Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2019, 14:39   #781
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Tesla model 3 heeft met equivalent van ~1,7 liter diesel/100 km genoeg bij 120 kmh.
Moest je het nog altijd niet beseffen? 1 liter diesel = energie-inhoud van 9,86 kWh





Ik had met een benzinewagen voor 975 km 10 uur nodig, met amper file maar wel redelijk veel verkeer en wegenwerken (limiet 80 kmh), 2 tankstops en meteen er een pauze van gemaakt. Je ziet dat ik geen 100 kmh gemiddeld kan halen, alhoewel ik ca. 40% geen snelheidsbeperkingen had en daar bij gelegenheid soms 160-170 kmh kon rijden, mijn relaxsnelheid voor die wagen. Verbruik 8,9 liter/100 km. Voor te tanken reed ik wel enkele kms de snelweg af want 30-40 cent goedkoper. Volgetankt in Oostenrijk (Anif, nabij Salzburg) route via Duitsland.
Als we over Duitsland rijden stoppen we in Schlusselfeld afrit 77 ( ongeveer een 600 km ) dan overnachten we bij de Carl-Heinz in gasthof Herderich daar is een grote Aral ....tanken doe je daar best in de namiddag .....s'morgens is die daar duurder dan s'avond de laatste jaren .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 14:47   #782
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Een Tesla Model X die 90 km bereik kwijt geraakt op enkele uren? Vermits het een recente auto vermoed ik dat het een 100 kWh versie is, daar heb je ongeveer 95 kWh van ter beschikking. Die 90 km zal ongeveer 20% lading zijn. Je kan bij Tesla kiezen hoe de auto de laadtoestand van de batterij aangeeft. Je kan kiezen tyssen typical km, rated km en percentage.

Een Tesla verliest altijd wel wat batterijlading tijdens het parkeren. Een tweetal procent per dag is echt geen uitzondering. Zeker als je regelmatig met de app op je telefoon gaat kijken zal de auto telkens 'wakker' worden. Sommige mensen installeren third-party tools op smartphone of computer die ook constant connectie zoeken met de wagen. Als je de wagen enkele dagen 'gerust' laat gaat hij in een diepe slaap en zal de batterij veel minder lading verliezen.
Er zijn nog een paar settings die je wat energie kunnen kosten. Je hebt een overheat protection voor het interieur, of je kan zelfs vragen om het interieur op constante temperatuur te houden. Maar dit kan het leeglopen van de batterij niet volledig verklaren. Bij een lading van 15% vallen deze functies uit!
Als je regelmatig laadt en de batterij gaat zelden tot bijna leeg en tot helemaal vol, heb je het risico dat het battery management system de pedalen kwijt geraakt. De lading van de wagen is dan niet goed gekend meer. Björn Nyland is zo ooit stilgevallen met 4% lading volgens het BMS. De oorzaak was hier het zeer regelmatig superchargen en zelden vol laden.

Hij beweerde dat hij er enkel mee rond de kerk kan rijden. Dit is gewoonweg niet waar! Ik heb een Model X met een 90 kWh batterij en daar rijd ik regelmatig langere afstanden mee. Gemiddeld haal ik makkelijk 300 km, bij normaal gebruik is 350 km zeker mogelijk. Met een 100 kWh batterij komt daar makkelijk 40 km extra bij!

Bovendien beweerde die man dat er in de buurt geen deftige laadpalen waren. In principe laadt je een EV thuis, dat is veruit het goedkoopste. Op een standaard stopcontact kan je laden aan 3 kW (eventueel 3,6 kW). Dat is de methode die ik al meer dan 2 jaar gebruik. Op een nacht levert dat zo'n 120 ?* 150 km bereik. Dat is voor mij meer dan voldoende. Op een 3-fase aansluiting kan dat aan 11 kW of zelfs 16,5 kW. De wagen kan dan probleemloos op één nacht volledig terug opgeladen worden.
In Heist-op-den-Berg zijn er 4 publieke laadpalen in het centrum (16 laadpalen in de buurt). Daar had hij perfect kunnen laden (wel even een geschikt laadpasje aanvragen, bv. The New Motion). Die publieke laadpalen leveren meestal 11 kW. Ook al is de stroom aan zijn laadpaal duurder dan thuis, ik gebruik ze regelmatig, op een uurtje laden heb je meer dan 10% extra!
Er zijn bovendien in België voldoende superchargers, eens je wat verder moet rijden ga je er zeker één voorbij rijden. Momenteel vind je ze in: Brugge, Kortrijk, Aalst, Lokeren, Ekeren, Edegem, Machelen, Nijvel, Waver, Heusden-Zolder, Verviers en Aarlen. Deze hebben allemaal voldoende laadpunten. Op meer dan 2 jaar heb ik maar één keer 5 minuten moeten wachten aan een supercharger.

