Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2018, 14:59   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik hoor al heel erg lang dat de lijn moet hervormd worden.
En ik vermoed dat na mij de mensen het ook hun leven lang zullen horen.

Dat moet daar een serieus werk zijn.
Zelfs de piramides stonden er sneller.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 06:50   #122
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Plaatselijke politici gaan meer zeggenschap krijgen. Dat kan twee kanten op gaan :

Het kan de inzet van het materiaal misschien beter afstemmen op de vraag. Ik betwijfel dat. Veel kans dat de bus gaat stoppen bij wie het hardst gaat huilen of lekken bij plaatselijke politici.

Of dat kan, zoals we bij NMBS zien, op overinvesteringen leiden waar politici met veel macht resideren.

Maw. Ik zie er niet gemakkelijk verbetering in uit voortkomen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 oktober 2018 om 06:50.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 10:12   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Plaatselijke politici gaan meer zeggenschap krijgen. Dat kan twee kanten op gaan :

Het kan de inzet van het materiaal misschien beter afstemmen op de vraag. Ik betwijfel dat. Veel kans dat de bus gaat stoppen bij wie het hardst gaat huilen of lekken bij plaatselijke politici.

Of dat kan, zoals we bij NMBS zien, op overinvesteringen leiden waar politici met veel macht resideren.

Maw. Ik zie er niet gemakkelijk verbetering in uit voortkomen.
Ik herinner me een nieuwsbericht van enkele maanden geleden waarin er sprake was van de opening van een nieuwe halte in een landelijk dorp. Enkele weken later bleek dat er zo goed als niemand gebruik maakte van de bus. Er wordt dus inderdaad vaak geroepen om OV, maar uiteindelijk blijft een groot deel bij hetzelfde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 11:13   #124
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Ja. Misschien kan men De Lijn beter gewoon stopzetten en de boel verkopen. Private bedrijfjes zullen rap uitgedokterd hebben waar het rendabel is en waar niet om bussen in te leggen.
't Zal samen met rekeningrijden ea ook rap gedaan zijn met heel Vlaanderen te verkavelen en om zeep te helpen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 oktober 2018 om 11:15.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 11:28   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik heb de draad niet gelezen omdat het onderwerp me te weinig interesseerde.
Nu met de discussies die in hoorde n.a.v. de verkiezingen, ben ik toch iets nader gaan kijken.

Er valt wat voor te zeggen, dat de Lijn zou gesplitst worden.
De Lijn kan blijven regelen, zelf en/of via private bedrijven, dat de grote steden en gemeenten verbonden blijven, op een manier die fijnmaziger is dan dat de nmbs dit kan, als er al een spoorlijn zou zijn.
Stedelijk intern vervoer zou naar de steden kunnen gaan.
Maar dan ook met eigen verantwoordelijkheid (niet alles beslissen in eigen voordeel, en Vlaanderen alles laten betalen).

De Lijn moet ook nog verder gesaneerd worden, op twee vlakken:
- de financiële put e.d.m.
- de interne vergiftiging: teveel vakboungdsinfiltratie en ziektes die verbonden zijn aan de vaste benoeming.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2018, 11:57   #126
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb de draad niet gelezen omdat het onderwerp me te weinig interesseerde.
Nu met de discussies die in hoorde n.a.v. de verkiezingen, ben ik toch iets nader gaan kijken.

Er valt wat voor te zeggen, dat de Lijn zou gesplitst worden.
De Lijn kan blijven regelen, zelf en/of via private bedrijven, dat de grote steden en gemeenten verbonden blijven, op een manier die fijnmaziger is dan dat de nmbs dit kan, als er al een spoorlijn zou zijn.
Stedelijk intern vervoer zou naar de steden kunnen gaan.
Maar dan ook met eigen verantwoordelijkheid (niet alles beslissen in eigen voordeel, en Vlaanderen alles laten betalen).

