Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2020, 08:10   #1741
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar Soeur Sourire was geen zelfstandige. Ze was een lid van een kloosterorde.

Dat die kloosterorde haar liet stikken bewijst alleen maar het standpunt dat georganiseerde religie gewoon vies is.
Zit daar niet het probleem eerder dan in de vaststelling dat er belastingen moeten worden betaald op inkomsten uit auteursrechten?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 08:28   #1742
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zit daar niet het probleem eerder dan in de vaststelling dat er belastingen moeten worden betaald op inkomsten uit auteursrechten?
Een samenspel van Belgische fiscus en Belgische rechtbanken.
Het mens heeft zich opgehangen en de fiscus heeft geen rotte bal extra, iets wat in de sterren stond geschreven en je dus geen genie moet zijn om zoiets te voorspellen.
Niemand wint en de grote verliezer is zoals in ALLE gevallen, de burger die voor al dat wind maken fors dient te betalen.
Er is een straffe op het juridisch forum die beweerde dat de fiscus verplicht is om correct belastingen te innen. Is dit geval zo'n correcte 'inning' ?

Het landje met de hoogste belastingen en de slechts werkende overheden ... moet ik er nog een tekening bijmaken?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 juli 2020 om 08:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 09:41   #1743
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Dit bericht toch weer even helemaal achteraan zetten.
Indien iedereen bij FOD financiën zijn werk correct heeft uitgevoerd ( is ook de bewering van de dienst Intern Toezicht ) hoeft er toch geen enkele
ambtenaar zich zorgen te maken?

Er bestaat ook zoiets als 'openbaarheid van bestuur' welke toch de vrijheid oplevert om officiële documenten openbaar te maken. Het is mogelijk
dat burgers de hele zaak iets anders interpreteren dan Intern Toezicht maar dat is volgens mij ook hun individuele vrijheid.

Kleine kanttekening toch, volgens velen leven we in een schurkenstaat, mogelijk is een wettekst afhankelijk van wie ze leest.
https://radio1.be/programma/de-werel...justitie/20223


Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 09:45   #1744
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Net bericht gekregen van Maarten.

Om te vermijden dat men van buitenaf gaat vragen om het forum 'op te kuisen' kan ik best met initialen of fictieve namen werken. Hier kan ik best
inkomen en ik ga hier dus de namen gebruiken die we ook voor het boek hebben gekozen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 juli 2020 om 09:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 10:01   #1745
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Een voorsmaakje. Oud fragment aan het begin van een boek dat toen nog de tittel droeg -'Van Rechtswege'..

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 10:45   #1746
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zit daar niet het probleem eerder dan in de vaststelling dat er belastingen moeten worden betaald op inkomsten uit auteursrechten?
Het was het klooster dat alle initiële wereldse zaken ivm Soeur Sourire's zangkunsten regelde. LP laten persen als cadeau voor de kloosterbezoekers, het initiële platencontract met Philips, en de afhandeling van alle financiën.

Er was dus een duidelijk spoor van transacties naar het klooster, maar dat maakt voor een ambtenaar die geld heeft geroken, niets uit. Een klooster afpersen is moeilijk, daar zit een enorme organisatie achter.
Edoch, een uitgetreden non, da's een vogel voor de kat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 10:07   #1747
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Gisteren avond viel het voorwoord voor het boek in mijn mailbox.

In de loop van 2012 heb ik alle partijvoorzitters en anderen aangeschreven met de vraag of er op een iets meer dan oppervlakkige manier naar een
bepaald dossier kon worden gekeken.
Van de meesten geen antwoord… van der rest een excuus waarom men aan handen en voeten gebonden was … op één persoon na, Bert Anciaux.
Mails met informatie werden uitgewisseld en vanaf toen stond Bert aan mijn zijde.
Hij heeft dus het hele verhaal van dichtbij meegemaakt.
Ook toen beetje bij beetje de bewijzen tegen de fiscus aan de oppervlakte kwamen. Absolute onbekwaamheid ... valsheid in geschrifte …
‘aanpassen’ van PV’s … na datum ontbrekende stukken genereren en in een dossier bijvoegen …
Hij heeft meegekeken met mijn ogen en heeft dus nu ook een voorwoord geschreven.

Via deze weg ook … merci Bert – ‘den bleiter’ – jij bent veel groter dan de rest van bende bij elkaar opgeteld. Spijtig dat er niet meer ‘bleiters’ het politiek landschap bewandelen.

