Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2008, 18:54   #121
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
GRRRR

This video shows Sarkozy (French President holding EU Presidency) and Barroso (EU Commission President) calling for a “New World Governance”, “New Global Order”.

The two also talk about how the EU and globalists are determined to use crises to setup the final stages of what they call the “New World Order”.

CNN: “Barroso outlined no specific proposals but said a solution needed to be based on transparency, responsibility, cross-border supervision and global governance”

http://www.wiseupjournal.com/?p=608
Ja ze hebben eerst een crisis veroorzaakt en nu roepen ze op tot de nieuwe wereld orde .. fantastisch ... . Maar ja de mensen snappen het niet.

Global governance is het nieuwe woord voor NWO. Toen ze nl in de jaren 90 van vorige eeuw het woord NWO gebruikten werden sommige mensen wat ongerust dus nu maar een nieuw woordje kwestie van de mensen in slaap te wiegen. En het lukt nog ook.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 19:40   #122
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Idd ... je hebt volledig gelijk. Jammer genoeg beseffen de mensen dit niet. Het beste bewijs hier is bijv Geert die maar blijft die dictators verdedigen.
Ik verdedig geen dictators. Ik moet wel vaststellen dat het zelden of nooit de pro-Europese krachten zijn die veranderingen die de Unie democratischer moeten maken tegenhouden...

Citaat:
Bewijs nu eens wat er gaat veranderen dat het "meer" democratisch wordt ? Ik zou graag eens een vb zien. Er is er geen. Er zijn enkel een aantal niet bindende zaken en een aantal onmogelijke procedures die op niks zullen uitdraaien. Maw het wordt erger want de commissie krijgt als maar meer macht. Maak u maar klaar voor een nieuw Nazi tijdperk al zal het kind wellicht een andere naam krijgen.
Meer codecisie, dus de rechtstreeks verkozen vertegenwoordigers van de Europese burgers krijgen meer inspraak.

Het is een stap vooruit, maar er is natuurlijk nog een lange weg te gaan. Bijvoorbeeld, het EP kan nog steeds geen individuele eurocommissarissen tot ontslag dwingen en er is nog steeds een tweederde meerderheid nodig om de Commissie naar huis te kunnen sturen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 21:55   #123
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik verdedig geen dictators. Ik moet wel vaststellen dat het zelden of nooit de pro-Europese krachten zijn die veranderingen die de Unie democratischer moeten maken tegenhouden...
Wat ik vooral wil is een transparant en duidelijke tekst die iedereen kan lezen. Waarom kan dat niet ? Waarom moet alles steeds in het geheim en in onduidelijke formuleringen ? Als het een goed verdrag is dan moet het ook transparant en duidelijk zijn en we moeten weten waar we aan toe zijn. Maar nu is het zo een schimmig verdrag dat de hele tijd verwijst naar allerlei andere verdragen die geen kat kent en als er al iets instaat is het zo onduidellijk dat niemand exact kan zeggen wat het betekent.

En als we niet tot een akkoord kunnen komen stel ik voor dat we die unie opblazen (figuurlijk dan ) en terug elk land op zich. Want zoals het nu gaat een verdrag waar niemand van weet wat er exact in staat kan niet. En ik stel ook voor dat het verdrag in stukken wordt geknipt per hoofdstuk en zo 1 per 1 door elk land NA en referendum wordt geod of afgekeurd. Ik ben niet voor die te nemen of te laten verdragen. Het is goed of het is niets.


Citaat:
Meer codecisie, dus de rechtstreeks verkozen vertegenwoordigers van de Europese burgers krijgen meer inspraak.
LOL is dat een grap ? Wanneer gaat dat parlement die commissie eens naar huis sturen ? En dan bedoel ik echt naar huis, niet dat dezelfde mensen er morgen terug in zitten. En dat ze eens wakker worden en die slechte wetten eens afschaffen.


Citaat:
Het is een stap vooruit, maar er is natuurlijk nog een lange weg te gaan. Bijvoorbeeld, het EP kan nog steeds geen individuele eurocommissarissen tot ontslag dwingen en er is nog steeds een tweederde meerderheid nodig om de Commissie naar huis te kunnen sturen.
Dus het parlement kan nog steeds niets doen. En het probleem is dat dat parlement vol zit met zakkenvullers en mannen die doen wat hun eigen regering hen oplegt maw allerlei zaken goedkeuren.

Het grote probleem is uiteindelijk dat te veel mensen zich liever bezig houden met hun dagelijke soaps dan met politiek. Als mensen de politiek elke dag zouden volgen dan hadden we snel een gans ander beleid.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 14:29   #124
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Wat ik vooral wil is een transparant en duidelijke tekst die iedereen kan lezen. Waarom kan dat niet ? Waarom moet alles steeds in het geheim en in onduidelijke formuleringen ? Als het een goed verdrag is dan moet het ook transparant en duidelijk zijn en we moeten weten waar we aan toe zijn. Maar nu is het zo een schimmig verdrag dat de hele tijd verwijst naar allerlei andere verdragen die geen kat kent en als er al iets instaat is het zo onduidellijk dat niemand exact kan zeggen wat het betekent.

En als we niet tot een akkoord kunnen komen stel ik voor dat we die unie opblazen (figuurlijk dan ) en terug elk land op zich. Want zoals het nu gaat een verdrag waar niemand van weet wat er exact in staat kan niet. En ik stel ook voor dat het verdrag in stukken wordt geknipt per hoofdstuk en zo 1 per 1 door elk land NA en referendum wordt geod of afgekeurd. Ik ben niet voor die te nemen of te laten verdragen. Het is goed of het is niets.




LOL is dat een grap ? Wanneer gaat dat parlement die commissie eens naar huis sturen ? En dan bedoel ik echt naar huis, niet dat dezelfde mensen er morgen terug in zitten. En dat ze eens wakker worden en die slechte wetten eens afschaffen.




Dus het parlement kan nog steeds niets doen. En het probleem is dat dat parlement vol zit met zakkenvullers en mannen die doen wat hun eigen regering hen oplegt maw allerlei zaken goedkeuren.

Het grote probleem is uiteindelijk dat te veel mensen zich liever bezig houden met hun dagelijke soaps dan met politiek. Als mensen de politiek elke dag zouden volgen dan hadden we snel een gans ander beleid.
Beste dirk001, ik moet zeggen dat ik volledig akkoord ga met dergelijke uitleg. Het is duidelijk dat je hebt ingezien hoe de wereld in elkaar zit. Ik vind het dan ook vreemd dat je niet inziet dat ook godsdienst een manier is om het volk te verdommeren en te doen afwijken van de werkelijke realiteit. Vreemd.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 15:11   #125
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Beste dirk001, ik moet zeggen dat ik volledig akkoord ga met dergelijke uitleg. Het is duidelijk dat je hebt ingezien hoe de wereld in elkaar zit. Ik vind het dan ook vreemd dat je niet inziet dat ook godsdienst een manier is om het volk te verdommeren en te doen afwijken van de werkelijke realiteit. Vreemd.
2

akkoord in deze, vind het vreemd dat ik in een ander topic (religieus) totaal z'n tegenpool ben.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be