Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2019, 09:13   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is en blijft een luxeprobleem dus hé
Inderdaad: ons "luxeleven" hebben we te danken aan de slavenarbeid & de spaarzaamheid van onze voorouders.
Moeten wij nu onze welvaart laten verloren gaan door o.a. de klimaatproblemen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 09:50   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: ons "luxeleven" hebben we te danken aan de slavenarbeid & de spaarzaamheid van onze voorouders.
Moeten wij nu onze welvaart laten verloren gaan door o.a. de klimaatproblemen ?
Zeg dat eens aan Greta !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 10:09   #83
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeg dat eens aan Greta !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 11:03   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat denk ik ook.
Is er daarom geen klimaatprobleem ?
Alleen voor hen die er een probleem van maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 11:05   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: ons "luxeleven" hebben we te danken aan de slavenarbeid & de spaarzaamheid van onze voorouders.
Moeten wij nu onze welvaart laten verloren gaan door o.a. de klimaatproblemen ?
Waarom zou onze welvaart verloren moeten gaan door een gemaakt probleem?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 15:19   #86
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd
ik zou als ouder mijn kind ook nooit in zo'n situatie hebben laten verzeilen.
+1
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 15:21   #87
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij probeert het goed te doen maar het is ook maar een fake oplossing, er wordt zoveel levend materiaal opgeschept dat het misschien meer kwaad dan goed doet.

Ze moeten de bron aanpakken in die 9 rivieren die 95% van de vervuiling veroorzaken, de oplossing die de grootste impact zou hebben voor de minste effort wordt doodgezwegen, heel vreemd.
Bovendien wordt er tegenwoordig blijkbaar snel vergeten dat nagenoeg 95% van die plastic-afval niet aan de oppervlakte dobbert maar onderweg is naar de bodem van de oceaan.

Mooi initiatief maar of het iets uit gaat halen betwijfel ik vooralsnog...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 17:36   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou onze welvaart verloren moeten gaan door een gemaakt probleem?
Dat gemaakt probleem komt ALLE dagen aan bod op radio en/of tv.

Zowel in ons land als in andere landen.

Toeval ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 21:01   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

vertaling via De Standaard?

Zo weet men toch veel meer over de familie Thunberg.

Citaat:
Greta Thunberg, schoolmeisje en klimaatactiviste: ‘Sommige mensen kunnen dingen loslaten. Ik niet’

15/03/2019 om 12:12 door Jonathan Watts | Bron: The Guardian

Acht maanden later is dat beeld compleet veranderd. Het tienermeisje met de vlechten wordt nu wereldwijd gevierd als een voorbeeld van vastberadenheid, inspiratie en positieve actie. Presidenten en bedrijfsleiders staan in de rij om haar de les te laten lezen. Haar bord met schoolbrief voor klimaat (schoolaanval voor het klimaat) is vertaald in tientallen talen. En de v
ijver is niet langer alleen alleen.

Vandaag, wanneer ze naar het parlement worden gere-mail (zoals ze bijna elke vrijdag deden, in regen, zon, ijs en sneeuw), is het een boegbeeld van een grote en groeiende beweging. . De wereldwijde klimaatstaking op vrijdag 1

5 maart is uitgegroeid tot een van de grootste milieu-protesten die de wereld ooit heeft gezien. Thunberg vindt het leuk. "Het is geweldig", zegt ze. 'Meer dan 71 landen en meer dan 700 plaatsen zijn hierbij betrokken en ze blijven komen. Het groeit en groeit en dat is heel leuk. "

Een jaar geleden had niemand dit kunnen bedenken. Thunberg was toen een pijnlijk introvert, klein kind dat elke ochtend om zes uur opstond om naar school te gaan en om drie uur thuiskwam. "Er gebeurde eigenlijk niets in mijn leven. Ik was altijd dat meisje op de laatste rij dat niets zegt. Ik dacht dat ik geen verschil kon maken omdat ik te klein was. "

Het zit in de familie

Ze is altijd een beetje anders geweest dan de anderen. Haar moeder, Malena Ernman, is een van de bekendste Zweedse operazangers. Haar vader, Svante Thunberg, is acteur en schrijver (hij is vernoemd naar Svante Arrhenius, de Nobelprijswinnaar die in 1896 voor het eerst berekende hoe koolstofdioxide-emissies het broeikaseffect kunnen veroorzaken). Greta was uitzonderlijk intelligent. Op haar vierde werd de diagnose Asperger gesteld.

