Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2017, 14:16   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat pakje kan ook met een electrische drone komen, vanuit die logistieke verzamelpunten (die langs snelwegknooppunten liggen).
Dat zou in theorie mss wel kunnen.
Maar als je hoort dat bv bol.com 16000 pakjes per dag levert denk ik niet dat het gaat lukken.

Bovendien peperduur een serieuze drone.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 14:46   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zou in theorie mss wel kunnen.
Maar als je hoort dat bv bol.com 16000 pakjes per dag levert denk ik niet dat het gaat lukken.

Bovendien peperduur een serieuze drone.
Je denkt veel, maar weten doe je weinig.

Als Amazon het al doet in UK, en er een toekomst in ziet, zullen de kosten wel meevallen:
Citaat:
https://www.metronieuws.nl/xl/digita...kket-met-drone

14 DEC 2016

Amazon heeft voor het eerst een pakketje met een drone bezorgd. Dat maakte de CEO van het bedrijf Jeff Bezos woensdag bekend via Twitter.

Online-gigant Amazon hoopt in de toekomst vaker leveringen te doen met drones. De bezorgservice heet PrimeAir. Vooralsnog ging het om een test, maar het doel is om binnenkort met tientallen drones te gaan vliegen. Het bedrijf koos Engeland uit vanwege de soepelere wetgeving voor drones.
Tenzij mambo me even gaat bewijzen dat die van Amazon dommerikken zijn.

Ik neem eerder aan dat mambo geen flauw benul heeft wat de kostenefficiëntie van onbemande drones kunnen zijn.

PrimeAir UK heeft nog 17 full time jobs open staan:
https://www.amazon.jobs/en/teams/prime-air
Prime Air
17 OPEN JOBS


DPD Frankrijk levert ook al met drones:
http://www.logistiek.nl/distributie/...rone-101150546

enz... talrijke leveringsbedrijven doen het al in redelijk veel landen:
https://www.google.be/search?q=post+...hrome&ie=UTF-8

Ggln is nochtans niet moeilijk mambo?

Qua technische beperkingen valt dat nog mee, uiteraard gaan die beperkingen steeds minder worden naarmate de batterijen beter worden, vb DPD, 1 jaar geleden:
Citaat:
https://www.technischweekblad.nl/nie...-post/item9828
Redactie | dinsdag 3 januari 2017

Vanaf vorige week zet de Franse bezorgdienst La Poste drones in voor de levering van pakketten tot 3 kg. Na twee jaar lang testen en ruim 600 vlieguren is het ontwikkelde systeem gereed voor een vaste lijndienst. Het gaat om een wekelijkse retourvlucht van 30 km in de regio Var, tussen de twee dorpen Saint-Maximin-la-Sainte-Baume en Pourrières.

De drone van het Franse Atechsys is voorzien van zes elektromotoren en een frame van koolstofvezels. Het toestelletje kan in één vlucht een afstand van 50 km afleggen, waarvan maximaal 20 km autonoom vanaf het grondstation. De kruissnelheid is 30 km/h. De elektronica aan boord bevat diverse dubbele systemen waarop de drone kan overschakelen bij defecten tijdens de pakketbezorgingen.

Het systeem werkt met een geautomatiseerd vertrekstation dat het pakket in de drone plaatst en vastzet. Tevens beschermt het station de drone tegen ongeautoriseerd gebruik. De drone wordt tijdens de autonome vlucht live gevolgd door een erkende dronepiloot, die middels een camera kan zien waar de drone zich bevindt. De landingsplaats is eveneens een beveiligde plek waar de lading automatisch wordt afgekoppeld en een ander pakket eventueel mee terug kan. Tijdens de vlucht kan de drone in geval van een calamiteit zelf besluiten gebruik te maken van een parachute voor een zachte landing.

Andere firma's zijn tot nu toe niet verder gekomen dan enkele proeven; dit is de eerste werkelijke praktische dienstverlening die in gang wordt gezet. De verbinding is speciaal gericht op dunbevolkte gebieden die bij voorbeeld geen dagelijkse postbezorging kennen.
Ik denk daar ook aan eilanden die niet ver van de kust liggen, enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2017 om 15:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 15:44   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Micele moet de kunst tussen publicitaire acties en commerciële nog aanleren.

Tis niet omdat er eentje in de gazet staat dat er morgen 1000 per uur gaan opstijgen.

Micele googled mss een beetje teveel?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:33   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Micele moet de kunst tussen publicitaire acties en commerciële nog aanleren.
Ik zie geen propaganda. Waar?

Citaat:
Tis niet omdat er eentje in de gazet staat dat er morgen 1000 per uur gaan opstijgen.
Staat ook nergens. Wel dat ze al 1 jaar officieel vliegen en wekelijks pakketjes leveren, bvb DPD.

