Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2018, 12:20   #61
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

De bedoeling van deze praktijktesten is toch om discriminatie uit te sluiten?
Allez, om positieve discriminatie te bevorderen en migranten/moslims nog maar eens voorkeuren te geven en vermeende, racistische verhuurders te dwingen hun eigendom te verhuren aan ali en mo want anders worden ze toch niet gelijk behandeld zoals autochtone huurders?
Autochtonen worden dus gediscrimineerd door de voorkeur voor de gelijkheid van moslims/allochtonen??

De essentie van deze hele schande is dat de overheid meent te kunnen bepalen aan WIE jij als verhuurder JOUW eigendom moet verhuren en daarvoor overtreden ze zelf de wet door: inbreuk op het eigendomsrecht, zich valselijk uitgeven als allochtoon, discriminatie door voorkeur en uitlokking, allemaal strafbaar?
Voor deze praktijktesten kan de roverheid dus voor de rechtbank gesleept worden.
Verhuurders: verenig jullie en klaag ze aan!
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2018, 12:30   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Ik had een tijdje geleden een Surinaamse vrouw als buur.

Op zekere dag laat ze aan de huisbazin weten dat ze voorgoed vertrekt naar Suriname. Zegt ze, mijn zuster komt hier wonen.
Zegt de huisbazin, neen, als jij de huur opzegt, dan renoveren we het appartement alvorens het terug te verhuren.
Zegt de Surinaamse, dat is racisme! Jullie willen niet verhuren aan zwarte mensen.
Zegt de huisbazin droog, jij bent toch een negerin, we hebben het toch aan u verhuurt?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2018, 13:21   #63
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat is hetgeen nu gebeurd
door verhuurders te criminaliseren verkopen ze gewoon

eht resultaat is dat het aanbod huurwoningen drastisch afneemt, zeker in de betaalbare categorie.
blijf over: luxelofts en krotwoningen
doordat het aanbod afneemt en de vraag stijgt gaat de prijs omhoog

systemen via sociale verhuurkantoren of huursubsidies zijn lapmiddelen.
stop met de verhuurder te criminaliseren, bescherm hen tegen huurders en je zult automatisch een stijging vh aantal huurwoningen krijgen.
het blijft hoe dan ook een interessante investering. Op voorwaarde dat ge rotte huurders er snel genoeg uit krijgt
Tjah, dan moet ge nogal goed voorbereidt zijn op contractueel gebied ?
Huurders begrijpen niet altijd dat als je je uitgeeft als betrouwbaar je ook dat dient waar te maken door tijdig te betalen en dergelijke meer, als dat niet het geval is en contractueel is er een plaatsbeschrijving die niet meer klopt na x aantal jaar tenzij je als eigenaar kunt aantonen wat er zich allemaal in bevond. Geef je de rechter ook bij eventuele aanvechting van de huurder de bevoegdheid zich te kwijten van dat contract als waar en de huurder in kwestie zelfs in het nadeel te manoeuvreren….simpelweg als je weet wat er in dat contract staat opgesteld wat mag gewijzigd worden en wat niet, deze duidelijkheid is er vaak niet, als de muren een andere kleur krijgt, stoort mij niet, maar als ze buiten mijn weten om een andere toestel plaatsen bvb of leidingen verplaatsen of klussen in doen die niet mogen, mogen ze wat mij betreft onmiddellijk vertrekken zonder garantie op terugkrijgen op huurwaarborg...en net zolang ze weigeren te vertrekken blijf ik vervolgens iets doen dat ze hun gelijk opgeven en definitief vertrekken, als verhuurder mag je in het beste geval dezelfde middelen gebruiken om de huurder altijd in het ongelijke brengt immers ze hebben de contractuele verplichtingen geschonden terwijl ik er juist heb voor gezorgd dat ik als eigenaar dat in orde heb gesteld....het verschil maakt veel uit in de mate je (on)bewust omgaat met have en goed waarvan de huurder geen eigenaar is van het verhuurde goed !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2018, 13:44   #64
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had een tijdje geleden een Surinaamse vrouw als buur.

Op zekere dag laat ze aan de huisbazin weten dat ze voorgoed vertrekt naar Suriname. Zegt ze, mijn zuster komt hier wonen.
Zegt de huisbazin, neen, als jij de huur opzegt, dan renoveren we het appartement alvorens het terug te verhuren.
Zegt de Surinaamse, dat is racisme! Jullie willen niet verhuren aan zwarte mensen.
Zegt de huisbazin droog, jij bent toch een negerin, we hebben het toch aan u verhuurt?
Zo achterlijk zijn ze dan ook nog.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 30 december 2018 om 13:44.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2018, 15:48   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had een tijdje geleden een Surinaamse vrouw als buur.

Op zekere dag laat ze aan de huisbazin weten dat ze voorgoed vertrekt naar Suriname. Zegt ze, mijn zuster komt hier wonen.
Zegt de huisbazin, neen, als jij de huur opzegt, dan renoveren we het appartement alvorens het terug te verhuren.
Zegt de Surinaamse, dat is racisme! Jullie willen niet verhuren aan zwarte mensen.
Zegt de huisbazin droog, jij bent toch een negerin, we hebben het toch aan u verhuurt?
Oplossing van het raadsel: één van de twee Surinaamse zussen was een witte negerin ( albino).
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 21:17   #66
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

In alle ernst ben ik, horende tot de minderheidsgroep die wordt gediscrimineerd, wel voor praktijktesten in de grootsteden uiteraard.
Citaat:
https://www.demorgen.be/binnenland/p...gent-bd5490a0/

09-10-18, In Gent is het aantal makelaars dat bij een eerste contact discrimineert zo goed als verdwenen sinds de invoering van praktijktesten. Dat zegt het stadsbestuur.
....

