Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2021, 08:59   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Fact-checking omtrent het C-Virus of zou het toch ...

Ik wilde het eerst nog plaatsen bij fact-checking maar ik dacht laat ik het maar bij Coronacrisis plaatsen.

Is het waar of is het niet waar, daar heb ik géén idee van.

Mocht er ook maar iets van waar zijn, klinkt het wel héél dramatisch.

Ruim 10.000 sterfgevallen gemeld bij EMA na coronaprik, Nederland bijna koploper

p.s.

Uit het arikel:

Citaat:
Bij de Europese database van rapporten over vermoedelijke bijwerkingen van geneesmiddelen (EudraVigilance) zijn inmiddels meer dan 400.000 gevallen van bijwerkingen na de coronaprik gemeld.
Voor de YTube fans ...

Geloofwaardige site?????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 mei 2021 om 09:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:39   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Bijna de helft van de mensen heeft "bijwerkingen" he, de meesten, een dag of twee een wat zere arm.

Ik heb mijn zere arm ook gemeld als bijwerking.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 09:44   #3
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wilde het eerst nog plaatsen bij fact-checking maar ik dacht laat ik het maar bij Coronacrisis plaatsen.

Is het waar of is het niet waar, daar heb ik géén idee van.

Mocht er ook maar iets van waar zijn, klinkt het wel héél dramatisch.

Ruim 10.000 sterfgevallen gemeld bij EMA na coronaprik, Nederland bijna koploper

p.s.

Uit het arikel:



Voor de YTube fans ...

Geloofwaardige site?????
zeker zeker, vraag maar an mambo
hij haalt alle info van zo rioolsites zoals ninefornews
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 10:40   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

't zou kunnen. Woensdag begrafenis van mijn vrouw haar zus.
Ook een paar dagen nadien overledenen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 11:51   #5
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

/

't zou kunnen

in het covid is fake draad beweert je dat het de schuld van de vaccinatie is
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 16 mei 2021 om 11:53.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 12:18   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
/

't zou kunnen

in het covid is fake draad beweert je dat het de schuld van de vaccinatie is
't wiens schuld zou het anders zijn?

De prik krijgen, ziek worden en hart die stilvalt.

'is zeker niet de schuld van de heilige geest.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:25   #7
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
/

't zou kunnen

in het covid is fake draad beweert je dat het de schuld van de vaccinatie is
Citaat:
https://www.ninefornews.nl/ruim-10-0...ijna-koploper/

Bij de Europese database van rapporten over vermoedelijke bijwerkingen van geneesmiddelen (EudraVigilance) zijn inmiddels meer dan 400.000 gevallen van bijwerkingen na de coronaprik gemeld.
Ruim 10.000 vaccinatie-doden en 400.000 gevallen van bijwerkingen na coronaprik.
Gij gelooft EMA dus niet?
Gij gelooft enkel wat je wil horen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 16 mei 2021 om 13:27.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:36   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

[quote=Universalia;9678518]Ik wilde het eerst nog plaatsen bij fact-checking maar ik dacht laat ik het maar bij Coronacrisis plaatsen.

Is het waar of is het niet waar, daar heb ik géén idee van.

Mocht er ook maar iets van waar zijn, klinkt het wel héél dramatisch.

Ruim 10.000 sterfgevallen gemeld bij EMA na coronaprik, Nederland bijna koploper

p.s.

Uit het arikel:
9 For News is ontstaan uit de website Niburu, die eveneens onzinnige complottheorieën en kwakzalverij publiceert. In 2012 zorgde een interne ruzie tussen dealuhoedjes ervoor dat er een breuk kwam in de zelfverklaarde "redactie" (lees: Paranoids Anonymous) van Niburu.nl, waarna sommigen een nieuwe website begonnen met domeinnaam Niburu.co[1].