"Ik denk teveel. Sommige mensen kunnen het gewoon laten gaan, ik kan het niet. Zeker niet als ik lastigval of iets verdrietigs over mij. Toen ik klein was, lieten ze ons schoolfilms zien over oceaanplastic, uitgehongerde ijsberen enzovoort. Ik moest de hele tijd huilen. De andere kinderen maakten zich zorgen omdat ze naar de film keken, maar dachten weer aan andere dingen. Ik kon het niet. Ik heb die beelden niet uit mijn hoofd gekregen. "

Dat ze accepteerde als een deel van wie ze is, en ze heeft er een motiverende kracht van gemaakt in plaats van de bron van verlammende depressie die het vroeger was.

Toen ze acht of meer jaar oud was en voor het eerst over de klimaatverandering hoorde, schokte het haar de volwassenen om niet te zwaar op te tillen. Dat was niet de enige reden waarom ze later depressief werd, maar het speelde wel een grote rol.

"Ik porde en prikte en vroeg me af of ik een toekomst had. Ik vond dat geweldig voor mezelf, want ik ben geen spreker, maar dat was niet gezond. Ik werd erg depressief, ik wilde niet meer naar school. Thuis zorgden mijn ouders voor mij en dus begonnen we te praten – we hadden niets anders te doen. Ik vertelde hen over mijn angsten en mijn zorgen over de klimaatcrisis en het milieu. Dat uitgezonden. Ze zeiden dat het goed zou komen. Dat hielp natuurlijk niet, maar praten was goed voor mij. En ik bleef erover praten, ik stopte niet, ik liet mijn ouders foto's en grafieken en films en artikelen en rapporten zien. Na verloop van tijd begonnen ze echt te luisteren naar wat ik zei. Toen besefte ik dat ik een verschil kon maken. Dat heeft me uit de depressie geholpen, het idee: als ik me nu zo voel, is dat tijdverlies, terwijl ik zoveel goeds met mijn leven kan doen. Ik probeer het nog steeds. "

Haar ouders waren de cavia's. Thunberg ontdekte dat ze heel overtuigend kon zijn. Haar moeder stopte met vliegen, wat een grote impact had op haar carrière. Haar vader werd vegetariër. Ze waren niet alleen tevreden met de transformatie van hun stille en stabiele dochter, maar waren ook overtuigd. "Na verloop van tijd had ik geen ruzie meer", zegt haar vader. "Ze bleef ons documentaires laten zien, we lezen samen boeken. In het verleden realiseerde ik me echt niet wat er aan de hand was, ik dacht dat het klimaatprobleem zichzelf zou oplossen. Ten eerste heeft Greta ons veranderd en nu verandert ze veel andere mensen. Toen ze klein was, had je nooit gedacht dat het ongelooflijk was. Indien mogelijk is alles mogelijk. '

Beacon of Hope

Het klimaatgokken werd geïnspireerd door de studenten van de Parkland School in Florida, die in staking gingen als protest tegen de wapenwetten in de VS die het bloedbad op hun campus mogelijk hebben gemaakt. Greta was met een groep die iets dergelijks wilde proberen om mensen bewust te maken van de klimaatverandering, maar ze konden het niet eens worden over wat ze zouden doen. Afgelopen zomer, na een record hittegolf in Noord-Europa, met bosbranden die Zweden teisterde naar de Pool Circle, besloot Thunberg om zelf actie te ondernemen. Ze begon op 20 augustus 2018.

"Ik heb mijn bericht op een houten plank geschilderd en voor de flyers schreef ik feiten waarvan ik dacht dat iedereen ze zou moeten kennen. Toen fietste ik naar het parlement en ik ging daar gewoon zitten. De eerste dag zat ik daar alleen rond half drie, drie uur, een normale schooldag. De volgende dag kwamen er andere mensen bij me zitten. Dan waren er altijd mensen. "

Tot de Zweedse nationale verkiezingen speelde ze elke dag. Toen accepteerde ze om duizenden mensen toe te spreken op een demonstratie door People's Climate. Haar ouders vonden dat goede idee niet: Thunberg was altijd zo stil geweest dat ze de diagnose selectief mutisme had ontvangen. Ze probeerden haar over te halen om het niet te doen, maar de tiener was vastbesloten. "Soms, als ik echt opgewonden ben, kan ik me nooit meer herinneren," zegt ze. Ondanks de zorgen van haar familie hield ze haar toespraak in een bijna onberispelijk Engels en vroeg ze het publiek om haar te filmen met hun smartphones en de boodschap op sociale media te verspreiden. "Ik huilde", zegt haar trotse vader.