Ondertussen blijkt er ook een merkwaardig scenario te hebben afgespeeld in een brasserie in mijn geboortestreek. Een onbekende stoof
de brasserie binnen en vuurde een waterval van woorden af op een kennis van de schrijver van dit verhaal. Het besef dat heel het verhaal in
september wordt uitgegeven laat bij merkwaardige figuren de stoppen al doorslaan. Voor iemand aan de geviseerde tafel kon reageren was het heerschap
alweer verdwenen.
Gezien het tijdstip ( begin maart – net voor de lock-down ) lijkt het bezoek ongeveer samen te vallen met post 1668 (8 maart) waarin een link naar
het boek wordt gelegd.
De man beweerde mij goed te kennen, hoe onbetrouwbaar ik was en dat het ongehoord was dat er op de koop toe nog boek (vol leugens) zou verschijnen.
Nu, het is alvast iemand die deze draad goed volgt, uit de buurt van Eppegem is en dus ook tussen 55 en 65 jaar oud zou moeten zijn. Ik ben
natuurlijk benieuwd wie zich zo kan opwinden over een verhaal waarin de meest frappante zaken zich in Wallonië afspelen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 juli 2020 om 10:10.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 23:53   #1748
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Nu toch even proberen om niet in lachen uit te barsten.

Het moet ergens 8 uur s’avonds geweest zijn dat de telefoon begon te rinkelen.

‘Hallo?’

Een vriend die een herstelwerkplaats uitbaat in Vilvoorde:

‘Johan, ik heb vandaag wat meegemaakt en moest onmiddelijk aan jouw affaire denken.’
‘ik heb vandaag een inspecteur van de belastingen over de vloer gekregen en die heeft zowat alles nagekeken wat kan nagekeken worden.’
‘Die man zei dat alles in orde was maar dat hij zich toch verplicht zag om een boete uit te schrijven.’
‘De boekvorm waarin ik de nummerplaten van de wagens noteer was niet conform de regels en daarvoor diende hij een boete uit te schrijven.’
‘ik ben daarvan op de hoogte maar gezien het ‘juiste’ boek niet te verkrijgen was heb ik jaren geleden een vergelijkbaar boek bij de belastingsdienst laten goedkeuren.’
‘De goekeuring van de belastingsdienst staat op het eerste blad van mijn boek en alle pagina’s zijn door de belastingsdienst van Vilvoorde genummerd, afgestempeld en geparafeerd.’
‘zegt die inspecteur … ja, ik zie het … maar ik moet je toch een boete uitschrijven … deze boete kan je dan later weerleggen door het document dat door de belastingsdienst van Vilvoorde in je boek is geplakt ….. (??!!)


Van zodra hij de boete ontvangt zal hij een kopie doorsturen. Ik hou er me aan om dat document hier ook te posten. Ik zal wel de namen onleesbaar maken ....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 06:45   #1749
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Van zodra hij de boete ontvangt zal hij een kopie doorsturen. Ik hou er me aan om dat document hier ook te posten. Ik zal wel de namen onleesbaar maken ....
Ik vind dat logisch, eerlijk gezegd. Kijk, uw kameraad zorgt voor werk van minstens 3 of 4 personeelsleden. Als die inspecteur dat allemaal zelf regelt, verliezen die hun bestaansreden. Dus is het toch logisch wat die man doet ? De beslastingsdienst is niet verschillend van een garage he: activiteit ontwikkelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:11   #1750
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat logisch, eerlijk gezegd. Kijk, uw kameraad zorgt voor werk van minstens 3 of 4 personeelsleden. Als die inspecteur dat allemaal zelf regelt, verliezen die hun bestaansreden. Dus is het toch logisch wat die man doet ? De beslastingsdienst is niet verschillend van een garage he: activiteit ontwikkelen.
Ja, je zal wel gelijk hebben, zo had ik het nog niet bekeken. Veel wind maken zodat iedereen wat om handen heeft, een reden tot bestaan verschaffen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:17   #1751
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Het extra verleende uitstel naar conclusies van de fiscus toe loop op stilletjes naar zijn einde.
Moet je weten dat de doos met van de pot gerukte argumenten in de loop van 2010 al is leeggeschud en dat de fiscus sindsdien voor doofstomme speelt.