Twee jaar later, in maart 2014, werd de website niburu.nl klaarblijkelijk plots "gekaapt" van diens eigenaar, Anton Teuben, in wiens naam de aankondiging werd gemaakt dat hij "met pensioen" zou gaan[2]. Kort nadien liet Teuben op zijn eigen website weten dat hij de dupe was geworden van een kaping van zijn website[3]. Het is vast niet in hem opgekomen dat de webspace en domeinnaam die in zijn naam geregistreerd staan niet zomaar op andermans naam kunnen worden gezet zonder zijn toestemming, maar hij heeft het dan ook zo druk met complottheorieën verzinnen.

Op 24 mei 2014 kondigde Niburu.nl aan dat de website een naamsverandering zou ondergaan, en voortaan "9 For News" (of Nine For News) zou heten[4]. De naam zou met "nine" een knipoog moeten zijn naar "NIburu NEws". Intussen bleef Niburu.co gewoon bestaan, en deed ook Teuben zelf lekker voort met zijn UFO-complottheorieën op antonteuben.nl. Jammer van de bandbreedte allemaal.

Complottheorieën en kwakzalverij
In principe is 9 For News exact dezelfde website als de voormalige Niburu.nl. Het enige wat veranderd is, buiten de naam en de layout, is de domeinnaam van de website. Artikels die voorheen bij Niburu waren gepubliceerd, staan er klaarblijkelijk dus nog steeds op, met natuurlijk ook de (on)nodige portie nieuwe artikels gevuld met fantasierijke onzin. Ook New Age-onzin over onderwerpen zoals nieuwetijdskinderen komen ruim aan bod

Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 mei 2021 om 13:37.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:38   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ruim 10.000 vaccinatie-doden en 400.000 gevallen van bijwerkingen na coronaprik.
Gij gelooft EMA dus niet?
Gij gelooft enkel wat je wil horen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 15:06   #10
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wilde het eerst nog plaatsen bij fact-checking maar ik dacht laat ik het maar bij Coronacrisis plaatsen.

Is het waar of is het niet waar, daar heb ik géén idee van.

Mocht er ook maar iets van waar zijn, klinkt het wel héél dramatisch.

Ruim 10.000 sterfgevallen gemeld bij EMA na coronaprik, Nederland bijna koploper

p.s.
Uit het arikel:
9 For News is ontstaan uit de website Niburu, die eveneens onzinnige complottheorieën en kwakzalverij publiceert. In 2012 zorgde een interne ruzie tussen dealuhoedjes ervoor dat er een breuk kwam in de zelfverklaarde "redactie" (lees: Paranoids Anonymous) van Niburu.nl, waarna sommigen een nieuwe website begonnen met domeinnaam Niburu.co[1].

Twee jaar later, in maart 2014, werd de website niburu.nl klaarblijkelijk plots "gekaapt" van diens eigenaar, Anton Teuben, in wiens naam de aankondiging werd gemaakt dat hij "met pensioen" zou gaan[2]. Kort nadien liet Teuben op zijn eigen website weten dat hij de dupe was geworden van een kaping van zijn website[3]. Het is vast niet in hem opgekomen dat de webspace en domeinnaam die in zijn naam geregistreerd staan niet zomaar op andermans naam kunnen worden gezet zonder zijn toestemming, maar hij heeft het dan ook zo druk met complottheorieën verzinnen.

Op 24 mei 2014 kondigde Niburu.nl aan dat de website een naamsverandering zou ondergaan, en voortaan "9 For News" (of Nine For News) zou heten[4]. De naam zou met "nine" een knipoog moeten zijn naar "NIburu NEws". Intussen bleef Niburu.co gewoon bestaan, en deed ook Teuben zelf lekker voort met zijn UFO-complottheorieën op antonteuben.nl. Jammer van de bandbreedte allemaal.

