Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2009, 15:51   #1
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard Hess: moord of zelfmoord?

Citaat:


Abdallah Melaouhi

"Ich sah seinen Mördern in die Augen!"

Die letzten Jahre und der Tod von Rudolf Heß


234 Seiten, 16 Seiten Fotos, davon 8 in Farbe, über 30 Seiten unveröffentlichter Handschreiben von Heß (u. a. an die "FAZ" und "Die Welt") in Faksimile, gebunden

Abdallah Melaouhi bricht 20 Jahre nach dem Tod von Rudolf Heß sein Schweigen und berichtet zum ersten Mal ausführlich in einem Buch über seine fünf Jahre mit dem letzten Gefangenen von Spandau. Er verdeutlicht nicht nur den erbarmungslosen und schickanösen Alltag des "einsamsten Gefangenen der Welt", sondern berichtet auch über zahlreiche, bislang unbekannte Ereignisse, die uns den Menschen Heß nahebringen. An Hand hier zum ersten Mal veröffentlichter, aus dem Gefängnis herausgeschmuggelter 30 Seiten handschriftlicher Gesuche, Briefe, Berichte und Enthüllungen wird deutlich, daß der Greis keineswegs lebensmüde war, sondern trotz aller Hindernisse unablässig um seine Freiheit kämpfte und hoffte, seine letzten Monate im Kreise der Familie und der Enkel verbringen zu können.

Am 17.8.1987 vereitelten seine Mörder die von Gorbatschow bekanntgegebene Freilassung. Sie konnten allerdings nicht damit rechnen, daß es Heß´ Pfleger gelingen würde, sich Zutritt zum Tatort zu verschaffen und die Mörder über der Leiche anzutreffen…

"Ich weiß, daß ich, solange ich um das Geheimnis weiß, niemals 'legal' aus dem Gefängnis entlassen werde"
Heeft iemand het boek gelezen? Wat denken jullie erover?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 15:54   #2
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard



Im Gespräch mit Abdallah Melaouhi, dem letzten Krankenpfleger von Rudolf Heß

Abdallah Melaouhi, geboren 1942 in Srai-Haidra, Tunesien, kam 1966 nach Deutschland. Nach erster beruflicher Tätigkeit als Diplom-Kaufmann machte er eine Ausbildung zum Krankenpfleger und später Anästhesiefachpfleger. Von 1982 bis zu dessen Tod war er der Pfleger von Rudolf Heß, den er täglich mehrmals sah. Bis zu seiner Verrentung 2002 arbeitete er im Spandauer Krankenhaus als Krankenpfleger. Wegen seiner Aktivitäten um die Aufklärung der Todesumstände von Rudolf Heß wurde er in den letzten Wochen aus zahlreichen ehrenamtlichen Ämtern herausgedrängt. In seinem jetzt erscheinenden Buch bricht er sein Schweigen und veröffentlicht zahlreiche unbekannte Gespräche, Fotos, Dokumente und Kassiber.

DS: Herr Melaouhi, in den vergangenen 14 Tagen waren Sie Objekt und Ziel zahlreicher politischer und publizistischer Kampagnen, die auch vor Beleidigungen und Unterstellungen nicht zurückschreckten. Wie erklären Sie sich diese Attacken?

