Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2013, 10:56   #81
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hou niet zo héél véél van 'rock'.

Zoiets http://www.youtube.com/watch?v=2rWEaQJ5X-U , of dit http://www.youtube.com/watch?v=s7tAzx2fayM vind ik bijvoorbeeld wél fantastisch.


PS: Die man op de foto van die clip die jij hebt gepost doet mij denken aan Birol Ünel. Is hij het?
Ik zou ook niet van s'morgens tot s'avonds laat naar rock kunnen luisteren maar dit is toch wel leuk.

In jouw links hoor ik geen vocals. Voor de rest is het mooi. Ik ben ook geraakt door enkele van de schilderijen in de tweede link.

Yep, dat is inderdaad Birol in een scene uit Gegen die Wand.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 10:57   #82
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet alleen vrouwen zingen in het Arabisch.

Afgaande op uw waardering van Tinariwen zou ik u "Nass El Ghiwane" of "Lemchaheb" durven te suggereren.

Misschien vindt u die wel de moeite, misschien ook niet.

Dat er zo weinig van en naar het Arabisch vertaald wordt, vind ik meer dan zomaar doodjammer. Hopelijk verandert daar in de zo nabij mogelijke toekomst iets aan.
Marokkaanse punk, daar zit wel iets in.

Ik zeg niet dat er geen arabische muziek gemaakt wordt hé, maar die taal is zo arm aan hedendaagse cultuur dat het ronduit belachelijk is om het voor die reden een cultuur-taal te noemen.

Het enigste cultuur dat ze hebben is afkomstig van de volkeren die door de Islam veroverd zijn en dus van voor de arabirizering, om daar toch maar een woord aan te geven.

De arabische wereld heeft geen lees-cultuur en om die reden (volgens mij) ook geen wetenschappelijk cultuur, wat de bedoeling was van het niet vertalen, enkel de Koran was/is belangrijk. Er verschijnen in het nederlands alleen al zeker 10 keer meer vertalingen dan in de complete arabische wereld en dat zal niet vlug veranderen nu die nog meer islamitisch wordt met de huidige 'lente', wat een cultuur.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:21   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Marokkaanse punk, daar zit wel iets in.

Ik zeg niet dat er geen arabische muziek gemaakt wordt hé, maar die taal is zo arm aan hedendaagse cultuur dat het ronduit belachelijk is om het voor die reden een cultuur-taal te noemen.

Het enigste cultuur dat ze hebben is afkomstig van de volkeren die door de Islam veroverd zijn en dus van voor de arabirizering, om daar toch maar een woord aan te geven.

De arabische wereld heeft geen lees-cultuur en om die reden (volgens mij) ook geen wetenschappelijk cultuur, wat de bedoeling was van het niet vertalen, enkel de Koran was/is belangrijk. Er verschijnen in het nederlands alleen al zeker 10 keer meer vertalingen dan in de complete arabische wereld en dat zal niet vlug veranderen nu die nog meer islamitisch wordt met de huidige 'lente', wat een cultuur.
Ik heb er niet de minste behoefte aan om te ontkennen dat de Arabische landen een zéér ernstig probleem hebben wat betreft alfabetisering, leescultuur, vertalingen, ...

Dat neemt echter niet weg dat Arabisch wel degelijk een cultuurtaal is, noch dat er zelfs in het Arabisch wel wat meer is geschreven dan enkel religieuze teksten.

Met u en vele anderen hoop ik dat de 'Arabische lente' NIET zal leiden tot een verslechtering van de huidige toestand. Ik zal er echter mijn handen niet voor in het vuur steken. Zó zot ben ik nu ook weer niet.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:35   #84
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Marokkaanse punk, daar zit wel iets in.

Ik zeg niet dat er geen arabische muziek gemaakt wordt hé, maar die taal is zo arm aan hedendaagse cultuur dat het ronduit belachelijk is om het voor die reden een cultuur-taal te noemen.
Sorry maar je bewijst echt dat je totaal niks weet van de Arabische wereld. Het Arabisch is helemaal niet arm aan hedendaagse cultuur, de populaire muziek in Marokko anno 2013 is pakweg voor 75% Arabisch, hier in Vlaanderen is het voor 75 Engelstalig, de meeste Nederlandstalige groepen kopiëren dan nog de Amerikaanse stijl. Ik geef je wel gelijk dat ze geen leescultuur hebben, de gemiddelde Marokkaan zal niet snel een boek lezen.