Complottheorieën en kwakzalverij
In principe is 9 For News exact dezelfde website als de voormalige Niburu.nl. Het enige wat veranderd is, buiten de naam en de layout, is de domeinnaam van de website. Artikels die voorheen bij Niburu waren gepubliceerd, staan er klaarblijkelijk dus nog steeds op, met natuurlijk ook de (on)nodige portie nieuwe artikels gevuld met fantasierijke onzin. Ook New Age-onzin over onderwerpen zoals nieuwetijdskinderen komen ruim aan bod
En nu graag eenzelfde analyse over de reputatie van alle msm websites?
Want over de INHOUD wordt met geen woord gerept, we weten intussen allemaal wel waarom niet.
Msm en reguliere leugenmedia staan bol van ongeloofwaardige voorspellingen, tegenstrijdigheden en kwakzalverij dewelke blijkbaar allemaal en al meer dan een jaar ontsnappen aan de aandacht van wie enkel gelooft wat ie wil horen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 15:37   #11
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wilde het eerst nog plaatsen bij fact-checking maar ik dacht laat ik het maar bij Coronacrisis plaatsen.

Is het waar of is het niet waar, daar heb ik géén idee van.
De rechtstreekse linken naar de data van EMA's EudraVigilance:

Dat gaat voor zover ik het begrijp over het verzamelen alle gevallen van ziekte/overlijden van gevaccineerden, zonder dat dit noodzakelijk wijst op de vaccins als oorzaak.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 16:14   #12
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De rechtstreekse linken naar de data van EMA's EudraVigilance:
...
Dat gaat voor zover ik het begrijp over het verzamelen alle gevallen van ziekte/overlijden van gevaccineerden, zonder dat dit noodzakelijk wijst op de vaccins als oorzaak.
Ah, de medicijnwaakhond verzamelt dus alle gevallen van ziekte/overlijden van gevaccineerden door bijwerkingen per specifiek vaccin en NA vaccinatie maar het wijst dus niet op bijwerkingen door het vaccin als oorzaak?
Lees die onzin nu nog eens?
Er worden ook bijwerkingen van vaccins gemeld VOOR vaccinatie misschien?

Citaat:
The number of individual cases identified in EudraVigilance for COVID-19 MRNA VACCINE MODERNA (CX-024414) is 25,849 (up to 15/05/202)

https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages
Wat begrijp je daar niet aan?
De medicijnwaakhond EMA verzamelt meldingen van overlijden/ziekte door bijwerkingen van vaccins, logisch en uiteraard NA vaccinatie.

Of kun je bijwerkingen krijgen van vaccins zonder gevaccineerd te zijn?
Of is het weer een kwestie van geloven?
Daar zakt je broek toch van af.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 17:30   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Of kun je bijwerkingen krijgen van vaccins zonder gevaccineerd te zijn?
Of is het weer een kwestie van geloven?
Daar zakt je broek toch van af.
Nee, dat is het juist. Wat jij "bijwerkingen" noemt, OMDAT het "na vaccinatie" voorvalt, had ook zonder vaccinatie kunnen voorvallen. Mensen sterven bijvoorbeeld ook zonder vaccin. Ze krijgen ook hartaanvallen zonder vaccin.

Het is dus niet omdat je een vaccin neemt, en een dag later een hartaanval hebt, dat dat NOODZAKELIJK van het vaccin komt. Dat kan. Maar om dat te weten, moeten we kijken hoeveel hartaanvallen we VERWACHTEN binnen de dag van gelijk wat. En zien of er VEEL MEER zijn na vaccinatie. Als het aantal hartaanvallen 1 dag na vaccinatie, niet groter is, dan het gemiddelde aantal hartaanvallen dat we zouden verwachten op 1 dag in diezelfde groep, dan is er niet speciaal iets aan dat vaccin te verwijten. Maar al die hartaanvallen gaan wel gemeld zijn.

