Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2017, 08:55   #381
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Er is een heel ander fenomeen opgedoken met dat nieuwe immobiliteitsplan: de agressie van de fietser en de voetganger.
Of is het de agressie van de stadsbewoner ?

Eigenlijk de moeite om een aparte draad op te starten, gezien de aard van het fenomeen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170512_02878846

Een beperkt stukje uit de link:

Citaat:
Fietsers tegen auto’s. Voetgangers tegen auto’s. Auto’s tegen fietsers. De spanning in het verkeer in Gent is toegenomen sinds 3 april, de dag dat het veelbesproken Gentse circulatieplan werd ingevoerd. Er woedt een strijd om de openbare weg. Daarbij wordt op autoruiten gemept, worden fietsers staande gehouden of uitgescholden door voetgangers, en ‘siert’ de middenvinger de straten.

Dat de verbale agressie toeneemt, was de voorbije maand *onmiskenbaar. ‘Het klopt. Wij horen en zien het ook. Er is een zekere spanning bij de weggebruikers’, zegt Manuel Mugica Gonzalez, woordvoerder van de Gentse politie. ‘Automobilisten zijn ongeduldiger tegenover fietsers. Fietsers roepen naar automobilisten, ook al hebben die een vergunning. Iedereen eist zijn plaats op. Maar de weg is van iedereen, circulatieplan of niet.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 08:56   #382
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat een winkelstraat vrij van verkeer is normaal. Maar als ik ga winkelen wil ik op zijn minst een parking dat ik niet verder dan enkele minuten moet stappen. Wat in Gent gebeurd is nog een graad hoger, men pest de automobilisten compleet uit de stad. Dan is de keuze rap gemaakt. Dan is zelfs Brussel gemakkelijker zonder van de koopcentra te spreken.
Onzin natuurlijk, er is ruime parkeergelegenheid in Gent. Meerdere ondergrondse parkings op enkele minuutjes wandelen van het centrum.

Uw manier van redeneren verraadt echter dat u ergens in de jaren tachtig bent blijven steken. Toen vond men het normaal dat men bij wijze van spreken de auto nam om naar het toilet te gaan. Die tijd is voorbij, juist omdat de ervaring geleerd heeft dat het de steden volledig liet dichtslibben en de leefbaarheid zwaar in het gedrang bracht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 09:00   #383
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is een heel ander fenomeen opgedoken met dat nieuwe immobiliteitsplan: de agressie van de fietser en de voetganger.
Of is het de agressie van de stadsbewoner ?
Wat volgens mij niet iets met het mobiliteitsplan te maken heeft, maar wel met de toegenomen verharding die vrij algemeen is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 09:42   #384
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin natuurlijk, er is ruime parkeergelegenheid in Gent. Meerdere ondergrondse parkings op enkele minuutjes wandelen van het centrum.
Men moet er eerst geraken, in die parkings dan. De parkings dichtst bij het centrum kennen een forse terugval sinds het mobiliteitsplan (-20 % gebruikers voor de Korte Meer en de Kouter). Ondertussen geeft men 30% korting op de tarieven in die parkings... een teken aan de wand ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 09:45   #385
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Men moet er eerst geraken, in die parkings dan. De parkings dichtst bij het centrum kennen een forse terugval sinds het mobiliteitsplan (-20 % gebruikers voor de Korte Meer en de Kouter). Ondertussen geeft men 30% korting op de tarieven in die parkings... een teken aan de wand ?
Dat het mobiliteitsplan werkt.

Daarnaast zie ik niet in wat er moeilijk is aan het rijden naar die parkings. Zaken opblazen, noemt zoiets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 09:55   #386
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En zoals steeds: wind, veel wind, maar geen enkele naam, niets concreet.

Probeert u het nog eens?
Och bv ; Charles Vögele, MS Mode, Gaastra, O Cool....
enz

En dat is nog maar recentelijk.

Tellen we de voorgaande jaren en de Nederlandse met vertakkingen er bij dan zal de lijst wel eens heel lang kunnen worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 10:00   #387
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Och bv ; Charles Vögele, MS Mode, Gaastra, O Cool....
enz

En dat is nog maar recentelijk.