Laatst gewijzigd door mvd : 2 maart 2013 om 11:36.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:01   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zou ook niet van s'morgens tot s'avonds laat naar rock kunnen luisteren maar dit is toch wel leuk.

In jouw links hoor ik geen vocals. Voor de rest is het mooi. Ik ben ook geraakt door enkele van de schilderijen in de tweede link.

Yep, dat is inderdaad Birol in een scene uit Gegen die Wand.
OK, bedankt voor de tip.

Van het volgende http://www.youtube.com/watch?v=XLtbjfy18lQ heb ik een véél betere versie op mp3, maar die vind ik op YouTube niet terug

En déze stem http://www.youtube.com/watch?v=dIOgNnCEtT0 vind ik lang niet slecht. Ook van dit nummer heb ik een andere versie op mp3 die ik op YouTube niet terugvind.


En déze engel http://www.youtube.com/watch?v=sg_VwtkmCCg heeft mij ertoe aangezet EINDELIJK eens met lessen Turks te beginnen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 2 maart 2013 om 12:12.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:05   #86
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Maar heeft hij geen punt dat het Engels steeds dominanter wordt in de Vlaamse media? Is onze cultuur (?) niet zeer sterk veramerikaniseerd? Of beschouw je juist die Amerikaanse mtv-eenheidsworst als 'onze cultuur'?
Of het Engels hier nu dominant aan het worden is, denk ik niet. Het is aanwezig en meer dan vroeger omdat de franstalige dominantie grotendeels aan het wegvallen is. En de franstaligen + hun taal hebben hier genoeg de plak gezwaaid in de voorbije decennia. Ik zie dat de Engelsen en Amerikanen niet op die manier doen, of we nu meer hun taal gebruiken of niet! Zij blijven in hun land.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:44   #87
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, bedankt voor de tip.

Van het volgende http://www.youtube.com/watch?v=XLtbjfy18lQ heb ik een véél betere versie op mp3, maar die vind ik op YouTube niet terug

En déze stem http://www.youtube.com/watch?v=dIOgNnCEtT0 vind ik lang niet slecht. Ook van dit nummer heb ik een andere versie op mp3 die ik op YouTube niet terugvind.


En déze engel http://www.youtube.com/watch?v=sg_VwtkmCCg heeft mij ertoe aangezet EINDELIJK eens met lessen Turks te beginnen.
Aha, den Baris Manco! Baris heeft nog een tijdje in het Luikse rondgezworven.

Hier zijn nog enkele van zijn tijdgenoten.

Erkin Koray
Mogollar
Cem Karaca


Fide Köksal hoor ik nu voor de eerste keer en ik ben aangenaam verrast.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:46   #88
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Sorry maar je bewijst echt dat je totaal niks weet van de Arabische wereld. Het Arabisch is helemaal niet arm aan hedendaagse cultuur, de populaire muziek in Marokko anno 2013 is pakweg voor 75% Arabisch, hier in Vlaanderen is het voor 75 Engelstalig, de meeste Nederlandstalige groepen kopiëren dan nog de Amerikaanse stijl. Ik geef je wel gelijk dat ze geen leescultuur hebben, de gemiddelde Marokkaan zal niet snel een boek lezen.
Er zijn ongeveer 400 miljoen Arabisch sprekenden tegenover een 18 miljoen Nederlandstaligen, en al wat ze kunnen tonen zijn Arabische liedjes en cultuur van 1000 jaar geleden.

Marokko is toch geen Arabisch land, hebben die dan geen zelfrespect meer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet alleen vrouwen zingen in het Arabisch.

Afgaande op uw waardering van Tinariwen zou ik u "Nass El Ghiwane" of "Lemchaheb" durven te suggereren.
Is dit Arabisch? Meestal zingen die berbers dacht ik.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:02   #89
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Intussen ben ik als vrijwilliger ook bedrijvig in "2 spraak" dwz een organisatie die één nederlandstalige koppelt aan één anderstalige die zich verder wil bekwamen in het Nederlands na de principes van de taal via een andere weg te hebben verworven.

Dit behelst het voeren van een "normale" conversatie & toevallig hadden we het in de laatste sessie over het feit dat inderdaad in het gemeentelijk antwerps onderwijs 49% van de leerlingen intussen "islamietische godsdienst" volgt.