Melaouhi: Vor über 20 Jahren wurde mein Patient Rudolf Heß in Spandau ermordet. Ich war der einzige Augenzeuge des Verbrechens. Zahlreiche juristische und medizinische Gutachten unterstützten später das, was ich gesehen hatte. Gemeinsam mit dem Sohn des ehemaligen Reichsministers, Wolf Rüdiger Heß, dem Verteidiger in Nürnberg und späteren bayerischen Innenminister Dr. Seidl sowie dem Pathologen Professor Dr. Wolfgang Spann versuchte ich 1988/89 fast erfolgreich, in der Öffentlichkeit die These vom angeblichen Freitod des Gefangenen zu widerlegen.
Weltweit wurden damals Zweifel an der offiziellen Version laut; damals war es auch noch möglich, daß ich Sendern wie der BBC oder dem CBS in langen Interviews erklären konnte, wie es sich tatsächlich zugetragen hatte, von Dutzenden von internationalen Zeitungen ganz zu schweigen.
Dennoch versandeten unsere Anstrengungen damals mit einem Schlag, als die britische Generalstaatsanwaltschaft die Weisung erhielt, diesbezügliche Untersuchungen einzustellen.
Im vergangenen Jahr stieß ich zufällig im Internet auf den Film »Geheimakte Heß«, in dem ein früheres Interview von mir so verarbeitet worden war, daß es tatsächlich meine Aussage unverfälscht widerspiegelte. Ich sah weiterhin, daß es Menschen gab, die erneut den Versuch machten, den Mord ins Bewußtsein der Menschen hier in Deutschland zu tragen, indem sie mit einem Lastwagen durch die Bundesrepublik fuhren.
Dabei stieß ich auch auf den Historiker Dr. Olaf Rose, mit dem ich nach einigen Recherchen schließlich Kontakt aufnahm. Bei der von mir angebotenen Durchsicht der zahlreichen unbekannten Dokumente und Kassiber schlug mir Dr. Rose spontan vor, meine Erinnerungen so ausführlich wie möglich schriftlich niederzulegen. Da mir dies auf Französisch einfacher erschien, erbot sich Herr Rose, das Buch ins Deutsche zu übersetzen und die handschriftlichen Briefe und anderen Zeugnisse von Rudolf Heß abzuschreiben und in ihren historischen Kontext zu stellen.
Als nun bekannt wurde, daß diese Kassiber, die ich 1986 im Auftrag und auf Wunsch des Gefangenen aus dem Gefängnis schmuggelte, veröffentlicht werden würden, stand ich plötzlich inmitten eines Trommelfeuer der Zeitungen, einem Gemisch aus Verdrehungen, Lügen, Verleumdungen und Anfeindungen.

DS: Was ist denn nun das Besondere an den Kassibern?

Melaouhi: Heß schreibt dort, er wisse, daß er auf »legale« Weise niemals entlassen würde. Und weiter: »Der einzige Weg, meine Freilassung zu erzwingen, ist die Veröffentlichung meiner Enthüllungen. Denn mit der Bekanntgabe meines Geheimnisses wird mein Festhalten sinnlos.«
Die Zeitungen, an die er sich damals wenden wollte, die FAZ oder Die Welt, haben seine Briefe entweder nicht erhalten oder nicht gedruckt. Die Briefe vom September/Oktober 1986 beweisen aber, daß er eben nicht lebensmüde war, sondern daß er mit allen ihm zur Verfügung stehenden Mitteln darum kämpfte, freigelassen zu werden. Scheinbar fürchten einige Leute die Enthüllung seiner Geheimnisse.

DS: Man hat Ihnen auch vorgeworfen, gemeinsam mit Herrn Dr. Rose, der ja im Mai diesen Jahres in den Parteivorstand der NPD gewählt wurde, Veranstaltungen und Vortragsabende gestaltet zu haben, die von der NPD organisiert worden seien. Was ist da dran?

Melaouhi: Herrn Dr. Rose habe ich Anfang des Jahres kontaktiert; damals war er noch in keine Parteifunktion gewählt worden. Ich habe mich deswegen an ihn gewandt, weil ich an dem Film »Geheimakte Heß« und an mehreren Publikationen feststellen konnte, daß ich es hier mit einem Fachmann auf dem Gebiet der Heß-Forschung zu tun hatte, der zudem aufrichtig an der Aufdeckung der Wahrheit interessiert war. Dr. Rose übersetzte mein Buch außerdem als Historiker in seiner Freizeit und nicht als Mitarbeiter der NPD.
Dies ist scheinbar den BRD-Medien nicht vermittelbar, obwohl es doch ganz einfach zu verstehen ist, denn ein CDU-Abgeordneter, der im erlernten Beruf Rechtsanwalt ist und während der Legislaturperiode weiterhin Mandanten vertritt, der vertritt diese nicht als CDU-Abgeordneter, sondern als Rechtsanwalt.
Was den Vorwurf betrifft, ich sei vor »rechtsradikalen« Kreisen aufgetreten, so kann ich nur antworten, daß ich über all dort bereit bin aufzutreten, wo man meine Zeugenschaft und meine Erlebnisse hören möchte. Mir ist nur wichtig, daß ich als freier Bürger in einem angeblich freien Land meine Meinung und die von mir vertretenen Argumente frei äußern kann, ohne beleidigt oder angepöbelt zu werden.
Der Sache wegen wäre es sogar wünschenswert, wenn Herr Dr. Rose und ich unseren Vortrag auch mal auf einer Versammlung der CDU, der SPD, der FDP oder sonst einer Partei halten könnten. Ich warte da auf Einladungen, damit man nicht über mich, sondern mit mir redet…

