Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2020, 09:12   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Wilrijkse arts waarschuwt voor gevolgen 5G

Wellicht gaat men eerst 5G volledig uitrollen om binnen x aantal jaar vast te stellen dat er allerhande negatieve gevolgen van zijn. En dat allemaal omdat er een hoop debielen nog meer debiele filmpjes zouden kunnen kijken om hun smartphone.

https://www.hln.be/in-de-buurt/wilri...Plps7sCRKQBcuZ
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 09:29   #2
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wellicht gaat men eerst 5G volledig uitrollen om binnen x aantal jaar vast te stellen dat er allerhande negatieve gevolgen van zijn. En dat allemaal omdat er een hoop debielen nog meer debiele filmpjes zouden kunnen kijken om hun smartphone.

https://www.hln.be/in-de-buurt/wilri...Plps7sCRKQBcuZ
En die arts heeft opgezocht hoe 5G juist werkt?
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 09:35   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.725
Standaard

En mijn tandarts is bezig met alternatieve shit, niet eens een grap jammer genoeg. Het is niet omdat het een arts is dat het geloofwaardig moet zijn, daarvoor heb je wereldwijde onderzoeken die beweren dat de risico's aanvaardbaar zijn, net zoals de huidige GSM tech en röntgenfoto's.

Het voordeel van 5G is wel dat de straling niet ver mag dragen vanwege veiligheid, dat maakt dat je vlug buiten bereik bent bv op het platteland.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 09:36   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard

5G wordt niet overal op dezelfde manier uitgerold. De arts heeft wel een punt en hij klaagt ook het abundante gebruik van Wifi en 4G aan. Het is eerder de journalistiek die in de titel de aanklacht van 5G centraal zet, kwestie van lezers te lokken. Ik vind persoonlijk dat het BIPT en Europa de nodeloze verzadiging van het radiospectrum harder dienen aan te pakken.

Als je met een smartphone rondloopt en kijkt hoeveel Wifi netwerken er zijn in de gebouwde kom wordt het duidelijk dat deze niet efficiënt worden gebruikt.

Telenet en Proximus zouden ook belast moeten worden als ze de modems van hun klanten openstellen voor publieke wifi.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 januari 2020 om 09:38.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 10:00   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wellicht gaat men eerst 5G volledig uitrollen om binnen x aantal jaar vast te stellen dat er allerhande negatieve gevolgen van zijn. En dat allemaal omdat er een hoop debielen nog meer debiele filmpjes zouden kunnen kijken om hun smartphone.

https://www.hln.be/in-de-buurt/wilri...Plps7sCRKQBcuZ
Ondertussen blijkt dat jonge kinderen ernstige oogletsels kunnen oplopen als ze teveel op kleine schermpjes kijken.

1 uur / dag wordt aanzien als een limiet, op voorwaarde dat daarna 2 uur buiten gespeeld wordt, niet het spelen is belangrijk, maar ver voor je uitkijken.

Een schrikwekkend aantal tieners is bijziend door teveel op het schermpje te kijken en moet een bril dragen.
Dit is nog niet zo erg, maar op latere leeftijd zou het netvlies los kunnen komen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 januari 2020 om 10:00.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:14   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
5G wordt niet overal op dezelfde manier uitgerold. De arts heeft wel een punt en hij klaagt ook het abundante gebruik van Wifi en 4G aan. Het is eerder de journalistiek die in de titel de aanklacht van 5G centraal zet, kwestie van lezers te lokken. Ik vind persoonlijk dat het BIPT en Europa de nodeloze verzadiging van het radiospectrum harder dienen aan te pakken.

Als je met een smartphone rondloopt en kijkt hoeveel Wifi netwerken er zijn in de gebouwde kom wordt het duidelijk dat deze niet efficiënt worden gebruikt.

Telenet en Proximus zouden ook belast moeten worden als ze de modems van hun klanten openstellen voor publieke wifi.
En wie betaalt meer op het einde van de rit?

Vlaams nationalisten en belastingen...
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:23   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
5G wordt niet overal op dezelfde manier uitgerold. De arts heeft wel een punt en hij klaagt ook het abundante gebruik van Wifi en 4G aan. Het is eerder de journalistiek die in de titel de aanklacht van 5G centraal zet, kwestie van lezers te lokken. Ik vind persoonlijk dat het BIPT en Europa de nodeloze verzadiging van het radiospectrum harder dienen aan te pakken.

Als je met een smartphone rondloopt en kijkt hoeveel Wifi netwerken er zijn in de gebouwde kom wordt het duidelijk dat deze niet efficiënt worden gebruikt.

