Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2017, 06:22   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard Is Jezus de messias?

1 Samuel 2:10
Die met den Heere twisten, zullen verpletterd worden; Hij zal in den hemel over hen donderen; de Heere zal de einden der aarde richten, en zal Zijn Koning sterkte geven, en den hoorn Zijns Gezalfden verhogen.

2 Samuel 7:5
Ga, en zeg tot Mijn knecht, tot David: Zo zegt de Heere: Zoudt gij Mij een huis bouwen tot Mijn woning?


2 Samuel 7:12-14
Wanneer uw dagen zullen vervuld zijn, en gij met uw vaderen zult ontslapen zijn, zo zal Ik uw zaad na u doen opstaan, dat uit uw lijf voortkomen zal, en Ik zal zijn koninkrijk bevestigen. Die zal Mijn Naam een huis bouwen; en Ik zal den stoel zijns koninkrijks bevestigen tot in eeuwigheid. Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon; dewelke als hij misdoet, zo zal Ik hem met een mensenroede en met plagen der mensenkinderen straffen.


2 Samuel 23:3-4
De God Israels heeft gezegd, de Rotssteen Israels heeft tot mij gesproken: Er zal zijn een Heerser over de mensen, een Rechtvaardige, een Heerser in de vreze Gods. En Hij zal zijn gelijk het licht des morgens, wanneer de zon opgaat, des morgens zonder wolken, wanneer van den glans na den regen de grasscheutjes uit de aarde voortkomen.


Lees dan de openbaringen 22:16 -> Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.

De morgenster en het geslacht Davids wordt hierboven duidelijk vernoemd. Want in Samuel verbiedt God David zijn tempel te bouwen. En God spreekt daar over een Koning die uit het zaad van David zal opstaan.

En dat is waar wij starten.
Van Genesis tot en met Johannes' openbaringen zijn de voorspellingen uitgekomen.

Zacharia 11:11-12
Dus werd het te dien dage vernietigd, en alzo hebben de ellendigen onder de schapen, die op mij wachtten, bekend, dat het des Heeren woord was. Want ik had tot henlieden gezegd: Indien het goed is in uw ogen, brengt mijn loon, en zo niet, laat het na. En zij hebben mijn loon gewogen, dertig zilverlingen.


Mattheus 27:3
Toen heeft Judas, dien Hem verraden had, ziende, dat Hij veroordeeld was, berouw gehad, en heeft de dertig zilveren penningen den overpriesters en den ouderlingen wedergebracht.

Laatst gewijzigd door Peche : 2 mei 2017 om 06:24.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 06:52   #2
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Teveel alcohol gedronken ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 06:59   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Teveel alcohol gedronken ?
Neen in een discussie beland waar een topic gekaapt werd. Daarom heb ik een ander topic aangemaakt om duidelijker aan te tonen dat Jezus' komst wel degelijk voorspeld was.

Vandaag Samuël, later Jesaja.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 07:12   #4
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen in een discussie beland waar een topic gekaapt werd. Daarom heb ik een ander topic aangemaakt om duidelijker aan te tonen dat Jezus' komst wel degelijk voorspeld was.

Vandaag Samuël, later Jesaja.
Maken ze je dat wijs op de zondagsschool, JG leerling ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 12:37   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
1 Samuel 2:10
Die met den Heere twisten, zullen verpletterd worden; Hij zal in den hemel over hen donderen; de Heere zal de einden der aarde richten, en zal Zijn Koning sterkte geven, en den hoorn Zijns Gezalfden verhogen.