Tellen we de voorgaande jaren en de Nederlandse met vertakkingen er bij dan zal de lijst wel eens heel lang kunnen worden.
in elke stad hebben de winkels het moeilijk, vooral vanwege het succes van de winkelcentra. Waarom zou Gent anders zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 10:27   #388
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in elke stad hebben de winkels het moeilijk, vooral vanwege het succes van de winkelcentra. Waarom zou Gent anders zijn?
Ja kijk een vb maar hé.

Als je Gent binnen komt via de Dampoort, wat toch wel velen doen. Kom je aan de Steendam en zo aan het rond punt waar de Ottogracht is. 50 meter verder heb je een grote parking onder de Vrijdagmarkt.
Alleen kan je er niet op. Knip zei Watteeuw....omdraaien en terug naar de Dampoort en zo naar de volgende afslag de waar je naar de Tolhuislaan moet gaan. Ben je daar geraakt kan je er alleen nog weer uit Gent via die zelfde Tolhuislaan.
Nu je staat daar niet alleen. Reken op makkelijk een uur op een kalme tijd in een gewone dag en op 2 uur als het spitsuur er aan komt.

Oké kan je zeggen?
Op 25 minuten sta je van oprit Gent e17 naar de afrit in aan Antwerpen.
Om maar iets te vergelijken.

Pfff....

Tussendoor hebben ze op die ring rond Gent waar nu iedereen achter elkander staat ook nog wat extra lichten gezet en hier en daar de baan zo op 1 rijvak geplaats zodat je bv op de nieuwe vaart nu al een uurtje bijna nodig hebt om nog maar gewoon de rode lichten aan de Palingshuizen te passeren.
Gewoon omdat ze achter elkander staan om af te slaan en je er niet voorbij kunt waar geen auto's staan door de wegmarkering nu.

Zulke zaken.

En die vervelende knips overal doet het gans blokkeren.
En in de stad zie je nu veel jeugd lopen die ergens in de rand afgezet worden waarschijnlijk ...uit noodzaak denk ik...die nu met bussen en te voet over en weer lopen naar scholen en dergelijke.

Dat stropt langs alle kanten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 19:21   #389
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Och bv ; Charles Vögele, MS Mode, Gaastra, O Cool....
enz

En dat is nog maar recentelijk.

Tellen we de voorgaande jaren en de Nederlandse met vertakkingen er bij dan zal de lijst wel eens heel lang kunnen worden.
Bovendien vissen ze allemaal in dezelfde vijver met gelijkaardige producten en concepten. Zelfstandige winkels kunnen onmogelijk de huur betalen dus treed er een oersaaie uniformiteit op. De huren in de Veldstraat en ook de Munt zijn moordend dus verscheidene ketens beschouwen hun winkel in de hoofdstraat slechts als een verlieslatende vitrine. Komt er dan nog een reus zoals Primark die nog verder de prijzen drukt en de klanten opzuigt. Dat is idem voor andere grote steden maar Gent doet er alles aan om de automobilisten, klanten, te kloten.

Parkings OK maar dan moet ge er nog geraken, kan je over een paar honderd meter een half uur doen en u bovendien laten uitschelden door agressieve fietsers. Nu is er nog een soep bijgekomen die ik zelf niet meer volg, want ik ga niet meer naar Gent, dat je niet langer dan 3 uur kan blijven en het is niet eender hoe ge binnen en buitenrijd (maar het interesseert me niet meer).

Voor mij is Brussel bijna 3 keer zo ver maar ik sta rapper in de Nieuwstraat dan in de Veldstraat.

Als ge de bakkes ziet van dat groen (of wat is het) kieken ziet, oorzaak van dat fiasco dan weet ge genoeg. Als er een pak minder miljoenen gaan binnenkomen voor de stad gaan ze misschien wakker schieten. Alhoewel nee, ze zijn er te stom voor.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 mei 2017 om 19:24.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 19:32   #390
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Herhaling: het mobiliteitsplan van Gent heeft wat mij betreft zijn doel bereikt. Mij zien ze niet meer in Gent.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 20:46   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Och bv ; Charles Vögele, MS Mode, Gaastra, O Cool....
enz

En dat is nog maar recentelijk.

Tellen we de voorgaande jaren en de Nederlandse met vertakkingen er bij dan zal de lijst wel eens heel lang kunnen worden.
Niets met het mobiliteitsplan van Gent te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 20:46   #392
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja kijk een vb maar hé.

Als je Gent binnen komt via de Dampoort, wat toch wel velen doen.
Velen?