DS: Warum führen Sie Ihren Kampf für die Wahrheit im Falle Rudolf Heß so kompromißlos?

Melaouhi: Als Krankenpfleger von Rudolf Heß war ich am Ende auch die letzte Vertrauensperson. Ich tat aus humanitären Gründen alles, um das Leben dieses am Ende von so vielen Gebrechen gezeichneten Greises von allen Schikanen zu befreien und ihm so viel entgegenzukommen und zu helfen, wie nur irgend möglich.
Als Staatsbürger und als Freund habe ich die juristische und moralische Verpflichtung, zur Aufklärung dieses Verbrechens beizutragen. Dafür habe ich in den ersten Monaten nach der Tat Drohungen der Briten, telefonische Morddrohungen und einen fast tödlichen Autounfall ertragen. Was machen da schon der lächerliche und unbegründete Rauswurf aus dem Migrationsbeirat Berlin-Brandenburg und aus dem Migrations- und Integrationsbeirat Berlin-Spandau sowie die erzwungene Aufgabe meiner Ämter in der von mir gegründeten Tunesischen Vereinigung e.V., wenn es um die Wahrheit geht.

DS: Und was erwartet uns in Ihrem neuen Buch?

Melaouhi: Zunächst einmal 16 Seiten packendes Bildmaterial mit zahlreichen unbekannten Farbaufnahmen, fast 30 Seiten handschriftlicher Erklärungen und Enthüllungen von Rudolf Heß in Faksimile und Abschrift sowie viele kleine Geheimnisse des Alltags und aus Gesprächen, die ein ganz anderes Bild von Heß zeichnen als das, was in der Presse heute noch vorherrscht.

DS: Herr Melaouhi, wir danken Ihnen für dieses Gespräch und wünschen Ihnen viel Erfolg.

Melaouhi, Abdallah: Ich sah den Mördern in die Augen! - Die letzten Jahre und der Tod von Rudolf Heß, 224 S., 16 S. Fotos, über 30 Seiten unveröffentlichte Handschreiben von Heß, geb., 19,95 EUR (Art.-Nr. 104354)

http://www.deutsche-stimme.de/ds/?p=374
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 16:09   #3
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Vulgaire laffe moord op een hoog bejaarde. Daar heeft men geen boek voor nodig laat staan dat men ermee afkomt twintig jaar na de feiten. Dit wist men toen, dit weet men nu.

Reden van deze laffe moord, zeer waarschijnlijk de angst voor hetgeen deze persoon Rudolf Hess de wereld zou kunnen vertellen. Hoe zijn getuigenis verhalen zou kunnen onderuit halen, verhalen waar men toen toch al zo'n 44 jaar aan aan het bouwen was.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 16:13   #4
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Geheimakte Hess Teil 6