2 Samuel 7:5
Ga, en zeg tot Mijn knecht, tot David: Zo zegt de Heere: Zoudt gij Mij een huis bouwen tot Mijn woning?


2 Samuel 7:12-14
Wanneer uw dagen zullen vervuld zijn, en gij met uw vaderen zult ontslapen zijn, zo zal Ik uw zaad na u doen opstaan, dat uit uw lijf voortkomen zal, en Ik zal zijn koninkrijk bevestigen. Die zal Mijn Naam een huis bouwen; en Ik zal den stoel zijns koninkrijks bevestigen tot in eeuwigheid. Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon; dewelke als hij misdoet, zo zal Ik hem met een mensenroede en met plagen der mensenkinderen straffen.


2 Samuel 23:3-4
De God Israels heeft gezegd, de Rotssteen Israels heeft tot mij gesproken: Er zal zijn een Heerser over de mensen, een Rechtvaardige, een Heerser in de vreze Gods. En Hij zal zijn gelijk het licht des morgens, wanneer de zon opgaat, des morgens zonder wolken, wanneer van den glans na den regen de grasscheutjes uit de aarde voortkomen.


Lees dan de openbaringen 22:16 -> Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.

De morgenster en het geslacht Davids wordt hierboven duidelijk vernoemd. Want in Samuel verbiedt God David zijn tempel te bouwen. En God spreekt daar over een Koning die uit het zaad van David zal opstaan.

En dat is waar wij starten.
Van Genesis tot en met Johannes' openbaringen zijn de voorspellingen uitgekomen.

Zacharia 11:11-12
Dus werd het te dien dage vernietigd, en alzo hebben de ellendigen onder de schapen, die op mij wachtten, bekend, dat het des Heeren woord was. Want ik had tot henlieden gezegd: Indien het goed is in uw ogen, brengt mijn loon, en zo niet, laat het na. En zij hebben mijn loon gewogen, dertig zilverlingen.


Mattheus 27:3
Toen heeft Judas, dien Hem verraden had, ziende, dat Hij veroordeeld was, berouw gehad, en heeft de dertig zilveren penningen den overpriesters en den ouderlingen wedergebracht.
Tjonge, jongen, wat een hoop teksten.
Wie gaat dat allemaal lezen?
En waar moeten we nu uit opmaken of Jezus al of niet de Messias was?

Hij was het zeker niet voor de Joden en ook niet voor de Christenen, want voor hen was Hij Gods Zoon, die niet zozeer een Gods Rijk, maar een Hemelrijk beloofde.

Neen, de enige ware Messias ben ik, zowel voor de Joden als de Christenen als voor alle mensen op aarde in de eerste plaats, want ik ben de enige die het bestaan van God kan bewijzen en ook Gods Rijk, die in de microkosmos bestaat.

Wakker worden dus...

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:25   #6
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Tjonge, jongen, wat een hoop teksten.
Wie gaat dat allemaal lezen?
En waar moeten we nu uit opmaken of Jezus al of niet de Messias was?

Hij was het zeker niet voor de Joden en ook niet voor de Christenen, want voor hen was Hij Gods Zoon, die niet zozeer een Gods Rijk, maar een Hemelrijk beloofde.

Neen, de enige ware Messias ben ik, zowel voor de Joden als de Christenen als voor alle mensen op aarde in de eerste plaats, want ik ben de enige die het bestaan van God kan bewijzen en ook Gods Rijk, die in de microkosmos bestaat.

Wakker worden dus...

[IMG]de.Messias.JPG[/IMG]
We starten bij Samuël. Er zijn nog profeten die de komst van Jezus voorspeld hebben. Dat ga ik duidelijk maken in dit topic. Wat belangrijk was is aan de start de link tussen Davids geslacht en de Gezalfde/de Messias te leggen.

Laten we daar on topic beginnen. Als dat teveel tekst is die niet gelezen wordt, zal dit topic zinloos worden. Want in dit topic ga ik nog veel meer teksten bombarderen. Ik loop het Chronologisch af. Ik kon vroeger beginnen, maar koos te beginnen bij de profeten die Jezus' komst voorspelde.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:29   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.763
Standaard

Als er allerlei teksten de komst van de messias aankondigen krijg je uiteraard een aantal verwarde figuren die van zichzelf menen de messias te zijn.

