Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2019, 17:08   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Koude en kille maatschappij volgens...

Citaat:
Open VLD’ster Sihame El Kaouakibi blijft het moeilijk hebben met het in het Vlaamse regeerakkoord voorziene hoofddoekverbod voor leerkrachten. Ook de uitstap uit Unia, een ander punt uit dat akkoord dat ze mee onderhandelde aan de zijde van Bart Somers en Gwendolyn Rutten, blijft haar zwaar op de maag liggen. uit DSonline
Uiteraard, als men de mening moet volgen van de "nieuwe Belgen" of hoe je ze ook noemen moet, is elke niet-toegeving op hun soort eisen onaanvaardbaar.
Voor veel inwoners van dit landje is het echter meer een meer onaanvaardbaar dat ze hun land zien veranderen in iets dat ze niet meer herkennen als ze nog op straat lopen, daar geen zaken mee wensen te hebben en mag dat vreemde gedoe blijven behoren tot de folklore op andere plaatsen van de planeet!
Ons land, idem voor de landen in onze omgeving, moet niet omgevormd worden door te talrijke vreemdelingen die binnenstromen en die, in de plaats van zich aan te passen aan ons land, de mening zijn toegedaan dat ze alles naar hun hand en hun gebruiken moeten kunnen zetten!
Staat het hen hier niet aan moeten ze maar wegblijven of terug gaan naar de landen waar ze thuishoren!
De laatste zin gaat men reeds als "racistisch" laten doorgaan en kabaal over maken! Nog een paar jaren verder doen zoals we bezig zijn en we gaan met "hun racisme" te maken krijgen, en dat is een ander paar mouwen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 08:01   #2
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Er is niet mis met het hervormen van de samenleving, zeker als je hier bent geboren of de Belgische nationaliteit hebt. Een maatschappij is ook nooit onveranderlijk geweest.

https://m.gva.be/cnt/dmf20190702_044...-aan-goed-doel

Citaat:
Antwerpse Sihame El Kaouakibi geeft eerste maanden loon als parlementslid aan goed doel.

Waarom ons loon van de twee voorbije maanden niet gewoon afstaan aan een goed doel? Dat is het voorstel van kersvers Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi (Open Vld, foto).
...

Ook El Kaouakibi zegt geschrokken te zijn dat er op tien dagen tijd twee keer een parlementaire wedde op haar rekening kwam te staan. “Terwijl ik me nog niet voltijds met de politiek kan bezighouden omdat ik me als ondernemer aan het reorganiseren ben. Ik voelde me schuldig en wil in augustus zonder schuldgevoel op vakantie trekken,” zegt de Open Vld’ster.

Zij gaat het geld via het burgerplatform G1000 nu wegschenken en roept haar collega-nieuwkomers op hetzelfde te doen. Alvast sp.a-fractieleider Conner Rousseau denkt eraan haar voorbeeld te volgen. CD&V-jongerenvoorzitter Sammy Mahdi – voorlopig nog geen parlementslid – zou hetzelfde willen doen.
Volgens mij heeft ze gelijk dat ze niet aan koude, kille politiek wil doen. Wat een frisse wind. Meer van dat !

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 oktober 2019 om 08:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 08:41   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Antwerpse Sihame El Kaouakibi geeft eerste maanden loon als parlementslid aan goed doel.

Het 'goed doel' in de zin van het de inwijkelingen gemakkelijker te maken om nog meer te infiltreren te verzieken?

In 2018 opende LGU het eerste Urban Center op het Kiel in Antwerpen.

Ik heb mijn jeugd doorgebracht op het Kiel (Antwerpen) toen het nog gezellig was.

Als ik nu met de wagen voorbij het Kiel rijdt dan begin ik bijna te wenen daar er niets maar dan ook niets meer van overschiet van dat leuke/gezellige wat het vroeger geweest is.

Let's Go Urban zegt genoeg: straatcultuur, NGO zones, getto's
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 oktober 2019 om 08:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 08:54   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Mevrouw Kouwekippen had beter meegestemd me het Vlaams Belang, Groen en PVDA+ in het parlement toen deze de cijfers van het regeerakkoord opvroegen aan de regering. Dit heeft ze niet gedaan, ze heeft meegestemd met de het klapvee van de meerderheid. Ook bij de vertrouwensstemming heeft ze haar stem aan de regering gegeven.

Ze is een loyaal partner in onze particratie gelokt met overheidsgeld en partijgeld.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:19   #5
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Er is niet mis met het hervormen van de samenleving, zeker als je hier bent geboren of de Belgische nationaliteit hebt. Een maatschappij is ook nooit onveranderlijk geweest.

https://m.gva.be/cnt/dmf20190702_044...-aan-goed-doel



Volgens mij heeft ze gelijk dat ze niet aan koude, kille politiek wil doen. Wat een frisse wind. Meer van dat !
Klopt, maar het hangt er wel van af in welke richting.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:35   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Klopt, maar het hangt er wel van af in welke richting.
En het punt kan zeker niet zijn om eeuwen achteruitgaan te promoten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:41   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Antwerpse Sihame El Kaouakibi geeft eerste maanden loon als parlementslid aan goed doel.

Het 'goed doel' in de zin van het de inwijkelingen gemakkelijker te maken om nog meer te infiltreren te verzieken?

In 2018 opende LGU het eerste Urban Center op het Kiel in Antwerpen.

Ik heb mijn jeugd doorgebracht op het Kiel (Antwerpen) toen het nog gezellig was.

Als ik nu met de wagen voorbij het Kiel rijdt dan begin ik bijna te wenen daar er niets maar dan ook niets meer van overschiet van dat leuke/gezellige wat het vroeger geweest is.

