Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2020, 14:23   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb ook weet van mensen die blurays, games, boeken, enz...online bestellen, en die er heel lang op hebben moeten wachten.

Koop die dingen digitaal, en klaar.
Je bedoelt dus het lezen van een boek op een tablet? Dat kan meevallen maar ik heb er ook regelmatig klachten over gelezen. Onder meer dat afbeeldingen er soms erg krakkemikkig doorkomen. Dat was bv. het geval bij boeken over bridge die, naast de traditionele papier-editie ook in digitale vorm uitgegeven werden.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 17:50   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

zaterdag laat in de namiddag .....oepsiee....kompleet vergeten iets mee te brengen van een lokale DHZ...

Nou....
besteld bij de in de benelux bekende site "niet-vierkant" en kijk,maandag in de namiddag was het al geleverd.(GEEN spoedbestelling ingegeven overigens)

Dus,zaterdagmiddag laat besteld,zondag of maandagochtend vroeg hebben mensen in Nederland dat pakje in een bestelwagen gegooid....)

Mensen,ik KAN bijna niet zelf meer,bij de lokale DHZ(5km) zoiets gaan halen op "normale werkuren" in datzelfde tijdsbestek,en zeker niet in het weekend.

DIT is het nieuwe normaal,krijg bijna medelijden met de bakstenen winkels...want die bestelwagentjes zitten natuurlijk tsjok- en tsjokvol....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2020 om 17:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 19:41   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://nos.nl/artikel/2338276-stape...in-belgie.html

Citaat:
In de Belgische stad Luik zijn bij een verlaten vrachtwagen vele honderden AliExpress-pakketjes gevonden, die onderweg waren naar Nederland.
In video's die ontdekker Jan van der Kraan uit Sittard op zijn Facebookpagina heeft gezet, is een opengereten vrachtwagen te zien zonder nummerbord, omringd door grote stapels dozen en verpakkingen.
"Het eerste wat we zagen was een voorbinddildo", vertelt hij. Ook trof hij zaken als grote gepersonaliseerde fotocadeaus, nepplanten en speelgoed aan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2020, 21:37   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bedoelt dus het lezen van een boek op een tablet? Dat kan meevallen maar ik heb er ook regelmatig klachten over gelezen. Onder meer dat afbeeldingen er soms erg krakkemikkig doorkomen. Dat was bv. het geval bij boeken over bridge die, naast de traditionele papier-editie ook in digitale vorm uitgegeven werden.
Niets vervangt een echt boek. Ik heb onlangs 2 electronsiche boeken gekocht. In vergelijking met de real thing is dit mediocre.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 08:20   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niets vervangt een echt boek. Ik heb onlangs 2 electronsiche boeken gekocht. In vergelijking met de real thing is dit mediocre.
Inderdaad. Aan een verzorgd uitgegeven boek (kwaliteit van het papier, een degelijke binding, een keurig en vlot leesbaar lettertype) beleef je meer plezier.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:19   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het pakje waarmee ik dit draadje begon is uiteindelijk zowat EEN MAAND onderweg geweest over iets van 45 km...Ik vermoed dat zelfs iemand op klompen met een kruiwagen het sneller zou kunnen gebracht hebben....


Er is nog een weg te gaan alvorens te beweren dat men "e-commerce" is...
Vandaag op Radio Twee

Bpost: "We hadden een achterstand met pakjes. We hebben dan besloten om die pakjes te laten liggen en al de nieuwe zendingen eerst te leveren."

Als daar dan uw pakske tussenzit ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:23   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
zaterdag laat in de namiddag .....oepsiee....kompleet vergeten iets mee te brengen van een lokale DHZ...

Nou....
besteld bij de in de benelux bekende site "niet-vierkant" en kijk,maandag in de namiddag was het al geleverd.(GEEN spoedbestelling ingegeven overigens)

Dus,zaterdagmiddag laat besteld,zondag of maandagochtend vroeg hebben mensen in Nederland dat pakje in een bestelwagen gegooid....)

Mensen,ik KAN bijna niet zelf meer,bij de lokale DHZ(5km) zoiets gaan halen op "normale werkuren" in datzelfde tijdsbestek,en zeker niet in het weekend.

DIT is het nieuwe normaal,krijg bijna medelijden met de bakstenen winkels...want die bestelwagentjes zitten natuurlijk tsjok- en tsjokvol....
Geef mij toch maar een bakstenen DHZ zaak.
Als je iets moet bestellen, dan vergeet je al vlug iets.
In een bakstenen DHZ zie je het liggen en neem je het mee.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:42   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

En krijg dan zoiets voor. Je pakje zal er maar tussen zitten.

De Nederlander die afgelopen weekend duizenden achtergelaten pakjes van AliExpress vond toen hij een staalfabriek in Luik ging verkennen, werd naar eigen zeggen niet geholpen door de politie van Riemst toen hij hen belde. “Maar het kantoor was gesloten, dus hij kan niemand aan de lijn hebben gehad”, reageert korpschef Dirk Claes.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200623_...gische-parking


De verrassing was groot toen Jan van der Kraan, oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, aankwam op de parking. De urban explorer trekt er geregeld op uit om op verlaten plaatsen foto’s en video’s te maken. Maar zo verlaten was het terrein niet. “Op de parking stond een vrachtwagen”, zegt hij aan het Nederlandse AD. “Toen ik dichterbij kwam, zag ik dat er mannen rond de vrachtwagen stonden. Ze droegen handschoenen en rommelden tussen de pakketten. Toen ze mij zagen, met mijn camera in de hand, sloegen ze op de vlucht.”


