Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 13:22   #181
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Aangezien we in een land leven waar autofundamentalisme....
....blablabla
Er zijn hier in Belziek 2 klassen fundamentalisten: fanatieke aanhangers van overheid en fanatieke aanhangers van Islam.
Diegenen die de vrijheid wensen die een auto mogelijk maakt, zijn geen fundamentalisten maar welvaartisten.
Diegenen die tegen dat laatste zijn, zoals u, kunnen enkel bij de eersten horen.
Dwangadepten, die te asociaal zijn om te helpen in de samenleving, en om toch aan de bak te komen het moeten hebben van vrijheidsinperkingen / dwang.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 13:37   #182
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

http://www.vmx.be/meer-fijn-stof-bij...an-bij-diesels
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 13:40   #183
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
?????
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:13   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan uw proza te zien is de ezel er al. Nu nog een kar aankopen.

De voetgangers niet bijten, Garry!
Haha, hij heeft iets gevonden, onze schoolmeester. Nu is hij gelukkig.

't Klinkt allemaal 't zelfde, zolang ge de boodschap maar begrepen hebt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:25   #185
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Fiat Tipo 1.6 E-TORQ benzine, co² 147 g/km

Fiat Tipo 1.6 MULTIJET DIESEL, co² 110 g/km
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:59   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Snelheidsbeperking zone 30 maakt alles veilig.
https://www.youtube.com/watch?v=_zJ44eGF_xE

Laatst gewijzigd door Garry : 21 januari 2018 om 03:20.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 11:40   #187
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Fiat Tipo 1.6 E-TORQ benzine, co² 147 g/km

Fiat Tipo 1.6 MULTIJET DIESEL, co² 110 g/km
Fiat lijkt me prul.

Skoda Octavia III, 1,5 TSi benzine, 150 PK, tot 220 kmh desnoods, en slechts 114 g/km CO2 volgens norm. Bovendien de laatste euronorm 6C. En die haalt dat zonder benzineroetfilter.

https://www.adac.de/infotestrat/auto...i-act-ambition

Werkt met cilinderafschakeling bij weinig belasting, dus ook op 2 zuigers van de 4, CO2-norm zakt van 123 naar 114 tov 1,4 tsi-voorganger, tot 0,7 liter minder verbruik in de stad:
https://www.heise.de/autos/artikel/S...g-3809356.html

En nog een maatje groter dan die Tipo.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2018 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 13:50   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Fiat lijkt me prul.

Skoda Octavia III, 1,5 TSi benzine, 150 PK, tot 220 kmh desnoods, en slechts 114 g/km CO2 volgens norm. Bovendien de laatste euronorm 6C. En die haalt dat zonder benzineroetfilter.

https://www.adac.de/infotestrat/auto...i-act-ambition

Werkt met cilinderafschakeling bij weinig belasting, dus ook op 2 zuigers van de 4, CO2-norm zakt van 123 naar 114 tov 1,4 tsi-voorganger, tot 0,7 liter minder verbruik in de stad:
https://www.heise.de/autos/artikel/S...g-3809356.html

En nog een maatje groter dan die Tipo.
Dat scheelt toch alweer 0,007 cent per km.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 14:06   #189
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat scheelt toch alweer 0,007 cent per km.
En vooral het is geen vuile diesel.

Beter is natuurlijk een electrische wagen = 0 g/km CO2 norm.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2018 om 14:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 14:31   #190
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dat illustreert (nog eens) dat de regeltjes van de Commies feitelijk excuses zijn om autonome/zelfstandige mobiliteit te bannen. Enerzijds zitten de Commies een groter brandstofverbruik te hekelen, waardoor de keuze naar injectie wordt geforceerd, terwijl injectie in dat kader van lager brandstofverbruik fijnere deeltjes creeert, dat dan weer conflicteert met de uitstootregeltjes van de Commies.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 15:01   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En vooral het is geen vuile diesel.

