Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2011, 22:18   #41
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De teken garende zwarte weduwnaar
schiet 't rag draad na draad
d' één aanvangend wijl d' ander vergaat
nooit zal 't web worden - zoveel is klaar.

Lachend de spiderling die 't ontwaart
vanuit z'n kraamweb ongedeerd
waar 't al zijde wit lijkt verklaard
alvorens z'n herfstdraad gespeekt.
Klinkt zeer omineus, maar voor wie? Voor de spinrag-werkers?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:19   #42
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat ze tegenwoordig al niet aan de universiteit toelaten.
Mensen met verstand, iets wat je bij de spoorwegen niet kan zeggen.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:26   #43
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Mensen met verstand, iets wat je bij de spoorwegen niet kan zeggen.
De sporen gaan wel in de juiste richting, mensen met verstand, die hebben dat zo niet in de hand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:41   #44
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lplp Bekijk bericht
dag, ik ben een student aan de kul.
Ik vind het ongehoord wat hier gebeurd! Deze mensen van de vakbond + de mensen die gaan staken zijn dikke egoïsten. Zij maken het onmogelijk voor de jeugd om ooit nog iets moois voor hun eigen op te starten want door hun toedoen zullen wij tot over onze oren in belastingen zitten later.
Ik wil de jeugd dan ook massaal oproepen om hun ongenoegen te uitten tov deze dikke egoïsten!

Het is crisis voor iedereen in binnen en buitenland, iedereen gaat langer moeten werken DUS OOK HIER. Wat denken die mensen die voor de overheid werken wel niet, dat zij zo een zwaar beroep hebben dat ze extra's moeten krijgen... NIET DUS. Iedereen gelijk voor de wet dus zij moeten ook langer werken. Laat ons eerst maar eens die hoge schuldenberg weg zien te krijgen en dit zal zeker niet gaan door te staken, jullie werken het land gewoonweg tegen en dit alles voor jullie eigen gewin: EGOISTEN dat zijn jullie!
Het is Godgeklaagd!


Maar ik zou u nog eens willen horen over 30 jaar of zo
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:44   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat ze tegenwoordig al niet aan de universiteit toelaten.
Och, die komt eens een jaar proberen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:50   #46
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iemand moet de sociale afbraak afremmen.

Voor mij mogen de schandalig hoge pensioenen herverdeeld worden, daar niet van.

Kleine pensioen-sukkelaars op de armoedegrens genoeg. Hoeveel??? 1/4??
Ik vind dat ALLE pensioenen ineens mogen AFGETOPT worden op 1500€ per maand. Meer hebt ge absoluut niet nodig om goed te leven, zeker niet als uw huis etc. al afbetaald is.

Maarrr, het minimumpensioen moet wel 1200€ per maand bedragen, want met minder is het als huurder gewoon scharrelen van de ene maand tot de andere.

Een heel kleine inkomensspanning van 20% tussen armoede en meer dan genoeg, inderdaad.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:57   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
:


Miljaar wat voor nen domme mens ben jij zeg? Ondanks het feit dat de vakbonden via hun gelieerde partij / zuil en hun leiding tot het systeem behoren (hetgeen ik bekritiseer en dus afkeur), hebben de vakbonden vandaag gestaakt TEGEN de plannen van de bende di Rupo. De betekenis van het woordje "tegen", ken je die?
Ik ken dat ja en dat staat haaks op unaniem goed keuren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:59   #48
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik vind dat ALLE pensioenen ineens mogen AFGETOPT worden op 1500€ per maand. Meer hebt ge absoluut niet nodig om goed te leven, zeker niet als uw huis etc. al afbetaald is.

Maarrr, het minimumpensioen moet wel 1200€ per maand bedragen, want met minder is het als huurder gewoon scharrelen van de ene maand tot de andere.

Een heel kleine inkomensspanning van 20% tussen armoede en meer dan genoeg, inderdaad.
Mja
Realistisch gesproken zou het al goed zijn een goed pak te gaan halen bij de schandalig hoge pensioenen en wat af te schuiven naar beneden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 23:26   #49
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Veel blabla, weinig verstand...
Blijf jij maar rustig geloven dat vakbonden en hun edele tafelzittende regeringsleiders niet in hetzelfde nat wentelen. Arme ziel.
Manmanman... En waar heb ik zelf iets anders beweerd dan de stelling dat de vakbondstop tot het systeem behoort???


Citaat:
Verder toonde u zelf al dat u niet meer of minder bent dan een groot lawaai dat niet eens de ballen heeft om zelf te staken.
??? Onnozelaar, in een bedrijf waar geen vakbonden zijn kan je niet zo maar gaan staken in het wildeweg want je staking wordt niet gedekt. Word eens volwassen aub.

Citaat:
Kom dus niet zeveren over uw namaak idealistische overtuigingen.
Look who's talking! U hebt zelf niet eens idealen of een deftig onderbouwde overtuiging, dus gaat maar eens wat kappen op die van een ander. Zou je dan niet beter met de duiven gaan spelen ipv te willen meepraten over politiek?