Het Gentse experiment trekt ondertussen nationaal de aandacht. Eind vorige maand bleek uit onderzoek van de VUB dat vier op de tienHet Gentse experiment trekt ondertussen nationaal de aandacht. Eind vorige maand bleek uit onderzoek van de VUB dat vier op de tien allochtonen gediscrimineerd wordt op de Antwerpse huurmarkt. Zowel Groen als sp.a maken daarom van praktijktesten een breekpunt na de komende gemeenteraadsverkiezingen. Maar Open Vld staat op de rem en Liesbeth Homans (N-VA) bekritiseert de conclusies van het onderzoek. "Het is logisch dat verhuurders kiezen voor een huurder met een stabiel inkomen", zegt de Vlaamse minister van Wonen en Gelijke Kansen.
4 op 10 allochtonen gediscrimineerd in Antwerpen is best veel, zeker als je kijkt naar de demografie. Langs de andere kant doet die laatste natuurlijk ook haar werk... bij gebrek aan Vlaamse autochtone huurderskandidaten valt de drempel weg om aan allochtonen te verhuren.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 december 2018 om 21:17.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 10:02   #67
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
4 op 10 allochtonen gediscrimineerd in Antwerpen is best veel, zeker als je kijkt naar de demografie. Langs de andere kant doet die laatste natuurlijk ook haar werk... bij gebrek aan Vlaamse autochtone huurderskandidaten valt de drempel weg om aan allochtonen te verhuren.
Ik heb ooit eens een verhuurster meegemaakt die me vlakaf vertelde dat ze niet aan mij wilde huren omdat ik en mijn vriendin niet getrouwd waren. Maar aangezien ik niet tot een beschermde minderheid behoor kon ik ook nergens klacht indienen.

Niet dat ik dat zou willen overigens. Ik wil niet huren van iemand die mij discrimineert.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 10:40   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.452
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In alle ernst ben ik, horende tot de minderheidsgroep die wordt gediscrimineerd, wel voor praktijktesten in de grootsteden uiteraard.


4 op 10 allochtonen gediscrimineerd in Antwerpen is best veel, zeker als je kijkt naar de demografie. Langs de andere kant doet die laatste natuurlijk ook haar werk... bij gebrek aan Vlaamse autochtone huurderskandidaten valt de drempel weg om aan allochtonen te verhuren.
Goe zot, 'k laat het nog liever leeg staan.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 13:50   #69
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In alle ernst ben ik, horende tot de minderheidsgroep die wordt gediscrimineerd, wel voor praktijktesten in de grootsteden uiteraard.


4 op 10 allochtonen gediscrimineerd in Antwerpen is best veel, zeker als je kijkt naar de demografie. Langs de andere kant doet die laatste natuurlijk ook haar werk... bij gebrek aan Vlaamse autochtone huurderskandidaten valt de drempel weg om aan allochtonen te verhuren.
De minderheidsgroep die het slachtoffer uithangt van hun eigen wangedrag en slechte imago om door voorkeuren de autochtonen te kunnen discrimineren voor huisvesting?
Het uitsluiten van allochtone huurders vindt zijn oorzaak in eerdere, negatieve ervaringen en moeilijkheden, niet zelden overlast en respectloze verloedering van het verhuurde goed, en is als zodanig te wijten aan allochtonen zelf.

Eigen schuld, dikke bult...dus niet hypocriet komen jammeren over discriminatie waar je zelf verantwoordelijk voor bent door de mentaliteit van gewaande superioriteit, respectloosheid voor de eigendom van minderwaardige ongelovigen, door je godsdienstwaanzin.

Bovendien heeft de eigenaar van een eigendom het RECHT om zijn eigendom te verhuren aan wie hij/zij wil, dat heet eigendomsrecht, daar betalen ze zelfs belastingen voor.
De essentie van deze hele schande over praktijktesten is dat de overheid meent te kunnen bepalen aan WIE jij als verhuurder JOUW eigendom moet verhuren en daarvoor overtreden ze zelf de wet door: inbreuk op het eigendomsrecht, zich valselijk uitgeven als allochtoon, discriminatie door voorkeur en uitlokking, allemaal strafbare feiten!
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 14:26   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In alle ernst ben ik, horende tot de minderheidsgroep die wordt gediscrimineerd, wel voor praktijktesten in de grootsteden uiteraard.
Waarom horen we dit soort van discriminatie nooit ten opzicht van verre-oosterlingen?
Citaat:
4 op 10 allochtonen gediscrimineerd in Antwerpen is best veel, zeker als je kijkt naar de demografie. Langs de andere kant doet die laatste natuurlijk ook haar werk... bij gebrek aan Vlaamse autochtone huurderskandidaten valt de drempel weg om aan allochtonen te verhuren.
De drempel om particulier te verhuren, die valt weg. Ge moet of veel vastgoed verhuren om de paar rotte appels te kunnen dekken, of hi-end verhuren, en daar vind je gerust allochtone huurders.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 19:37   #71
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Meestal moeten de kandidaat huurders toch een vragenlijst invullen nadat ze het pand bezochten?
Daaruit worden de geschikste huurders geselecteerd.

https://www.biv.be/sites/default/fil...at-huurder.doc
Als dat zo is, waarom is er dan een probleem? Je kunt als verhuurder totch wachten tot er iemand op de lijst staat die je wel wil?
Met hun "testgedoe" is het precies als je een Mohamed of zo weigert je al meteen in de problemen zit!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be