(kwam niet aan bod in de 2spraak : het feit dat een gedeelte van die leerlingen meer dan waarschijnlijk "echte vlaamse moslims" in de betekenis van hebbende 4 vlaamse grootouders zijn)

De culturele verschillen tussen 1ste generatie moslim-immigranten en onze heimatscultuur zijn aanzienlijk, zelfs zonder de achteruitstelling van vrouwen in de maatschappij in rekening te brengen. Over het algemeen is het grootste probleem voor moslims de "immoraliteit" van de "westerse" beschaving : euthanasie, abortus, naaktheid zijn punten van afstoting. Maar zoals in alle gemeenschappen in een multiculturele maatschappij zijn de individuele verschillen groot. Niet alleen tussen de generaties maar ook tussen de diversiteit in afkomst : noordafrikaanse moslims, afrikaanse moslims, turkse, pakistaanse enz...

Waar de vroegere "officiële" en "politiek correcte" politiek ernaar streefde dat de (tijdelijk ?) geïmmigreerden zoveel mogelijk hun "eigenheid" moesten behouden en
assimilatie en integratie als foutief werden gezien ; staat de huidige politiek hier volledig anders tegenover gezien de bewustwording dat de immigranten (moslims en andere) hier waarschijnlijk zijn om te blijven.

Men kan dit zien als een totale mislukking van een multiculturele maatschappij
men kan dit evengoed zien als een totale ovewinning van het "multiculturalisme"
wat een grootstedelijke cultuur met een zeer grote diversiteit tot gevolg heeft.

De meest multiculturele steden ter wereld zijn dan ook (niet noodzakelijk in die volgorde) Amsterdam, New York en Antwerpen - bepaald geen saaie monolietische steden !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:10   #90
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Intussen ben ik als vrijwilliger ook bedrijvig in "2 spraak" dwz een organisatie die één nederlandstalige koppelt aan één anderstalige die zich verder wil bekwamen in het Nederlands na de principes van de taal via een andere weg te hebben verworven.

Dit behelst het voeren van een "normale" conversatie & toevallig hadden we het in de laatste sessie over het feit dat inderdaad in het gemeentelijk antwerps onderwijs 49% van de leerlingen intussen "islamietische godsdienst" volgt.

(kwam niet aan bod in de 2spraak : het feit dat een gedeelte van die leerlingen meer dan waarschijnlijk "echte vlaamse moslims" in de betekenis van hebbende 4 vlaamse grootouders zijn)

De culturele verschillen tussen 1ste generatie moslim-immigranten en onze heimatscultuur zijn aanzienlijk, zelfs zonder de achteruitstelling van vrouwen in de maatschappij in rekening te brengen. Over het algemeen is het grootste probleem voor moslims de "immoraliteit" van de "westerse" beschaving : euthanasie, abortus, naaktheid zijn punten van afstoting. Maar zoals in alle gemeenschappen in een multiculturele maatschappij zijn de individuele verschillen groot. Niet alleen tussen de generaties maar ook tussen de diversiteit in afkomst : noordafrikaanse moslims, afrikaanse moslims, turkse, pakistaanse enz...

Waar de vroegere "officiële" en "politiek correcte" politiek ernaar streefde dat de (tijdelijk ?) geïmmigreerden zoveel mogelijk hun "eigenheid" moesten behouden en
assimilatie en integratie als foutief werden gezien ; staat de huidige politiek hier volledig anders tegenover gezien de bewustwording dat de immigranten (moslims en andere) hier waarschijnlijk zijn om te blijven.

Men kan dit zien als een totale mislukking van een multiculturele maatschappij
men kan dit evengoed zien als een totale ovewinning van het "multiculturalisme"
wat een grootstedelijke cultuur met een zeer grote diversiteit tot gevolg heeft.