Mogelijk heeft men het vandaag wat moeilijk met de in onze conclusies opgenomen vraag:

"Waarom heeft de fiscus nooit wat aangevangen met de informatie die door Johan Daelemans in de loop van die 10 jaar naar hen is doorgestuurd?"

Iemand een idee? Het gaat over een aanslag van 230.000€ en ik veronderstel dus dat men hier toch even tijd zou kunnen aan besteden?
Binnen afzienbare tijd kunnen we een afrekening maken van wat die onzin aan alle partijen heeft gekost. Financieel, moreel en reputatiegewijs.
Eén van de twee partijen is hier de grote oplichter en ik heb zo een flauw vermoeden welke partij dat gaat zijn. Meest frappante aan de zaak is nog het feit dat
dit dossier gedurende die laatste 10 jaar enkele malen van werkvloer naar top van de fiscus en terug is gewandeld.
Overal dezelfde kwaadwilligheid ... van schuldig verzuim tot actieve corruptie...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 augustus 2020 om 08:18.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 07:44   #1752
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Na toegestane uitstel naar de fiscus toe om hun conclusies op te stellen gaan we hun laatste week in.
Eerste brief met een door hen foutief aangeduide zaakvoerder dateert van 2009.
We zijn nu 2020 en er is nog niks zinnigs geantwoord op de vraag waarom.
Gaat het deze week gebeuren? Neen, zeker niet.
In het beste geval wat gemanipuleerde wetteksten om een paraplu te creëren waaronder men kan weg kruipen, zeg maar een voortzetting van een in 2010 gekozen beleid.

Ik moet toegeven, ook na die 10 jaar wordt je aan dat nutteloos (en extreem kostelijk) wachten niet gewoon. Nog minder aanvaard je zoiets van een overheid die zich opstelt als de eerste de beste misdaadorganisatie.
Als je de gebruikte methodes naast elkaar plaatst zijn de gelijkenissen treffend.

* Steeds andere 'verantwoordelijken'
* Informatie verspreidt over ontelbare locaties waarbij interne links onbestaand zijn.
* Verspreiden van foute info met het doel te misleiden.
* Bewust gebruik van foute adressen waarmee extra 'rechten' worden gecreëerd.
* Valsheid in geschrifte.
* Absoluut kiezen voor eindeloos rekken van procedures. Bij fraudeurs gaat men op die manier steevast voor verjaring, gelukkig slaat onze fiscus hier de bal mis.

Het is echt gruwelijk om vast te stellen hoe gemakkelijk rechtbanken om de tuin worden geleid - of deze bewust kiezen voor de minste weerstand (?)

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 augustus 2020 om 07:59.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 09:11   #1753
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Om nog eens te onderstrepen hoe krankzinnig het hier in België aan toe gaat...

Dossier APM&ed bvba .... btw nr: 0474014947

Wallonië, 2008/+2020 beslissing fiscus: zwart
Vlaanderen, 2010/+2020 beslissing parket: wit

Sinds 2010 is die tegenstelling grondig toegelicht naar bevoegde ministers (financiën&justitie) gestuurd als ook naar de top van de fiscus.

Tot op vandaag ... zelfs geen zinnige communicatie. Men is er nog zelfs bij de fiscus nog niet in geslaagd om hetzelfde dossier, Waalse versie/Vlaamse versie naast elkaar te leggen. Dat informatie uit het strafdossier door 'wetten' mogelijk niet toegankelijk zou zijn voor de fiscus doet opnieuw de wenkbrauwen fronsen. Wie wint wat met zo'n wet?
Het is niet meer dan een excuus om door de fiscus gemaakte fouten achter zo'n wet te verschuilen.

Wat is nu het voorlopige resultaat?
- een voor 99% van de bevolking onbetaalbare rechtsgang die nog aansleept tot ...???
- een schitterend boek dat samen met een website niets aan de verbeelding overlaat.

Merkwaardig eigenlijk dat de zaak in beroep nog ten gronde moet worden gepleit met een uitspraak die - zelf volgens mijn fiscale topadvocaten - nog alle kanten uit kan.

Die twijfel verteld dus alles over onze fiscus, de wetgeving en de rechters waarmee het kantoor in het verleden al mee te maken heeft gehad.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 09:14   #1754
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ja ik ben weer vrij kwaad .. iemand verbaasd?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 20:15   #1755
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

test

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 augustus 2020 om 20:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 20:24   #1756
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Lijkt bij mij te zitten. Yep - iets niet in orde met de upload naar postimage.org.