Beter is natuurlijk een electrische wagen = 0 g/km CO2 norm.
Ik weet niet of dat scheelt zolang ik niet weet hoeveel van dat stof in mijn lijf zit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 15:23   #192
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Snelheidsbeperking zone 30 maakt alles veilig.
https://www.youtube.com/watch?v=_zJ44eGF_xE
Die drempels alomtegenwoordig... er is geen 1 te vinden waar door de vele remmen > optrekken cycli de klinkers niet in reeks jojo putten zijn ingedrukt.
Al dat remmen > optrekken heeft net hetzelfde gevolg als de files die de Commies veroorzaken: verbruik en uitstoot verhogen. De Commies zijn zelf oorzaak van de problemen die de Commies zogezegd zien en zogezegd willen tegengaan.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 15:37   #193
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Men is verwittigd, zelfs de ADAC verwittigt...

Citaat:
https://www.autoweek.nl/nieuws/adac-...auto-te-kopen/

ADAC RAADT AF NIEUWE DIESELAUTO TE KOPEN 'BETER EVEN WACHTEN TOT EURO 6D DE NORM IS'

30 JUNI 2017 14:59

Autoclub ADAC raadt autokopers aan voorlopig nog even geen diesel te kopen. Anders kon je nog weleens voor vervelende verrassingen komen te staan.

Wie in de markt is voor een nieuwe auto en vanwege het forse aantal kilometers het liefst een diesel rijdt, kan beter nog even wachten tot er auto's op de markt komen die voldoen aan de in 2020 verplichte Euro 6d-norm. Anders loop je het risico dat je volgend jaar met een verouderde dieselauto rijdt die over een paar jaar bepaalde steden al niet meer in mag. Dat zegt althans de Duitse autoclub ADAC (de tegenhanger van onze ANWB) bij monde van vicevoorzitter Ulrich Klaus Becker.

Dieselrijders zouden vanwege alle negatieve verhalen over dieselmotoren en de uitstoot van NOx bovendien onzeker zijn over de waardevastheid van hun eigen auto. "Wie één, twee jaar geleden een nieuwe auto heeft gekocht, moet al inleveren", zegt Becker.

Het aantal diesels onder nieuw verkochte personenauto's zou in Duitsland al hard afnemen en inmiddels ruim onder de 50 procent zijn gezakt, schrijft vakblad Automobiel Management. Mensen zijn bang dat ze in de toekomst uit bepaalde steden geweerd zullen worden, omdat er steeds meer zogeheten milieuzones worden ingevoerd.
Zelfs de euronorm 6C overslaan en wat wachten tot er autos euronorm 6D# zijn, die Norm is WTLC en RDE testcyclus begint vanaf 1 januari 2020# met RDE conformiteitsfactor 1,5.
(RDE staat voor real driving emissions, WLTC is de strengere labotest die de sjoemeltest NEDC aflost)



En tegen 2020 is de E-wagen doorgebroken...

# Nederlandstalige uitleg van de EU-commissie over de nieuwe euronormen en specifiek RDE-factor:
http://europa.eu/rapid/press-release...17-2821_nl.htm

Diegenen die geen ICE kopen hoeven daar niet over nadenken...

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2018 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 01:18   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Fiat lijkt me prul.

Skoda Octavia III, 1,5 TSi benzine, 150 PK, tot 220 kmh desnoods, en slechts 114 g/km CO2 volgens norm. Bovendien de laatste euronorm 6C. En die haalt dat zonder benzineroetfilter.

https://www.adac.de/infotestrat/auto...i-act-ambition

Werkt met cilinderafschakeling bij weinig belasting, dus ook op 2 zuigers van de 4, CO2-norm zakt van 123 naar 114 tov 1,4 tsi-voorganger, tot 0,7 liter minder verbruik in de stad:
https://www.heise.de/autos/artikel/S...g-3809356.html

En nog een maatje groter dan die Tipo.
De Tipo doet het heel goed, zolang je er niet van verwacht dat het een sportwagen is. Rijd gezapig, heel zacht en comfortabel. We hebben er nu zo twee in gebruik, een van de zoon en een van mijn echtgenote, alle twee automaat en ook daar hebben we geen klachten over. Verbruik kan ik nog niet veel zeggen, is nog te nieuw maar in april rijden we er mee naar Italië en dan zal ik meer weten.
De Tipo heeft in ieder geval één groot voordeel ten opzichte van een Mercedes of BMW, ...wanneer je 's ochtends op staat ben je te minste zeker dat hij er nog staat