Let's Go Urban zegt genoeg: straatcultuur, NGO zones, getto's
Ik woonde begin jaren tachtig in de Pieter Genard straat, toen zag je de eerste camionetten met die onnozele gordijntjes passeren. Dat waren verkenningseenheden, als we die hadden neergeschoten dan was het Kiel een levende buurt gebleven.

Helaas, vijf jaar later was het een getto waar de autochtone Vlaming ging lopen van miserie. Daar waren honderd winkels in de Abdijstraat, de een na de andere failliet en allemaal veranderden ze in van die groezelige door Noord-Afrikanen opengehouden winkels die aan alle regels aan hun laars lapten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 12:45   #8
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik woonde begin jaren tachtig in de Pieter Genard straat, toen zag je de eerste camionetten met die onnozele gordijntjes passeren. Dat waren verkenningseenheden, als we die hadden neergeschoten dan was het Kiel een levende buurt gebleven.

Helaas, vijf jaar later was het een getto waar de autochtone Vlaming ging lopen van miserie. Daar waren honderd winkels in de Abdijstraat, de een na de andere failliet en allemaal veranderden ze in van die groezelige door Noord-Afrikanen opengehouden winkels die aan alle regels aan hun laars lapten.
De Abdijstraat, ooit de Meir van het Kiel genoemd. Het kan blijkbaar heel snel verkeren.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:27   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Er is niet mis met het hervormen van de samenleving, zeker als je hier bent geboren of de Belgische nationaliteit hebt. Een maatschappij is ook nooit onveranderlijk geweest.

https://m.gva.be/cnt/dmf20190702_044...-aan-goed-doel



Volgens mij heeft ze gelijk dat ze niet aan koude, kille politiek wil doen. Wat een frisse wind. Meer van dat !
Ge hebt het ginds goed aangepakt, zo goed dat het merendeel gaat lopen. Ze gaan daar lopen van miserie om dan hunne cultuur (lees miserie) hier te kopiëren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 19:00   #10
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ge hebt het ginds goed aangepakt, zo goed dat het merendeel gaat lopen. Ze gaan daar lopen van miserie om dan hunne cultuur (lees miserie) hier te kopiëren.
Deze mevrouw is trouwens lesbische, dacht ik.
Da's uw cultuur.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 20:20   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze mevrouw is trouwens lesbische, dacht ik.
Da's uw cultuur.
Alle, nog zo achterlijk om te denken dat lesbisme en homofilie een kultuur is...
Staat er dan niets normaal in dat boek van jullie???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 20:26   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze mevrouw is trouwens lesbische, dacht ik.
Da's uw cultuur.
De realiteit is soms keihard.




Dan moet je teruggrijpen naar drastische middelen.

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 00:45   #13
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alle, nog zo achterlijk om te denken dat lesbisme en homofilie een kultuur is...
Staat er dan niets normaal in dat boek van jullie???
Jawel hoor : ze mogen hun behoefte doen maar niet met hun rug naar Mekka gekeerd....
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 07:19   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze mevrouw is trouwens lesbische, dacht ik.
Da's uw cultuur.
Wat is er mis met mensen die niet hetro zijn?

Komt ge uwe achterlijke visie op seksualiteit hier prediken?

Sorry, maar dan hoort u absoluut niet thuis in dit land.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:05   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik woonde begin jaren tachtig in de Pieter Genard straat, toen zag je de eerste camionetten met die onnozele gordijntjes passeren. Dat waren verkenningseenheden, als we die hadden neergeschoten dan was het Kiel een levende buurt gebleven.

Helaas, vijf jaar later was het een getto waar de autochtone Vlaming ging lopen van miserie. Daar waren honderd winkels in de Abdijstraat, de een na de andere failliet en allemaal veranderden ze in van die groezelige door Noord-Afrikanen opengehouden winkels die aan alle regels aan hun laars lapten.
Klopt.

Ik ben blij dat ik daar vroeger de leuke braderij nog heb mogen meemaken in de Abdijstraat. (Eddy Wally staande op een praalwagen en wat liedjes ten berde bracht)

Vroeger was het een levendige buurt waar mensen zaten te buurten in het zonnetje als dat even scheen.

Op huidig ogenblik ga je daar gewoon lopen daar het een echt wreed duister gehucht geworden is aldaar.

Alles maar dan ook alles is daar kapot gegaan in die buurt. (Sin City)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 oktober 2019 om 10:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:12   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Jawel hoor : ze mogen hun behoefte doen maar niet met hun rug naar Mekka gekeerd....
Hopelijk komt de wind op dat ogenblik vanuit richting Mekka...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:14   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hopelijk komt de wind op dat ogenblik vanuit richting Mekka...
Een zandstorm bedoelde u?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 oktober 2019 om 10:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:16   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een zandstorm bedoelde u?
toch niet meer dan hun verdiende loon... spijtig dat er zovele onschuldige omstaanders mee moeten boeten...
Maar ja onze politiekers mogen we wel op de eerste rij zetten als de storm losbreekt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:41   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
toch niet meer dan hun verdiende loon... spijtig dat er zovele onschuldige omstaanders mee moeten boeten...
Maar ja onze politiekers mogen we wel op de eerste rij zetten als de storm losbreekt...
Die krijgen inderdaad een ticket op de eerste rij want zij zijn het ook die het allemaal zo ver hebben laten komen, *kassa**kassa*?

Maar ja, mensen kiezen voor dat soort van figuren dus ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 16:09   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Staat het hen hier niet aan moeten ze maar wegblijven of terug gaan naar de landen waar ze thuishoren!
Ook een gouden raad maar dan voor de 'oude' Belgen:

of naar landen gaan waar je je opnieuw kan thuis voelen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be