Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2008, 08:24   #1
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard joodse nazi's

een threadje over de discussie die werd opgestart ergens anders. Iemand beschuldigde mij ervan dat ik niet kon bewijzen dat er joodse nazi's waren. Enfin, na opzoekwerk kwam ik tot de volgende voorbeelden.


zoals reeds aangehaald door Roskam... "Hitler's Jewish Soldiers: The Untold Story of Nazi Racial Laws and Men of Jewish Descent in the German Military (University Press of Kansas, 2002)" door Bryan mark Riggs. Ik heb het toevallig gevonden in de bibliotheek toen ik opzoekwerk deed over sturmartillerie. Ik heb tevens ongeveer 100 documentaires (van Discovery en History Channel, + commentaar erbij van oxford en cambrigde professoren) die ook gewag maken van de joodse nazi's in enkele stukken.

ALLE namen die nu volgen komen hoedanook niet ui het reeds vermelde boek... het is reeds enkele jaren geleden dat ik het gelezen heb. Een mens kan al die namen niet onthouden hoor

de werhmacht generaal die vermeld werd:
Generaal Helmut Wilberg (google leert mij dat hij bij de Luftwaffe zat). Hij was 'maar' een half-jood. Hitler heeft hem "ver-arischt".
In één van mijn films werd nog een tweede vermeld. Ik zal proberen mijn 200 uur aan documentaires eens te overlopen om die naam op te vissen.

over die SS soldaten: ik heb enkele namen:
- Scherwitz (concentratie-kamp commandant): opgevoed in het Yiddish, volledige jood. Kon bij het SS gaan omdat zijn achtergrond niet gecheckt was. Hij was zelfs lid van een Einzatsgruppe en doodde dus joden... ironie ten top eigenlijk. Er is zelfs een boek geschreven over deze man. Men denkt dat hij als joodse SS-er probeerde joden te redden (�* la Shindler dus). hier even een linkje naar een opsomming van wat er in dit boek beschreven wordt (het is trouwens een zéér interessante site voor mensen die geïnteresseerd zijn in de wereldoorlogen): http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=63484
- Chicheportich (8° Sturmbrigade)
- beste voorbeeld van allemaal:SS-obersturmbahnführer Sommer. Leider van de SS-divisie Das Reich (één van de elitedivisies van de SS). Wordt vermeld in mijn documentaire over deze SS divisie.
- de 33ste Waffen-SS Grenadier Divisie "Charlemagne" bevatte veel franse joden. Ik kan u helaas geen namen geven hierover.
- Emil Maurice (SS StandertenFuhrer)
- Marder (soldaat in het Waals Legioen - rang kan ik u niet geven spijtig genoeg).
- Solomon Perel: zijn relaas kan u hier lezen (ook weer een boek over verschenen): http://www.history.ucsb.edu/faculty/...hPerelRuth.htm
- u weet ongetwijfeld (aangezien u klaarblijkelijk meer weet over deze zaken dan ik) dat de SS (en voornamelijk de Waffen-SS tak) enorm veel "vreemdelingen' opnam in zijn rangen: Lithouwse, Poolse, oekraïnse,... Ik kan u helaas geen namen geven, maar er waren in die landen heel wat joden en dus is het aannemelijk dat enkelen ook de SS vervoegd hebben. De 'controle' in die landen van de arische achtergrond was meestal erg euhm 'zwak'... maar idd... ik kan geen namen noemen.
- de Karaïten (dit zijn Joodse Turken) werden 'vrijgesteld' van het 'joden-lot' dat andere joden moesten ondergaan. Zij werden beschouwd als 'turken die toevallig het geloof van Moses volgden' en werden daardoor niet gelijkgeschakeld met de 'normale' joden. Deze vormden zelfs een speciale eenheid: het Idel Ural Legion. Zij werden dus ge-ari-zeerd/gearianiseerd? ("arianised" is het woord dat gebruikt wordt, ik weet niet direct hoe het te vertalen).
- er zaten zelfs joden op het beroemde schip de KMS Bismarck: "Kapitän zur See Ernst Lindemann (commandant) weigerde om zijn joodse officiren te ontslaan (beschreven in "The Discovery of the Bismarck" door Robert D. Ballard). Nu mag u gerust deze grote ontdekker een leugenaar noemen, ik geloof em als hij historisch onderzoek doet...
-...

