Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2019, 12:30   #881
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Inderdaad ontken ik dat, want:
A: ik WOON & LEEF in Honkers sinds decades.
B. Ik ben gepensioneerd.

Slaap nu maar verder.
Feiten posten zijn echt niet je ding, Tommeke. Maar dat wisten we al.
Er zaken gedaan hebt dan...

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2019 om 12:30.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 12:52   #882
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een van de reden dat het Nationale Bevrijdingsleger tot de dag van vandaag aanbeden wordt.
mensen in een communistisch regime MOETEN hun leiding (politiek/militair) aanbidden om niet ergens in een kamp te vliegen.

veel vrije wil is er niet bij, angst voor het regime desto meer
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 13:07   #883
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mensen in een communistisch regime MOETEN hun leiding (politiek/militair) aanbidden om niet ergens in een kamp te vliegen.

veel vrije wil is er niet bij, angst voor het regime desto meer
Ze moeten het niet aanbidden. Maar wie carriere wil maken in de communistische partij wordt wel veelvuldig getest, en vaderlandsliefde is een van de belangrijkste criteria.
Je zult ook niet aangeworven worden bij ons als militair als je zegt dat je schijt hebt aan Belgie of het Belgische leger.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 oktober 2019 om 13:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 13:11   #884
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zaken gedaan hebt dan...
Bedankt dat ge uw leugen bevestigde.
Met China zaken deed, schreef je toen: dat was je volgende leugen.
Davaï. Gij bevestigt hier dagelijks de reden van minachting die automatisch bij mij opborrelt voor dat Russisch commie gebroed hun gebrabbel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 13:35   #885
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bedankt dat ge uw leugen bevestigde.
Met China zaken deed, schreef je toen: dat was je volgende leugen.
Davaï. Gij bevestigt hier dagelijks de reden van minachting die automatisch bij mij opborrelt voor dat Russisch commie gebroed hun gebrabbel.
Gij zegt dat ge een zakenman bent die veel in Hong Kong is, en je doet denigrerend ten opzichte van mij en anderen omdat wij niets van China zouden kennen.
Wat u over mij denkt is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen. Ik voel geen minachting ten opzichte van u enkel onverschilligheid. Je zit hier hele dagen op dit forum met als op het eerste zicht enige reden uit de hoogte te doen, anderen te denigreren en je cynisme bot te vieren. Ieder zijn hobby zou ik zeggen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 13:48   #886
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Buigen of vertrekken: Amerikaanse bedrijven in China onder druk?* - https://nos.nl/l/2305765

China heeft geen geduld meer, bedrijven die niet voldoen worden geweerd van de Chinese markt, een markt met 1,3 miljard steeds kapitaalkrachtiger wordende consumenten. Voor de Russen geen probleem, die voelen geen enkele behoefte China te provoceren. Een ijzersterke alliantie is in de maak.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 14:01   #887
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

We moeten opnieuw beginnen met de bestrijding van het communisme. De laatste dertig jaar hebben wij, superieure democraten, onze aandacht laten verslappen en is de kanker van het communisme terug beginnen woekeren. We moeten de strijd terug opdrijven en hen voor eens en voor altijd op de knieen krijgen, zodat de bevolking ginder ook eindelijk de vrijheid kan proeven.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 14:13   #888
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gij zegt dat ge een zakenman bent die veel in Hong Kong is, en je doet denigrerend ten opzichte van mij en anderen omdat wij niets van China zouden kennen.
Wat u over mij denkt is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen. Ik voel geen minachting ten opzichte van u enkel onverschilligheid. Je zit hier hele dagen op dit forum met als op het eerste zicht enige reden uit de hoogte te doen, anderen te denigreren en je cynisme bot te vieren. Ieder zijn hobby zou ik zeggen.
Nu je het zegt. Daar is inderdaad iets van

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2019 om 14:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 15:00   #889
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gij zegt dat ge een zakenman bent die veel in Hong Kong is, en je doet denigrerend ten opzichte van mij en anderen omdat wij niets van China zouden kennen.
Alleen tov u. en da's normaal, gij kent er effectief niks van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat u over mij denkt is eerlijk gezegd het laatste van mijn zorgen. Ik voel geen minachting ten opzichte van u enkel onverschilligheid. Je zit hier hele dagen op dit forum met als op het eerste zicht enige reden uit de hoogte te doen, anderen te denigreren en je cynisme bot te vieren. Ieder zijn hobby zou ik zeggen.
Liever dat dan 1 die 16 jaar anderen probeert te bekeren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 15:20   #890
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alleen tov u. en da's normaal, gij kent er effectief niks van.Liever dat dan 1 die 16 jaar anderen probeert te bekeren.
Das raar want gij kent er dan ook totaal niks van. Volgens mij doet hij bij U alleen alsof .

