Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2011, 15:39   #21
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manta
Wat voor idiote zever is dat ???
Voor de staking gingen er geen ontslagen zijn en na de staking 't zelfde ...
Het enige dat die klojo's van de vakbonden hebben gedaan is een massa tijdverlies veroorzaken voor de mensen die rekenen op een goed verloop van een vlucht...
Vertragingen, vluchten afgelast, mensen die op zoek moten naar altenatieven en alle miserie vandien...
Opdoeken die vakbonden en voor 't gerecht aanklagen als privémilitie, zelfs hun uniforme vuilzakken passen in de aanklacht...
Kunnen ze in de Begijnenstraat gaan staken in hun cel...


Opsluiten...

Laatst gewijzigd door freelancer : 9 juni 2011 om 15:40.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:43   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat voor idiote zever is dat ???
Voor de staking gingen er geen ontslagen zijn en na de staking 't zelfde ...Het enige dat die klojo's van de vakbonden hebben gedaan is een massa tijdverlies veroorzaken voor de mensen die rekenen op een goed verloop van een vlucht...
Vertragingen, vluchten afgelast, mensen die op zoek moten naar altenatieven en alle miserie vandien...
Opdoeken die vakbonden en voor 't gerecht aanklagen als privémilitie, zelfs hun uniforme vuilzakken passen in de aanklacht...
Kunnen ze in de Begijnenstraat gaan staken in hun cel...
Voor de staking, was er enkel zekerheid voor de helft vh personeel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:46   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Tsjah...

De meeste mensen moeten kotsen van die vruchten...
Lui als jij natuurlijk wel, Chipie.....maar da's niks nieuws.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:47   #24
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor de staking, was er enkel zekerheid voor de helft vh personeel.
Citaat:
De ongerustheid bij het personeel van Aviapartner was groot, ook al zouden de 750 arbeiders van Aviapartner normaliter aan het werk kunnen blijven via cao 32bis. Die bepaalt dat nieuwe spelers op de markt de werknemers overnemen die tot nu toe dezelfde job uitvoerden voor de bedrijven die wegvallen, maar de bonden waren er niet gerust in en legden daarom het werk neer.
Er was helemaal geen sprake van , één of andere dolle delegé had waarschijnlijk een dagje verlof nodig om z'n tuinhok te schilderen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:51   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er was helemaal geen sprake van , één of andere dolle delegé had waarschijnlijk een dagje verlof nodig om z'n tuinhok te schilderen ...
Absolute zekerheid was er enkel maar voor de helft vh personeel. "Waarschijnlijk" en "normaliter" blijven vage termen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:54   #26
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Maar momenteel misbruiken vakbonden die macht steeds meer en meer. Meestal wegens compensatie voor hun gebrek aan inhoud. In buurlanden zoeken vakbonden actief mee naar oplossingen. In België is het staken als bij het minste dat hen niet aanstaat.
In de buurlanden wordt nooit gestaakt want ik lees geen buitenlandse kranten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:55   #27
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Absolute zekerheid was er enkel maar voor de helft vh personeel. "Waarschijnlijk" en "normaliter" blijven vage termen.
"We gaan nog eens staken maar weten nog niet waarom" lijkt me nog vager...
Het was een kleine moeite om eerst een keertje een bevestiging te vragen ...
En wat beeld hebben die overnemers nu van hun nieuw personeel???
En hoeveel heeft het dagje tuinhuisschilderen gekost aan zowel de maatschappijen als voor de gewone werkmens die rekende op z'n vliegtuig?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:02   #28
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
"We gaan nog eens staken maar weten nog niet waarom" lijkt me nog vager...
Het was een kleine moeite om eerst een keertje een bevestiging te vragen ...
En wat beeld hebben die overnemers nu van hun nieuw personeel???

En hoeveel heeft het dagje tuinhuisschilderen gekost aan zowel de maatschappijen als voor de gewone werkmens die rekende op z'n vliegtuig?
Die bevestiging hebben ze gekregen na de nodige "druk op de ketel".
En hopelijk beseffen die overnemers nu, dat hun nieuw personeel niet met zich laat sollen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:07   #29
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die bevestiging hebben ze gekregen na de nodige "druk op de ketel".
En hopelijk beseffen die overnemers nu, dat hun nieuw personeel niet met zich laat sollen.
Chantage is geen onderhandelingstaktiek maar een crimineel toestandje,
De "druk" was helemaal niet nodig , een simpele vraag had net iets beter geweest.
Moest ik die overnemer zijn , al degenen die mee aan't staken waren mochten de geldelijke verliezen van vandaag al uit hun eigen zak betalen, of gaat de vakbond opdraaien voor alle afgelaste vluchten en dergelijke?
Personeel dat staakt nog voor er iets besproken is mag van mij gerust ontslagen worden, werkwilligen genoeg die hun jobke willen overnemen zonder staking...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:07   #30
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er was helemaal geen sprake van , één of andere dolle delegé had waarschijnlijk een dagje verlof nodig om z'n tuinhok te schilderen ...
Bij Aviapartner werken 1350 mensen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:14   #31
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Nog erger, akkoord was er om 16 uur, maar we gaan toch nog ff 2 uur verder staken tot 18 uur (je weet maar nooit natuurlijk)
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:19   #32
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Nog erger, akkoord was er om 16 uur, maar we gaan toch nog ff 2 uur verder staken tot 18 uur (je weet maar nooit natuurlijk)
Mensen moeten niet ingelicht worden en op hun werk geraken uiteraard.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:21   #33
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mensen moeten niet ingelicht worden en op hun werk geraken uiteraard.
Die hadden zowieso op hun werk moeten zijn in plaats van tuinhuisjes te schilderen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:32   #34
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mensen moeten niet ingelicht worden en op hun werk geraken uiteraard.
K dacht dat ze staakten aan de luchthaven? Doen ze dat nu al van thuis uit?