@ Roskam... blijf to the point hé. De hele discussie ging om het feit of ze bestonden of niet. Ik wil gewoon aantonen dat de geschiedenis niet zo 'perfect' is als ze verteld wordt in de schoolbanken. en om op uw eerder gestelde vragen terug te komen:
- ja, ze voelden zich waarschijnlijk een echte Duitser... logisch. Hier ging de discussie niet over.
- ja ze werden ge-ari-aniseerd (haal ik meerdere malen aan in mijn voorbeelden). Hier ging de discussie echter ook niet over.
- ja, er werd gefoefeld (wordt ook bewezen in mijn voorbeelden). again...
mijn post was trouwens een reply niet op de uwe, maar op die van UFSIA
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 08:37.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 10:09   #2
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
een threadje over de discussie die werd opgestart ergens anders. Iemand beschuldigde mij ervan dat ik niet kon bewijzen dat er joodse nazi's waren. Enfin, na opzoekwerk kwam ik tot de volgende voorbeelden.


zoals reeds aangehaald door Roskam... "Hitler's Jewish Soldiers: The Untold Story of Nazi Racial Laws and Men of Jewish Descent in the German Military (University Press of Kansas, 2002)" door Bryan mark Riggs. Ik heb het toevallig gevonden in de bibliotheek toen ik opzoekwerk deed over sturmartillerie. Ik heb tevens ongeveer 100 documentaires (van Discovery en History Channel, + commentaar erbij van oxford en cambrigde professoren) die ook gewag maken van de joodse nazi's in enkele stukken.

ALLE namen die nu volgen komen hoedanook niet ui het reeds vermelde boek... het is reeds enkele jaren geleden dat ik het gelezen heb. Een mens kan al die namen niet onthouden hoor

de werhmacht generaal die vermeld werd:
Generaal Helmut Wilberg (google leert mij dat hij bij de Luftwaffe zat). Hij was 'maar' een half-jood. Hitler heeft hem "ver-arischt".
In één van mijn films werd nog een tweede vermeld. Ik zal proberen mijn 200 uur aan documentaires eens te overlopen om die naam op te vissen.

over die SS soldaten: ik heb enkele namen:
- Scherwitz (concentratie-kamp commandant): opgevoed in het Yiddish, volledige jood. Kon bij het SS gaan omdat zijn achtergrond niet gecheckt was. Hij was zelfs lid van een Einzatsgruppe en doodde dus joden... ironie ten top eigenlijk. Er is zelfs een boek geschreven over deze man. Men denkt dat hij als joodse SS-er probeerde joden te redden (�* la Shindler dus). hier even een linkje naar een opsomming van wat er in dit boek beschreven wordt (het is trouwens een zéér interessante site voor mensen die geïnteresseerd zijn in de wereldoorlogen): http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=63484
- Chicheportich (8° Sturmbrigade)
- beste voorbeeld van allemaal:SS-obersturmbahnführer Sommer. Leider van de SS-divisie Das Reich (één van de elitedivisies van de SS). Wordt vermeld in mijn documentaire over deze SS divisie.
- de 33ste Waffen-SS Grenadier Divisie "Charlemagne" bevatte veel franse joden. Ik kan u helaas geen namen geven hierover.
- Emil Maurice (SS StandertenFuhrer)
- Marder (soldaat in het Waals Legioen - rang kan ik u niet geven spijtig genoeg).
- Solomon Perel: zijn relaas kan u hier lezen (ook weer een boek over verschenen): http://www.history.ucsb.edu/faculty/...hPerelRuth.htm
- u weet ongetwijfeld (aangezien u klaarblijkelijk meer weet over deze zaken dan ik) dat de SS (en voornamelijk de Waffen-SS tak) enorm veel "vreemdelingen' opnam in zijn rangen: Lithouwse, Poolse, oekraïnse,... Ik kan u helaas geen namen geven, maar er waren in die landen heel wat joden en dus is het aannemelijk dat enkelen ook de SS vervoegd hebben. De 'controle' in die landen van de arische achtergrond was meestal erg euhm 'zwak'... maar idd... ik kan geen namen noemen.
- de Karaïten (dit zijn Joodse Turken) werden 'vrijgesteld' van het 'joden-lot' dat andere joden moesten ondergaan. Zij werden beschouwd als 'turken die toevallig het geloof van Moses volgden' en werden daardoor niet gelijkgeschakeld met de 'normale' joden. Deze vormden zelfs een speciale eenheid: het Idel Ural Legion. Zij werden dus ge-ari-zeerd/gearianiseerd? ("arianised" is het woord dat gebruikt wordt, ik weet niet direct hoe het te vertalen).
- er zaten zelfs joden op het beroemde schip de KMS Bismarck: "Kapitän zur See Ernst Lindemann (commandant) weigerde om zijn joodse officiren te ontslaan (beschreven in "The Discovery of the Bismarck" door Robert D. Ballard). Nu mag u gerust deze grote ontdekker een leugenaar noemen, ik geloof em als hij historisch onderzoek doet...
-...