Ik kom Gent nooit aan die kant binnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 20:47   #393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: het mobiliteitsplan van Gent heeft wat mij betreft zijn doel bereikt. Mij zien ze niet meer in Gent.

.
U kwam ook vroeger niet in Gent. Er is dus niets veranderd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 21:49   #394
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Velen?

Ik kom Gent nooit aan die kant binnen.
Je zal Gent best eens opnieuw verkennen.
En dan pas uw expertise verkondigen.

Voorlopig raak je kant noch wal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 11:17   #395
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vandaag weer in de krant.
Boetiek ergens aan de bargiekaai waar ook een knip is ....is sedert de knip in het rood met haar verkoopscijfer.
Min 30% sinds 3 april. De dag van de knip.

En dat is buiten het circulatieplan.

Als gevolg van een afgesloten toegangsweg naar de stad.

Alweer een slachtoffer dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 08:56   #396
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

friendly reminder, Mambo

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=341
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 09:16   #397
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: het mobiliteitsplan van Gent heeft wat mij betreft zijn doel bereikt. Mij zien ze niet meer in Gent.

.
goh, ik ga sowieso niet veel naar Gent, maar ik ga toch eerst eens zelf daar gaan kijken vooraleer ik mijn mening maak.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 09:19   #398
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja kijk een vb maar hé.

Als je Gent binnen komt via de Dampoort, wat toch wel velen doen. Kom je aan de Steendam en zo aan het rond punt waar de Ottogracht is. 50 meter verder heb je een grote parking onder de Vrijdagmarkt.
Alleen kan je er niet op. Knip zei Watteeuw....omdraaien en terug naar de Dampoort en zo naar de volgende afslag de waar je naar de Tolhuislaan moet gaan. Ben je daar geraakt kan je er alleen nog weer uit Gent via die zelfde Tolhuislaan.
Nu je staat daar niet alleen. Reken op makkelijk een uur op een kalme tijd in een gewone dag en op 2 uur als het spitsuur er aan komt.

Oké kan je zeggen?
Op 25 minuten sta je van oprit Gent e17 naar de afrit in aan Antwerpen.
Om maar iets te vergelijken.

Pfff....

Tussendoor hebben ze op die ring rond Gent waar nu iedereen achter elkander staat ook nog wat extra lichten gezet en hier en daar de baan zo op 1 rijvak geplaats zodat je bv op de nieuwe vaart nu al een uurtje bijna nodig hebt om nog maar gewoon de rode lichten aan de Palingshuizen te passeren.
Gewoon omdat ze achter elkander staan om af te slaan en je er niet voorbij kunt waar geen auto's staan door de wegmarkering nu.

Zulke zaken.

En die vervelende knips overal doet het gans blokkeren.
En in de stad zie je nu veel jeugd lopen die ergens in de rand afgezet worden waarschijnlijk ...uit noodzaak denk ik...die nu met bussen en te voet over en weer lopen naar scholen en dergelijke.

Dat stropt langs alle kanten.
ik kom vanuit Zele altijd via de E17 naar Gent, wij parkeren ons meestal onder de Vrijdagsmarkt. De laatste keer dat we er waren, voor het mobiliteitsplan, was het een ramp. Er was iets mis met de ingangen van de parking, alles er rond stond vol en we hebben ons ergens moeten parkeren waar we met moeite nog onze weg kenden.

Maar naar het schijnt, toch volgens de mensen die wel regelmatig naar Gent gaan, verandert er voor ons niets. Wij kunnen dezelfde weg volgen naar die parking.

Zou het ook geen kwestie zijn dat de mensen de nieuwe situatie nog moeten gewoon worden?

Nog eens, ik ben er nog niet geweest, ik kan me nog geen mening vormen, maar ik ga het toch een kans geven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:48   #399
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Velen?

Ik kom Gent nooit aan die kant binnen.
Allez zeg, gaat gij nooit bidden in dat begijnenhof net buiten de Dampoort ? Mooie historische site. god zit er achter elke hoek. Vermoeden veel kaloten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 21:43   #400
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat volgens mij niet iets met het mobiliteitsplan te maken heeft, maar wel met de toegenomen verharding die vrij algemeen is.
heb je natuurlijk met zo'n agressief gents verkeersbeleid... dit is echt billekletsen voor mij; Ambtenaren gaan weer eens bewijzen hoe ze als wijsneus de maatschappij naar de kloten gaan helpen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be