De Lijn moet ook nog verder gesaneerd worden, op twee vlakken:
- de financiële put e.d.m.
- de interne vergiftiging: teveel vakboungdsinfiltratie en ziektes die verbonden zijn aan de vaste benoeming.
Bij De Lijn benoemt men niet vast. Dat is u hier op het forum al ettelijke keren diets gemaakt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 oktober 2018 om 11:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 12:54   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bij De Lijn benoemt men niet vast. Dat is u hier op het forum al ettelijke keren diets gemaakt.
En even veel keer werd de vraag gesteld of alle oude paters die destijds wel benoemd werden, al dood zijn, of met pensioen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 06:41   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Vinden jullie dat een redelijk goed plan, het opdelen van de Lijn in stedelijk vervoer enerzijds, en anderzijds de grote verbindingen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 19:51   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vinden jullie dat een redelijk goed plan, het opdelen van de Lijn in stedelijk vervoer enerzijds, en anderzijds de grote verbindingen?
Bevinden die "grote verbindingen" zich nu juist niet tussen en in steden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:05   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bevinden die "grote verbindingen" zich nu juist niet tussen en in steden?
Leg ik dat nu zo moeilijk uit, of wil je het niet snappen.

Intern stedelijk: de wijken van Kortrijk verbinden
Grote lijnen tussen de steden: van Kortrijk naar de omliggende steden of grote dorpen, rekening houdend/aanvullend desgevallend op de treinverbinding.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:09   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leg ik dat nu zo moeilijk uit, of wil je het niet snappen.

Intern stedelijk: de wijken van Kortrijk verbinden
Grote lijnen tussen de steden: van Kortrijk naar de omliggende steden of grote dorpen, rekening houdend/aanvullend desgevallend op de treinverbinding.
Om welke reden zou je hier twee verschillende vervoersmaatschappijen voor willen inzetten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 06:17   #132
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Volgens onze nieuwe minister van zonderwijs Ben Zwets is De Lijn een performant bedrijf waar NMBS een voorbeeld aan kan nemen. Nu wil ik niet beweren dat de NMBS een performant bedrijf is waar De Lijn een voorbeeld aan kan nemen maar eenieder die van de diensten van beide bedrijven gebruik maakt weet dat de De Lijn nog niet aan de enkels van de NMBS komt. De vertragingen en afschaffingen bij De Lijn gaan in het kwadraat ivg met die van de NMBS. En als de informatie bij de NMBS al eens even fout zit of laat komt weet je uiteindelijk ooit wel waar je aan toe bent. Bij De Lijn is er zelfs geen informatie of is ze altijd fout. Soms denk ik dat ik blind ben of dat er echte spookbussen bestaan. Busje komt zo, busje vijf minuten te laat, busje tien minuten te laat. Oei busje is weg en ik ben vergeten in te stappen. Was ik even knock out ? Heb ik slaapstoornissen ? Mevrouw is hier juist een bus gestopt ? Neen hoor. Met mij is alles in orde het is Ben Zwets die totaal heen is. De Lijn een performant bedrijf noemen. Die trol heeft nog nooit een bus genomen.

Het is tegenwoordig zover gekomen dat men terug te paard rijdt ipv de bus te nemen. FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 07:39   #133
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens onze nieuwe minister van zonderwijs Ben Zwets is De Lijn een performant bedrijf waar NMBS een voorbeeld aan kan nemen. Nu wil ik niet beweren dat de NMBS een performant bedrijf is waar De Lijn een voorbeeld aan kan nemen maar eenieder die van de diensten van beide bedrijven gebruik maakt weet dat de De Lijn nog niet aan de enkels van de NMBS komt. De vertragingen en afschaffingen bij De Lijn gaan in het kwadraat ivg met die van de NMBS. En als de informatie bij de NMBS al eens even fout zit of laat komt weet je uiteindelijk ooit wel waar je aan toe bent. Bij De Lijn is er zelfs geen informatie of is ze altijd fout. Soms denk ik dat ik blind ben of dat er echte spookbussen bestaan. Busje komt zo, busje vijf minuten te laat, busje tien minuten te laat. Oei busje is weg en ik ben vergeten in te stappen. Was ik even knock out ? Heb ik slaapstoornissen ? Mevrouw is hier juist een bus gestopt ? Neen hoor. Met mij is alles in orde het is Ben Zwets die totaal heen is. De Lijn een performant bedrijf noemen. Die trol heeft nog nooit een bus genomen.