Ik citeer het nog eens:
Citaat:
dinsdag 3 januari 2017

Vanaf vorige week zet de Franse bezorgdienst La Poste drones in voor de levering van pakketten tot 3 kg. Na twee jaar lang testen en ruim 600 vlieguren is het ontwikkelde systeem gereed voor een vaste lijndienst. Het gaat om een wekelijkse retourvlucht van 30 km in de regio Var, tussen de twee dorpen Saint-Maximin-la-Sainte-Baume en Pourrières.
Citaat:
Micele googled mss een beetje teveel?
Lees gewoon wat er in al die links staat zonder te overdrijven en te fantaseren over wat er niet in staat. Is dat teveel gevraagd?

En als je verder wilt naast de pot lullen maak dan maar beklag bij die Franse postleverancier die dat durft:
http://legroupe.laposte.fr/espace-pr...olis-par-drone

De Fransen kennende zijn er fier op dat ze eerder dan Amazon gestart zijn met die vaste drone-dienst:
Citaat:
https://www.capital.fr/lifestyle/liv...amazon-1230279

LIVRAISON PAR DRONE : LA POSTE BAT AMAZON !
PUBLIÉ LE 31/05/2017
Ondertussen zijn de drones al beter en lichter geworden en gaan minder dan 2000€ kosten op termijn:
Peperduur? Uw gat ja.

Citaat:
Le drone facteur

Mais aujourd’hui, c’est bien notre bonne vieille poste qui semble tenir la corde, en affichant l’un des projets les plus aboutis. En décembre dernier, DPDgroup, l’une de ses filiales, a ouvert sa première ligne commerciale, dans le Var. "Nous avons créé un modèle de drone spécialement pour La Poste", explique Moustafa Kasbari, le patron de la start-up Atechsys. "A terme, lorsqu’il sera fabriqué en série, son coût ne dépassera pas 2.000 euros."

Les techniciens tricolores sont déj?* en train de tester un drone de deuxième génération – jalousement protégé (la machine est confidentielle), trois brevets sont en cours de dépôt. Plus léger (le carbone remplaçant l’aluminium), il aura une plus grande autonomie et, surtout, il pourra transporter des objets plus lourds.
Et il serait d’une fiabilité hors norme : seulement une panne grave pour 1 million d’heures de vol, quand des concurrents haut de gamme en affichent une pour dix mille heures ! Mais pas possible d’en savoir plus : "Dans ce secteur, il y a une course ?* la technologie, poursuit le fondateur d’Atechsys. Nous pourrions déj?* vendre certaines de nos techniques, mais nous préférons les garder, afin d’avoir un coup d’avance."
Uiteraard zeer moeilijk om te lezen, onmogelijk voor jou hé.

En zet uw aluminium hoedje maar op, deze luchtfoto is fake :


Case closed.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2017 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 17:14   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Allez er vloog eens een drone.

Micele ziet er in gedachten al 10000 vliegen.

Aiaiai dat word een benefiet om Michel de nodige medische hulp te bieden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2017 om 17:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 09:55   #26
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of je het nu in D of ergens anders koopt, km tot aan huis moet je toch bijbetalen.
Die mensen die dat brengen zijn bijna allen zelfstandigen of zelfstandigen in onder en zelfs onderonder aanneming.

Kom die rijden niet gratis rond.
En de druk op hun is gigantisch dikwijls en hun winst is vermits het allemaal op factuur gaat zo goed als onbestaande.

Blijft niet duren zunne
Als de Autobahn vignet met bijhorend rekening rijden er komt dan gaat het opscheppen vele toeren lager draaien.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 11:44   #27
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bovendien kan men een online-bestelling ook in het buitenland laten toekomen, moest de overheid bepaalde ideeën krijgen...
(en in het buitenland bestellen)
En dan rij je naar het buitenland om het op te halen, zeker.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 13:12   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dan rij je naar het buitenland om het op te halen, zeker.
Waarom niet, vanuit Blegië is het buitenland niet ver weg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 13:30   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Files gaan doorgerekend worden aan de klanten...

Dat is nogal eens nieuws zeg.
Het lijkt me normaal dat alle kosten die gemaakt worden om het product dat jij wens te kopen, in rekening gebracht worden.
Alle kosten, inbegrepen transport en opslag. Van grondstof tot het afgewerkte product in jouw handen, keel of aars geduwd wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 13:48   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dan rij je naar het buitenland om het op te halen, zeker.
Nope, familiebezoeken gebeuren sowieso ook zonder online-bestellingen, denk eens verder.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 14:51   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het lijkt erop dat men Blegië effectief tot een goelag wil maken, waar men ongebreideld azielige zoekers gaat opstapelen.
En het zit al afgeladen vol met A-zieligen in 'ons' land.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be