@ Roskam... blijf to the point hé. De hele discussie ging om het feit of ze bestonden of niet. Ik wil gewoon aantonen dat de geschiedenis niet zo 'perfect' is als ze verteld wordt in de schoolbanken. en om op uw eerder gestelde vragen terug te komen:
- ja, ze voelden zich waarschijnlijk een echte Duitser... logisch. Hier ging de discussie niet over.
- ja ze werden ge-ari-aniseerd (haal ik meerdere malen aan in mijn voorbeelden). Hier ging de discussie echter ook niet over.
- ja, er werd gefoefeld (wordt ook bewezen in mijn voorbeelden). again...
mijn post was trouwens een reply niet op de uwe, maar op die van UFSIA
Wel, dat is nu iets nieuws. Wist ik niet. Nooit geweten. Zal toch moeten checken of het wel allemaal klopt.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 10:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 10:51   #3
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

ik beweer ook niet dat ik de volledige waarheid bezit he. ik zou het graag hebben indien u dit nacheckt om te zien of mijn beweringen kloppen. Voor zover mijn onderzoek reikt, zijn ze correct. Ik kan echter ook fouten maken en/of dingen over het hoofd zien. Ik zou graag hebben dat u mij de fouten aantoont, zodat ook ik kan leren
geschiedenis stopt nooit...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 11:11   #4
roskam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 901
Standaard

Uw stelling '"er bestaan joodse nazi's" heb ik reeds weerlegd, (zie andere draad). Er bestonden Duitsers die door de nazi's als minderwaardig en als vijanden werden gekapitteld nadat later bleek dat ze Joods bloed in hun aderen hadden. Deze Duitsers (mishlingen= kwart- of halfbloedige Joden) hadden hun origine verborgen gehouden uit schrik voor vervolging, verlies van positie of ontslagen uit het leger te worden, of ze waren zich helemaal niet bewust van het feit dat ze Joodse antecedenten hadden. Dat is niet hetzelfde als wat u suggereert: met name dat je kon toetreden tot de SS of Wehrmacht, ongeacht origine of religie. Integendeel! Het waren de nazi's en hun wetten die bepaalden wie in aanmerking kwam en wie niet.

Maar u heeft gelijk dat, op basis van de Rassenwetten van Neurenberg van sep 1935 (die ik ten gronde afwijs en bestrijd) er uit die nazi-rassenideologie er automatisch uit volgde dat de nazi's oordeelden dat er 'joden in de SS en Wehrmacht' waren, dat ze moesten opgespoord worden en uitgerangeerd worden. D�*t de nazi's deze rassenwetten ook daadwerkelijk toepasten, is het enige dat u bewezen heeft, niks anders.

Laatst gewijzigd door roskam : 30 juli 2008 om 11:34.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 11:55   #5
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

indien u enige moeite zou hebben gedaan om mijn voorbeelden te lezen en door te nemen, zult u zien dat er ook volbloed joden in staan. Van deze karaïtische mannen was het reeds geweten dat ze karaïtische JODEN waren (zoals reeds vermeld in de andere post er zaten ook enorm veel moslims bij - dit even ter info, het waren niet enkel joden), en zij mochten toetreden tot de SS... het is dus niet waar dat er enkel joden inzaten van wie het niet geweten was. ook dat vorbeeld van de KMS Bismarck weerlegt uw stelling. Er was geweten dat er joden waren en er werd geen gevolg aan gegeven... Ik geef u wel gelijk indien u zegt dat de meerderheid ervan ongekend was en/of zijn religie/achtergrond verborgen hield. maar nogmaals:

<<<< Dit is echter niet het punt van deze discussie. Het ging om het feit of er joden in de SS en wehrmacht zaten. het antwoord hierop is JA. Of zij hun identiteit nu verborgen hielden of niet, of het nu geweten was of niet, maakt geen zak uit. Hierover ging de discussie hoegenaamd niet. indien het wel zo was, ging ik 100% met u akkoord (en met uw statements hierover in de post hierboven). >>>> indien u mijn ongelijk dus wilt aantonen, gaat u al mijn feiten af en weerlegt u ze ALLEMAAL. Indien u dit kunt (ik wens u het beste...) dan geef ik eerlijk toe dat ik ongelijk heb. blijf aub eens on-topic!