Mensen met selectief mutisme zijn vaak meer bezorgd dan anderen. Thunberg gebruikte het als een wapen tijdens haar ontmoetingen met politieke leiders en met miljardairs in Davos. "Ik wil niet dat je hoop hebt. Ik wil dat je in paniek raakt. Ik wil dat je de angst voelt die ik elke dag voel. En ik wil dat je iets doet, "vertelde ze hen.

Ze veegt ze weg en luistert naar haar. Veel politici prijzen haar openheid. Omgekeerd luistert ze naar hun verklaring dat een coherent klimaatbeleid onrealistisch is zolang het publiek het niet als een prioriteit beschouwt. Ze is niet overtuigd. "Ze doen nog steeds niets. Bovendien begrijp ik niet waarom ze zeggen dat ze ons steunen, terwijl we alleen maar kritiek hebben. Dat is bizar. "Ze is ook verwoestend over Amerikaanse, Britse en Australische leiders die ofwel de klimaatbarrières negeren of ze berispen omdat ze niet naar school gaan. "Ze weigeren wanhopig om ons serieus te nemen. Ze weten dat ze dit gevecht niet kunnen winnen omdat ze niets hebben gedaan. "

De harde taal van Thunberg spreekt veel mensen aan die bang zijn voor de wrede beloften en die gretig op zoek zijn naar een klimaatleider met gedurfde ambities. Haar succes valt samen met een toenemende bezorgdheid van de wetenschappers. Een stroom van recente rapporten waarschuwt dat de oceanen sneller opwarmen en dat de polen sneller smelten dan verwacht. Vorig jaar heeft het Intergouvernementeel Panel van de VN over klimaatverwarming de gevaren van het broeikaseffect met meer dan 1,5 ° C aangegeven. Als we een ramp willen voorkomen, moeten de emissies tegen 2030 snel dalen. Dat vereist meer druk op de politici – en in de laatste acht maanden heeft niemand hen meer onder druk gezet dan Thunberg.

Het immer hopeloze meisje is nu een baken van hoop. Doorgewinterde campagnevoerders en gerenommeerde wetenschappers noemen het het beste nieuws voor de klimaatbeweging in decennia. De VN heeft haar in de bloemen gestopt, de Franse president Emmanuel Macron heeft haar ontvangen, ze heeft een podium gedeeld met Jean-Claude Juncker, de voorzitter van de Europese Commissie en kreeg steun van Angela Merkel, de Duitse bondskanselier

Asperger als zegen

Je zou kunnen denken dat het allemaal te veel zou zijn voor een 16-jarig meisje, maar Thunberg zegt dat ze zich niet onder druk gezet voelt. Als mensen zoveel verlangen naar hoop, zegt ze, is dat niet haar verantwoordelijkheid of die van de andere kappers.

"Het maakt mij niet uit wat ik doe – wat we doen – geeft mensen hoop. We moeten het hoe dan ook doen. Zelfs als er geen hoop is, als alles hopeloos is, dan moeten we doen wat we kunnen. "

In dat opzicht beschouwt haar familie haar Asperger als een zegen. Zij is iemand die alle sociale finesses negeert en zich op haar zaak concentreert met een zwart-witscherpte. "Ik wil niets veranderen," zegt ze. "Ik ben gewoon wie ik ben. Als ik, net als iedereen, sociaal was, dan had ik waarschijnlijk geprobeerd een organisatie op te zetten. Maar ik kon het niet. Ik ben niet zo goed met mensen en dus heb ik iets zelf gedaan. "

Praten over katten en kalveren, ze zegt niets, maar spreekt wel veel over klimaatverandering. Hoe groot het publiek ook is, ze zegt dat ze nooit zenuwen heeft.

Ze lijkt niet in staat tot cognitieve dissonantie waarmee mensen één minuut kunnen rouwen over wat er met het klimaat gebeurt en de volgende een steak eten, een auto kopen of het vliegtuig nemen voor een weekendje weg. Hoewel Thunberg politieke actie veel belangrijker vindt dan individuele veranderingen in consumentengedrag, zet ze haar waarden in de praktijk. Ze is veganist en reist alleen met de trein naar het buitenland

Met haar scherpte snijdt ze door de Gordiaanse knoop van het klimaatdebat. Maar die scherpte kan ook pijn doen. Thunberg biedt geen geruststellende verzekering, ze is altijd altijd oprecht. Is ze meer optimistisch geworden nu het klimaatprobleem hoger op de politieke agenda staat en politici in de VS en Europa nadenken over Green New Deals die de overgang naar hernieuwbare energie zouden versnellen? Haar antwoord is brutaal eerlijk: "Nee, ik heb geen hoop meer dan toen ik begon. De uitstoot blijft toenemen en dat is het enige dat telt. Daar moeten we ons op blijven richten. We kunnen over niets anders praten. "