Nog twee dagen en de toegestane verlenging naar de fiscus toe om hun conclusies binnen te sturen zit er op. Twee dagen ... ondertussen nog geen teken van leven.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 augustus 2020 om 20:47.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 22:10   #1757
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Waar gaat het ook weer over? Op 17 maart 2009 stuurt de dienst BTW Controle (Ciney) een opdracht naar de dienst personenbelasting om een inkomstenbelasting te heffen op MIJN niet aangegeven inkomsten gedurende het jaar 2007. Uitgegeven centen moeten ergens verdiend zijn en op die verdiensten dienen inkomstenbelasting betaald te worden.

Volgens deze dienst zou ik (?) als zaakvoerder (??) ergens 500.000€ (???) hebben geïnvesteerd in mijn bedrijf, namelijk APM&ed bvba (????) .

Meer is het niet, de eenvoud zelve voor onze fiscus uit Ciney en Namen, vrolijk mekaar schouderklopjes gevend over het gezamenlijk puike denkwerk.



Even vrij vertaald naar het Nederlands:

" In navolging van een BTW- controle bij de BVBA APM&ED (btw nr: 474 014 947) is geconstateerd dat de zaakvoerder, mijnheer Daelemans Johan, belangrijke voorschotten heeft gestort naar deze vennootschap. "

Het gaat hier over stortingen gedurende het boekjaar 2007.
Ter info, de vennootschap die ikzelf heb opgericht is overgelaten einde 2005.

Op grond van bovenstaande brief heeft de fiscus begin 2010 als een donderslag bij klaarlichte hemel mijn gezin getrakteerd op een aanslag van om en bij de 230.000€ - binnen de 14 dagen te betalen. In juni 2010 gaat de fiscus aan de haal met het integrale verkoopbedrag van onze gezinswoning. Weg alle toekomst.

Waarom wordt er al 10 jaar zo hard tegengesparteld?

Omdat er volgens mijn ploeg in 2009 door ambtenaren feiten zijn gepleegd waarop gevangenisstraf staat.

Waarom zijn de meldingen van ambdswege nooit gearriveerd waar ze moesten aankomen?

Waarom heeft de dienst bezwaren gefaald?

Waarom hanteert de raadsman van de fiscus al 10 jaar het stilzwijgen als enig verdedigingsmiddel?

Waarom heeft de dienst Intern Toezicht geen grondig onderzoek gevoerd naar aanleiding van een ettelijke A4 pagina's tellende klacht - gestaafd met tientallen documenten?

Waarom heeft de raadsman van de fiscus na 10 jaar nog anderhalve maand extra nodig om ( als ze op de valreep toch komen) conclusies op te stellen?

Waarom lijkt het binnen de fiscus zo algemeen aanvaard dat vergeten of bewust niet uitgevoerde procedures door de raadsman na datum toch nog aan het dossier worden toegevoegd?

Zou mooi zijn indien er op al deze vragen ooit een antwoord komt.

Het onderzoek dat Intern Toezicht zou hebben uitgevoerd heeft aangewezen dat er onvoldoende bewijzen van de aantijgingen zijn gevonden.
Meer woorden werden er niet aan vuil gemaakt.

Zo'n flut antwoord kan niemand au cérieux nemen.
Als Intern Toezicht niet in staat is om de klachten stuk per stuk te behandelen en de aantijgingen te weerleggen met gefundeerde conclusies dan moet men grote vraagtekens plaatsen bij de werking van die dienst.

Voil?*, het is weer eens gezegd en zullen eens kijken wat de volgende twee dagen brengen. Komen er al dan niet op de valreep conclusies en zo ja, met welke argumenten gaat de fiscus ons verrassen?

Nog een kleine wetenswaardigheid.

