomalie. Niet in verband met de rechtzaak, maar wat de gevolgen van vrijlating zullen zijn.

Abdeslam's recht op verdediging wordt niet geschonden door de taal van die brief. Hem daarvoor vrij laten is absurd.

Als ik Mary's beenhouwer was zou hij in elk geval geroyeerd worden uit mijn winkel. Of nee, alvorens hem te royeren ik zou hem misschien wat rot vlees verkopen. Kleine procedurefout in de koelinstallatie.
hoe naief kan die Mr Mary eigenlijk zijn ... en toch gaat hij nog op restaurant ...


Laatst gewijzigd door Anna List : 13 februari 2018 om 08:00.
Anna List is offline  
Oud 13 februari 2018, 08:46   #188
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Na al de heisa is de vraag : kan en durft Sven Mary 's morgens nog in de spiegel kijken? Als hij geen schuldgevoel heeft dan is hij de lucht die hij inademt niet waard. Ik spreek nooit geweld goed maar ik dit geval zou ik het ook niet afkeuren. Misschien had Sven Mary zelf ook beter op de aanslag in de luchthaven aanwezig geweest. Misschien had hij dan terug een beetje geweten gekregen?
Profiteur is offline  
Oud 13 februari 2018, 08:51   #189
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Na al de heisa is de vraag : kan en durft Sven Mary 's morgens nog in de spiegel kijken? Als hij geen schuldgevoel heeft dan is hij de lucht die hij inademt niet waard. Ik spreek nooit geweld goed maar ik dit geval zou ik het ook niet afkeuren. Misschien had Sven Mary zelf ook beter op de aanslag in de luchthaven aanwezig geweest. Misschien had hij dan terug een beetje geweten gekregen?
zever in pakskes, Mary doet zn job en doet dat bijzonder goed.

maar krijgt nu wel op restaurant een bord waar in gespuugd is telkens.


karma is a bitch!
Anna List is offline  
Oud 13 februari 2018, 09:15   #190
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Gelukkig kunnen meningen dan verschillen want in mijn ogen is Sven Mary een echte asshole. Beter kwijt dan rijk. Misschien hem eens in enkele ziekenhuizen uitnodigen om te zien wat bommen kunnen aanrichten? Of met enkele slachtoffers gaan praten. Hij was NIET verplicht om deze zaak aan te nemen. Maar als je ego en mediageilheid groter is dan je verstand dan doe je al eens de zotste dingen.

En ik keur de dreigementen naar zijn persoon en zeker naar zijn kinderen zeker niet goed. Maar ik kan sommige mensen wel heel goed begrijpen waarom ze dergelijke dreigementen gaan uiten.
Profiteur is offline  
Oud 13 februari 2018, 09:16   #191
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar krijgt nu wel op restaurant een bord waar in gespuugd is telkens.
Zolang het dat maar is en geen rattenvergif. Zou die eigenlijk nog ergens iets durven gaan drinken of eten? Of zou die een soort "voorproever" meenemen
Profiteur is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:03   #192
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zever in pakskes, Mary doet zn job en doet dat bijzonder goed.

maar krijgt nu wel op restaurant een bord waar in gespuugd is telkens.


karma is a bitch!
Al een geluk dat hij aan The Voice niet mee doet.
Skobelev is nu online  
Oud 13 februari 2018, 11:05   #193
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Al een geluk dat hij aan The Voice niet mee doet.
heuh?
toch vrij zeker dat Nathalia zou omdraaien ... die kan zo'n bink nooit laten schieten, hij is helemaal haar type.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 februari 2018 om 11:06.
Anna List is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:13   #194
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik begrijp echt niet waarom Abdeslam geen eerlijk proces zou kunnen krijgen omdat procedurefouten vermeden worden.
Het gaat niet om het al dan niet vermijden van procedurefouten. Het gaat er om dat een dergelijke inmenging van een politicus door de verdediging wel eens zou kunnen worden aangegrepen om in een latere fase op te werpen dat advocaten of rechters op die manier onder druk werden gezet.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 februari 2018 om 11:13.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:29   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heuh?
toch vrij zeker dat Nathalia zou omdraaien ... die kan zo'n bink nooit laten schieten, hij is helemaal haar type.
Was dat niet een flipper uit the voice dat iets in zijn soep gedraaid heeft gekregen?
Misschien moet hij eens slecht klaargemaakte kogelvis proberen op restaurant.
Skobelev is nu online  
Oud 13 februari 2018, 11:32   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat niet om het al dan niet vermijden van procedurefouten. Het gaat er om dat een dergelijke inmenging van een politicus door de verdediging wel eens zou kunnen worden aangegrepen om in een latere fase op te werpen dat advocaten of rechters op die manier onder druk werden gezet.
Een minister van binnenlandse zaken heeft nul komma nul invloed op rechtbanken of rechters.
Elke Vlaming en elke verkozene heeft het recht om uit te leggen wat verbeterd moet worden aan het actuele recht.
Stellen dat je het onbegrijpelijk vindt dat het in het huidige recht mogelijk is om een vrijspraak te vragen voor een moordenaar, omwille van een procedurefout, is een plicht voor een politieker die ik verkozen heb.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:36   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat niet om het al dan niet vermijden van procedurefouten. Het gaat er om dat een dergelijke inmenging van een politicus door de verdediging wel eens zou kunnen worden aangegrepen om in een latere fase op te werpen dat advocaten of rechters op die manier onder druk werden gezet.
Is dat niet wat vergezocht?
Hij heeft niet meer gedaan dan gezegd dat er gewerkt wordt aan een wetsvoorstel.
Daardoor zouden procedurefouten niet automatisch tot vrijspraak kunnen leiden.
Bobke is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:42   #198
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is dat niet wat vergezocht?
Hij heeft niet meer gedaan dan gezegd dat er gewerkt wordt aan een wetsvoorstel.
Daardoor zouden procedurefouten niet automatisch tot vrijspraak kunnen leiden.
ik dacht dat procedurefouten sowieso al een jaar of tien niet meer automatisch tot vrijspraak leidden...

beter lijkt het mij ervoor te zorgen dat het OM zich aan de procedures houdt en zijn job naar behoren doet.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 februari 2018 om 11:43.
Anna List is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:46   #199
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht dat procedurefouten sowieso al een jaar of tien niet meer automatisch tot vrijspraak leidden...

beter lijkt het mij ervoor te zorgen dat het OM zich aan de procedures houdt en zijn job naar behoren doet.
Hoelang is het geleden dat een drugsbende vrijkwam door een procedurefout?
Bobke is offline  
Oud 13 februari 2018, 11:49   #200
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoelang is het geleden dat een drugsbende vrijkwam door een procedurefout?
maar niet automatisch, de procedurefouten worden vandaag al beoordeeld door de rechter op hun soortelijk gewicht en impact op de rechtzaak. en terecht. een OM dat naar believen procedures aan de kant kan schuiven ondermijnt heel de rechtstaat. dat is de deur wijdt open naar willekeur, en t is nu al zo erg met de B justitie.

wie zn geschiedenis kent weet welke kant het opgaat met de B justitie als deze meer vrijheid krijgt. en dat is geen mooi plaatje!
Anna List is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be