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2019 om 15:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2019, 18:48   #891
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
We moeten opnieuw beginnen met de bestrijding van het communisme. De laatste dertig jaar hebben wij, superieure democraten, onze aandacht laten verslappen en is de kanker van het communisme terug beginnen woekeren. We moeten de strijd terug opdrijven en hen voor eens en voor altijd op de knieen krijgen, zodat de bevolking ginder ook eindelijk de vrijheid kan proeven.
Je wil zeggen "democratie en vrijheid" (eufemisme voor westerse overheersing) opdringen met bommen en geweld zoals in Irak, Libië, Vietnam, etc. In dit geval wil dit zeggen nucleaire bommen, nucleaire oorlog en de vernietiging van de wereld. Trololo t gij maar verder.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 08:56   #892
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Het wordt steeds duidelijker:



Citaat:
It’s become quite clear to me that the situation in Hong Kong is now about regime change through economic terrorism. What started as peaceful protests against an extradition law and worry over reunification with China has morphed into an ugly and vicious assault on the city’s economic future.

These are being perpetrated by the so-called “Block Bloc,” roving bands of mask-wearing, police-tactic defying vandals attacking randomly around the city to disrupt people going to work.
https://www.zerohedge.com/geopolitic...plan-hong-kong

Misschien kan Trump de vandalen gebruiken is zijn handelsoorlog met China. Wie iets zoals de kidnapping van dochter van de CEO van Huawei bedenkt en dan aanbiedt over haar vrijlating te onderhandelen als deel van een handelsakkoord dient men tot meer thuggish gedrag in staat te achten. Zoals vandalisme.



(Het trieste is dat wanneer het Trump regime zich zo gedraagt het toegejuicht wordt in de pers. Dan is hij presidential. Als hij troepen wil terugtrekken en de 'endless wars' wil beëindigen echter dan is hij een verrader of het scheelt niet veel.).

Laatst gewijzigd door Bach : 15 oktober 2019 om 09:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 09:51   #893
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 08:48   #894
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
HK: “LOSS OF FREEDOM” IS THE BIGGEST, MOST BRAZEN LIE OF ALL

The primary beef of Hong Kong’s blackshirts, the stated reason for all their acts of terror, is the alleged loss of freedom and democracy in the territory under China’s repressive hand.

As we have argued and demonstrated repeatedly in this group, that is simply a brazen, outrageous lie. It is cynically designed to demonize Beijing and give the US-backed blackshirts a marketable excuse to launch their color revolution in China’s leading SAR. The upheaval is a part of the American Empire's worldwide war on China.

The reality is the exact opposite of what China's enemies so relentlessly claim. Hong Kong under Beijing's One Country, Two Systems is far freer and more democratic than it ever was during 155 years of British colonial rule. According to three Western think-tanks, HK ranks 3rd worldwide in their Human Freedom Index, while the US -- self-proclaimed Land of the Free -- is 17th.

So the entire Empire-supported “Revolution of Our Times” in Hong Kong is one gigantic fraud perpetrated against the Chinese nation by the Empire, together with its allies and army of useful idiots in the SAR. Eloquently arguing the case (below) is top HK barrister and Executive Council member Ronny Tong, who used to be a stalwart in the local “pro-democracy” movement.

His piece appears in Time magazine as a “contrarian” contribution, typically used by Imperial MSM to give readers an illusion of “balance” in their coverage. Indeed, Time bears a special responsibility for atrocities committed in Hong Kong in the name of “freedom” and “democracy.” The magazine will live in perpetual ignominy as the organ that led the West’s promotion of Joshua Wong as HK’s Hero of Democracy. It put the one-dimensional rabble-rouser on its cover and even nominated him for Person of the Year, while stablemate Fortune listed him as one of its ten “great world leaders.”

Excerpts from Tong’s article:

“Let’s not beat around the bush. Hong Kong is among the freest cities in the world. The fact that, despite all the turmoil over the last four months, we still have lawful assemblies practically every week—freely reported by news media around the world—is strong testament that freedom of expression, and of the press, is well respected and safeguarded here. The rioters, and along with them to some extent, the international community, fear Hong Kong would come under Chinese rule. That fear is wholly unjustified for the simple reason that if Hong Kong were not ruled by Hong Kong people, but by China, do you think all the public assemblies, lawful or unlawful, could escape suppression for so long?

"And yet, the loudest slogan you hear every day in Hong Kong today is “Liberate Hong Kong!” Liberate from what? Free Hong Kong, already a free city, from what? The rioters say from the rule of terror—they say we are living under a reign of terror in the form of the incompetent and uncaring rule of the local government and from police brutality.