Melaouhi op 2:50.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 16:23   #5
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Geheimakte Hess Teil 7
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 18:12   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Vulgaire laffe moord op een hoog bejaarde. Daar heeft men geen boek voor nodig laat staan dat men ermee afkomt twintig jaar na de feiten. Dit wist men toen, dit weet men nu.
Af en toe kan het helpen de posts te lezen waarop je antwoordt. I.t.t. wat je beweert heeft deze Tunesiër geen 20 jaar gewacht om deze misdaad aan de kaak te stellen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma
Gemeinsam mit dem Sohn des ehemaligen Reichsministers, Wolf Rüdiger Heß, dem Verteidiger in Nürnberg und späteren bayerischen Innenminister Dr. Seidl sowie dem Pathologen Professor Dr. Wolfgang Spann versuchte ich 1988/89 fast erfolgreich, in der Öffentlichkeit die These vom angeblichen Freitod des Gefangenen zu widerlegen.
Hoeveel Duitse verplegers zouden het in zijn plaats voor Hess hebben opgenomen??
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:09   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Wat voor wereldschokkend geheim zou die man dan wel gehad kunnen hebben? En heeft hij dat op heel die tijd in de gevangenis niet 1 keer naar buiten kunnen krijgen. Wachte hij als 93 jarige op zijn vrijlating om dat geheim mede te delen? Heeft hij er iets van tegen die verpleger gezegd?...Ik ben niet goed op de hoogte van die zaak. Het zou kunnen dat hij vermoord werd. Een duidelijk motief zou ik graag zien.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:42   #8
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Reden van deze laffe moord, zeer waarschijnlijk de angst voor hetgeen deze persoon Rudolf Hess de wereld zou kunnen vertellen. Hoe zijn getuigenis verhalen zou kunnen onderuit halen, verhalen waar men toen toch al zo'n 44 jaar aan aan het bouwen was.
Ja dat zal 't zijn. Hij zal nog tjokvol wereldschokkende geheimen gezeten hebben, daarmee hebben ze snel snel een 93 jarige man vermoord door hem op te hangen.

Want dat doe je immers als je een hoogbejaarde gevangene die al twintig jaar geïsoleerd leeft uit de weg wil ruimen, andere middelen die eventueel minder zouden opvallen zijn er nu éénmaal niet... 't is ophangen of niets.




kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 21:01   #9
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja dat zal 't zijn. Hij zal nog tjokvol wereldschokkende geheimen gezeten hebben, daarmee hebben ze snel snel een 93 jarige man vermoord door hem op te hangen.

Want dat doe je immers als je een hoogbejaarde gevangene die al twintig jaar geïsoleerd leeft uit de weg wil ruimen, andere middelen die eventueel minder zouden opvallen zijn er nu éénmaal niet... 't is ophangen of niets.




Jij hebt ook nooit veel van logica gesnapt, hé.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 21:14   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij hebt ook nooit veel van logica gesnapt, hé.
Straks nu weer niet komen huilen dat iedereen het op je gemunt heeft he.

Graag tegenargumenten trouwens, ik weet dat het je ding niet is, maar probeer toch maar eens.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 21:48   #11
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat voor wereldschokkend geheim zou die man dan wel gehad kunnen hebben? En heeft hij dat op heel die tijd in de gevangenis niet 1 keer naar buiten kunnen krijgen.
In het vraaggesprek is sprake over Kassibern: briefjes die uit de gevangenis worden gesmokkeld.
Citaat:
Wachte hij als 93 jarige op zijn vrijlating om dat geheim mede te delen? Heeft hij er iets van tegen die verpleger gezegd?...Ik ben niet goed op de hoogte van die zaak. Het zou kunnen dat hij vermoord werd. Een duidelijk motief zou ik graag zien.
Je zou met een hedendaagse metafoor kunnen zeggen dat Churchill tot de 'neoconservatieve', oorlogszuchtige vleugel van het Britse establishment behoorde, terwijl Hess kon rekenen op steun van de 'paleoconservatieve' vleugel van dat establishment. De Engelse vredesbeweging was veel sterker dan men nu denkt.

Churchill was ook half-Amerikaans (zelfs met Irokees bloed). Hij en zijn medestanders hadden ook economische belangen in de VS, wat zich al tijdens de oorlog vertaalde in het streven naar een Anglo-Amerikaanse unie.

Tot 2017 blijven de archieven verzegeld.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 31 juli 2009 om 21:55.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:03   #12
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja dat zal 't zijn. Hij zal nog tjokvol wereldschokkende geheimen gezeten hebben, daarmee hebben ze snel snel een 93 jarige man vermoord door hem op te hangen.

Want dat doe je immers als je een hoogbejaarde gevangene die al twintig jaar geïsoleerd leeft uit de weg wil ruimen, andere middelen die eventueel minder zouden opvallen zijn er nu éénmaal niet... 't is ophangen of niets.