Sommige mensen voelen dat als een bedreiging. Een handjevol lobbyisten voor fossiele brandstoffen, politici en journalisten heeft beweerd dat Thunberg niet is wat het lijkt: het zou een product zijn van de milieubeweging en van belangengroepen uit de duurzame sector. Er werd beweerd dat Ingmar Rentzhog, de ondernemer die voor de eerste keer de klimaatbarrières tweette, de naam Thunberg gebruikte om investeerders aan te trekken, maar volgens haar vader was de connectie voorbij. Hij zegt dat niemand in de familie Rentzhog gehoord had toen Greta met haar staking begon. Zodra ze ontdekte dat hij haar naam zonder haar toestemming gebruikte, verbrak ze alle banden met het bedrijf en besloot ze om nooit met commerciële belangen te werken. Haar familie zegt dat ze nooit geld heeft gekregen voor haar activiteiten. In een recent interview verdedigde Rentzhog zijn acties, ontkende dat hij Greta uitbaatte en zei dat het niet om de winst maar om het klimaat ging.

Aanvallen op sociale media

Op sociale media zijn serieuze aanvallen geweest op de reputatie en het uiterlijk van Thunberg. Het lijkt haar niet te storen – op school werd ze ook gepest. "Toen ik begon, verwachtte ik veel haat als het zou lukken," zegt ze. "Het is een goed teken. Ik denk dat ze het doen omdat ze ons als een bedreiging zien. Dat betekent dat er iets is veranderd in het debat en dat we een verschil maken. "

Ze is van plan elke vrijdag te blijven friemelen en in het parlement te protesteren totdat de Zweedse regering zich aan de klimaatovereenkomst van Parijs houdt. Dat leidt tot wat zij noemen "vreemde tegenstrijdigheden": het creëren van wiskundige taken en vechten om de planeet te redden; luister aandachtig naar leraren en geef wereldleiders de schuld dat ze onvolwassen zijn; Overweeg de existentiële dreiging van klimaatverandering tegen de moeilijke keuze van welke onderwerpen zij op school zullen volgen.

Het kan uitputtend zijn. Ze is nog steeds om zes uur klaar om naar school te gaan. Met de interviews en schrijfredes werkt ze soms 12 of 15 uur per dag. "Het kost natuurlijk veel energie. Ik heb weinig vrije tijd. Maar ik weet waarom ik dit doe en ik probeer gewoon zoveel mogelijk te doen. "Haar schoolprestaties lijken nog niet zo erg te lijden. Volgens haar vader blijft ze bij haar huiswerk en hoort ze de vijf beste van de klas.

En nu ze vechten voor het klimaat, is ze niet langer eenzaam, niet langer stil, niet meer zo depressief. Ze heeft het te druk om een verschil te maken. En plezier hebben met hen

Wanneer zij vandaag terugkeert naar haar vaste plek voor het Zweedse parlement, zal zij worden vergezeld door haar klasgenoten en leerlingen van andere scholen. "Het gaat heel, heel groot internationaal worden, met honderdduizenden kinderen die spugen om te zeggen dat we het niet langer slikken", zegt ze. "Ik denk dat dit nog maar het begin is. Er is onderweg verandering en de mensen zullen vechten voor hun toekomst. "

En dan wordt de activist een andere tiener. "Ik kan bijna niet wachten en ben benieuwd naar de beelden, de volgende dag. Dat zal leuk zijn! "

bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20190315_04258705

https://vaaju.com/belgiumdu/greta-th...tivist-some-m/

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2019 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 09:59   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat gemaakt probleem komt ALLE dagen aan bod op radio en/of tv.

Zowel in ons land als in andere landen.

Toeval ?
Natuurlijk is dat geen toeval. Angst verkoopt.

Als ik de reeks van rampen die de mensheid zou overkomen sinds ik bewust ben, overloop, is er altijd wel iets geweest waar men "de rijke bleekscheet" angst aanjoeg.
We hadden de aanstormende ijstijd, algemene vervuiling (denk maar aan de BRT Jeugdreeks De Kat)met daaraan gekoppeld de zure regen, het gat in de ozonlaag, de dreiging van een wereldwijde atoomoorlog, de wereldwijde gevaren van kernenergie, en dan hebben we nu "de klimaatsverandering".