Het is tegenwoordig zover gekomen dat men terug te paard rijdt ipv de bus te nemen. FTW!
misschien moetje eens stoppen met dromen over een communistisch georganiseerd vervoer, maar denken aan geautomatiseerde kleine 'personal commuters' waar iedereen in een 'robotaxi' van bvb max 10 personen aan maximale snelheid, en gepersonaliseerd vervoerd wordt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 08:10   #134
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien moetje eens stoppen met dromen over een communistisch georganiseerd vervoer, maar denken aan geautomatiseerde kleine 'personal commuters' waar iedereen in een 'robotaxi' van bvb max 10 personen aan maximale snelheid, en gepersonaliseerd vervoerd wordt
de combi van de mogelijkheden van een Uber-app met zelfrijdende auto's en het is vertrokken.

op dat moment is openbaar vervoer uit de markt geprijsd, en ik vermoed ook 50% van het privé autobezit of zo ...

ik ben daar nogal ongeduldig naar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 17:44   #135
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien moetje eens stoppen met dromen over een communistisch georganiseerd vervoer, maar denken aan geautomatiseerde kleine 'personal commuters' waar iedereen in een 'robotaxi' van bvb max 10 personen aan maximale snelheid, en gepersonaliseerd vervoerd wordt
Zweef maar ... een werkende zelfrijdende wagen in de Belgische verkeerschaos dat is zoals een deftig werkend vertaalprogramma. Ik ga me serieus verschieten als ik dat nog voor mijn dood meemaak.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 04:29   #136
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Niet alleen in Malle en Zoersel, ook in Ranst komen de bussen tegenwoordig blijkbaar meer niet dan wel opdagen. Moeder Leen De Wachter uit Oelegem wil dat De Lijn op zijn minst een compensatie schenkt voor de betaalde busabonnementen. Bron.
Ondertussen zit de verantwoordelijke minister nu op onderwijs waar hij ongetwijfeld hard dossiers aan het instuderen is. Volgens die zwetsende minister is De Lijn een performant bedrijf waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat beloofd voor onderwijs.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 06:57   #137
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Corona was de druppel. Ook al moet ik nu steevast door regen en wind, word ik voortdurend vergiftigd, aangerand en verkracht door het wegverkeer en onderga ik geregeld pogingen tot doodslag, alles is beter dan gebruik moeten maken van de 'diensten' van De Lijn. Reeds twee jaar heb ik geen stress meer om op tijd op werk te geraken. Elke dag win ik minstens een uur doordat ik niet minstens een anderhalf uur te vroeg op het werk ben om toch zeker maar niet te laat te zijn. Ik zie de mensheid ook een beetje liever doordat ik minder overlast ervaar. Een tip voor de Vivaldiërs die last hebben van slappe kak: de Lijn opheffen kost extreem rechts 5% stemmen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 14:16   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zweef maar ... een werkende zelfrijdende wagen in de Belgische verkeerschaos dat is zoals een deftig werkend vertaalprogramma. Ik ga me serieus verschieten als ik dat nog voor mijn dood meemaak.
Ik vraag mij af of de patrouillewagens van de politie ook zelfrijdend gaan zijn. Hoe gaan die moeten te werk gaan bij een achtervolging? Als die een achtervolging gaan moeten doen in zo een zelfrijdend scharminkel dan zijn die gangsters al twee keer de grens gepasseerd vooraleer die agente hun computer ingesteld hebben.

Nu, dat is ook al niet zo problematisch, het grootste deel van hun taak bestaat toch maar uit het uitschrijven van een bekeuring allerhande en de vaststelling gebeurt meer en meer bij middel van camera's.

En hoe gaan ze dat fixen met de moto's op de baan? Gaan die ook zelfrijdend worden misschien? Zie je het al gebeuren? Zelfrijdende moto's. Daar gaan er veel van op hun bakkes vallen, geloof me en wanneer die niet zelfrijdend zijn kunnen ze het misschien nog klaar spelen dat de zelfrijdende auto's ook rekening houden met de moto's maar omgekeerd, de niet zelfrijdende moto's, die gaan geen rekening houden met de besturing van de automatisch rijdende auto's. Enfin, ik denk dat het resultaat zo zal zijn dat het verkeer zal lijken op één grote pot diarree en dat er onder de inzittende van die zelfrijdende auto' ook heel wat passagiers met diarree gaan uitstappen.