Tja, ze hebben toch gekozen voor "ophanging", ook al hadden ze moeten weten dat Hess daar fysiek niet meer toe in staat was:

Citaat:
WAS HESS MURDERED?

Hitler's deputy, Rudolf Hess, was murdered by the crack British assault arm - the SAS. That is the claim by his son, Wolf-Rudiger Hess, on the sixth anniversary of the 93-year-old former Nazi's death at Spandau prison in Berlin.

His conclusion, after years of investigation in Germany and the United Kingdom, is backed by the prison's former US commandant, Col.Eugene K.Bird, and the male nurse who cared for Hess in his last days.

Hess Jnr., a 56-year-old planning engineer, living in Munich, told me that he would mark August 17 by working even more intensely on the crusade he took up on that date in 1987: to prove that his father was strangled in a small garden hut. And to prove that the British were behind it.

He said: 'I am absolutely convinced my father did not commit suicide by tying a lamp cord around his neck. There was a murder.'

Who could have murdered the frail old man in a huge red-brick fortress that was devoted to keeping a single prisoner behind bars?

'The SAS from Britain,' Hess answered.

The Russians, said Mr. Hess, were about to finally abandon their veto on Hess's release after 46 years of stubbornly rejecting pleas by the other three Powers - France, the US and Britain - to allow him to go home to his wife. Hess Jnr. had been called to the Soviet Embassy and informed of this.

'That meant that the Western powers could no longer hide behind the Russian veto. They never really wanted him released. So it was better to blame the Russians. They were quite sure the Russians would always say 'no'. In fact they would not have been very happy if he was released.'

What was the reason for British reluctance to have the old relic of Nazism freed? I asked him.

'Obviously he knew things they did not want to come out. You must not forget that the British government is keeping classified documents about my father secret until 2017. So it didn't make sense to have these documents kept secret and then release the crown witness.

'I have spent years investigating what was in those documents, who they were embarrassing to and why. And it has been very difficult because the Allies try and block everything.

'They have destroyed the so-called suicide electric cable; they have destroyed the garden hut and the prison itself; all the details and the circumstances which could have led to finding out what really happened.


'The Allies have their reasons not to continue investigations. Scotland Yard started an investigation and gave a recommendation soon afterwards for a full-scale murder investigation. Then the Director of Public Prosecutions, Mr. Green, said it was not necessary to continue.

'Obviously that decision was made by the Government, Mrs. Margaret Thatcher.'

In Berlin, Col. Eugene Bird, [who was sacked as US commandant of Spandau for collaborating with me and Rudolf Hess on a book 'The Loneliest Man in the World'], says he, too, has been investigating Hess's death - by talking to warders and officers then working in the prison and specifically to Hess's male nurse, Mr. Abdallah Melaouhi, who pushed his way on to the death scene despite strenuous efforts to keep him away.

'Hess was murdered,' said Gene Bird, 'I am convinced of it. The man was 93 years old. He could not even rise from a bench alone, he had to be helped up. He could not walk down the spiral staircase from his cell to the garden, they had to put in a lift in 1981, when he was in his late 80s.

'He walked with a cane, dragging his right foot behind him, because he had suffered a slight stroke. He was blind in the right eye and could see very little out of the left eye. Whenever he walked in the garden, he had to have a man on each side in case he stumbled and fell.

'Hess could not tie his own shoes, his hands suffered so badly from arthritis. He could not get his fingers and thumbs apart, they had to literally insert a spoon into his hand so he could eat.

'Most significant about whether he suicided or not is the fact that he could not raise his arms above shoulder level. To hang yourself, you have got to be able to do that.

'Yet with all these disabilities, a 93-year-old man, a prisoner watched more closely than any other in history, at a massive cost each year, was said to have entered the garden hut alone, tied an electric flex around his neck, looped it over a latch just 1m 30cms from the floor - not high enough to hang a cat - and strangled himself.