Het wemelde in die tijd in de joodse samenleving van zelfverklaarde messiassen, niet in het minst met de Romeinse bezetting, die er een politieke component aan toevoegde.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:29   #8
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maken ze je dat wijs op de zondagsschool, JG leerling ?
Over wie had Samuël het dan?

Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:37   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Over wie had Samuël het dan?

Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon.
Om het even wie kon na Samuël zeggen dat die zin over hem ging.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:41   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er allerlei teksten de komst van de messias aankondigen krijg je uiteraard een aantal verwarde figuren die van zichzelf menen de messias te zijn.

Het wemelde in die tijd in de joodse samenleving van zelfverklaarde messiassen, niet in het minst met de Romeinse bezetting, die er een politieke component aan toevoegde.
Er is er maar ene die daarvoor in aanspraak komt, niet waar? Jezus.
Het volk wou hem uitroepen tot koning. Ze lagen aan zijn voeten en deden alles wat hij hen maar vroeg.

Jezus was niet de enige waar het Woord uit verder vloeide, maar wel degene die het meeste aanzag had. Het is een gecompliceerde zaak. Ik behoud mij tot de profeten die Jezus' komst voorspelde.

Dat zijn Samuël, Jesaja, Jeremia, Daniël, Zacharia, Maleachi, ...
Ik ga er ook de bevestiging vanuit het NT erbij plaatsen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:42   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Om het even wie kon na Samuël zeggen dat die zin over hem ging.
Ik denk niet dat ze zomaar over iedereen 2000 jaar later nog spreken.
Jezus voldeed perfect aan de beschrijving.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:03   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Harry Potter is evenveel Messias als Jezus.

Beiden zijn fictiefiguren, goede literatuur, voor hun tijd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:16   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Teveel alcohol gedronken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:18   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het ding is, Jezus verrichtte mirakels. Mirakels die voorspeld waren.

Het was voorspeld door de profeten dat de Gezalfde mirakels zou verrichten, dat hij verworpen zou worden, zelfs dat hij voor 30 zilverlingen verraden zou worden. Duizenden tot honderden jaren voor zijn geboorte. Evenals voorspeld werd dat hij geboren zou worden uit een maagd. Wij lezen wel Immanuel, maar dat betekent God met ons.
Jezus betekent: Hij die redt.

Jesaja 7:14
Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten

We lezen ook in Jesaja over de naam die verandert.

Jesaja 62:2
En de heidenen zullen uw gerechtigheid zien, en alle koningen uw heerlijkheid; en gij zult met een nieuwen naam genoemd worden, welken des Heeren mond uitdrukkelijk noemen zal.

Zijn (Jezus) komst is voorspeld.

Laatst gewijzigd door Peche : 2 mei 2017 om 15:21.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:28   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ik hier schrijf dat ik over water kan lopen, geloof je dat ook ?

Awel, waarom geloof je de bijbel dan ? Er is evenveel bewijs voor mijn stelling als die van de bijbel. Jezus is een fictiefiguur.

En je zit duidelijk weer aan de drugs. Of net niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:31   #16
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Over wie had Samuël het dan?

Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon.
Over een nog niet bekende of genoemde nazaat van David, maar vermoedelijk niet Jezus, gezien hij geen Tempel gebouwd heeft. Cyrus de Grote heeft dit wel gedaan nadat hij de joden in ballingschap huiswaarts liet gaan en voorzag van de nodige fondsen om een Tempel te bouwen. Baaidewee, dit was de 1e Tempel en niet die volgens het O.T. van Salomon. De joden zagen Cyrus dan ook aan als een messias, maar hij stamde niet af van David. Dus alle nazaten van David tot Simon bar Kochba kwamen hiervoor in aanmerking.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:36   #17
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik hier schrijf dat ik over water kan lopen, geloof je dat ook ?