Citaat:
U bent braafjes gaan werken, da's tenminste één ding dat u goed deed. Zo laat u die pokkebonden tenminste zien dat er nog genoeg werkwilligen zijn. Goed voor de statistieken.
"De revolutionair is als een vis die zich begeeft in het water van de gewone bevolking die hem beschermt." (Mao Tse Toeng)
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 23:27   #50
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik ken dat ja en dat staat haaks op unaniem goed keuren.
Bij mijn weten hebben de vakbonden de regeringsplannen op geen enkel moment goedgekeurd.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 23:39   #51
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
??? Onnozelaar, in een bedrijf waar geen vakbonden zijn kan je niet zo maar gaan staken in het wildeweg want je staking wordt niet gedekt. Word eens volwassen aub.
Allee stoere jongen, waarom durf jij dan niet mee te staken met uw grote voorbeelden? Bang voor uw jobke?
't Moet allemaal veilig en betaald zijn zeker... En zeker zien dat uw baasje het niet hoort, anders maakte mss minder kans op promotie
Vanachter uwen tv zitten brullen dat alles plat moet maar gene stap zelf durven zetten, zo lopen er in Vlaanderen genoeg rond...

Zoals ik al zei, veel blabla....
En wat in een bedrijf waar wel van die vakbonden zijn? Wat met de werknemers die niet kunnen werken door vakbondsacties en zelf niet in uwe slavenbond zijn???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 00:10   #52
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Allee stoere jongen, waarom durf jij dan niet mee te staken met uw grote voorbeelden? Bang voor uw jobke?
Hoe simpel zijt gij eigenlijk, of kan je niet lezen? Als je in een bedrijf als werknemer "staakt" waar geen vakbondsvertegenwoordiging is, wordt uw staking niet gedekt en staat dit gelijk met werk weigeren / onwettige afwezigheid.

Citaat:
't Moet allemaal veilig en betaald zijn zeker... En zeker zien dat uw baasje het niet hoort,
Blinde actie en domheid gaan samen, ik laat dat liever over aan uw soort. Acties moeten goed overwogen worden in risico tov wat er te behalen valt.
Maar dat geldt allicht niet voor u.

Citaat:
anders maakte mss minder kans op promotie
Vanachter uwen tv zitten brullen dat alles plat moet maar gene stap zelf durven zetten, zo lopen er in Vlaanderen genoeg rond...
U oordeelt blijkbaar graag over een ander zonder die persoon te kennen. Toevallig heb ik vanavond nog politieke pamfletten rondgedragen / gebust. Iets doet mij vermoeden dat ik actiever ben dan jij, forumheld.

Citaat:
Zoals ik al zei, veel blabla....
Inderdaad, ge zegt het zelf, je kraamt veel blabla uit. Inhoud: 0,0.

Citaat:
En wat in een bedrijf waar wel van die vakbonden zijn?
Wat is er van? Normzaal gezien zal er opgeroepen worden tot staking op 30 januari, dus niet enkel voor de openbare diensten zoals vandaag, maar ook voor de private bedrijven.

Citaat:
Wat met de werknemers die niet kunnen werken door vakbondsacties en zelf niet in uwe slavenbond zijn???
Ik heb geen "slavenbond", beste bazenpoeperke.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 00:28   #53
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Hoe simpel zijt gij eigenlijk, of kan je niet lezen? Als je in een bedrijf als werknemer "staakt" waar geen vakbondsvertegenwoordiging is, wordt uw staking niet gedekt en staat dit gelijk met werk weigeren / onwettige afwezigheid.
Dus uw idealisme waarmee ge staat te juichen voor staken en alles plat leggen is maar wat schijn...
Uw baasje was weer blij u te zien opdagen vandaag zeker...
Citaat:
Ik heb geen "slavenbond", beste bazenpoeperke.
Zegt de gesyndiceerde die ging werken op de grote staakdag...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 00:32   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Bij mijn weten hebben de vakbonden de regeringsplannen op geen enkel moment goedgekeurd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 00:34   #55
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Wat een onzindelijke zogenaamde discussie
Maja. 't begon al goe.
Eerst een schande, later een criminele organisatie en een maffia.
Slavenbonden....