edit: ik ben nog steeds aan het wachten tot wanneer u al mijn feiten gaat weerleggen :/ ik heb al namen, rangen, boeken, informatie,... gegeven om mijn stelling te staven.

edit: ik lees juist dat u veronderstelt dat mijn stelling was: "joden konden de SS en/of wehrmacht vervoegen". Dit was niet de stelling. De stelling was 'er zaten joden in de SS en Wehrmacht'.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 12:08.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 14:51   #6
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
een threadje over de discussie die werd opgestart ergens anders. Iemand beschuldigde mij ervan dat ik niet kon bewijzen dat er joodse nazi's waren. Enfin, na opzoekwerk kwam ik tot de volgende voorbeelden.


zoals reeds aangehaald door Roskam... "Hitler's Jewish Soldiers: The Untold Story of Nazi Racial Laws and Men of Jewish Descent in the German Military (University Press of Kansas, 2002)" door Bryan mark Riggs. Ik heb het toevallig gevonden in de bibliotheek toen ik opzoekwerk deed over sturmartillerie. Ik heb tevens ongeveer 100 documentaires (van Discovery en History Channel, + commentaar erbij van oxford en cambrigde professoren) die ook gewag maken van de joodse nazi's in enkele stukken.

ALLE namen die nu volgen komen hoedanook niet ui het reeds vermelde boek... het is reeds enkele jaren geleden dat ik het gelezen heb. Een mens kan al die namen niet onthouden hoor

de werhmacht generaal die vermeld werd:
Generaal Helmut Wilberg (google leert mij dat hij bij de Luftwaffe zat). Hij was 'maar' een half-jood. Hitler heeft hem "ver-arischt".
In één van mijn films werd nog een tweede vermeld. Ik zal proberen mijn 200 uur aan documentaires eens te overlopen om die naam op te vissen.

over die SS soldaten: ik heb enkele namen:
- Scherwitz (concentratie-kamp commandant): opgevoed in het Yiddish, volledige jood. Kon bij het SS gaan omdat zijn achtergrond niet gecheckt was. Hij was zelfs lid van een Einzatsgruppe en doodde dus joden... ironie ten top eigenlijk. Er is zelfs een boek geschreven over deze man. Men denkt dat hij als joodse SS-er probeerde joden te redden (�* la Shindler dus). hier even een linkje naar een opsomming van wat er in dit boek beschreven wordt (het is trouwens een zéér interessante site voor mensen die geïnteresseerd zijn in de wereldoorlogen): http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=63484
- Chicheportich (8° Sturmbrigade)
- beste voorbeeld van allemaal:SS-obersturmbahnführer Sommer. Leider van de SS-divisie Das Reich (één van de elitedivisies van de SS). Wordt vermeld in mijn documentaire over deze SS divisie.
- de 33ste Waffen-SS Grenadier Divisie "Charlemagne" bevatte veel franse joden. Ik kan u helaas geen namen geven hierover.
- Emil Maurice (SS StandertenFuhrer)
- Marder (soldaat in het Waals Legioen - rang kan ik u niet geven spijtig genoeg).
- Solomon Perel: zijn relaas kan u hier lezen (ook weer een boek over verschenen): http://www.history.ucsb.edu/faculty/...hPerelRuth.htm
- u weet ongetwijfeld (aangezien u klaarblijkelijk meer weet over deze zaken dan ik) dat de SS (en voornamelijk de Waffen-SS tak) enorm veel "vreemdelingen' opnam in zijn rangen: Lithouwse, Poolse, oekraïnse,... Ik kan u helaas geen namen geven, maar er waren in die landen heel wat joden en dus is het aannemelijk dat enkelen ook de SS vervoegd hebben. De 'controle' in die landen van de arische achtergrond was meestal erg euhm 'zwak'... maar idd... ik kan geen namen noemen.
- de Karaïten (dit zijn Joodse Turken) werden 'vrijgesteld' van het 'joden-lot' dat andere joden moesten ondergaan. Zij werden beschouwd als 'turken die toevallig het geloof van Moses volgden' en werden daardoor niet gelijkgeschakeld met de 'normale' joden. Deze vormden zelfs een speciale eenheid: het Idel Ural Legion. Zij werden dus ge-ari-zeerd/gearianiseerd? ("arianised" is het woord dat gebruikt wordt, ik weet niet direct hoe het te vertalen).
- er zaten zelfs joden op het beroemde schip de KMS Bismarck: "Kapitän zur See Ernst Lindemann (commandant) weigerde om zijn joodse officiren te ontslaan (beschreven in "The Discovery of the Bismarck" door Robert D. Ballard). Nu mag u gerust deze grote ontdekker een leugenaar noemen, ik geloof em als hij historisch onderzoek doet...
-...

