Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2019, 17:18   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nja, 40-60 % van het loon om thuis te blijven;

En de regeling geldt niet voor de hogere profielen.

Weet niet of het zo een vetpot is.
Het lijkt mij ook overroepen. In het verleden zijn er nog cao's afgesloten waarbij vijftigers 75% van hun loon kregen om thuis te blijven (en de vrijheid hadden om op een ander te gaan werken).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 18:04   #22
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nja, 40-60 % van het loon om thuis te blijven;

En de regeling geldt niet voor de hogere profielen.

Weet niet of het zo een vetpot is.
60 % van het brutoloon,op 2300 euro is dat toch 1380 per maand.Doe daar een flexi-job van 8 uur per week en je verdient meer dan een gewone bediende of arbeider.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 18:44   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik gun die mensen het.

Maar iemand met 2600 bruto, die van 1300-1500 bruto moet gaan leven of iemand met 6000 bruto die naar 3000-3600 bruto gaat...dat is een verschil hoor.
Ik ben daar niet van overtuigd. Men leeft altijd naar zijn stand. Mensen die gewoon zijn om 10.000 euro per maand te verdienen zullen even hard treuren als dat er maar 5000 meer zijn dan iemand die van 2300 naar 1300 valt.
Hoe meer men heeft hoe meer men wil heb ik al dikwijls ondervonden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 oktober 2019 om 18:48.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 18:44   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het lijkt mij ook overroepen. In het verleden zijn er nog cao's afgesloten waarbij vijftigers 75% van hun loon kregen om thuis te blijven (en de vrijheid hadden om op een ander te gaan werken).
Militairen konden dat ook op zeker moment vanaf hun 51 ste.
Een vriendin van me is ook kunnen thuisblijven met 90 % van haar wedde toen ze 50 werd na een herstructurering bij Carrefour ( is wel al 20 jaar geleden)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 oktober 2019 om 18:47.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 20:27   #25
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben daar niet van overtuigd. Men leeft altijd naar zijn stand. Mensen die gewoon zijn om 10.000 euro per maand te verdienen zullen even hard treuren als dat er maar 5000 meer zijn dan iemand die van 2300 naar 1300 valt.
Hoe meer men heeft hoe meer men wil heb ik al dikwijls ondervonden.
Inderdaad een vriend van me verdient netto een klein miljoen euro per maand (975.000 € om precies te zijn) en heeft alle moeite om rond te komen. Nagenoeg iedere maand is hij verplicht een overbruggingslening aan te gaan en hij doet geen zotte uitgaven, alleen naar rang en stand leven. En hij heeft al op zovele zaken bespaard, dat de mensen hem nu meneer Ebenezer heten.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 20:41   #26
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...Hoe meer men heeft hoe meer men wil heb ik al dikwijls ondervonden.
2
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 20:44   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad een vriend van me verdient netto een klein miljoen euro per maand (975.000 € om precies te zijn) en heeft alle moeite om rond te komen. Nagenoeg iedere maand is hij verplicht een overbruggingslening aan te gaan en hij doet geen zotte uitgaven, alleen naar rang en stand leven. En hij heeft al op zovele zaken bespaard, dat de mensen hem nu meneer Ebenezer heten.
Ah! die Ebenezer Scrooge, binnenkort zo wat de eindejaarsperiode zien we die wel weer op het scherm verschijnen in de film 'A Christmas Carol'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 08:15   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben daar niet van overtuigd. Men leeft altijd naar zijn stand. Mensen die gewoon zijn om 10.000 euro per maand te verdienen zullen even hard treuren als dat er maar 5000 meer zijn dan iemand die van 2300 naar 1300 valt.
Hoe meer men heeft hoe meer men wil heb ik al dikwijls ondervonden.
Voor iemand die gewend is om 10.000€ per maand te hebben is het zelfs moeilijker als die terugvalt op 5.000€ per maand, dan voor iemand die van 2.500€ terugvalt op 1.300€ per maand.
Die met 10.000€ moet namelijk leren dat er financiele beperkingen zijn en zich daar volledig naar aanpassen. Door het inkomsten verlies zal die zelfs een deel van zijn vrije tijdsbesteding moeten opofferen, juist op het ogenblik dat die niets anders heeft dan vrije tijd.
Die met 2.500€ heeft altijd finaniciele beperkingen gehad en zal zich dus makkelijker aanpassen naar zijn nieuwe finaniciele situatie.
Natuurlijk heeft iemand die 10.000€ per maand had als verstandige mens, allang een potje opzij staan en kan die daar nog op terug vallen.
Maar even vaak is dat niet het geval en komen die mensen in een put terecht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 08:18   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad een vriend van me verdient netto een klein miljoen euro per maand (975.000 € om precies te zijn) en heeft alle moeite om rond te komen. Nagenoeg iedere maand is hij verplicht een overbruggingslening aan te gaan en hij doet geen zotte uitgaven, alleen naar rang en stand leven. En hij heeft al op zovele zaken bespaard, dat de mensen hem nu meneer Ebenezer heten.
Die heeft dus lange tijd te veel mensen mee laten genieten van zijn werk en inzet.
En heeft ondanks zijn hoog inkomen flink boven zijn finaniciele stand geleefd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 08:46   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben daar niet van overtuigd. Men leeft altijd naar zijn stand. Mensen die gewoon zijn om 10.000 euro per maand te verdienen zullen even hard treuren als dat er maar 5000 meer zijn dan iemand die van 2300 naar 1300 valt.
Hoe meer men heeft hoe meer men wil heb ik al dikwijls ondervonden.
De basisuitgaven zijn wat ze zijn he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:01   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad een vriend van me verdient netto een klein miljoen euro per maand (975.000 € om precies te zijn) en heeft alle moeite om rond te komen. Nagenoeg iedere maand is hij verplicht een overbruggingslening aan te gaan en hij doet geen zotte uitgaven, alleen naar rang en stand leven. En hij heeft al op zovele zaken bespaard, dat de mensen hem nu meneer Ebenezer heten.
Uw vriend is zeker voetballer ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:12   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alle partijen in de vorige federale regering hé Schoof, wie dacht je anders?
Neen meneer, daar is 1 minister politiek verantwoordelijk voor.
Andere partijen zijn medeplichtig door goedkeuring.

Maar ik zeg je: die partij die aan de verkeerde kant van de geschiedenis geplaatst werd door de Onnozele Bende van Marrakesh had dit nooit laten passeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be