Hoewel, zelf vliegende vliegtuigen zijn er al maar het is nog wel altijd zo dat de piloten alle knopjes en wieltjes moeten bedienen waarnaar de computer luistert. https://www.youtube.com/watch?v=hcBDgX7YBqg

Laatst gewijzigd door Garry : 17 januari 2022 om 14:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 14:40   #139
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik vraag mij af of de patrouillewagens van de politie ook zelfrijdend gaan zijn. Hoe gaan die moeten te werk gaan bij een achtervolging? Als die een achtervolging gaan moeten doen in zo een zelfrijdend scharminkel dan zijn die gangsters al twee keer de grens gepasseerd vooraleer die agente hun computer ingesteld hebben.

Nu, dat is ook al niet zo problematisch, het grootste deel van hun taak bestaat toch maar uit het uitschrijven van een bekeuring allerhande en de vaststelling gebeurt meer en meer bij middel van camera's.

En hoe gaan ze dat fixen met de moto's op de baan? Gaan die ook zelfrijdend worden misschien? Zie je het al gebeuren? Zelfrijdende moto's. Daar gaan er veel van op hun bakkes vallen, geloof me en wanneer die niet zelfrijdend zijn kunnen ze het misschien nog klaar spelen dat de zelfrijdende auto's ook rekening houden met de moto's maar omgekeerd, de niet zelfrijdende moto's, die gaan geen rekening houden met de besturing van de automatisch rijdende auto's. Enfin, ik denk dat het resultaat zo zal zijn dat het verkeer zal lijken op één grote pot diarree en dat er onder de inzittende van die zelfrijdende auto' ook heel wat passagiers met diarree gaan uitstappen.
De zelfrijdende racewagens zijn al aan het oefenen op circuit, gemiddeld 218 kmh volledige race op Indianapolis, snelste ronde 223 kmh gemiddeld.

Met de groeten van de technisch-digitale vooruitgang.

Citaat:
https://cacm.acm.org/news/256407-sel...illion%20prize

The Indy Autonomous Challenge in Indianapolis made history as the first racing competition between driverless vehicles, with a team from Germany's Technical University of Munich (TUM) claiming a $1-million prize.

TUM’s car beat the EuroRacing team's Dallara IL-15 over two laps, although the Dallara achieved the fastest lap time ever recorded for an autonomous car, at 139 mph (223 kph).

Each autonomous car used sensors, cameras, radar, and a global positioning system.

The TUM team's Alexander Wischnewski said their car's 135 mph (218 kph) average speed "is not far away from what human drivers do" with the same vehicle.

Start your software!

https://www.indyautonomouschallenge....ld-at-ces-2022

Meer tech voor techneuten: https://www.twitch.tv/videos/1255260531

en dat is nog maar een begin!

TU München won de eerste race en $ 1miljoen
Citaat:
Als die een achtervolging gaan moeten doen in zo een zelfrijdend scharminkel dan zijn die gangsters al twee keer de grens gepasseerd vooraleer die agente hun computer ingesteld hebben.
De tracking radar van de politiewagen lockt in op de gangers-scharminkel plofbak en zal vlotjes kunnen volgen terwijl de agenten rustig hun fritten opeten. En als de gangster-kaka-broekje niet willen stoppen op het rechte stuk wordt een zware tasertrekker overgehaald, flits karretje prut prut gene stroom.

Indien niet voldoende zware middelen:
https://www.pocket-lint.com/gadgets/...the-death-star

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2022 om 15:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 14:58   #140
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De zelfrijdende racewagens zijn al aan het oefenen op circuit, gemiddeld 218 kmh volledige race op Indianapolis, snelste ronde 223 kmh gemiddeld.

Met de groeten van de technisch-digitale vooruitgang.



Start your software!

https://www.indyautonomouschallenge....ld-at-ces-2022

Meer tech voor techneuten: https://www.twitch.tv/videos/1255260531 https://www.youtube.com/watch?v=LWVZK52AA0
en dat is nog maar een begin!

TU München won de eerste race en $ 1miljoen
Zo wat autootjes , allen in de zelfde richting laten rijden dat is niet heel moeilijk . In de luchtvaart maken ze al heeeel lang gebruik van computer maar het is nog altijd niet zo dat de piloot bij vertrek ingeeft wat de bestemming is en kan zeggen , "en vertrek maar" hoor. https://www.youtube.com/watch?v=LWVZK52AA0I

Laatst gewijzigd door Garry : 17 januari 2022 om 15:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be