T zal je maar overkomen dat je nu net je zuurverdiende vakantie wil nemen. Nul respect heb ik voor de stakers.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 17:02   #35
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Weet je wat pas echt grappig is, aangezien ik zelf op de luchthaven gewerkt heb, was het niet meestal aviapartner die staakte maar flightcare hun concurrent. Wat nog erger is telkens dit gebeurde zag je op tv dat de mensen van aviapartner gefilmd werden.

Begrijpen wie begrijpen kan, alsook vraag ik mij af welke debiele gedachte erbij schouppe/luchthavenuitbater opkwam om die licenties af te nemen. In mijn ogen de enige deftige afhandelaar op brucargo wordt hiermee kapot gemaakt.

laat staan dat de afhandelaar die deze licenties gekregen heeft, noch materiaal, en belangrijker zelfs geen plaats heeft om dit te doen. Zal vanaf 1 november nog plezant worden.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:34   #36
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Weet je wat pas echt grappig is, aangezien ik zelf op de luchthaven gewerkt heb, was het niet meestal aviapartner die staakte maar flightcare hun concurrent. Wat nog erger is telkens dit gebeurde zag je op tv dat de mensen van aviapartner gefilmd werden.

Begrijpen wie begrijpen kan, alsook vraag ik mij af welke debiele gedachte erbij schouppe/luchthavenuitbater opkwam om die licenties af te nemen. In mijn ogen de enige deftige afhandelaar op brucargo wordt hiermee kapot gemaakt.

laat staan dat de afhandelaar die deze licenties gekregen heeft, noch materiaal, en belangrijker zelfs geen plaats heeft om dit te doen. Zal vanaf 1 november nog plezant worden.
Dan smijten we de boel maar plat...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:41   #37
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dan smijten we de boel maar plat...
We ? is voor u een brug te ver, achter het hoekje staan kijken is uw taak!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 11:19   #38
Rael
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin natuurlijk. Als jij alleen staat, heb je niks te protocollen. GEEN ENKELE werknemer kan zich in zijn eentje verdedigen tegen de misbruiken van en door zijn werkgever.

Het is dank zij de vakbonden dat werknemers tegenwoordig niet meer zo flagrant uitgebuit worden als voorheen.
Het is inderdaad dankzij de vakbonden dat de uitbuiting tot een aanvaardbaar niveau is gebracht, maar Raf, dat is al sinds vorige eeuw zo. Nu lijkt het mij dat de vakbonden in een identiteitscrisis zitten. En de idioten die het er voor het zeggen hebben, kennen maar één taal, en dat is die van de 19de eeuw. Ik twijfel of staken wel een drukkingsmiddel is op de manier waar het nu wordt gedaan.

Uit goede bron vernam ik ooit dat de directie van een trammaatschappij ooit tegen de bonden zei : staak nog x (aantal is me onbekend) dagen, en dan krijgen jullie wat je wil. Simpel : stakingsdagen worden door de vakbonden betaald. En dus zijn de enigen die er last van hebben de gedupeerde klanten.
Het feit dat er bijna nooit gestaakt wordt op een manier die echt de "uitbuiters" raakt waar het pijn doet (in hun geldbeugel) is voor mij het bewijs dat vakbonden die acties ook niet steeds doen voor hun leden.
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 11:49   #39
Rael
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Chantage is geen onderhandelingstaktiek maar een crimineel toestandje,
De "druk" was helemaal niet nodig , een simpele vraag had net iets beter geweest.
Moest ik die overnemer zijn , al degenen die mee aan't staken waren mochten de geldelijke verliezen van vandaag al uit hun eigen zak betalen, of gaat de vakbond opdraaien voor alle afgelaste vluchten en dergelijke?
Personeel dat staakt nog voor er iets besproken is mag van mij gerust ontslagen worden, werkwilligen genoeg die hun jobke willen overnemen zonder staking...
Ik heb de neiging om hiermee akkoord te gaan, maar het is wel zeer gevaarlijk.

In elk geval moet er gesleuteld worden aan de privileges van delegués. Ik heb in bedrijven gewerkt waar delegués de hele dag geen fluit deden. Een kennis van mij is om vanonder z'n werkdruk uit te komen toen ook opgekomen bij de sociale verkiezingen. Afschaffen of toch minstens inperken van hun ongenaakbaarheid lijkt mij geen slechte zaak. En eigenlijk zouden de vakbonden daar zelf moeten voor ijveren, maar het schijnt me toe dat de vakbonden niet echt met hun eigen imago inzitten. Al eens gehoord wat de topmensen daar verdienen ?
Rael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 14:01   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die bevestiging hebben ze gekregen na de nodige "druk op de ketel".
En hopelijk beseffen die overnemers nu, dat hun nieuw personeel niet met zich laat sollen.
Ze zullen vooral weten wie ze gaan moeten wegsanneren en omkopen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be