@ Roskam... blijf to the point hé. De hele discussie ging om het feit of ze bestonden of niet. Ik wil gewoon aantonen dat de geschiedenis niet zo 'perfect' is als ze verteld wordt in de schoolbanken. en om op uw eerder gestelde vragen terug te komen:
- ja, ze voelden zich waarschijnlijk een echte Duitser... logisch. Hier ging de discussie niet over.
- ja ze werden ge-ari-aniseerd (haal ik meerdere malen aan in mijn voorbeelden). Hier ging de discussie echter ook niet over.
- ja, er werd gefoefeld (wordt ook bewezen in mijn voorbeelden). again...
mijn post was trouwens een reply niet op de uwe, maar op die van UFSIA
Solomon Perel's relaas kan ik niet openen.
Kunt u me zeggen of er nu een boek in de handel is over dit onderwerp?

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 14:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 14:56   #7
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

het boek noemt ook Europa Europa (evenals de naam van de film): "Solomon Perel, Europa, Europa (New York: John Wiley, 1997)" Ik vind vele linkjes op google naar het boek
http://www.amazon.co.uk/Europa-Solom.../dp/0471172189
raar dat die link niet meer werkt, gisteren deed ie dat wel nog :/ hier de 'vervang-link' dan: http://www.history.ucsb.edu/faculty/...hPerelRuth.htm

ik heb de film gezien en het is een mooi 'verhaal', wel een wat raar verhaal natuurlijk Ik heb het boek in nog geen enkele bibliotheek hier in de buurt kunnen vinden

@ system: als u fouten vind, gelieve ze mij aan te wijzen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 15:05.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:05   #8
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
het boek noemt ook Europa Europa (evenals de naam van de film): "Solomon Perel, Europa, Europa (New York: John Wiley, 1997)" Ik vind vele linkjes op google naar het boek
http://www.amazon.co.uk/Europa-Solom.../dp/0471172189
raar dat die link niet meer werkt, gisteren deed ie dat wel nog :/

ik heb de film gezien en het is een mooi 'verhaal', wel een wat raar verhaal natuurlijk Ik heb het boek in nog geen enkele bibliotheek hier in de buurt kunnen vinden

@ system: als u fouten vind, gelieve ze mij aan te wijzen
Dit heb ik ook gevonden.

Europa, Europa by Solomon Perel -

Citaat:
The amazing true story of a Jewish youth who survived the Holocaust by disguising himself as an ethnic German and even became a member of the Hitler Youth. This is the book that inspired the acclaimed film of the same name.
Het gaat hier wel om joden die probeerden te overleven, eventueel als SS-er. Zij deden dus alsof. Dat verhaal is mij reeds lang bekend. Een paar jaar geleden werd er een zeer realistische en pakkende film uitgezonden (zwart-wit als me nog goed herinner en op de Duitse zender notabene) van een joodse jongen wiens grootmoeder joodse was terwijl hij lid was van de HJ en er alles aan deed om te kunnen overleven.

Laat het ons zonder omwegen maar nog eens zeggen: de Duitsers hebben me wat uitgestoken. Ze hebben het boosaardige vermenselijkt, ze hebben het boosaardige een schijn van wettelijkheid gegeven. ON-begrijpelijk van zulk 'beschaafd' en cultuurminnend volk.

Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 15:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:17   #9
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

tuurlijk heeft hij gedaan alsof :/ Om te overleven, doet een mens wat. Het is lastig om een ethisch oordeel te kunnen vellen over zo iemand. Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik zou reageren, maar ik kan me echt niet 'inleven' in die vent zijn leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat het ons zonder omwegen maar nog eens zeggen: de Duitsers hebben me wat uitgestoken. Ze hebben het boosaardige vermenselijkt, ze hebben het boosaardige een schijn van wettelijkheid gegeven. ON-begrijpelijk van zulk 'beschaafd' en cultuurminnend volk.