De meest multiculturele steden ter wereld zijn dan ook (niet noodzakelijk in die volgorde) Amsterdam, New York en Antwerpen - bepaald geen saaie monolietische steden !
Binnen onafzienbare tijd is Antwerpen hoofdzakelijk Moslim, dat is geen multiculturele gemeenschap meer, er is hoogstens nog 'multicultuur' binnen de moslim gemeenschap. Daar gaat deze topic over, Antwerpen gaat in een snel tempo over in een mono-cultuur van moslims. Multicultuur in Antwerpen is hiermee dood en begraven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
(kwam niet aan bod in de 2spraak : het feit dat een gedeelte van die leerlingen meer dan waarschijnlijk "echte vlaamse moslims" in de betekenis van hebbende 4 vlaamse grootouders zijn)
Minder dan je denkt, zelfs Belgische moslims halen voor 75% (of meer) hun partners uit het thuisland, moslim kinderen met "4 vlaamse moslim grootouders" zijn dus uiterst zeldzaam tot zo goed als onbestaande.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:13   #91
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De meest multiculturele steden ter wereld zijn dan ook (niet noodzakelijk in die volgorde) Amsterdam, New York en Antwerpen - bepaald geen saaie monolietische steden !
De meest multiculturele stad ter wereld is Rio de Janeiro. Het is tevens het meest criminele hellegat dat je je maar kunt indenken.
Heeft het ene iets met het andere te maken? Neuuuuuh....
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:22   #92
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De meest multiculturele stad ter wereld is Rio de Janeiro. Het is tevens het meest criminele hellegat dat je je maar kunt indenken.
Heeft het ene iets met het andere te maken? Neuuuuuh....
E onde estão os muçulmanos?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:23   #93
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zijn ongeveer 400 miljoen Arabisch sprekenden tegenover een 18 miljoen Nederlandstaligen, ....
24 miljoen Nederlandstaligen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
.....en al wat ze kunnen tonen zijn Arabische liedjes en cultuur van 1000 jaar geleden.
?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
De meest multiculturele steden ter wereld zijn dan ook (niet noodzakelijk in die volgorde) Amsterdam, New York en Antwerpen - bepaald geen saaie monolietische steden !
Het zijn vaak de duurste, en gewildste steden.

Niet te vergelijken met de prijzen in de 100 % Vlaamse , blanke Westhoek.

Dat is wat de markt dus zegt over aantrekkelijkheid...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
E onde estão os muçulmanos?
Não tem muito

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 maart 2013 om 13:25.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:28   #94
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De meest multiculturele stad ter wereld is Rio de Janeiro. Het is tevens het meest criminele hellegat dat je je maar kunt indenken.
Heeft het ene iets met het andere te maken? Neuuuuuh....
Het is alvast niet saai, daar heeft hij gelijk in.

Antwerpen, jaarlijks officieel 1000 steekpartijen met gewonden of doden. Dat is meer dan de rest van Vlaanderen samen, het is er zeker niet saai. Ik wil dit ook niet compleet op de moslims afschuiven, vooral oost europeanen hebben een 'cultuur' van messen dragen en de rest van de 'jongeren' is zich ook zo gaan bewapenen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:41   #95
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het zijn vaak de duurste, en gewildste steden.

Niet te vergelijken met de prijzen in de 100 % Vlaamse , blanke Westhoek.

Dat is wat de markt dus zegt over aantrekkelijkheid...
Yep, al die moslims in Antwerpen betalen top prijzen voor hun huizen. Niet echt, vooral wijken zonder moslims zijn de dure gedeelten, toevallig hoor.

'In Antwerpen zijn de huizen te goedkoop'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...0045080490.htm
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:57   #96
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Afkomst/ethniciteit staat niet geheel los van cultuur. In de VS zie je bv dat er een duidelijke 'zwarte' cultuur is, zelfs vandaag bestaat die nog. Sinds de segregatie is afgeschaft zie je wel dat ze dichter naar elkaar toegroeien maar er zijn toch nog altijd verschillen binnen de VS. In elk geval jouw theorie dat alle culturen constant vreedzaam mixen en dat de islam daar de enige uitzondering op vormt slaat nergens op.
Heb je een voorbeeld van een cultuur waar de islam zich vreedzaam mee heeft gemixt?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:01   #97
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb je een voorbeeld van een cultuur waar de islam zich vreedzaam mee heeft gemixt?
Antwerpen? Ze hebben alvast geen oorlog moeten voeren om het te veroveren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:02   #98
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een hele grote cultuurtaal. En een verdomd belangrijke handelstaal.




Nooit in Marokko geweest zeker?
Alles wat we te horen en te zien krijgen over "Arabische toestanden" druipt van de cultuur, juist.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:11   #99
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Antwerpen? Ze hebben alvast geen oorlog moeten voeren om het te veroveren.
Ja, maar het is geen mix, het is een langzame maar zekere verovering!
Wacht tot ze helemaal in de meerderheid zijn...
Ik blijf dus zitten met mijn vraag.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:24   #100
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ja, maar het is geen mix, het is een langzame maar zekere verovering!
Wacht tot ze helemaal in de meerderheid zijn...
Ik blijf dus zitten met mijn vraag.
Daar ga je natuurlijk nooit een antwoord op krijgen want Moslims mogen niet mixen.

De beste optie die we hebben is ze zo goed mogelijk te scholen zodat ze meer en meer seculier worden en die dan ook beschermen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be