'And the flex of the standard lamp still remained in the wall socket! Mr. Melaouhi, who got to the scene within minutes, says he saw an American guard, excited, sweating, and with his tie awry, shouting: 'The pig is finished!' That black American guard still lives in Berlin, but he avoids all attempts to interview him. When a television crew came recently to talk to me he ran away.

'There were two other people there in American uniforms. Abdallah had never seen them before. He gave Hess mouth-to-mouth resuscitation, and when that failed he went to the resuscitation equipment which he had checked and signed as in good order just hours before - and found the oxygen tank empty and the tubes for breathing full of holes.

'Abdallah made a report and sent it to Scotland Yard. He has since had threats of death and is a scared man.'

Col.Bird concluded: 'If that man was murdered it had to be a decision taken at the highest level. I will say no more than that.'

A few minutes later I called Abdallah Melaouhi at his home in Berlin, where he had just returned after hospital duty. He said to me: 'Yes. I believe Mr.Hess was murdered. But please...not on the telephone. You come to Berlin and see me. But not the telephone.'

http://www.pomsinoz.com/forum/poms-s...-murdered.html

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 31 juli 2009 om 22:03.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:15   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Tja, ze hebben toch gekozen voor "ophanging", ook al hadden ze moeten weten dat Hess daar fysiek niet meer toe in staat was:
Daarom ook dat uw verhaaltje zever is.
Wachten tot iemand stokoud is en wellicht nog nauwelijks kan bewegen, en dan een zelfmoord door ophanging ensceneren.........Je zal met iets beters moeten afkomen. Uw verhaaltje rammelt langs alle kanten.
En trouwens, moord of zelfmoord.......who cares hoe dat nazi-vehikel aan zijn einde kwam ??? Het was at last "time to go"........Zand erover.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:15   #14
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoeveel Duitse verplegers zouden het in zijn plaats voor Hess hebben opgenomen??
Dat is een goede vraag.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:16   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Straks nu weer niet komen huilen dat iedereen het op je gemunt heeft he.
Ik zaag daar niet over, ik probeer het te bewerkstelligen (met matig succes, daar Alice mij nu zelfs pluimen geeft.)

Citaat:
Graag tegenargumenten trouwens, ik weet dat het je ding niet is, maar probeer toch maar eens.
Dan moesten er eerst argumenten geformuleerd worden. Maar in je tekst zijn alleen maar drogredeneringen en sofismen. Je voert geen enkel argument aan waarom die verpleger zou liegen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:17   #16
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Daarom ook dat uw verhaaltje zever is.
Wachten tot iemand stokoud is en wellicht nog nauwelijks kan bewegen, en dan een zelfmoord door ophanging ensceneren.........Je zal met iets beters moeten afkomen. Uw verhaaltje rammelt langs alle kanten.
En trouwens, moord of zelfmoord.......who cares hoe dat nazi-vehikel aan zijn einde kwam ??? Het was at last "time to go"........Zand erover.
Wil je in het vervolg éérst de moeite doen om te lezen waarover het gaat, alvorens je overbodige commentaar te geven?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:18   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Dat is een goede vraag.
Ik vroeg het Erlich maar even, want die wil én nazi én islamofoob zijn. Nu mag je van alles zeggen van de nazi's, maar islamofoob waren ze niet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:20   #18
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik vroeg het Erlich maar even, want die wil én nazi én islamofoob zijn. Nu mag je van alles zeggen van de nazi's, maar islamofoob waren ze niet.
Ik weet niet of Erlich zo is. Ik laat die discussies meestal aan mij voorbijgaan.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:41   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Ik weet niet of Erlich zo is. Ik laat die discussies meestal aan mij voorbijgaan.
Terecht. Maar b.v. in discussies over Palestina merk je dat. Als ik een ideologische incoherentie zie, dan stip ik ze aan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:46   #20
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Tja, ze hebben toch gekozen voor "ophanging", ook al hadden ze moeten weten dat Hess daar fysiek niet meer toe in staat was:
Als u hier de onrechtvaardigheid wil aanklagen dat Hess 'gezelfmoord werd', dan neem ik aan dat u straks ook een draad opent over Patrick Haemers? Of vindt u over die vermeende 'gezelfmoorde' niet onmiddellijk iets op de website van Stormfront?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be