Die man was aan het 'zeveren'. Een aantal zaken die hij vertelde klopt alvast niet.
De laadpalen locatie in Edegem ....dacht enkel door de gemeente geplaatst op gemeenteplein en de andere "supers van Tesla" zijn Terelststraat 275, 2650 Edegem die laatste gebruik je als je logeert in het Hotel niet al je in het centrum woont ( = te ver van centrum )
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 14:51   #783
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Trouwens: ik heb niet gezegd dat iedereen 1800km in één stuk gaat rijden

Ik denk gewoon aan mensen die bvb, eens naar een beurs in Hannover, Dusseldorf,die eens naar Reims gaan acher Champagne gzzt in Reims
Eindelijk het woord Champagne .....en welke heeft je voorkeur ? Lanson ? er zijn er veel goede en is gezond

Wij doen bijna elke week een flesje open als we thuis zijn .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 15:25   #784
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De laadpalen locatie in Edegem ....dacht enkel door de gemeente geplaatst op gemeenteplein en de andere "supers van Tesla" zijn Terelststraat 275, 2650 Edegem die laatste gebruik je als je logeert in het Hotel niet al je in het centrum woont ( = te ver van centrum )
Dat zijn inderdaad superchargers van Tesla, 18 stuks. Trouwens de superchager in Aartselaar werkt nog steeds (6 stuks). Deze staat niet meer op de officiële kaarten maar je kan er nog steeds laden. Ik heb deze een week geleden nog gebruikt.

Bij Tesla is het vrij éénvoudig. Voor dagdagelijks gebruik laad je thuis (< 300 km/dag), vanaf zo'n 150 ?* 200 km verplaatsing enkel kan je gebruik maken van een laadpaal op de bestemming. Op de meeste plekken vind je deze ondertussen wel terug. Je laadt daar met een Model 3 zo'n 60 km/u bij, een Model S zo'n 50 en een model X zo'n 40 km/u. Na gemiddeld zo'n 3 ?* 4 uur is de auto al terug vol!
Ga je meer dan zo'n 300 ?* 400 km rijden enkel dan ga je de superchargers gebruiken waarvan er meer dan voldoende zijn in Europa.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 16:04   #785
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
... Ook toegegeven, een pause om de 2-3 u kan in feite geen kwaad.
. Jij meent echt ca. 1800 km op 1 dag te kunnen doen (diesel of electrisch) en pauzes kunnen geen kwaad?

Waarom hebben zelfs professionele bestuurders verplichte rustpauzes Paul?
Denk je dat die wetten voor de lol ingevoerd zijn?

Gelukkig is de grote meerderheid van de Belgen niet zo levensmoe als jouw waanzinnige redenering...

Citaat:
https://www.vias.be/nl/newsroom/vaka...-om-te-rusten/

Vakantie-uittocht: meer dan 8 op de 10 Belgen stopt onderweg om te rusten

Tijdens een lange autorit stopt 82% van de Belgen om te rusten. Dat is beduidend meer dan in andere Europese landen. Toch stoppen Belgische chauffeurs gemiddeld pas na 2 uur en 54 minuten rijden, terwijl wordt aangeraden om iedere 2 uur even de benen te strekken. Dat blijkt uit onderzoek van de Fondation Vinci Autoroutes in 11 Europese landen. Met de vakantie in aantocht, geeft het BIVV graag enkele praktische tips mee om iedereen veilig op zijn bestemming te krijgen.

In juli en augustus is 1 op de 3 ongevallen op de autosnelweg het gevolg van vermoeidheid

Tijdens een lange autorit stopt 82% van de Belgen om te rusten. Dat is beduidend meer dan in andere Europese landen. Toch stoppen Belgische chauffeurs gemiddeld pas na 2 uur en 54 minuten rijden, terwijl wordt aangeraden om iedere 2 uur even de benen te strekken. Dat blijkt uit onderzoek van de Fondation Vinci Autoroutes in 11 Europese landen. Met de vakantie in aantocht, geeft het BIVV graag enkele praktische tips mee om iedereen veilig op zijn bestemming te krijgen.