De grond was bezaaid met opengesneden pakketten. “Er lag echt van alles tussen: van voorbinddildo’s tot gepersonaliseerde gsmhoesjes. Op de dozen stond dat ze afkomstig waren van AliExpress.”

Maar niet alleen de pakketten bleken gestolen. “Het zeil van de vrachtwagen was opengesneden. Ook zaten er geen nummerplaten meer op.” Jan belde de politie maar dat liep niet van een leien dakje. “In Luik spreken ze alleen maar Frans, dat begrijp ik niet. Ik belde dan maar naar de politie van Riemst maar daar konden ze mij niet helpen. Ze wilden het ook niet doorgeven aan hun collega’s.”

Wat er ondertussen gebeurde met de pakketten, is niet duidelijk.

Kantoor Riemst gesloten

Volgens korpschef Dirk Claes van de politie Bilzen-Hoeselt-Riemst kan de Nederlander onmogelijk iemand aan de lijn hebben gehad toen hij naar het commissariaat van Riemst belde. “Op een zondag is dat kantoor gesloten en is er niemand aanwezig. Wie dan belt, krijgt een automatische boodschap te horen met de vraag om tijdens de kantooruren terug te bellen of de noodcentrale te contacteren via het nummer 101. Bij de noodcentrale hebben ze waarschijnlijk ook een procedure om anderstaligen te helpen.”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 15:42   #29
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Ik bestel rubberen tegels voor garage verpakt in 2 pakjes van 9 stuks.
Post NL bracht één om 10 uur en het 2de op 14 uur.
Waar zit de logica van efficiency?
Een spiegeltje voor fiets van 6 euro uit China is geleverd na 4 weken aan huis???
Is niet de leverings tijd dat mij doet nadenken maar de afstand en prijs.

Laatst gewijzigd door Deo : 26 juni 2020 om 15:44.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 06:37   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Wel,

De maanden glijden voorbij en die COVIDs-shit blijft maar duren....
O wee de commerciele organisaties die niet vooruit gegaan zijn met hun internet-handel...

Zelfs de feitelijk interessante "tussenvorm",een bestelling ingeven via het net en het dan gaan halen(kwestie van gewoon niet binnen te moeten gaan) wordt op veel plaatsen nog erg stiefmoederlijk behandeld.....Wat eigenlijk de NORM zou moeten worden is eigenlijk maar een "sideshow",zo van,kijk,wij kunnen dat ook.Doordat het zo "onpraktisch" gehouden wordt ,omdat de adepten van "foot traffic" in de winkel zelf nog steeds de macht hebben,blijft het inderdaad een "side show"....Wat verder op de weg rijden de camionettes voor de internetreuzen steeds talrijker ,en ja,de parkings van de winkels staan niet meer zo overvol als in de nineties,de legendarische ruzies tussen klanten om een parkeerplaatsje zijn iets uit een boos verleden...

Ik kijk natuurlijk naar "post-corona"....handel zoals we die enkele decennia gekend hebben raakte al in de problemen hoewel er toch altijd dingen gekocht gaan worden.Andere methoden dienen zich aan.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2020 om 06:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 06:55   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Gisteren een online bestelling gedaan in een DHZ zaak (om het zelf af te halen).
Maar één artikel in voorraad (moest er vijfentwintig hebben).
Voor de bestelling toch door en krijg de melding: "Artikels zijn om 15u beschikbaar in de door gekozen winkel."

En inderdaad, 4 uurtjes nadat ik min n bestelling ingegeven had, kon ik het gevraagde afhalen. En ... en ik kreeg nog eens een hoeveelheidskorting van 16%

Hoe ze het klaargespeeld hebben, weet ik niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 06:57   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gisteren een online bestelling gedaan in een DHZ zaak (om het zelf af te halen).
Maar één artikel in voorraad (moest er vijfentwintig hebben).
Voor de bestelling toch door en krijg de melding: "Artikels zijn om 15u beschikbaar in de door gekozen winkel."

En inderdaad, 4 uurtjes nadat ik min n bestelling ingegeven had, kon ik het gevraagde afhalen. En ... en ik kreeg nog eens een hoeveelheidskorting van 16%

Hoe ze het klaargespeeld hebben, weet ik niet.
in ieder geval,het is niet allemaal kommer en kwel...die mensen hebben het BEGREPEN!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 07:00   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
in ieder geval,het is niet allemaal kommer en kwel...die mensen hebben het BEGREPEN!
Inderdaad.
Zelfs al kost het hen, op dat moment geld of veel moeite, liever dat dan dat je naar de concurrentie zou gaan.
Dat is de les die veel uitbaters en veel zelfstandigen begrepen hebben.

Degenen die het niet begrepen, zijn wslk veel klanten kwijt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 09:08   #34
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Fijn dat iedereen online koopt. Nu is het niet zo druk in de winkels.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 12:06   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om de haverklap hoor je smeekbedes om Belgisch te kopen om zo de Belgische economie en ondernemingen te steunen. Ik hoorde al verschillende mensen de volgende reactie hierop geven: producten uit België zijn zo en zoveel duurder, ben je gek dat ik zoveel meer zal uitgeven als het soms tot 70% goedkoper kan in het buitenland?

Deze crisis zal niet veel veranderen op dat vlak, waarom zou het.
Jij vindt het waarschijnlijk niet erg dat je gerief door kindjes wordt geproduceerd
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 juli 2020 om 12:06.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 12:25   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jij vindt het waarschijnlijk niet erg dat je gerief door kindjes wordt geproduceerd
En het gerief in de winkels die in België liggen?
Volgens mij komen die met dezelfde boot.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 14:51   #37
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jij vindt het waarschijnlijk niet erg dat je gerief door kindjes wordt geproduceerd
Over welke landen van oorsprong spreek je dan ?
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be