Zeker weten.
Amen to that!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 15:20.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:21   #10
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
tuurlijk heeft hij gedaan alsof :/ Om te overleven, doet een mens wat. Het is lastig om een ethisch oordeel te kunnen vellen over zo iemand. Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik zou reageren, maar ik kan me echt niet 'inleven' in die vent zijn leven.



Amen to that!
En daarom begrijp ik dus helemaal niet wat de Isaeli's allemaal uitsteken met de Palestijnen. Weinig fraais in ieder geval.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:27   #11
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

mja... mijn leraar geschiedenis zei eens in de les toen het over de intifada's en israël ging: "de joden (van Israël dus) zijn op hun beurt een volk aan het uitroeien, maar zeg dit nergens luidop, of je wordt bestempeld als nazi"
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 15:31.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:29   #12
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
mja... mijn leraar geschiedenis zei eens in de les toen het over de intifada's en israël ging: "de joden zijn op hun beurt een volk aan het uitroeien, maar zeg dit nergens luidop, of je wordt bestempeld als nazi"
Daar lijkt het inderdaad op indien men bepaalde zionististen bezig ziet en bezig hoort. Triestige mensen in ieder geval. Gevaarlijke mensen.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 15:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:34   #13
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

de vorige thread evolueerde eigenlijk ook zoals ik verwachte. Op dat axishistory-forum wordt ook elke objectieve discussie over dit soort zaken (het betrekken van 'joden' in de nazi-structuur) direct verstoord door zionisten die iedereen een neo-nazi noemen. Weerleggen van feiten doen ze ook niet... ik kan het echter perfect hebben indien iemand mij wijst op fouten; ik zal dan ook mijn fouten toegeven
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:39   #14
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
de vorige thread evolueerde eigenlijk ook zoals ik verwachte. Op dat axishistory-forum wordt ook elke objectieve discussie over dit soort zaken (het betrekken van 'joden' in de nazi-structuur) direct verstoord door zionisten die iedereen een neo-nazi noemen. Weerleggen van feiten doen ze ook niet... ik kan het echter perfect hebben indien iemand mij wijst op fouten; ik zal dan ook mijn fouten toegeven
Wat mij danig begint te storen is , dat die mensen altijd met de holocaust of de concentratiekampen beginnen te zwaaien om hun schandalig gedrag tegenover de Palestijnen te verrechtvaardigen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 16:13   #15
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
mja... mijn leraar geschiedenis zei eens in de les toen het over de intifada's en israël ging: "de joden (van Israël dus) zijn op hun beurt een volk aan het uitroeien, maar zeg dit nergens luidop, of je wordt bestempeld als nazi"
Heerlijk subjectieve lessen heb jij gehad zeg.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 16:26   #16
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Heerlijk subjectieve lessen heb jij gehad zeg.
ik was het al lang eens met die man voor hij deze uitspraak deed hoor... terug on-topic nu
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 16:27.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 16:43   #17
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Het geloof van die lui (SS) interesseert mij niet zo veel; ze hadden ofwel levenslang moeten krijgen, ofwel de doodstraf, ofwel verbanning naar Duitsland.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:23   #18
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Het geloof van die lui (SS) interesseert mij niet zo veel; ze hadden ofwel levenslang moeten krijgen, ofwel de doodstraf, ofwel verbanning naar Duitsland.
hier kan ik u alleen maar in bijstaan... misdadigers zijn misdadigers, ongeacht hun geloof. Ik wou enkel eens de aandacht op dit topic vechten omdat er bepaalde joden denken dat joods collaboratisme en joodse soldaten die dienden onder de nazi's pure fantasie zijn. Juist zoals sommige vlamingen/walen denken dat vlaams/waalse collaboratie een fabeltje is :/ geschiedenis is geschiedenis!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:08   #19
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

correctie vorige post: vechten = vestigen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 18:08.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:37   #20
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
hier kan ik u alleen maar in bijstaan... misdadigers zijn misdadigers, ongeacht hun geloof. Ik wou enkel eens de aandacht op dit topic vechten omdat er bepaalde joden denken dat joods collaboratisme en joodse soldaten die dienden onder de nazi's pure fantasie zijn. Juist zoals sommige vlamingen/walen denken dat vlaams/waalse collaboratie een fabeltje is :/ geschiedenis is geschiedenis!
Jawel. Maar ik denk dat er vaker een ander verhaal achter zit. Ik denk dat het bij die Joden meer om existentieel belang ging. Die Nederlanders/Vlamingen/Walen ging meer uit ideologisch, avonturistisch en economisch belang. Of een mix van dat alles. Vaak waren zij ook intellectueel niet de beste.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be