"The rest of our community will say we are living under a reign of terror where police may be maimed or killed every day; where ordinary people and tourists may be falsely imprisoned and badly beaten up just for disagreeing with the Five Demands or the violent conduct of those wearing black; where business establishments like Mass Transit Railway, Maxim’s chain restaurants and shops, and Chinese banks and businesses, may be vandalized, burned or destroyed, and their customers attacked physically and verbally just for being there; where family members, and small children of policemen and women, are being singled out and vilified at their places of work and schools and even kindergartens. And the saddest thing is, both sides may be right. But is that the answer?

“Nothing justifies violence, let alone extreme violence, even by way of revenge or retaliation. Nothing justifies attempted murder, arson, or attacking innocent people and children—even if the government is incompetent or callous, or the police act with excessive force. This has nothing to do with freedom, or democracy for that matter. This has to do with proportionality and humanity. Pope John Paul II said it well: ‘When freedom does not have a purpose, when it does not wish to know anything about the rule of law engraved in the heart of men and women, when it does not listen to the voice of conscience, it turns against humanity and society’.”
Tong's artikel. The Freedom Hong Kong Needs Most Is Freedom From Violence
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:31   #895
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoezo? 'het wordt steeds duidelijker'?
Ik dacht dat het voor u al een absolute zekerheid was? En nu komt gij af dat het eerst nog twijfelachtig was, maar dat ge nu toch het bos meer tussen de bomen ziet?

Gij zit hier de grootste flauwe zever te verkopen, en ge doet dat zonder enig schuldbesef.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 09:32   #896
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het wordt steeds duidelijker:




https://www.zerohedge.com/geopolitic...plan-hong-kong

Misschien kan Trump de vandalen gebruiken is zijn handelsoorlog met China. Wie iets zoals de kidnapping van dochter van de CEO van Huawei bedenkt en dan aanbiedt over haar vrijlating te onderhandelen als deel van een handelsakkoord dient men tot meer thuggish gedrag in staat te achten. Zoals vandalisme.



(Het trieste is dat wanneer het Trump regime zich zo gedraagt het toegejuicht wordt in de pers. Dan is hij presidential. Als hij troepen wil terugtrekken en de 'endless wars' wil beëindigen echter dan is hij een verrader of het scheelt niet veel.).
Hier betreft het geen tegenstander die ze kunnen intimideren, zoals Cuba, Venezuela, Nicaragua, Vietnam, Irak, etc.
De arrestatie van de dochter van de CEO van huawei en de sancties tegen dat bedrijf zullen de VS zuur opbreken, nu al zijn de meeste analisten het erover eens dat China die handelsoorlog aan het winnen is. Het gaat over miljarden $ en dat is nu net iets waar onze westerse elite wel erg gevoelig aan zijn.
Militair kunnen de VS China niet meer intimideren, en economisch evenmin.
Ondertussen werkt China keihard aan een nieuwe wereldorde.




Ignoring possible Sino-Russian cooperation against the United States, and the factors that can exacerbate it, could be very costly.
https://nationalinterest.org/feature...liaisons-38722

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 10:31   #897
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen werkt China keihard aan een nieuwe wereldorde.
Ordnung muss sein.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 10:53   #898
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hier betreft het geen tegenstander die ze kunnen intimideren, zoals Cuba, Venezuela, Nicaragua, Vietnam, Irak, etc.
De arrestatie van de dochter van de CEO van huawei en de sancties tegen dat bedrijf zullen de VS zuur opbreken, nu al zijn de meeste analisten het erover eens dat China die handelsoorlog aan het winnen is. Het gaat over miljarden $ en dat is nu net iets waar onze westerse elite wel erg gevoelig aan zijn.
Militair kunnen de VS China niet meer intimideren, en economisch evenmin.
Ondertussen werkt China keihard aan een nieuwe wereldorde.




Ignoring possible Sino-Russian cooperation against the United States, and the factors that can exacerbate it, could be very costly.
https://nationalinterest.org/feature...liaisons-38722

PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA PROPAGANDA
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2019, 19:56   #899
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoezo? 'het wordt steeds duidelijker'?
Ik dacht dat het voor u al een absolute zekerheid was? En nu komt gij af dat het eerst nog twijfelachtig was, maar dat ge nu toch het bos meer tussen de bomen ziet?

Gij zit hier de grootste flauwe zever te verkopen, en ge doet dat zonder enig schuldbesef.
Iemand die linkt naar zerohedge kunt ge onmogelijk ernstig nemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 13:23   #900
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Opnieuw
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 oktober 2019 om 13:28.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be