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 00:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 01:13   #56
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Wat willen die vakbonden nu?
De 3 grote krediet beroorderlers hebben alledrie recent hun krediet rating van Belgie verlaagd met 1 of 2 stappen en alledrie geven ze Belgie nog steeds een negatieve outlook, wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk de rating nog zullen verlagen in de nabije toekomst als er niets verandert. (http://www.smh.com.au/business/world...217-1ozh8.html)
Mensen beseffen niet dat zo’n ratingverlaging betekent dat Belgie mogelijk meer intresten moet betalen voor z’n schulden, een extra kost die uiteindelijk door elke Belg zal gedragen worden.
Er moet dus iets veranderen in Belgie, zo niet gaat dit grapje de Belg meer en meer kosten.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 03:25   #57
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Wat willen die vakbonden nu?
De 3 grote krediet beroorderlers hebben alledrie recent hun krediet rating van Belgie verlaagd met 1 of 2 stappen en alledrie geven ze Belgie nog steeds een negatieve outlook, wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk de rating nog zullen verlagen in de nabije toekomst als er niets verandert. (http://www.smh.com.au/business/world...217-1ozh8.html)
Mensen beseffen niet dat zo’n ratingverlaging betekent dat Belgie mogelijk meer intresten moet betalen voor z’n schulden, een extra kost die uiteindelijk door elke Belg zal gedragen worden.
Er moet dus iets veranderen in Belgie, zo niet gaat dit grapje de Belg meer en meer kosten.
Er moet niet enkel in België iets veranderen maar wereldwijd.
Maar nee, ze moeten zelfs geen moeite meer doen want we kruipen zelf onder het juk van het geld en de overheid.
Als werkende mens meer en meer betalen terwijl de rijke en rijksten minder en minder betalen en dat nog normaal vinden ook. Allerlei dingen die ons decennia gekost hebben om te verwerven nu zonder pardon laten afnemen is normaal. Maar blijven vechten voor minstens een behoud van de valse welvaart wordt al door overgrote meerderheid als normaal beschouwd!

Ik snap het mechanisme erachter maar sta nog steeds perplex over de manipuleerbaarheid en daaruit voortvloeiende blindheid van en bij mijn medemens.
Je zal wel zien tot waar die waanzin ons gaat leiden.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:30   #58
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Wat willen die vakbonden nu?
De 3 grote krediet beroorderlers hebben alledrie recent hun krediet rating van Belgie verlaagd met 1 of 2 stappen en alledrie geven ze Belgie nog steeds een negatieve outlook, wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk de rating nog zullen verlagen in de nabije toekomst als er niets verandert. (http://www.smh.com.au/business/world...217-1ozh8.html)
Mensen beseffen niet dat zo’n ratingverlaging betekent dat Belgie mogelijk meer intresten moet betalen voor z’n schulden, een extra kost die uiteindelijk door elke Belg zal gedragen worden.
Er moet dus iets veranderen in Belgie, zo niet gaat dit grapje de Belg meer en meer kosten.
Welke legitimiteit hebben die kredietbeoordelaars? Antwoord: GEEN.
Het zijn private, buitenlandse bedrijven die het zich permitteren (omdat de wet en de vrije markten het hen toelaat) om uitspraken te doen over landen en regeringen en daarbij eventueel zware schade aan te richten aan de economie en de financiële situatie van die landen (en dus van de bevolkingen).

Kortom, Stanley & Poors, Moody's,... verdienen geen respect en gehoorzaamheid maar wel een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hun leiding.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:14   #59
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Welke legitimiteit hebben die kredietbeoordelaars? Antwoord: GEEN.
Het zijn private, buitenlandse bedrijven die het zich permitteren (omdat de wet en de vrije markten het hen toelaat) om uitspraken te doen over landen en regeringen en daarbij eventueel zware schade aan te richten aan de economie en de financiële situatie van die landen (en dus van de bevolkingen).

Kortom, Stanley & Poors, Moody's,... verdienen geen respect en gehoorzaamheid maar wel een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hun leiding.
S&P, Moody's & Fitch hebben zelf geen directe macht, ze geven in theorie enkel advies.
Het zijn de kredietverleners die hun advies gebruiken om de voorwaarden van leningen vast te leggen afhankelijk van de klant.
Net zoals jouw bank met je salaris rekening houdt in het bepalen van hoeveel geld je kan lenen en aan welke voorwaarden. Nu zijn er bij het lenen van geld aan een bvb. een bank of een ganse staat veel meer factoren om mee rekening te houden bij het bepalen van de voorwaarden, vandaar dat er bedrijven bestaan die zich hierin hebben gespecializeerd.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 23 december 2011 om 09:20.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:24   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Wat willen die vakbonden nu?
De 3 grote krediet beroorderlers hebben alledrie recent hun krediet rating van Belgie verlaagd met 1 of 2 stappen en alledrie geven ze Belgie nog steeds een negatieve outlook, wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk de rating nog zullen verlagen in de nabije toekomst als er niets verandert. (http://www.smh.com.au/business/world...217-1ozh8.html)
Mensen beseffen niet dat zo’n ratingverlaging betekent dat Belgie mogelijk meer intresten moet betalen voor z’n schulden, een extra kost die uiteindelijk door elke Belg zal gedragen worden.
Er moet dus iets veranderen in Belgie, zo niet gaat dit grapje de Belg meer en meer kosten.
deze pensioenshervormingen, die trouwens niet ver genoeg gaan en die nog maar eens bewijst dat een deftig akkoord in dit land onmogelijk is, gaan niets doen aan die ratings. pensioenen zijn lange termijn, ratings superkorte.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be