Voor mijn zoon is dit zijn derde fiat, zijn eerste was een Punto, zijn tweede een Chevrolet waar hij niet erg tevreden van was maar , gelukkig voor hem, in Gent een stuk van een gevelmuur op terecht is gekomen en daar was hij niet tegen bestand. Daarna een Grande Punto en nu de Tipo Sedan. Mijn andere zoon zijn eerste Auto was een Punto waar hij in Wallonië 's nachts in de mist in volle snelheid op een ommuurd rondpunt is terecht gekomen met 4 inzittende. Twee wielen er af en de motor er half uit maar geen van de vier had ook maar één schram. Zijn tweede werd terug een Punto. Qua degelijkheid hoeft Fiat niet onder te doen voor andere.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2018 om 01:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 06:41   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En vooral het is geen vuile diesel.

Beter is natuurlijk een electrische wagen = 0 g/km CO2 norm.
Juist ja, want die elektriciteit komt zo uit de lucht vallen. En met wat geluk kan je 300 km rijden voor je hem weer voor ettelijke uren in het stopcontact kan pluggen. Als het maar niet regent, koud is en donker tegelijk en je daarenboven niet in de file staat want dan raak je misschien niet meer thuis voor uw batterij leeg is.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 januari 2018 om 06:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 08:01   #196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Nu heeft de procureur van Limburg de Limburgse politiezones flink de levieten gelezen omdat ze te weinig flitsen in de zone 30.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 08:54   #197
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Zone 30 is er enkel gekomen om de kassa te spijzen en helpt toch niet. Het enige wat men moet doen is deftige wegen aanleggen en een omleiding rond die 30 km/uur zones. Maar dat doen ze niet omdat ze dan een deel van hun inkomsten verliezen.

Nu ik ben ook niet heiliger dan de paus. Ik woon aan de buitenrand van een rustig dorp. Maar helaas zie ik ook dat ondanks de borden van 90 km/uur door 70 km/uur zijn vervangen het wagen- en het vrachtverkeer toeneemt. In aantallen en in snelheid. Sommige wagen vlammen hier echt hard voorbij. Het sluipverkeer van vrachtwagens is een factor maal tien, twintig, tot honderd gestegen. Van enkele vrachtwagens per uur naar tientallen per uur. Ik denk gemiddeld bijna elke minuut een vrachtwagen. Allemaal sluipverkeer die hier liever door denderen en drie kilometer verder in een zone 30 komen dan kilometerheffing te betalen. En waar staat de politie te controleren denk je? Juist in de zone 30. Ik ga veel joggen en als ik daar voorbij kom als de school begint of eindigt is het daar een grote ellende. Allemaal betere luxewagens en SUV's van madamekes die hun gasten van school komen halen. En daar passeren en wringen dan constant zware vrachtwagens door. En de politie vindt zich dan belangrijk en machtig om daar constant te liggen roepen en tieren.

Dus ofwel dat doorgaand verkeer omleiden ofwel de infrastructuur zodanig maken dat het zwaar verkeer er niet meer door kan. Een andere oplossing is de school verhuizen naar een rustige locatie en liefst in een doodlopende straat. Maar dat is onbegonnen dus de oplossing blijft verkeer omleiden. En dit voor elke dorpskern waar zone 30 gemaakt is. Maar dat de weerstand tegen zone 30 stijgt vind ik normaal. Laat ze nog wat verder doen en gans Vlaanderen is buiten een LEZ een zone 30 geworden. Niet dat het mij eigenlijk zou storen. Op voorwaarde dat het om de juiste reden zou gaan en niet alleen om de gemeentekas te spijzen. Ik blijf wel rustig wat thuis klungelen en zal wel met een een beetje leedvermaak naar al die gekken op de wegen kijken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 09:40   #198
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zone 30 is er enkel gekomen om de kassa te spijzen en helpt toch niet. Het enige wat men moet doen is deftige wegen aanleggen en een omleiding rond die 30 km/uur zones. Maar dat doen ze niet omdat ze dan een deel van hun inkomsten verliezen.