Telenet en Proximus zouden ook belast moeten worden als ze de modems van hun klanten openstellen voor publieke wifi.
De meeste van die Wifi netwerken zijn niet toegankelijk. De Telenet Wifi van klanten zijn enkel toegankelijk voor andere Telenet gebruikers als de klant het toelaat. Proximus weet ik niet, waarschijnlijk hetzelfde.

En of 5G echt noodzakelijk is weet ik niet zo. 4G is goed genoeg voor mij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:24   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ondertussen blijkt dat jonge kinderen ernstige oogletsels kunnen oplopen als ze teveel op kleine schermpjes kijken.

1 uur / dag wordt aanzien als een limiet, op voorwaarde dat daarna 2 uur buiten gespeeld wordt, niet het spelen is belangrijk, maar ver voor je uitkijken.

Een schrikwekkend aantal tieners is bijziend door teveel op het schermpje te kijken en moet een bril dragen.
Dit is nog niet zo erg, maar op latere leeftijd zou het netvlies los kunnen komen.
In de meeste gevallen staat dat in de handleiding van dat soort van toestellen met kleine beeldschermen wel geschreven dacht ik dat er lang van gebruik maken 'schadelijk' is voor de ogen.

Ik vloek mij nog steeds voorbij als ik een Game-Boy zie liggen (bijgehouden) dat ik daar héél der uren spelletjes op gespeeld heb, wat ook niet al te best is voor de ogen en mensen die epilepsie kunnen hebben.

Of zou het om een andere 'strijd' gaan?

Veiligheidsdiensten waarschuwen regering voor 5G van Huawei.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 januari 2020 om 20:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 20:58   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De meeste van die Wifi netwerken zijn niet toegankelijk. De Telenet Wifi van klanten zijn enkel toegankelijk voor andere Telenet gebruikers als de klant het toelaat. Proximus weet ik niet, waarschijnlijk hetzelfde.

En of 5G echt noodzakelijk is weet ik niet zo. 4G is goed genoeg voor mij.
Voor de zelfrijdende auto's schijnt 5G een noodzaak te zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2020, 21:04   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

De gsm is gemeengoed geworden, ongeveer rond het jaar 2000.
Ook toen waren er artsen die ons wijs maakten dat onze hersenen gingen koken zoals de soep in de microgolfoven.
De groenen begonnen acties bij elke nieuwe gsm-pyloon. Maar alle mensen die rond die masten wonen, zijn niet met bosjes gesneuveld.

Ondertussen worden onze oudjes alsmaar ouder, en geraken meer en meer kankers genezen. We krijgen ook meer zicht op de oorzaken van kankers en hartziekten. Daar zit niet veel straling van gsm's bij, maar wel zittend leven, vetten, roken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 00:59   #11
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
anno 1969!
What are the genetic effects, if any, of microwave or high frequency radiation exposure? Although there are at present no strong indications of genetic effects, can we dismiss such effects from further consideration? In order to answer questions such as this there is, in my opinion, a great necessity to obtain more information on the basic mechanisms of interaction or microwave and high frequency radiation with biological systems on all levels of organization including the molecular, cellular, organ, organ system and organism.

Biological Effects and Health Implications of Microwave Radiation
Symposium Proceedings 1969
Waarom wordt VIJFTIG JAAR nadat deze studie verscheen nog steeds identiek hetzelfde riedeltje afgestoken dat 'de effecten van microgolfstraling op het lichaam nog niet gekend zijn en dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken?'
Na VIJFTIG JAAR zou toch al één en ander duidelijk moeten zijn?


Waarom nam SWISSCOM in 2004 patent op technologie die blootstelling aan straling beperkt? Het is niet omdat de blootstelling wordt beperkt dat eventueel nefaste straling op zich minder effect zou hebben. Roken onder een dampkap maakt roken ook niet gezonder.
Citaat:
The influence of electrosmog on the human body is a known problem. The health risk from mobile radio transmitters, handys and DECT telephones has been an explosive subject among the general public at least since the enormous breakthrough in mobile radio technology in the 1990s. (...)
The risk of damage to health through electrosmog has also become better understood as a result of more recent and improved studies. When, for example, human blood cells are irradiated with electromagnetic fields, clear damage to hereditary material has been demonstrated and there have been indications of an increased cancer risk
https://patentscope.wipo.int/search/...00000001522165

Waarom pleit FCC Chair Tom Wheeler om 5G door te drukken, los van of de gezondheidseffecten gekend zijn of niet? 'Billions of $ of profit'
https://www.youtube.com/watch?v=CsrlWxwxe4M
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 24 januari 2020 om 01:27.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 06:29   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor de zelfrijdende auto's schijnt 5G een noodzaak te zijn.
Ook voor onderlinge communicatie, dat een auto 5G internet nodig heeft om goed te werken stelt me evenwel niet zo gerust.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be