De klachten die bij Intern toezicht zijn gedeponeerd waren enerzijds de in onze ogen strafrechtelijke feiten van ambtenaren maar anderzijds ook het schuldig verzuim van een flink aantal ambtenaren die we in de loop van die 10 jaar hebben gecontacteerd voor hulp. Tijdens de tweede vergadering die is doorgegaan in Antwerpen heeft men mij voor de keuze gezet om te kiezen tussen een onderzoek naar de strafrechtelijk feiten of het schuldig verzuim van gecontacteerde ambtenaren.
Ik heb gekozen om het onderzoek te laten toespitsen op de strafrechtelijke misdrijven en 'mocht' toen een document ondertekenen waarin ik afstand nam van mijn klachten naar schuldig verzuim. Er is dus nooit een onderzoek opgestart naar 'schuldig verzuim' en de klachten i.v.m. strafrechtelijke misdrijven heeft één zin als resultaat opgeleverd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 07:55   #1758
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Wegens corona zal er geen avond voor de 'lancering' van het boek worden georganiseerd.
Schrijver Eric Raeven denkt er aan om een trailer te filmen en deze op youtube te plaatsen, deze trailer zou de launch vervangen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 09:10   #1759
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Waar we niet meer naast kunnen kijken is het feit dat de fiscus enkel op zoek gaat naar elementen die hun eigen fantasie moet bewijzen. In die laatste 10 jaar hebben ze geen enkel element gevonden.
Vandaar ook het ontbreken van (voorlopig - nog één dag te gaan) elke tegen conclusie in de aan gang zijnde procedure voor het Hof van Beroep in Luik.
Het enige zinnetje dat we ooit in correspondentie hebben tegengekomen was het volgende:

“We hebben geen info binnengekregen die uw bewering staaft.”

Het meest frappante voorbeeld is van de hand van de voorganger van de huidige raadsman van de fiscus. We schrijven juni 2013. Enkele maanden daarvoor hadden we samengezeten met de hoofdinspecteur van het parket van Mechelen die stomverbaasd het relaas van onze wedervaren met onze Waalse fiscus mocht aanhoren. We kregen het dossiernummer van het ‘zo goed als afgesloten’ onderzoek evenals de paginanummers van documenten afkomstig van ARGENTA.
Hiermee werd de bewering van de dienst bezwaren - dat een bepaalde rekening mij toebehoorde -volledig ontkracht.
Met deze informatie moesten we naar de raadsman van de fiscus stappen en deze zou daarmee de zaak kunnen corrigeren.
Zo gezegd zo gedaan.

Op 20 juni 2013 krijgen we van die raadsman de melding dat hij de gegevens heeft doorgestuurd naar de BBI ter verificatie en hij wacht op antwoord. Op 23 juli meld hij …

“We hebben geen info binnengekregen die uw bewering staaft.”

Een antwoord dat bol staat van non-informatie. Aan Intern Toezicht wordt gevraagd om na te gaan of die raadsman al dan niet een vraag naar de BBI heeft doorgestuurd / wie (al dan niet) bij de BBI een antwoord heeft geformuleerd en wat het antwoord was. Intern toezicht zal hier helemaal niks mee aanvangen en het antwoord schuldig blijven.

Iedereen die al jaren met dit dossier bezig is stelt hetzelfde vast.
Hoe komt het dat de zoveelste ambtenaar op rij zijn eigen verantwoordelijkheid opzij zet en meehuilt met deze massahysterie? Is dit een werkwijze die door verantwoordelijken op een hoog niveau naar de werkvloer wordt opgelegd? Zijn dit de fameuze anti-fraudewetten in werking?

Waar zit de schuld van dit debacle? Op de werkvloer of moeten we het hoger gaan zoeken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2020, 09:33   #1760
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Nog een wetenswaardigheid dat zijn eigen post verdiend.

Pas na de beslissing van de dienst bezwaren krijgen we het dossier overhandigd, dit om de rechtszaak tegen de fiscus op te starten.
Dit dossier is eerst onder handen genomen door de raadsman welke van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om de verplichte doch vergeten procedures door de dienst inkomstenbelasting aan het dossier toe te voegen. Het belangrijkste stuk dat ontbreekt is de verplichte melding van ambdswege naar mijn vrouw toe. Zo’n vergeten document na datum aan een dossier toevoegen is kinderspel, wat wel onmogelijk is is een bewijs van versturing met de post tevoorschijn toveren evenals het gebruikelijke handschrift op het document plaatsen als die ambtenaar - toen verantwoordelijk voor het dossier -reeds op pensioen is gegaan. Beide ontbreken dus. Een ander extra toegevoegd document draagt de datum van toevoeging …

Dit is ook gemeld aan Intern Toezicht … ook hier zal geen antwoord op volgen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 augustus 2020 om 09:34.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be