Nu ik ben ook niet heiliger dan de paus. Ik woon aan de buitenrand van een rustig dorp. Maar helaas zie ik ook dat ondanks de borden van 90 km/uur door 70 km/uur zijn vervangen het wagen- en het vrachtverkeer toeneemt. In aantallen en in snelheid. Sommige wagen vlammen hier echt hard voorbij. Het sluipverkeer van vrachtwagens is een factor maal tien, twintig, tot honderd gestegen. Van enkele vrachtwagens per uur naar tientallen per uur. Ik denk gemiddeld bijna elke minuut een vrachtwagen. Allemaal sluipverkeer die hier liever door denderen en drie kilometer verder in een zone 30 komen dan kilometerheffing te betalen. En waar staat de politie te controleren denk je? Juist in de zone 30. Ik ga veel joggen en als ik daar voorbij kom als de school begint of eindigt is het daar een grote ellende. Allemaal betere luxewagens en SUV's van madamekes die hun gasten van school komen halen. En daar passeren en wringen dan constant zware vrachtwagens door. En de politie vindt zich dan belangrijk en machtig om daar constant te liggen roepen en tieren.

Dus ofwel dat doorgaand verkeer omleiden ofwel de infrastructuur zodanig maken dat het zwaar verkeer er niet meer door kan. Een andere oplossing is de school verhuizen naar een rustige locatie en liefst in een doodlopende straat. Maar dat is onbegonnen dus de oplossing blijft verkeer omleiden. En dit voor elke dorpskern waar zone 30 gemaakt is. Maar dat de weerstand tegen zone 30 stijgt vind ik normaal. Laat ze nog wat verder doen en gans Vlaanderen is buiten een LEZ een zone 30 geworden. Niet dat het mij eigenlijk zou storen. Op voorwaarde dat het om de juiste reden zou gaan en niet alleen om de gemeentekas te spijzen. Ik blijf wel rustig wat thuis klungelen en zal wel met een een beetje leedvermaak naar al die gekken op de wegen kijken.
Inderdaad, voor de kas te vullen. Als het voor de veiligheid zou zijn zouden ze in eerste instantie er beter voor zorgen dat wie rijd zijn rijbewijs waardig is en dan hadden ze die zone 30 niet nodig, maar ja, dan kunnen ze niet langer verbaliseren en brengt dat geen geld in de lade. Dus laat de klungelaars maar verder aanmodderen en dan kunnen ze er straks zone 5 km/u van maken. Zolang dat de auto maar gecontroleerd is op veiligheid, de chauffeur is van geen belang.

Zet ze daar tussen en ze schijten alles onder; https://www.youtube.com/watch?v=cVDOKGhHBJw

Laatst gewijzigd door Garry : 23 januari 2018 om 09:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 10:43   #199
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De Tipo doet het heel goed, zolang je er niet van verwacht dat het een sportwagen is. Rijd gezapig, heel zacht en comfortabel. We hebben er nu zo twee in gebruik, een van de zoon en een van mijn echtgenote, alle twee automaat en ook daar hebben we geen klachten over. Verbruik kan ik nog niet veel zeggen, is nog te nieuw maar in april rijden we er mee naar Italië en dan zal ik meer weten.
De Tipo heeft in ieder geval één groot voordeel ten opzichte van een Mercedes of BMW, ...wanneer je 's ochtends op staat ben je te minste zeker dat hij er nog staat

Voor mijn zoon is dit zijn derde fiat, zijn eerste was een Punto, zijn tweede een Chevrolet waar hij niet erg tevreden van was maar , gelukkig voor hem, in Gent een stuk van een gevelmuur op terecht is gekomen en daar was hij niet tegen bestand. Daarna een Grande Punto en nu de Tipo Sedan. Mijn andere zoon zijn eerste Auto was een Punto waar hij in Wallonië 's nachts in de mist in volle snelheid op een ommuurd rondpunt is terecht gekomen met 4 inzittende. Twee wielen er af en de motor er half uit maar geen van de vier had ook maar één schram. Zijn tweede werd terug een Punto. Qua degelijkheid hoeft Fiat niet onder te doen voor andere.
Naja, een Fiat kan wel heus meevallen, maar wie weet kennen ze de andere automerken en hun eigenschappen niet echt? Wie weet komen de pannes pas na 5 jaar ofzo?