Awel, waarom geloof je de bijbel dan ? Er is evenveel bewijs voor mijn stelling als die van de bijbel. Jezus is een fictiefiguur.

En je zit duidelijk weer aan de drugs. Of net niet.
Jij bent te rationeel ontwikkeld voor topics als dit.

De bijbel is een samenvatting waarin profeten voorspellingen maken. Later kwam diegene die voorspeld was door die profeten tewerk stellen wat die profeten voorspeld hadden. Dan voorspelde Jezus de tekens die het einde van dit tijdperk zouden inluiden.

Het is nu de vraag: was Jezus de messias of niet? Ik denk van wel aan de hand van de bijbel. Alle profeten voorspelden een messias met tekens. Jezus volbracht die tekens als enige op de hele spirituele, religieuze supermarkt. Er is gewoonweg niemand anders die aan de beschrijving voldoet.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:36   #18
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is er maar ene die daarvoor in aanspraak komt, niet waar? Jezus.
Zoals ik daarnet heb uiteen gezet was hij niet de enige.
Citaat:
Het volk wou hem uitroepen tot koning. Ze lagen aan zijn voeten en deden alles wat hij hen maar vroeg.
Mee eens, maar het heeft niet mogen zijn.

Citaat:
Jezus was niet de enige waar het Woord uit verder vloeide, maar wel degene die het meeste aanzag had. Het is een gecompliceerde zaak. Ik behoud mij tot de profeten die Jezus' komst voorspelde.
Dat is volharden in de dwaasheid zoals men zegt.

Citaat:
Dat zijn Samuël, Jesaja, Jeremia, Daniël, Zacharia, Maleachi, ...
Ik ga er ook de bevestiging vanuit het NT erbij plaatsen.
Ja natuurlijk beriepen de kandidaat messiassen zich op het O.T. WC eend adviseert WC eend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:41   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Over een nog niet bekende of genoemde nazaat van David, maar vermoedelijk niet Jezus, gezien hij geen Tempel gebouwd heeft. Cyrus de Grote heeft dit wel gedaan nadat hij de joden in ballingschap huiswaarts liet gaan en voorzag van de nodige fondsen om een Tempel te bouwen. Baaidewee, dit was de 1e Tempel en niet die volgens het O.T. van Salomon. De joden zagen Cyrus dan ook aan als een messias, maar hij stamde niet af van David. Dus alle nazaten van David tot Simon bar Kochba kwamen hiervoor in aanmerking.
Maar Cyrus was koning omdat hij uit zulke bloedlijn geboren was.
Jezus was geboren zonder sociale klasse. Nederig. Hij is de Koning waarover vandaag nog gesproken wordt en diens verlossing over de hele planeet verspreid is. Niet het gospel van Cyrus.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:46   #20
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het ding is, Jezus verrichtte mirakels. Mirakels die voorspeld waren.

Het was voorspeld door de profeten dat de Gezalfde mirakels zou verrichten, dat hij verworpen zou worden, zelfs dat hij voor 30 zilverlingen verraden zou worden. Duizenden tot honderden jaren voor zijn geboorte.
O o o, Heb je weer aan de klare gezeten ? Het O.T. is geschreven in stappen, beginnende in 620 v.C en afgeslopen bij de bezetting van Alexander de Grote. En Maleachi is zelfs een verzonnen profeet waar men alle restteksten heeft in onder gebracht. De kromme nagelbak zeg maar.
Citaat:
Evenals voorspeld werd dat hij geboren zou worden uit een maagd.
NOGMAALS !!!! Dat staat zo niet in de Tenach, maar wel verkeerd vertaald in de Septuagint. Geheugenproblemen ?
Citaat:
Wij lezen wel Immanuel, maar dat betekent God met ons.
Jezus betekent: Hij die redt.
NOGMAALS !!!! Dit gaat over 2 verschillende personen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be