Maar weet u waar "het Klimaat" niet verkoopt? Waar mensen al andere angsten genoeg hebben. Heb ik vanavond wel gegeten? Is er wel drinkbaar water beschikbaar? Komen de agenten me vannacht niet uit mijn bed sleuren voor een vriendelijk gesprek en een kort helicoptervluchtje? Ontploft mijn huis niet omdat een paar randdebielen met vuurwerk spelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:43   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeg dat eens aan Greta !
Het is juist daarom dat ze opkomt voor het klimaat !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:49   #92
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

[quote=maddox;9137750]Natuurlijk is dat geen toeval. Angst verkoopt.

[quote]

Moed verkoopt.
----> Kennedy.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 15:51   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

[quote=Boduo;9137966][quote=maddox;9137750]Natuurlijk is dat geen toeval. Angst verkoopt.

Citaat:

Moed verkoopt.
----> Kennedy.
Een politicus. Geniaal. U gelooft dus in de onzin van miskweekte aandachtshoertjes en de leugens van politici.
En dat moet het klimaat zoals u dat wenst te zien, redden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 oktober 2019 om 15:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 08:20   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

[quote=maddox;9137968][quote=Boduo;9137966]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Natuurlijk is dat geen toeval. Angst verkoopt.



Een politicus. Geniaal. U gelooft dus in de onzin van miskweekte aandachtshoertjes en de leugens van politici.
En dat moet het klimaat zoals u dat wenst te zien, redden?
Onzin.
WIJ ALLEMAAL zullen het klimaat redden, zoveel als nu nog mogelijk is.
(Was Kennedy geen voorbeeld van moed ?)

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 oktober 2019 om 08:21.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 09:20   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Onzin.
Politici zijn dus geen leugenaars en bedriegers?
Citaat:
WIJ ALLEMAAL zullen het klimaat redden, zoveel als nu nog mogelijk is.
Wat een caveat, zoveel als mogelijk.
Citaat:
(Was Kennedy geen voorbeeld van moed ?)
Kennedy was ook het voorbeeld van beloftebreker, al was het maar als een neuk-eroplosser.
En wat gebeurd er als "WIJ ALLEMAAL"* het klimaat niet redden?
Maakt niet uit dat de redding faalt omdat we gewoon niet de middelen, kennis of wil hebben.


* 'k Ben benieuwd dat u ook alle mensen die niet beter hebben dan een houtvuur om te koken meetelt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 oktober 2019 om 09:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 12:37   #96
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeg dat eens aan Greta !
Iets uitleggen aan een autistisch kind? Veel geluk
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 12:44   #97
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Iets uitleggen aan een autistisch kind? Veel geluk
nochtans de ideale handelswijze voor autisme, alles duidelijk uitleggen zonder al te veel emotie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 13:10   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nochtans de ideale handelswijze voor autisme, alles duidelijk uitleggen zonder al te veel emotie ...
Ik voel mij geroepen om eens met dat meiske te gaan spreken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2019, 04:40   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vraag me af dat Great Greta eens naar de Perzische Golf zou willen gaan.

Ben er net weer geweest. Dubai om juist te zijn. Normale herfsttemperatuur, zo'n 35°C overdag, met een luchtvochtigheid die de uitlaat van een fluitketel evenaart. Neem een doorsnee winkelstraat daar. Een hele hoop door Indiërs uitgebate winkels die vanalles en nogwat verkopen, voornamelijk brol en wegwerpspul. Allemaal met airco op 22°C ingesteld, maar wel met de deur open.

Of wil je een "duurder voorbeeld". Dubai Shopping Mall. TGI Fridays, pracht terras dat uitkijkt over de Dubai Fountain. raad eens. Je zit op dat terras, met de koude tocht van de open deuren in je nek, en de adabiatische koelers die de luchtvochtigheid nog een stapje hoger trekken.


Een flesje water kost er meer dan hetzelfde volume aan benzine. Kraantjeswater is niet drinkbaar (je gaat er niet dood van, maar lekker is anders), maar ermee smossen kunnen de Emiraties besten hoor. Zwembaden in de tuin, gekoelde tuinen, zelfs skipistes en schaatsbanen

En dan zouden we hier een stapje terug moeten doen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2019, 04:47   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan zouden we hier een stapje terug moeten doen?
IDD. Ik heb zo een paar collega's waar de stoppen van doorgeslagen zijn. Gisteren aan tafel zetten ze een boom op om te eisen dat de reis naar Equador, georganiseerd door de "comité d'entreprise" zou moeten gecompenseerd worden door bomen aan te planten.

Die hebben echt niet door hoe het elders aan toe gaat he, en hoe wij onszelf miserie aandoen terwijl ze het bij de buren met emmers uit het raam kappen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be