Kijk, in Belgie sterven er gemiddeld 300 mensen per dag. Op 11 miljoen dus. Stel dat men nu 1 miljoen mensen vaccineert. Men VERWACHT zich dus aan 30 doden ongeveer de dag van de vaccinatie. Stel dat er 32 doden zijn, de dag van vaccinatie. Dan moeten we besluiten dat het vaccin niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor die doden. Maar er zullen wel 32 overlijdens "de dag zelf na vaccinatie" gemeld zijn.

Maar stel nu dat men 70 overlijdens heeft "de dag na vaccinatie". DAN is er kak aan de knikker, en zijn er waarschijnlijk een 40-tal van die 70 doden, aan het vaccin te wijten.

Als men dus 32 overlijdens de dag zelf van vaccinatie meldt (en gij die dus ziet), dan wil dat zeggen dat het vaccin niemand gedood heeft ; als men 70 overlijdens meldt, dan wel, dan zijn er waarschijnlijk 40 doden gevallen door het vaccin.

Men verwacht bijvoorbeeld dan ook ongeveer 300 doden in de 10 dagen na vaccinatie. Als men dus, zeg maar, 290 doden meldt binnen de 10 dagen na vaccinatie, dan weten we dat het vaccin waarschijnlijk niemand gedood heeft. Maar er zullen wel 290 meldingen van overlijdens zijn.

Als we daarentegen 450 meldingen van overlijdens hebben, dan zal het vaccin er waarschijnlijk ongeveer 150 van veroorzaakt hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2021 om 17:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 17:35   #14
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen sterven bijvoorbeeld ook zonder vaccin. Ze krijgen ook hartaanvallen zonder vaccin.

Dank U

hier doen de antivaxxers alsof mensen enkel nog an het vaccin dood gaan
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 18:25   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hier doen vaxers alsof eudravigilance een rioolwebsite is.

Langs de andere staan ze 100% achter onbetrouwbaar pcr testen.

Hetgeen wel betrouwbaar en verifieert is negeren ze.

Dat zijn complotgekken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 20:05   #16
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hier doen vaxers alsof eudravigilance een rioolwebsite is.

Langs de andere staan ze 100% achter onbetrouwbaar pcr testen.

Hetgeen wel betrouwbaar en verifieert is negeren ze.

Dat zijn complotgekken.
begin maar de cijfers correct te interpreteren, niet alleen hoe het in uw fantasitjes past
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 20:51   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
begin maar de cijfers correct te interpreteren, niet alleen hoe het in uw fantasitjes past
Je hebt er gewoon moeite mee dat die cijfers juist zijn. Ze staan juist geïnterpreteerd.

Het past niet in uw klein straatje.

Trouwens het zijn cijfers die nu in versnelling zullen aanzwellen tot extreme hoogte.

Allemaal vaxers.
En dat beangstigd u nu.
Dat jij daar een nr van zal worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 21:35   #18
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt er gewoon moeite mee dat die cijfers juist zijn. Ze staan juist geïnterpreteerd.

Het past niet in uw klein straatje.

Trouwens het zijn cijfers die nu in versnelling zullen aanzwellen tot extreme hoogte.

Allemaal vaxers.
En dat beangstigd u nu.
Dat jij daar een nr van zal worden.
wat?

ik ben niet bang hoor , 2x gevaccineerd 0 klachten
zoals iedeeren die ik ken die al gevaccineerd zijn
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:49   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De rechtstreekse linken naar de data van EMA's EudraVigilance:

Dat gaat voor zover ik het begrijp over het verzamelen alle gevallen van ziekte/overlijden van gevaccineerden, zonder dat dit noodzakelijk wijst op de vaccins als oorzaak.
Tnx
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:38   #20
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is het juist. Wat jij "bijwerkingen" noemt, OMDAT het "na vaccinatie" voorvalt, had ook zonder vaccinatie kunnen voorvallen. Mensen sterven bijvoorbeeld ook zonder vaccin. Ze krijgen ook hartaanvallen zonder vaccin.
NEEN, Je kunt geen bijwerkingen van vaccins krijgen als je geen vaccin krijgt!
Punt.
En natuurlijk sterven mensen een natuurlijke dood, dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo zijn, dat is nogal evident.
Iedereen gaat ooit dood, met of zonder vaccin.
Maar doodgaan op een natuurlijke manier heeft niks te maken met doodgaan aan bijwerkingen door vaccins die je alleen kunt krijgen nadat je een vaccin kreeg toegediend.
Hehe, vermoeiend, een vanzelfsprekendheid moeten uitleggen met handen en voeten omdat het begripsvermogen en normaal denkproces ontbreekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dus niet omdat je een vaccin neemt, en een dag later een hartaanval hebt, dat dat NOODZAKELIJK van het vaccin komt. Dat kan.
Daarover gaat het toch helemaal niet.
Je kunt ook een dag later van de trap vallen en je nek breken, dat heeft ook niks te maken met je vaccinatie.
Maar je kunt ook ter plaatse na vaccinatie doodvallen door bijwerkingen van dat toegediende vaccin.

Het gaat dan ook over meldingen van de te verwachten en/of onbekende bijwerkingen door vaccins aan de medicijnwaakhond om te verzamelen hoeveel en welke bijwerkingen vaccins hebben waarvoor farmaceuten zelf waarschuwen.
Maar daarvoor moet je dan natuurlijk WEL eerst gevaccineerd zijn.

Er kunnen geen bijwerkingen door vaccins gemeld worden als er niet gevaccineerd wordt.
Je kunt ook geen maagpijn krijgen als bijwerking van een pijnstiller als je die pijnstiller niet inneemt!
Amai zeg, zelfs een kind begrijpt dat nog wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar om dat te weten, moeten we kijken hoeveel hartaanvallen we VERWACHTEN binnen de dag van gelijk wat. En zien of er VEEL MEER zijn na vaccinatie. Als het aantal hartaanvallen 1 dag na vaccinatie, niet groter is, dan het gemiddelde aantal hartaanvallen dat we zouden verwachten op 1 dag in diezelfde groep, dan is er niet speciaal iets aan dat vaccin te verwijten. Maar al die hartaanvallen gaan wel gemeld zijn.

Kijk, in Belgie sterven er gemiddeld 300 mensen per dag. Op 11 miljoen dus. Stel dat men nu 1 miljoen mensen vaccineert. Men VERWACHT zich dus aan 30 doden ongeveer de dag van de vaccinatie. Stel dat er 32 doden zijn, de dag van vaccinatie. Dan moeten we besluiten dat het vaccin niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor die doden. Maar er zullen wel 32 overlijdens "de dag zelf na vaccinatie" gemeld zijn.

Maar stel nu dat men 70 overlijdens heeft "de dag na vaccinatie". DAN is er kak aan de knikker, en zijn er waarschijnlijk een 40-tal van die 70 doden, aan het vaccin te wijten.

Als men dus 32 overlijdens de dag zelf van vaccinatie meldt (en gij die dus ziet), dan wil dat zeggen dat het vaccin niemand gedood heeft ; als men 70 overlijdens meldt, dan wel, dan zijn er waarschijnlijk 40 doden gevallen door het vaccin.

Men verwacht bijvoorbeeld dan ook ongeveer 300 doden in de 10 dagen na vaccinatie. Als men dus, zeg maar, 290 doden meldt binnen de 10 dagen na vaccinatie, dan weten we dat het vaccin waarschijnlijk niemand gedood heeft. Maar er zullen wel 290 meldingen van overlijdens zijn.

Als we daarentegen 450 meldingen van overlijdens hebben, dan zal het vaccin er waarschijnlijk ongeveer 150 van veroorzaakt hebben.
De rest van je geleuter is volledig naast de kwestie, giswerk, theorietjes en gebakken lucht.
Dit is realiteit en onweerlegbare FEITEN:
Er kunnen geen bijwerkingen door vaccins gemeld worden als men niet gevaccineerd wordt. PUNT.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be