Ik wil je familie nu niet ongerust maken maar dit mag je wel eens lezen, hoe andere mensen ervaringen opgedaan hebben met "Italiaanse merken".
37.000 recente bevraagden lijkt me al een heel stevige basis voor een geloofwaardige enquête, bovendien deze nog eens gecombineerd met een enquête van 2015:

Citaat:
https://www.vroom.be/nl/dossier/auto...=artikel-sport

Volgens een enquête van het consumentenmagazine Test Aankoop vindt de Belgische automobilist vooral Japanse merken het betrouwbaarst. Onderaan het klassement vinden we vooral Italiaanse merken terug.

Wim Bervoets

19/01/2018 16:47:05

Test Aankoop vroeg aan 37.000 Europese chauffeurs, waaronder 9.000 Belgen, naar hun auto en hun ervaringen ermee. Het consumentenmagazine combineerde de resultaten met die van een gelijkaardige enquête uit 2015 en berekende een score op een totaal van 100 punten. Dat geeft het volgende klassement:


1. Lexus: 95

2. Honda: 93

Ex aequo. Porsche: 93

Ex aequo. Toyota: 93

5. Mitsubishi: 92

Vooral Japanse merken in de top 5 dus, met een opmerkelijke score voor Porsche. “Dat horen we graag”, zegt Bernard Van Bellingen, PR-manager bij Porsche. “We leggen onze kwaliteitseisen bijzonder hoog, zowel tijdens de productie als bij de verkoop en het onderhoud. De score toont aan dat onze klanten de kwaliteit krijgen die ze verwachten.”

Onderaan de ladder vinden we merken terug als Fiat (84), Alfa Romeo (83), Chrysler (82) en Dodge (80). De twee laatste merken worden in ons land al enkele jaren officieel niet meer ingevoerd. De producten van de FCA-groep zijn weliswaar een inhaalbeweging begonnen. Zo is Alfa Romeo bezig aan een langverwachte update van zijn modelgamma.

De Franstalige krant Le Soir kon het onderzoek al inkijken, en stelde vast dat de problemen die eigenaars met hun auto ondervinden vandaag vooral eerder elektronisch dan mechanisch zijn. De meeste problemen hebben volgens de krant te maken met boordelektronica (19%), remmen (8%) en elektronische motorsturing (8%).
Dat Fiat wat oubollige benzinemotoren heeft had ik al gedacht (en geen DSG), dat kan men aan de cijfers aflezen, die jij hier een paar maal geplakt hebt... Oubollig betekent natuurlijk niet minder duurzaam.

Citaat:
De Tipo heeft in ieder geval één groot voordeel ten opzichte van een Mercedes of BMW, ...wanneer je 's ochtends op staat ben je te minste zeker dat hij er nog staat
Daar kan ik gelijk geven bij "die premiummerken", maar er zijn heus nog veel andere betrouwbaardere en leuke merken die niet snel gepikt worden hoor. Bovendien is een diefstalverzekering toch niet onoverkomelijk? (andere discussie)

Allez dan voor die trip naar Italië, Fiat zal toch wel enkele jaren garantie geven. (grapje) Soit wij zijn thuis bij ADAC aangesloten.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2018 om 10:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 10:57   #200
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nu heeft de procureur van Limburg de Limburgse politiezones flink de levieten gelezen omdat ze te weinig flitsen in de zone 30.
FF de puntjes op de "i" zetten.

Ge kunt het ook anders schrijven/interpreteren: Volgens NV-A (Karoline Grosemans) kwam er in Limburg te weinig geld binnen via boetes uit de 30-zone's.
Er werd bewust niet gecontroleerde volgens de politie "wegens de grote, buitenproportionele gevolgen".
In Limburg wonen (politie-)mensen met verstand. Die zich concentreren op veiligheid i.p.v. geldklopperij. Maar die van de NV-A(ntwerpen) moeten zich natuurlijk hier weer komen moeien.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be