Rusten, een Belgische gewoonte

Meer dan 8 op 10 Belgen (81%) zegt later te gaan slapen of vroeger op te staan dan gewoonlijk voor ze op reis vertrekken. Dat is meer dan onze Nederlandse (71%) en Duitse (78%) buren. De Belgen zijn daarentegen grote fans van een rustpauze onderweg: 82% stopt om even te rusten tegenover gemiddeld 56% in de andere Europese landen. Een goede zaak, want in juli en augustus is vermoeidheid de oorzaak van 1 op de 3 ongevallen op de Franse autosnelwegen. Het enige minpunt: Belgische chauffeurs stoppen gemiddeld pas na 2.54 uur ononderbroken rijden. Dat is langer dan de aanbevolen twee uur. De Nederlanders en de Fransen (allebei 2.48 uur) zijn iets gedisciplineerder. De Duitse bestuurders echter rijden zowat een uur langer (3.42 uur) onafgebroken.
Met een Tesla zou ik veilig na Napels rijden in 2 dagen. (vb vanuit Kortrijk)

- eerste trip naar Lugano, Zwitserland, ca. 11h rijden inclusief 3 laad/rustpauzes van totaal 100 minuten.

- de tweede dag verder naar Napels ca 10 uur rijden inclusief 3 laad/rustpauze van totaal 100 minuten.

Beide uitgerekend via routeplanner Tesla:
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...46752599999968

Kortrijk, Belgium

Aire de Reims-Champagne-Sud, France 20 min charge
Nancy, France 35 min charge
Pratteln, Switzerland 45 min charge

Lugano, Switzerland
Duration: 11 h 9 min (563 mi)
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...68119999999954
Lugano, Switzerland

Modena, Italy 20 min charge
Arezzo, Italy 25 min charge
Magliano Sabina, Italy 55 min charge

Naples, Metropolitan City of Naples, Italy
Duration: 10 h (530 mi)

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2019 om 16:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 19:30   #786
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Eindelijk het woord Champagne .....en welke heeft je voorkeur ? Lanson ? er zijn er veel goede en is gezond

Wij doen bijna elke week een flesje open als we thuis zijn .
Wij ook. Meer moet dzt niet zijn.. en lanson is prima ! Heb ooit eens bezocht.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 19:34   #787
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
. Jij meent echt ca. 1800 km op 1 dag te kunnen doen (diesel of electrisch) en pauzes kunnen geen kwaad?

Waarom hebben zelfs professionele bestuurders verplichte rustpauzes Paul?
Denk je dat die wetten voor de lol ingevoerd zijn?

Gelukkig is de grote meerderheid van de Belgen niet zo levensmoe als jouw waanzinnige redenering...



Met een Tesla zou ik veilig na Napels rijden in 2 dagen. (vb vanuit Kortrijk)

- eerste trip naar Lugano, Zwitserland, ca. 11h rijden inclusief 3 laad/rustpauzes van totaal 100 minuten.

- de tweede dag verder naar Napels ca 10 uur rijden inclusief 3 laad/rustpauze van totaal 100 minuten.

Beide uitgerekend via routeplanner Tesla:

Hè volgens mij kan je aan 130km/u door Frankrijk, dus doe je 1200km in een dag, ja. En nee ik vind dat niet gevaarlijk of moeilijk of ambetznt. Je moet gewoon uitgeslapen zijn. En ja Napels doe je in twee dagen. Tis geen canonball race

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2019 om 19:35.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 19:52   #788
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met 2 chauffeurs kan je per dag wel een pak kilometers doen.
Meer dan je kan laden met een "betaalbaar" elektrisch voertuig.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 20:19   #789
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hè volgens mij kan je aan 130km/u door Frankrijk, dus doe je 1200km in een dag, ja. En nee ik vind dat niet gevaarlijk of moeilijk of ambetznt. Je moet gewoon uitgeslapen zijn. En ja Napels doe je in twee dagen. Tis geen canonball race
En je neemt rustpauzes als je niet na 500 km tegen de vangrail wilt plakken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 21:13   #790
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Ennhoe reageer je op dit bericht ? 2700km in een dag ?

https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2019 om 21:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 21:15   #791
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ennhoe reageer je op dit bericht ? 2700km in een dag ?

https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/
Da's toch fantastisch, een Tesla kan dus een brandstofwagen evenaren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 21:22   #792
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ennhoe reageer je op dit bericht ? 2700km in een dag ?

https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/
Bericht niet gelezen?
4 bestuurders afwisselend ? Denk je dat die niet kunnen rusten tijdens het rijden en ook tijdens het laden?

Citaat:
It was also raining for a portion of the drive, which reduces efficiency by increasing rolling resistance between the tires and the road. Nyland rotated between several drivers during the 24 hours and livestreamed it on his YouTube channel.
Hoeveel bestuurders tel je?


Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2019 om 21:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 21:32   #793
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's toch fantastisch, een Tesla kan dus een brandstofwagen evenaren.
En bij normale afstanden heeft een Tesla geen sleur en tijdverlies door te moeten tanken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 22:27   #794
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bericht niet gelezen?
4 bestuurders afwisselend ? Denk je dat die niet kunnen rusten tijdens het rijden en ook tijdens het laden?



Hoeveel bestuurders tel je?

zeg als jij een been vasthebt doe je ook niet liever dan erop knagen.
Heb ik gezegd dat ik dat alleen doe ?

ondertussen schiet je volledig voorbij aan dit leuk bericht...

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2019 om 22:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 05:02   #795
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En bij normale afstanden heeft een Tesla geen sleur en tijdverlies door te moeten tanken.
Een Tesla moet nooit brandstof tanken. Die heeft gewoon geen brandstoftank.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 06:13   #796
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hè volgens mij kan je aan 130km/u door Frankrijk, dus doe je 1200km in een dag, ja. En nee ik vind dat niet gevaarlijk of moeilijk of ambetznt. Je moet gewoon uitgeslapen zijn. En ja Napels doe je in twee dagen. Tis geen canonball race
Arbeiders staan tot 3 uur aan het stuk aan de band voor ze een korte pause krijgen van 10 minuten en gaan er dan weer vol tegenaan voor een uur, waarna ze 20 minuten pause krijgen. En dan weer 3 uur volle bak aan de slag.


Auto rijden is in vergelijking dus een makkie in een moderne wagen tegen normale snelheden waar het verkeer overzichtelijk en voorspelbaar is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 07:26   #797
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bericht niet gelezen?
4 bestuurders afwisselend ? Denk je dat die niet kunnen rusten tijdens het rijden en ook tijdens het laden?



Hoeveel bestuurders tel je?

Er waren drie chauffeurs, die vrouw deed de logistiek!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 11:16   #798
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Arbeiders staan tot 3 uur aan het stuk aan de band voor ze een korte pause krijgen van 10 minuten en gaan er dan weer vol tegenaan voor een uur, waarna ze 20 minuten pause krijgen. En dan weer 3 uur volle bak aan de slag.


Auto rijden is in vergelijking dus een makkie in een moderne wagen tegen normale snelheden waar het verkeer overzichtelijk en voorspelbaar is.
Een zelfrijdende wagen, waar je zelfs niet moet opletten of het verkeer remt, waar je gewoon moet tikken,om de snelheid omhoog of omlaag te duwen, je zit gewoon te wachten in een zetel terwijl het landschap voorbijschiet...
En dan moet je volgens Micele om de haverklap stoppen om te plassen en te rusten of je plakt tegen de muur...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 18:19   #799
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En dan moet je volgens Micele om de haverklap stoppen om te plassen en te rusten of je plakt tegen de muur...
En waar schreef ik om de haverklap?

Leer eens eindelijk wat bij:

Citaat:
Onderbreking van de rijtijd

Na een rijperiode van 4 uur 30 minuten moet de chauffeur een aaneengesloten onderbreking van ten minste 45 minuten in acht nemen, tenzij hij aan een rusttijd begint.

Een rijperiode is de bij elkaar opgetelde rijtijd vanaf het ogenblik dat een bestuurder na een rusttijd of een onderbreking begint te rijden, totdat hij een rusttijd of een onderbreking neemt. Een rijperiode kan al dan niet onderbroken worden.

Een onderbreking is elke periode waarin de bestuurder niet mag rijden en ook geen andere werkzaamheden mag verrichten. Ze dient uitsluitend om te rusten.

Opsplitsing van de onderbreking van de rijtijd

De aaneengesloten onderbreking van 45 minuten kan vervangen worden door een onderbreking van ten minste 15 minuten, gevolgd door een onderbreking van ten minste 30 minuten.

Beide onderbrekingen moeten elk zodanig tijdens de periode worden ingelast dat na een rijperiode van 4 uur 30 een onderbreking van ten minste 45 minuten in acht genomen is.

https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...jden/rijtijden
En neen dat komt niet van mij, ik maak geen "wetten".

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2019 om 18:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 20:53   #800
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En waar schreef ik om de haverklap?

Leer eens eindelijk wat bij:



En neen dat komt niet van mij, ik maak geen "wetten".
Beeld,u gewoon in

Straks kruip je ladderzat na een receptie achteraan in de tesla, en zeg ik ga naar huis. Wordt je tegengehouden door de flikken.
Stopt een zelfrijdende wagen voor de gezagsondermijnend vanzelf ? En vraagt die kerel het rijbewijs ? En moet de chauffeur blazen ?

Er gaan nog een paar wetjes moeten aangepast worden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be